PDA

View Full Version : Bad Monkey Tube Overdrive vraag.



KoenGuitar
12 april 2011, 18:33
Hey!

Ik had een vraag. Ik wil op korte termijn een overdrivepedaal aanschaffen, ik zit met mijn gedachten vooral bij de Bad Monkey. Maar nu staat er altijd bij vermeld dat het een 'tube'-overdrive is. Voor thuis geen probleem, heb hier een Peavey Valve King staan (de buren zijn vaak weg hoor :soinnocent: )

Maar, bij optredens speel je niet altijd over je eigen versterker. Over een tijdje moet ik zelfs ergens optreden waar je via een kastje direct in de mix gaat (belediging voor elke muzikant naar mijn idee). Zou ik wel de Bad Monkey kunnen gebruiken bij transistorbakken en directe mixverbindingen zonder al te nare bijwerkingen?

Alvast bedankt,
Koen

arcane
12 april 2011, 18:55
Wat bedoel je met kastje direct in de mix? Zonder versterker?

Mijn ervaring met de bad monkey is dat hij ook erg lekker kan klinken in combinatie met een transistor versterker.

humbucker
12 april 2011, 19:00
Die "tube" in de naam wil echt niet zeggen dat hij alleen maar op buizenamps werkt :). Maak je dus maar geen zorgen.

Dirk_Hendrik
12 april 2011, 19:18
En daarnaast heeft de Bad Monkey ook nog een speaker simulatie uitgang die je het leven in geval van het moeten werken met een DI box heel veel gemakkelijker gaat maken.

KoenGuitar
12 april 2011, 20:39
Ok, ik ben weer wat wijzer, thanks voor de info ;). Had ook wel verwacht dat het gewoon zou kunnen, maar ben voorzichtig sinds ik er ooit van ben gered m'n versterker naar de mix door te snoeren via de 'stack' uitgang, haha.

Nogmaals bedankt, topic kan dicht :rockon:

pasqual
12 april 2011, 21:18
dat "tube" betekent niet dat de overdrive voorzien is van een voorversterker buis. het staat gewoon voor een buizen simulatie. dit is overigens een erg geschikt pedaaltje maar niet voor een vette vervorming, eerder voor een "smooth" vervorming.

Squier4ever
14 april 2011, 14:13
Hij is afgeleid van de Tubescreamer, vandaar de Tube in de naam. Te gek pedaaltje trouwens, leuk voor weinig euries!