PDA

View Full Version : Goede Behringer



beunklats
12 april 2011, 16:41
hee

Ik hoor vaak van mensen hier op het forum dat behringer een slecht merk is.
Is dat ook zo, of denken jullie daar anders over.
Ik weet dat ze niet sterk zijn, maar ik het geluid ook slecht.

gr johan

TimS
12 april 2011, 16:53
Sommige dingen zijn wel goed hoor, andere dingen zijn wat minder, maar je betaalt eigenlijk nooit te veel. Bijvoorbeeld de TO-100 schijnt wel goed te zijn. Bert Gitaar heeft een hele kist met die pedalen en vindt ze prima. Ik zag net dat hij online is, dus hij zal op dit moment ook wel een reactie aan het typen zijn :)

hole
12 april 2011, 16:54
Ik ben fan van mijn FCB...ok die maakt niet echt geluid.

Een aantal van die Behringer pedaaltjes zijn echt wel OK. En ondanks dat het plastic is, zijn ze best stevig.

Moraal van het verhaal: laat je niet (alleen) leiden door een merknaam. Als het goed klinkt, is het goed.

-Martijn-
12 april 2011, 16:59
Je hoort inderdaad vaak negatieve opmerkingen als het over Behringer gaat, maar ikzelf heb eigenlijk nog nooit problemen met hun apparatuur gehad.

Okee, er is best betere apparatuur te krijgen. Ik heb meer het idee dat de mensen die Behringer niks vinden verwachten voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten.

Dirk_Hendrik
12 april 2011, 17:12
Persoonlijke mening dan:

Behringer apparatuur is zo goedkoop dat het, indien defect, niet wordt gerepareerd maar vervangen.

Behringer apparatuur is ook zo goedkoop omdat er bij de produktie zoveel mogelijk shortcuts worden genomen om die prijs laag te krijgen. De eerste shortcut is kwaliteitscontrole. Vanuit mijn perspectief, elektronicatechnicus dus, is Behringer elke keer dat ik het weer eens van binnen zie om te janken. Het is bijna bijzonder dat het werkt.

Daarnaast ben ik, wederom persoonlijk dus, niet zo weg van de geilheid op een lage prijs als je je daarna vragen moet gaan stellen over de ethiek van die lage prijs. Simpelweg: Hoe kun je het maken, verschepen en verkopen voor die prijs en er voor alle partijen een rendabele zaak van maken. Dat kan alleen als je kunt je werken met extreem lage lonen en het niet al te nauw nemen met zaken als zorg voor je leefomgeving. China dus.

En dan betaal ik graag iets meer.

arcane
12 april 2011, 17:19
http://youtu.be/0QL-6eTHSHQ

TimS
12 april 2011, 17:29
http://youtu.be/0QL-6eTHSHQ

Ik snap niet dat dat filmpje elke keer in dit soort discussies gepost wordt. Hij slaat een beetje slap op een losse gitaarstandaard waarbij je ziet dat hij probeert zacht te slaan. Ik maak me eerder zorgen over het klepje + de switch oid die er na honderden keren intrappen mee ophouden.

arcane
12 april 2011, 17:46
Ik snap niet dat dat filmpje elke keer in dit soort discussies gepost wordt. Hij slaat een beetje slap op een losse gitaarstandaard waarbij je ziet dat hij probeert zacht te slaan. Ik maak me eerder zorgen over het klepje + de switch oid die er na honderden keren intrappen mee ophouden.

Ik heb met mijn behringer pedalen nog nooit problemen gehad. Het enige minpunt is dat mijn behringer tuner (nieuw gekocht voor 10 euro) een zachte brom/piep laat horen wanneer je aan het stemmen bent. Hier kan ik echter prima mee leven. Stemmen doet het ding immers goed.

