PDA

View Full Version : Deluxe Memory Baby



Dirk_Hendrik
13 april 2011, 08:34
Voor er effe tussendoor. De Deluxe Memory....Baby
Achtergrond is dat een stapel jaren terug EH met de nano reeks begon en er op HC en The Groupie Page dit fotosoepje voorbij kwam:
153
Achtergrond ken ik niet helemaal maar ik begreep dat de consternatie dat het om een fotosoep ging nogal groot was.

Dat heeft dus een tijd door m'n hoofd gespeeld. Vrij lang zelfs. Vraag; Is het haalbaar om het Deluxe Memory Man circuit in een 1590B sized doosje te proppen?

Met 1 "knieval", namelijk het afstappen van MN3005 chips (Waarvan de laatste jaren alleen nog maar fakes voorbij komen) en overgaand naar MN3205 chips. Daarmee dus ook meteen de mogelijkheid meenemend om met een gewone 9 volt adapter te kunnen werken.

Ja dus. Da's haalbaar:
154

Meer details later. Zal ik ook wat binnenkant posten. Voor de snelle vragers, de Led is een duo-LED en een combi van bypass LED en peak LED in 1.

peter_heijnen
13 april 2011, 08:48
Dat ziet er goed uit Barend, hoe klinkt het?

Dirk_Hendrik
13 april 2011, 09:39
Als z'n papa. Als een DMM dus ;)

Lexvandoef
13 april 2011, 10:02
Ah wat vet! Dat is echt super!

DemolitionColorScheme
13 april 2011, 10:08
Wow! What the ...
Heel veel mensen zoeken al jaren naar een kleinere DMM and you actually did it!? Zet me op de lijst! Ik wil er een!

iWishmaster
13 april 2011, 10:08
Vet, GAS!!! Veel GAS!

Dreverhaven
13 april 2011, 10:48
Gaaf hoor.

MSNL
13 april 2011, 10:50
ik wil er ook een!

Mitch
13 april 2011, 11:01
WTF dude :seriousf: Ik maar denken: wat moet je nou met dat plaatje...
We moeten dit stilhouden, anders krijg je per direct een wachtlijst op TGP, precies in de stijl die je zo fijn vindt ;)
Ik prijs je hoog, maar blijf gewoon uitermate tevreden met mijn grote stoeptegel op mijn board. En ga dus niet gillen dat ik er één wil :ok:

Nielsje
13 april 2011, 11:06
Tja, die stoeptegel heeft met z'n vormgeving natuurlijk wel iets wat de baby niet heeft, maar als ie werkelijk zo goed is, dan is daar dan ook wel alles mee gezegd.
Waarschijnlijk is jouw versie wel een stuk betrouwbaarder :D

Hulde! :cheerup:

Kim Wilson
13 april 2011, 11:37
Scheelt wel als je een pedalboard gaat aanschaffen. Het is net het verschil tussen de Pedaltrain Junior en de Pedaltrain Pro. :D

Mooi gedaan hoor! Ik zou er bijna GAS van krijgen! :ok:

Nielsje
13 april 2011, 11:52
Maar voor jou is een tremolo toch al ruig genoeg?

Kim Wilson
13 april 2011, 12:13
Precies, kun je nagaan!

wireman
13 april 2011, 12:23
Eh.. Barend...

IK WIL ER OOK EEN!!! Kostda? en ga je ze ook echt maken of is dit een lekkermakertje?..

PM me maar als je ze ECHT gaat maken. Ik ben wel rijp voor een DHdemembabs.

-Ramon.

Tristan
13 april 2011, 14:27
Damn, wat gaaf, ik zou 'm in ieder geval heel erg graag eens willen testen naast mijn grote Deluxe Memory Man, als 'ie echt hetzelfde klinkt dan ben ik serieus geinteresseerd. (misschien een conversie kit voor de originele?)
Ik ben ook nog in de markt voor een Strymon Timeline, maar als ik de Deluxe Memory Man ernaast op mijn board zou kunnen houden dan zou ik echt de koning te rijk zijn, waanzinnig vet. :D

Mr. Dynamite
13 april 2011, 15:55
Wow nice pedaaltje zeg!
Volgens mij heeft er één een gat in de markt ontdekt :seriousf:

:ok:

SantaX
13 april 2011, 16:03
Ik verbaas me echt over jouw kennis en wat je hier allemaal laat zien. Super weer! Als ze in productie gaan mag er ook wel een mailtje richting mijn kant!

