PDA

View Full Version : Cruztools gitaarkit gtr1



SantaX
13 april 2011, 00:12
Ola bouwers, gitaarliefhebbers en andere forumvrienden,

Ik vind het wel eens tijd worden om zelf echt te leren hoe je een gitaar van top tot teen doet afstellen. De basis kan ik wel, maar dingen als hals ben ik altijd vanaf gebleven. Na wat zoekwerk kwam ik er al snel achter dat ik wat dingetjes nodig ga hebben, zoals voelermaatjes. Omdat ik nog wat andere kleinigheden kan gebruiken kwam ik bij deze set terecht:

http://www.thomann.de/nl/cruztools_gtr1_guitar_player_tech_kit.htm

De vraag is eigenlijk: is dit iets voor dit geld? Ik ga er natuurlijk niet dagelijks mee aan de slag, maar de set is qua prijs vergelijkbaar met wat een afstelbeurt kost.

Roel64
13 april 2011, 00:59
Hoi SantaX,

Ik ken die setjes wel. Op die capo en stringwinder na is het wel goed spul. Maar, als je alles los koopt ben je een stuk goepkoper uit. Een truss rod sleutel voor een Gibson zit er trouwens niet bij.

SantaX
13 april 2011, 01:15
Ah ok, bedankt! Dan bespaar ik me wat geld uit en koop ik los wat ik echt nodig heb. Paar dingen die in de set zitten heb ik stiekem toch al. :ok:

BLUEWEY
13 april 2011, 02:22
Ja SantaX, is idd aan de prijzige kant !
En het ligt er ook aan of je het nodig hebt voor een akoestische of elektrische en wat je zelf kunt gaan doen.

Kijk eerst wat er eventueel aan je gitaar/gitaren gedaan moet worden en koop dan staps gewijs wat spullen.
De website van o.a. Don hofstee vond ik prettig om te leren afstellen e.d. Hij geeft ook aan wat je zoal nodig mocht hebben voor het een en ander...

Suc6 ;)

SantaX
13 april 2011, 03:08
Die site ken ik inderdaad. Leerzame site! Hetgeen ik nog niet gedaan heb is dus de hals goed afstellen. Intonatie gaat allemaal goed. Wil het nu gewoon eigenlijk zelf helemaal leren. Wel zo handig als je eens een keer een ander soort snaren ofzo wil proberen. Of zoals nu, nu ik een beetje buzz heb op de lage E. Achja, dank je! Ik gooi een set voelermaatjes in mijn winkelwagentje. Toch al leuk aan het kopen vanavond :sssh: