PDA

View Full Version : HipHop Muziek opnemen



David1223
12 april 2011, 22:46
Hallo Allemaal,

Ik heb zelf al een aantal jaren ervaring met opnemen. Dit is vooral met gitaren en zang.

Mijn broertje is meer van de rap en hiphop enzo en die wil ook eens wat op gaan nemen.

Een microfoon heb ik al alleen ik vroeg me af met welk programma ik het beste hiphopbeats kan maken. Ik heb zelf ableton live, hebben jullie daar tips voor?

Bedankt :D

arcane
12 april 2011, 23:18
Ik ken ableton zelf niet, daar kan ik dus niets zinnigs over zeggen. Ik kan je wel vertellen dat je met frooty loops erg lekkere beats kunt maken.

Steven Otto
12 april 2011, 23:47
Fruity Loops kan ik helemaal niets mee, snap er geen hol van, maar dat ligt aan mij :soinnocent:
Ableton live daarentegen bevalt mij beter voor sample gebaseerde muziek.

Ik denk de belangrijkste dingen om uit te zoeken voor Ableton Live, zijn:
-impulses (en hoe je dus een drumbeat maakt)
-simpler
-hoe werkt de effects send en return (hoe werkt een EQ, Compressor, Filtersweeps)
-verschillende clips maken en dan in de arrangement view werken.

Via YouTube is een hoop te vinden en anders wel via Google.
Succes!

Roel64
13 april 2011, 01:31
Met Fruity Loops kun je wel leuke dingen doen. Je zou eens wat trial versies van verschillende programma's kunnen downloaden en kijken wat het beste bevalt.
Maar, wat houdt je tegen om Ableton te gebruiken als je dat toch al hebt?

David1223
13 april 2011, 10:27
Omdat ik met ableton als eens geprobeerd heb wat beats te maken met die digitale instrumenten maar dat dat niet erg proffesioneel klinkt. Het gaat dan ook vooral om de 'drums' dingen als synths lukt nog wel.

guhlenn
13 april 2011, 12:57
Als het zo makkelijk was had Timbaland geen villa gehad he? Ableton is een prima programma daarvoor (ik heb het ok geporbeerd maar kom ook niet ind e buurt van... maar heb ook dingen gehoord van mensen die het wle kunnen met die programma's, dus daar ligt het niet aan...)

Roel64
13 april 2011, 14:06
Ableton ken ik niet. Maar als de drumsounds jou niet aanstaan, kun je daar toch een vst voor gebruiken?
Anders kun je altijd nog gaan beatboxen.;)