Maargoed, dat is mijn persoonlijke ervaring met behringer pedalen.
Ik heb zelf ook een behringer v-amp pro gehad jaren geleden, prima geluid, maar daarbij was de betrouwbaarheid wel redelijk bedroevend (vooral erg fijn als het ding tijdens het giggen zichzelf gaat resetten).

driftkop
12 april 2011, 17:50
hee

Ik hoor vaak van mensen hier op het forum dat behringer een slecht merk is.
Is dat ook zo, of denken jullie daar anders over.

Aan wie vraag je dit nu, aan de mensen op het forum? Dan weet je het antwoord toch al? :???:

EuroCinema
12 april 2011, 19:26
Ff inhoudelijk: ik hoor goeie dingen over de Behringer Tube Overdrive (maar dan als gekke fuzz), zelf heb ik hun slow motion weleens gebruikt voor opnamen, alsmede een V-amp2. Ook heb ik zo'n nep Sansamp (GDI 21) van ze gebruikt voor demootjes recht de laptop in. Geen van deze spullen zou ik vast op m'n pedalenbord zetten, daar zijn ze niet stevig genoeg voor en ben ik qua sounds ook te zeer pietje precies. Maar de sounds waren in alle gevallen zeker redelijk te noemen.

beunklats
12 april 2011, 20:28
Bedankt voor de reacties.

Ik wil namenlijk beginnen met een pedaal, maar dan zou die behringer wel Goed zij om mee te beginnen denk ik.

gr Johan

arcane
12 april 2011, 23:23
Als je nog weinig ervaring hebt met effecten en je nog op zoek bent wat je zelf graag zou willen gebruiken is het zeker goed spul gezien de prijs. Zo kun je op een vrij goedkope manier verschillende dingen uitproberen.

aan de andere kant, als je bijv. een boss koopt, en deze zou je niet bevallen, kun je deze wel weer voor een fatsoenlijke prijs doorverkopen. Zeker als je het pedaal 2e hands hebt gekocht.

Mr10
13 april 2011, 00:22
Ff inhoudelijk: ik hoor goeie dingen over de Behringer Tube Overdrive (maar dan als gekke fuzz), zelf heb ik hun slow motion weleens gebruikt voor opnamen, alsmede een V-amp2. Ook heb ik zo'n nep Sansamp (GDI 21) van ze gebruikt voor demootjes recht de laptop in. Geen van deze spullen zou ik vast op m'n pedalenbord zetten, daar zijn ze niet stevig genoeg voor en ben ik qua sounds ook te zeer pietje precies. Maar de sounds waren in alle gevallen zeker redelijk te noemen.

De tube overdrive als gekke fuzz ? Hoe dan, ik heb nog zo'n ding liggen maar een fuzz heb ik er nooit uit horen komen ..

Dirk_Hendrik
13 april 2011, 07:24
sorry van m'n lange post van eeven naarboven...


Ja! Boreringer is vet goed want het is vet goedkoop dus dan moet het goed zijn....

Bert Gitaar
13 april 2011, 08:14
Veel te veel apparatuur wordt afgedaan als "niet goed" omdat de verwachtingen van de speler veel te hoog zijn.

Het zijn uw eigen woorden.

Maar goed dat er regelmatig van die duurdere effecten er toch ook mee op houden. Anders had jij niks te doen.
En hoevaak kom je ze hier niet tegen met kostbare kasten met een reparatievraag. Dus alles is relatief.

Als zo een Behringer kastje me niet bevalt, is dat zo verkocht. Wie wil er niet iets uitproberen voor 10 euro ofzo.
Ze werken altijd goed bij in of verkoop. Zelfs nog nooit een defecte gehad. Vandaar mijn mening.
En als er 1 mee ophoud na 3 á 4 jaar. Nou en, voor 20 á 30 euro weer een nieuwe voor een aantal jaren.
Ik heb niet zo´n sentimentele waarde gevoel over dingen. Ze zijn er om te gebruiken. Meer niet.

Riky
13 april 2011, 08:34
Ik hou mijn handen van de meeste spullen die ze tegenwoordig verkopen af. Waarom zou je iets willen dat niet betrouwbaar is en geen goed geluid produceerd? Alleen vanwege de lage prijs?
Voor een paar euro meer heb je danelectro pedalen die in alle opzichten vaak beter zijn en op de 2e hands markt is over het algemeen ook beter spul te krijgen voor weinig geld.

