PDA

View Full Version : Neckplate onverwoestbaar vuilnisbakplaatje probleem



Dealer
12 april 2011, 22:03
Goedendag allen

Al bijna 2 jaar lang geniet ik van mijn Fender Amercan Standard strat. Maar op de neckplate van mijn strat zit een ding dat op een sticker lijkt maar het niet echt is.

Het is een plaatje, grijskleurig, met een afvalbak erop en een kruisje erop (een do not throw away sticker (doh)) Blijkbaar moet dat erop in Europa. Ik probeer het met alle macht eraf te halen (vingers>plectum>mes) maar krijg het er niet van af.

is hier iemand die dit ding er wel af heeft gekregen of weet hoe het eraf moet? Ik kon niets bij google en/of de zoekfunctie van gitaarnet vinden

Danku voor de hulp

macwilliams
12 april 2011, 22:08
Als het geen sticker is, wat is het dan wel?

G.G.
12 april 2011, 22:11
http://www.gereedschaptotaal.nl/images_up/gereedschaptotaal.nl/sfeer/haakse_slijper.jpg

Die afbeelding moet los te krijgen zijn. Wat je ook kan doen is een andere neckplate halen als je je eraan stoort en de originele bewaren. Die dingen kosten maar een eurootje of 5

refused199
12 april 2011, 22:12
Als het geen sticker is, wat is het dan wel?

Het nieuwe logo van Fender in decalvorm?:???:

Kun je niet wasbenzine (toch?) o.i.d. proberen? Mocht er dan lijmlaagje onder zitten dan lost het vanzelf op.

Dealer
12 april 2011, 22:13
Discussie mag gesloten worden, mijn excuus

Met mes kreeg ik het er niet vanaf, maar met een schroevendraaier ertegenaan en dan een smack op de schroevendraaier geven wel


Het is toch stickerachtig maar dan steviger en dikker...

Nogmaars mijn excuses

Sjit86
13 april 2011, 00:31
Met de föhn erop, dan laat die lijm wat er onder zit wel los.

Venlonaer
16 april 2011, 10:37
niet om het een of ander...met een mes en schroevendraaier? Dan heb je nu toch flinke krasse op het plaatje?:dontgeti:

Bolder
16 april 2011, 11:20
Ja, arm neckplaatje :(

Dealer
16 april 2011, 13:00
Haha nope geen krassen gelukkig

Er zat ooit een sticker naast deze en die kreeg ik er met gemak af. Waarom deze er maar niet afkwam weet ik niet... hij was ook erg hard en stevig toen hij er al af was.

SantaX
16 april 2011, 17:24
Net even bij mijn strat gekeken. Met je nagels had je het eraf kunnen halen. Het blijkt uit 2 delen te bestaan, het stickertje, maar bovenop het stickertje zit een stukje plastic van een halve milimeter. Met je nagel krijg je dat plastic los en dan is het stickertje daarna simpel.

Dealer
16 april 2011, 18:34
Bij de eerste lukte dat ja

maar de tweede lukte me het niet... en lang geprobeerd:P

Zal het wel niet goed hebben gedaan:P

SantaX
17 april 2011, 05:40
Nouja, misschien zat ie gewoon echt goed vast ;)