PDA

View Full Version : Zo volledig mogelijke reisgitaar gezocht



dietera
12 april 2011, 19:48
Helahola,

Ik werk zowat de helft van het jaar in het buitenland en sleep telkens mijn Ibanez JEM mee om te tokkelen na de uren. Nu ben ik op zoek naar oplossingen om al mijn nodige gear zo klein mogelijk te maken, zonder speelbaarheid te verliezen. Dus nog steeds minstens 22 frets, zwevende brug, tremelootje, noem maar op. Ik heb een lapstick maar hoe leuk die ook is, die is me wat te klein om volwaardig mee te doen wat ik wil, daar ik nogal heel veel mijn tremelo gebruik tijdens het spelen.

Ik zat al te denken aan een Steinberger als compromis, maar heeft iemand nog suggesties voor volledige gitaren op compact formaat?

Alvast bedankt he,
Dieter

dml
12 april 2011, 19:54
Helahola,
Ik zat al te denken aan een Steinberger als compromis, maar heeft iemand nog suggesties voor volledige gitaren op compact formaat?


Hoezo is een Steinberger een compromis? De gitaar heeft een normale mensuur, 24 frets (net als een Jem), zwevende trem die je ook nog kan locken.

ESP LTD
12 april 2011, 19:54
Nou de meeste gitaren zijn even groot, ik zou als ik jou was meer denken om een lichte gitaar te kopen, in plaats van Ibanez of bijvoorbeeld Customs... Dat is volgens mij de beste oplossing!

Ijselrobo 07
12 april 2011, 19:58
ik weet niet wat je budget is?
maar ik heb een Blade Dayton Standaard gitaar.. weegt echt heel weinig tegenover andere gitaren! heeft 22 frets, de hals speelt echt super lekker en als je de veren even wat losser draait, heb je er ook een zwevende trem. op.

Grtz.
Ijselrobo 07

signsofzodiac
12 april 2011, 20:00
Een catalyst NXT een optie? Zijn klein van stuk en erg licht. Puike tremolo, puike gitaren!

RoelSmoel
12 april 2011, 20:01
ik weet niet wat je budget is?
maar ik heb een Blade Dayton Standaard gitaar.. weegt echt heel weinig tegenover andere gitaren! heeft 22 frets, de hals speelt echt super lekker en als je de veren even wat losser draait, heb je er ook een zwevende trem. op.

Grtz.
Ijselrobo 07

Als ik de brug van mijn LTD los draai heb ik ook een zwevende brug. Het is maar hoe je het bekijkt he..

Roel64
12 april 2011, 20:40
Hallo,

Ik zat met een soort gelijk probleem. Heb indertijd een goedkope Squier aangeschaft. Hier schroef ik de hals af en neem zo alles mee in mijn koffer.

dietera
12 april 2011, 21:11
Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Een gewone gitaar losschroeven is natuurlijk een optie, goed idee. Gewicht speelt mij niet zo zeer parten, heb ik ook niet met mijn JEM nu, wel eerder formaat. En budget doet er (binnen de perken) ook niet zo erg toe. Die Catalyst ziet er anders ook wel gek uit :) Ik kijk nog steeds naar die Steinberger, en inderdaad komt er eigenlijk niks aan te kort qua functionaliteit. Is de speelbaarheid van dat ding ook goed? Mijn JEM vind ik wel een droom om op te spelen, dus ik zou liever niet teveel er vanaf wijken.

Wimvdb
12 april 2011, 21:15
yamaha rgx 2a. Weegt om en bij de 2kg :)