Dirk_Hendrik
13 april 2011, 08:37
.
Als zo een Behringer kastje me niet bevalt, is dat zo verkocht.

... niet echt.
De verzendkosten maken dit soort deals al niet meer de moeite waard.

En je mag wat langer over m'n sigtext nadenken Bert. Op dit momeny interpreteer je em fout.

Bert Gitaar
13 april 2011, 08:45
... niet echt.
De verzendkosten maken dit soort deals al niet meer de moeite waard.

En je mag wat langer over m'n sigtext nadenken Bert. Op dit momeny interpreteer je em fout.

Nee, je moet ze niet met de post versturen maar iemand in je omgeving of zo.

Het is maar net met welke invalshoek je je sigtext leest.
Meerder opties mogelijk.

bat
13 april 2011, 10:36
Ach, voor iemand die voor het eerst met effecten bezig gaat kan het helemaal geen kwaad om met zo'n Behringer ding te beginnen, helemaal als je 'm tweedehands oppikt. Kost geen drol en je hebt in ieder geval een indruk wat een dergelijk effect ongeveer doet. Mocht je dan besluiten dat een bepaald effect iets voor je is, maar niet tevreden zijn over de mogelijkheden of het geluid van die Behringer, kun je altijd de stap maken naar iets duurders.

zoon van Piet
13 april 2011, 10:41
ik kan het volkomen aan gort getrapte B-stemapparaat van de kleinzoon van Piet helaas zo gauw niet vinden, anders postte ik een mooi plaatje dat een einde maakt aan alle discussie...

Bert Gitaar
13 april 2011, 16:37
ik kan het volkomen aan gort getrapte B-stemapparaat van de kleinzoon van Piet helaas zo gauw niet vinden, anders postte ik een mooi plaatje dat een einde maakt aan alle discussie...

Geef mij een pedaaltje van je en ik trap 'm in 5 á 10 min. helemaal aan gort.
Maar misschien zegt dit meer iets over de kleinzoon van Piet dan welk merk effect pedaaltje dan ook. Alles is aan gort te trappen, elk merk.
Maar daar ging 't toch niet over. Of je iets aan gort kan trappen.

SantaX
13 april 2011, 16:50
Ik ben altijd zeer huiverig om in het allerlaagste segment te kopen. Daarbij heb ik ook wel eens begrepen dat de pedaaltjes bekans allemaal gejat zijn van schema's van anderen. Ik weet niet of dat zo is, heb nog nooit een pedaaltje open gemaakt, wellicht dat iemand anders dat hier weet? Dat gezegt hebbende, als je niet veel te makken hebt en de keuze is tussen geen effect of een behringer effect... nou daar zou ik niet lang over hoeven te denken. Als dit spul er was toen ik 14, 15 was denk ik dat mijn kamer had volgestaan ermee.

Heibel
13 april 2011, 17:02
Ten behoeve van de topicstarter samenvattend:

Leuk om mee te beginnen, maar stuur ze niet aan gort getrapt richting Dirk_Hendrik ter reparatie ;)

SantaX
13 april 2011, 17:04
Meesterlijk samengevat :seriousf:

zoon van Piet
13 april 2011, 17:32
Geef mij een pedaaltje van je en ik trap 'm in 5 á 10 min. helemaal aan gort.
Maar misschien zegt dit meer iets over de kleinzoon van Piet dan welk merk effect pedaaltje dan ook. Alles is aan gort te trappen, elk merk.
Maar daar ging 't toch niet over. Of je iets aan gort kan trappen.

Jij blijft mooi van mijn pedalen af, onverlaat! ;)
Natuurlijk kan alles kapot, maar mijn - goed opgevoede- zoon heeft al jaren Ibanezzen, Bossjes en iets onduidelijks nieuws ( tech21, meen ik) in gebruik zonder noemenswaardige problemen of beschadigingen. Alleen de Behringer ging tot ontbinding over...