Nielsje
13 april 2011, 16:03
(misschien een conversie kit voor de originele?)

Je bedoelt dat je een originele in een kleine behuizing wil proppen?
Dat kan alleen met zo'n ding:

http://www.toolware-gereedschap.nl/images/Carolus_ijzerzaag_9130.00_1887866.jpg

Fuhgawz
13 april 2011, 18:08
D_H, je bent fokking geniaal!! Stuur dit eens als sollicitatiebrief naar EHX, misschien kun je wel een dikbetaalde baan regelen. ;)

peter_heijnen
13 april 2011, 18:43
Als z'n papa. Als een DMM dus ;)
Ok dan, en hoeveel ma gaat ie nodig hebben?

Dirk_Hendrik
13 april 2011, 19:05
Heb nu last van een andere baby (Crybaby) dus snel (heeft ook ma nodig),

Thanks allemaal,
@ Peter,
14mA in bypass, 19mA ingeschakeld. Da's dus 4mA LED stroom.

meer later

Mitch
13 april 2011, 19:32
Als die crybaby genoeg voeding van ma krijgt dan hoe je'm niet te modden ook :D
Ben erg benieuwd naar het uitgebreide verhaal!

Herman
13 april 2011, 23:06
Ben benieuwd.. Ik zou best belangstelling hebben als je d'r meerdere gaat maken!

Michael AE
14 april 2011, 01:32
Hebbe! Hebbe! Hebbe! Hebbe!

peter_heijnen
14 april 2011, 09:02
Thanks allemaal,
@ Peter,
14mA in bypass, 19mA ingeschakeld. Da's dus 4mA LED stroom.

meer later
Jeuj, hij kan ook nog eens gewoon op mijn simpele fueltank junior!

Ik heb ook belangstelling, ook al maak je er maar één. :) Kan je kleine je niet al helpen met eenvoudige assemblage taken of zo?.... :)

onrust nv
14 april 2011, 09:51
Ziet er weer prachtig uit Barend, ben je niet bang dat pa een legertje advocaten huurt? Want in dat nare landje van zijn vader hebben ze niet zo'n groot gevoel van humor en vakmanschap. :(

Buzzel
14 april 2011, 16:25
Ziet er weer prachtig uit Barend, ben je niet bang dat pa een legertje advocaten huurt? Want in dat nare landje van zijn vader hebben ze niet zo'n groot gevoel van humor en vakmanschap. :(

Je mag een pedaal toch wel in een ander doosje doen?


@ D_H Geniaal!!

rijsberman
14 april 2011, 16:38
Zo!

Mooi is dat!

Heel mooi!

Zet mij ook maar op het belangstellenden lijstje (wakostda?).

Fucko
14 april 2011, 17:39
Ik ben heul heul heul erg benieuwd naar de klank, als ie goed is wil ik em! 8D

lollol
14 april 2011, 21:13
Ik ben heul heul heul erg benieuwd naar de klank, als ie goed is wil ik em! 8D

Het is gewoon een DMM, dus als een DMM:seriousf:

apekop
15 april 2011, 01:34
Ziet er weer prachtig uit Barend, ben je niet bang dat pa een legertje advocaten huurt? Want in dat nare landje van zijn vader hebben ze niet zo'n groot gevoel van humor en vakmanschap. :(

Dat is ook gelijk wat ik dacht! het logo mag je denk ik (helaas) niet zomaar gebruiken als je het gaat verkopen.
Maar uhhh, echt gaaf gemaakt dat pedaal!
Is het de oude Memory Man inhoud of de nieuwere reissue (klienere pedaal) die erin zit?

Oh ja, nog tap tempo erop en hij is echt geniaal!

