PDA

View Full Version : 18 watt Ceriatone bass en master control



refused199
11 april 2011, 17:47
Ik heb een tijdje geleden een 18Watt Ceriatone TMB amp gebouwd.

Maar nu merk ik dat de bass frequenties van het drivekanaal veel lager zitten dan ik zou willen deze zitten nu volgens mij rond de 120 en wil richting naar de 230 brengen. Hoe zou ik dit op kunnen lossen? enkele waarden van de componenten op het turretboard aanpassen of de waarde van de pot?

Bovendien merk ik dat de mastervolume control van het drivekanaal niet fijn reageert. Ik draai de volume van het kanaal zelf vaak redelijk ver open, laten we zeggen op 3 uur, voor een fijne drive, maar daardoor moet ik met de mastervolume erg precies instellen op welk volume ik hem wil hebben, doordat hij dan al snel te hard is. Met maar een klein tikje is het volumeverschil al veel te groot. Dit werkt niet fijn bij het instellen van je amp. Hoe zou ik dit op kunnen lossen? Andere waarden van de pot misschien?
Ik hoor het graag,

refused199
12 april 2011, 20:26
Niemand?
Heeft nog nooit iemand dit bij andere amps gedaan o.i.d.?

bescheiden niet ongeduldig schopje..:soinnocent:

refused199
16 april 2011, 12:18
Is er echt niemand die zich hiermee bezig heeft gehouden bij deze of andere amps, zoiets soortgelijks geprobeert heeft of weet hoe je dit aan moet pakken?:dontgeti:
Is dit dan een euvel waar men zich nooit aan waagt en wat je maar voor lief moet nemen?

nico verduin
16 april 2011, 12:23
Je kan toch gewoon de ToneStack calculator van Duncanamps downloaden? En dan gaan spelen met de waardes.

refused199
16 april 2011, 12:29
Nog nooit van het programma gehoord, maar zojuist gedownload en ben er nu eens mee gaan stoeien! Ik ben nog wel even bezig, bedankt voor de tip!
Als er nog meer mensen zijn die nog tips hiervoor hebben hoor ik het graag!