Hij is zuiniger dan ik, want bij mij bleef Boss niet heel...

bat
13 april 2011, 17:41
Daarbij heb ik ook wel eens begrepen dat de pedaaltjes bekans allemaal gejat zijn van schema's van anderen.
Nouja, de ellende begon natuurlijk al met de vormgeving van de pedaaltjes. je hoeft bepaald niet veel fantasie te hebben om te bedenken waar ze daarvoor inspiratie hebben opgedaan. Ik meen dat Boss er nog over heeft gedacht daar een zaak van de maken, van EH weet ik dat niet.

Het gerucht ging inderdaad ook dat de schema´s in ieder geval slim afgekeken waren. Tsja, veel van de originelen zijn inmiddels al door velen gekopieerd en verbeterd. Behringer heeft daarmee niet echt iets bijzonders gedaan, al zal bij hun de nadruk vooral hebben gelegen op het goedkoper produceerbaar maken van de spullen.

De samenvatting van Heibel vind ik een goeie, want daar komt het uiteindelijk gewoon op neer.

@zoon van Piet: tech21 nieuw? Poeh, dan moet je wel bijna bejaard zijn. Dat was al niet echt nieuw meer toen ik begon met spelen... ;)

Dirk_Hendrik
13 april 2011, 17:48
Het gerucht ging inderdaad ook dat de schema´s in ieder geval slim afgekeken waren.

Er is geen enkel Bahringer product dat niet rechtstreeks is gejat van een product van een andere fabrikant. Da's geen gerucht.

zoon van Piet
13 april 2011, 17:48
De samenvatting van Heibel vind ik een goeie, want daar komt het uiteindelijk gewoon op neer.

@zoon van Piet: tech21 nieuw? Poeh, dan moet je wel bijna bejaard zijn. Dat was al niet echt nieuw meer toen ik begon met spelen... ;)

Ja, Tech 21 is nieuw! Voor mij wel! Een van de nieuwste dingen die ik in huis heb is de metalic XXL...

geert1976
13 april 2011, 18:55
Tja Behringer,

Hier in mijn omstreken hebben ze de bijnaam Tehringer.

Het is goedkoop en je mag en kan er niet teveel van verwachten.
Ik heb wel eens wat van die pedaaltjes geprobeerd en ik vond het gammele troep en qua geluid..... nou ja, het produceert een effect, maar om nu te zeggen geweldig? nuh.

bat
13 april 2011, 18:57
Er is geen enkel Bahringer product dat niet rechtstreeks is gejat van een product van een andere fabrikant. Da's geen gerucht.
Nouja, een gerucht dan dat blijkbaar ook waar blijkt te zijn. Ik ontken het ook niet... ;)

SantaX
13 april 2011, 19:03
Er is geen enkel Bahringer product dat niet rechtstreeks is gejat van een product van een andere fabrikant. Da's geen gerucht.

Mja in dat geval ga je bij mij wel een grens over. Dan hoef ik het spul niet meer. Van een hobby-ist of zelfs een pro, die afentoe eens een pedaaltje maakt van een oud en bekend schema heb ik daar niet zoveel moeite mee. Die willen er vaak ook iets van leren in plaats van echt erop verdienen. Als je het echter op deze schaal gaat doen... Nee, dan verkoop je niets meer aan mij. Om de simpele reden dat als dit normaal gaat worden er geen nieuwe pedaaltjes meer komen. Als firma A een hoop tijd en geld in research en iso-certificaten moet steken en firma B kan die kosten allemaal besparen door het te jatten... Das niet zo goed voor de markt uiteindelijk. Lijkt even leuk, maar dat gaat geen jaren goed.

tommus42
13 april 2011, 19:19
Och, niet verkeerd dat je wat kunt experimenteren met effecten zonder dat je direkt failliet gaat.
In mijn tijd (opa spreekt:D), moest je het met Boss pedaatjes stellen. Kocht je van ellende maar zo'n digitaal crap-ding, omdat het onbetaalbaar was.
Ongetwijfeld veel luitjes die daarom hun gitaar aan de wilgen hebben gehangen, want dat inspireert natuurlijk niet.
En die plastic pedaaltjes zijn helemaal zo slecht nog niet.