Dirk_Hendrik
15 april 2011, 09:19
OK, update,
Beneden een fototje gutshot. Het geheel bestaat uit een hoofdprint met daarop 2 rechtopstaande printjes welke de pots en een gedeelte van het DMM circuit bevatten. Alle condenstaoren (ex-elko's) weerstanden en halfgeleiders (ex-BBD's) zijn SMD. Daar een echte DMM een interne spanningregelaar bevar en dit ding afhankelijk is van variaties in de spanning van de gebruikte adapter is het voedingscircuit voor de BBD's en hun bias instelling iets aangepast om adapteronafhankelijk stabiel te blijven. Alle trimmers zijn te bereiken zonder het ding uit elkaar te moeten slopen. print is enkelzijdig. Dat betekent wel 6 meter jumperdraad verdeeld over 57 draadbruggen.

Guts dus.
155

Wat betreft "produktie".
Dit ding bouwen kost me, als ik fors doorwerk, anderhalve dag. Dat kan ik wel een stukje versnellen (meer is sneller) maar dan nog mis ik op dit moment de tijd om dat te gaan doen (baby, 9-5 baan, leven). Dit grapje was voor mij meer een engineering challenge. Kan het en kan het op de "keukentafel". ja dus.

Circuit is het oude circuit. Geen idee waarom ik zou moeten gaan werken met de nieuwere Nano versie.

En verder,
Ja. Dit ding is een serieuze inbreuk op de EHX stijl en ze, mocht ik dat later willen, op deze manier wegzetten levert gegarandeerd gezeik op. Beschouw deze dus in elk geval als een parodie en verwacht ze dus zeker niet in deze stijl tegen te komen.

iWishmaster
15 april 2011, 09:24
Respect voor dat print ontwerp, echt een kunstwerk!

Mocht je hem nooit echt gaan bouwen, heb ik wel interesse in een bouwpakket: het soldeerwerk (alhoewel een flinke uitdaging) wil ik me wel aan wagen.

SantaX
15 april 2011, 09:34
:seriousf: geniale tekst erop ook.

apekop
15 april 2011, 09:52
Ja. Dit ding is een serieuze inbreuk op de EHX stijl en ze, mocht ik dat later willen, op deze manier wegzetten levert gegarandeerd gezeik op. Beschouw deze dus in elk geval als een parodie en verwacht ze dus zeker niet in deze stijl tegen te komen.

misschien kun je je concept doorverkopen aan EHX? Ik denk dat er een serieus grote markt voor is.

muziekschuur
15 april 2011, 09:53
http://a2.images5.thomann.de/pics/prod/235752.jpg

Electro Harmonix Memory Toy; 77 euro.

http://www.thomann.de/nl/electro_harmonix_memory_toy.htm

iWishmaster
15 april 2011, 10:00
Electro Harmonix Memory Toy; 77 euro.

http://www.thomann.de/nl/electro_harmonix_memory_toy.htm

Dat ding heeft vrij weinig met de originele Memory Man te maken. Kan best prima klinken overigens (geen ervaring mee), maar het is absoluut geen Memory Man Deluxe qua ontwerp.

bat
15 april 2011, 10:12
Nee, inderdaad, mist gewoon de helft van de functies.

Gister maar eens wat filmpjes bekenen over wat zo'n Memory dinges nou eignelijk kan en ja, nu wil ik er natuurlijk ook eentje...

Fuhgawz
15 april 2011, 11:48
Dang!! Mad respect, D_H! Daar zit serieus fokking veel werk in. Dit in een redelijke oplage produceren gaat je in je eentje niet echt lukken zeker. Dan zul je zelf ook een stel Chinezen moeten inhuren. ;) Maar serieus, dit is echt heel knap.

Rutger
15 april 2011, 11:49
En dat maakt ie dan gewoon voor de lol, omdat het kan :supercool:

Knap gedaan man, respect!

apekop
15 april 2011, 14:05
Dang!! Mad respect, D_H! Daar zit serieus fokking veel werk in. Dit in een redelijke oplage produceren gaat je in je eentje niet echt lukken zeker. Dan zul je zelf ook een stel Chinezen moeten inhuren. ;) Maar serieus, dit is echt heel knap.

er zijn hier ook genoeg Polen die dat voor weinig willen doen hoor :)

Mitch
15 april 2011, 15:12
Electro Harmonix Memory Toy; 77 euro.