Dirk_Hendrik
13 april 2011, 19:31
. Lijkt even leuk, maar dat gaat geen jaren goed.


In het geval van teringer gaat het dus al jaren goed. Omdat er nog steeds zoveel trutten zijn die op het moment dat ze de prijs zien blind raken en het geheel beginnen te verdedigen.....

En dat het voor veel andere fabrikanten ook goed gaat is meer te danken aan het karakter van de consumenten die op gegeven moment besluiten voor betrouwbaar in plaats van goedkoop te gaan.

SantaX
13 april 2011, 20:41
Zit wat in, maar er komt ook zat spul uit China wat wel betrouwbaar is. Dat is dan zeg maar de volgende stap. Betrouwbare el-cheapo ripoffs. Al is de gitaarwereld wel bijzonder moet ik zeggen. Als het goedkoop is dan kan het alleen maar rotzooi zijn blijft toch de algemene opvatting. Dat is ook weer niet per definitie waar. Achja, ik betrap me er zelf ook wel op :soinnocent: Soms zijn braggingrights een goed verkoopargument :(

Bert Gitaar
14 april 2011, 09:54
Hier wat achtergrond info voor we helemaal los gaan.

http://www.behringer.com/EN/Our-Story/The-BEHRINGER-Story.aspx

en meer info over deze "verschrikkelijke fabriek van dieven en oplichters."

tommus42
14 april 2011, 10:02
Behringer-bashing:D? Die DSP2024P is ook een prima ding. Als het nou vlees betrof ben ik het met je eens dat je het niet van de kilo-knaller koopt, maar effect-apparatuur? Wel wacht ik nog steeds op een betaalbare looper/switcher, met ingebouwde parallel-mixer in 1 HE.

onrust nv
14 april 2011, 10:18
Er is geen enkel Bahringer product dat niet rechtstreeks is gejat van een product van een andere fabrikant. Da's geen gerucht.

Bahringer is niet de enige hoor, Doepfer isser ook zo een van namaken met minder goede onderdelen en tegen normale prijzen verkopen.

Van bahringer vind ik het minder irritant omdat zij de prijzen erg laag houden.
Je krijgt waar je voor betaald. Ik heb zelf de trem/pan, PH9 en de VD400 beide dubbel om stereo te gebruiken. En de VD400 vind ik echt geniaal, ik bedoel maar: een analoge delay voor 19euro daar ga ik niet over klagen.

Ik loop nu te twijfelen over de space C of om even door te sparen voor een boss dimension C.

tommus42
14 april 2011, 10:35
.....Ik loop nu te twijfelen over de space C of om even door te sparen voor een boss dimension C.

Is de space C ook analoog? De dimension C heb ik gehad, toen was het nog gewoon een dure goede chorus, maar klinkt idd erg mooi.

Bert Gitaar
14 april 2011, 11:11
Is de space C ook analoog? De dimension C heb ik gehad, toen was het nog gewoon een dure goede chorus, maar klinkt idd erg mooi.

Is analoog volgens de site maar lijkt mij niet echt goed af te regelen.
4 x een switch voor keuze. 16 variaties.

Met deze krijg je helemaal gave geluiden. Ook chorus (maar van wie zullen ze dit nou weer gestolen hebben :seriousf:) Is wel een modeling kastje met veel knopjes.

http://www.behringer.com/EN/Products/FL600.aspx

tommus42
14 april 2011, 11:21
.....http://www.behringer.com/EN/Products/FL600.aspx

Woow, GAS!, de flanger op m'n G-sharp is mooi, maar niet voor the cure achtige flange. Meer voor andy van de police.
Kost dat ding?
Laat ook maar, kijk zelf wel even.

onrust nv
14 april 2011, 12:17
Ik twijfel tussen behringer en boss omdat ik van de trem/pan en de ph9 weet dat ze behoorlijk wat volume wegnemen. Waardoor het niet zo'n krachtig geluid meer is. Volgens mij had ik op de oude centralharmony gelezen dat er geen volume drop was bij de boss. Ik wil dit effect nl omdat het veel ruimte in je geluid creëert als je hem srtereo gebruikt(in de studio). En zo'n roland 19"rack waar de boss Dimension C een afleiding van is kost tegenwoordig ook nog een dikke 500 euro.

tommus42
14 april 2011, 12:56
Op de DSP2024P zit trouwens een hele mooie stereo-panner.
Die Dimension-C van Behringer heeft 2 modes, maakt hem wel veelzijdiger.
De digital dimension van Boss klonk trouwens ook mooi, alleen heeft die wel verouderde AD/DA converters, dat is denk ik wel beter bij die van Behringer.

EuroCinema
14 april 2011, 13:01
De tube overdrive als gekke fuzz ? Hoe dan, ik heb nog zo'n ding liggen maar een fuzz heb ik er nooit uit horen komen ..

Zoals ik aangaf: ik heb dat van horen zeggen. Het was zo'n hypeje op thegearpage, google maar eens.

onrust nv
14 april 2011, 14:08
En zo'n roland 19"rack waar de boss Dimension C een afleiding van is kost tegenwoordig ook nog een dikke 500 euro.

Deze bedoel ik dus:
www.advancedaudiorentals.com/products/details/productid/164

Die is een stuk duurder dan een boss dimension C, alleen wel stereo in/stereo uit. Wat wel weer een voordeel in de studio is. En als de space C van behringer nu geen ernstige volume drop heeft is hij voor 38euro natuurlijk wel super geprijst.

tommus42
14 april 2011, 19:15
Wel een mooi ding, wist niet dat ie bestond, maar veel te duur. Zal wel een collector zijn.

Liquid_Metal
14 april 2011, 20:58
Aan wie vraag je dit nu, aan de mensen op het forum? Dan weet je het antwoord toch al? :???:

Die is best wel scherp :).

Ik heb enkel ervaring met de FCB1010 en die is echt heel goed, en een Bass Overdrive die ook niet kapot te krijgen is. Persoonlijk zou ik Behringer niet echt gebruiken omdat ik niet denk dat het zo goed klinkt als pedalen waar meer over nagedacht wordt.
Aan de andere kant overweeg ik nog steeds de Behringer RV600 aan te schaffen omdat dat de goedkoopste Shimmer is die je kunt krijgen. En in een parallelle loop gaat dat goed werken.

tommus42
17 april 2011, 17:10
Wat is dat precies, Shimmer? Kan me er wel wat bij voorstellen, een gemoduleerde reverb? Als galm gebruik ik eigenlijk altijd ambience, icm een Engl 530.

onrust nv
17 april 2011, 18:14
Wel een mooi ding, wist niet dat ie bestond, maar veel te duur. Zal wel een collector zijn.

Word in veel prof. studio's gebruikt. Is eigenlijk een standaard in de studio.
Ding zit ook helemaal vol eerste klas electronica, zeer transparant.

Mr10
17 april 2011, 23:42
Zoals ik aangaf: ik heb dat van horen zeggen. Het was zo'n hypeje op thegearpage, google maar eens.

Ik heb inmiddels inderdaad gegoogeld, maar dat ging over de "Vintage tube overdrive" VT911. Ik heb de gewone TO100.. die heeft dat dus niet. Ik heb hem wel gebruikt om met een ander pedaal te stacken maar er is een Blues Pro voor in de plaats gekomen.

tommus42
18 april 2011, 12:12
Word in veel prof. studio's gebruikt. Is eigenlijk een standaard in de studio.
Ding zit ook helemaal vol eerste klas electronica, zeer transparant.

Ben jij eigenlijk een zelfbouwer? Zou mooi zijn dat ding zelf te maken, wordt ie waarschijnlijk nog iets beter, iig qua signaal/ruis verhouding met de halfgeleiders van tegenwoordig.