Minder internet en meer hands on ervaring zouden wonderen doen voor het to the point zijn van je opmerking. http://www.intelligentanswers.co.uk/Smileys/solosmileys/facepalm.gif

@D_H: ik dacht al dat het puur voor de kick was, maar diep respect en een grote duim omhoog.

Comfortably Daniel
15 april 2011, 15:17
Er is inderdaad lang beweerd dat het niet te doen was...

Maar nu dus het tegendeel bewezen! Erg gaaf D_H :ok:
Ik zou ook wel in de running zijn voor een kleine DMM. :)

Duane
15 april 2011, 15:32
Wow!! echt heel vet!!

Hallie
15 april 2011, 15:56
wow!!
wat vet!
ik heb heel veel respect voor je!:)

Volgende week in EXTREME ENGINERING op DISCOVERY CHANNEL

D_H

ik zie het zo gebeuren

Fucko
17 april 2011, 00:25
Achja, dan ga ik wel aan dat grote mannetje qua dealy :P

Alsof het niet op me toekomstigezelfgemaakte pedalen plankje past =)

Dirk_Hendrik
3 mei 2011, 19:24
Schaamteloze bump. Op verzoek van de gents van freestompboxes.org wat meer gutshots:
http://www.dirk-hendrik.com/temp/dmb1.jpg
http://www.dirk-hendrik.com/temp/dmb2.jpg
http://www.dirk-hendrik.com/temp/dmb3.jpg
http://www.dirk-hendrik.com/temp/dmb4.jpg
http://www.dirk-hendrik.com/temp/dmb5.jpg
http://www.dirk-hendrik.com/temp/dmb6.jpg

Mitch
3 mei 2011, 19:42
:ok:
Seriously cool....

Don Olivier
4 mei 2011, 00:13
Maar eh, wat gaat ie nou kosten dan?

Mitch
4 mei 2011, 08:02
Je kan 't topic ook even lezen natuurlijk.

Kim Wilson
4 mei 2011, 08:39
Dan snap ik niet waarom EHX daar zo'n onmogelijk grote doos voor nodig meende te moeten hebben. Zo heel veel zit er niet in. Ik vind het wel een ongelofelijk cool project! :ok:

iWishmaster
4 mei 2011, 08:42
Dan snap ik niet waarom EHX daar zo'n onmogelijk grote doos voor nodig meende te moeten hebben. Zo heel veel zit er niet in. Ik vind het wel een ongelofelijk cool project! :ok:

Dit is het origineel:
http://i237.photobucket.com/albums/ff237/archaos_bucket/c00cb10c.jpg

Ook niet bepaald een leeg doosje dus. Ziet er verder strak uit Dirk!

Kim Wilson
4 mei 2011, 08:48
Is Barend dan meer dan de helft van de componenten vergeten? :o

iWishmaster
4 mei 2011, 08:58
Is Barend dan meer dan de helft van de componenten vergeten? :o

SMD componenten zijn niet zo groot ...
http://www.seed-solutions.com/gregordy/Amateur%20Radio/Experimentation/N2PKVNA/ThumbSMT.JPG

tomdiedom
4 mei 2011, 09:29
sjesus, wat een dikke duim.

Dreverhaven
4 mei 2011, 13:52
Maar we hebben hem nog niet gehoord hè. Prachtig dat het past, maar zou hem toch eerst naast de originele dikke grote versie willen horen. Het is bijna te mooi om waar te zijn, maar wie weet.

Dirk_Hendrik
4 mei 2011, 15:04
Volkomen gelijk in. Specificeer dan wel welke versie van de grote dikke. Ook tussen de verschillende DMM generaties zitten aardig hoorbare verschillen. Zeker als je de versie met 4* MN3008 te pakken hebt (meer ruisch en vervorming)

lollol
4 mei 2011, 16:09
Volkomen gelijk in. Specificeer dan wel welke versie van de grote dikke. Ook tussen de verschillende DMM generaties zitten aardig hoorbare verschillen. Zeker als je de versie met 4* MN3008 te pakken hebt (meer ruisch en vervorming)

De versie die jij schaamteloos gekopieerd hebt natuurlijk:soinnocent: