PDA

View Full Version : Ronde allumiumfolie achtige stickers tbv veer in trem Fender strat.



SantaX
11 april 2011, 16:14
Als je een nieuwe strat koopt zit op de brug een ronde dikke sticker, zilver-spiegelachtig van kleur. Dit stickertje zit er zodat het veertje in je brug voor de tremelo niet eruit valt (nu denken heel veel mensen vast en zeker, huh veertje in mijn brug?). Nu is dat stickertje bij mij gaar. Ik zou natuurlijk een willekeurig stickertje of tape kunnen pakken, maar ik wil zo een originele ronde zilveren die je niet ziet op een halve meter afstand van de gitaar. Iemand enig idee waar die te krijgen zijn? Ik zoek me mottig op het internet, maar ik kan ze echt niet vinden. Wel packs van 25 van die veertjes, dus ik neem aan dat dit een probleem is dat vaker voorkomt :seriousf:

zeiler
11 april 2011, 16:15
probeer een hobbywinkel eens? Ik heb mijn veertje in een special gitaarbakje ;)... misschien isd at ook een idee?

SantaX
11 april 2011, 16:28
Is een idee, net als gewoon niet zeiken en 1 van de stickers pakken die ik hier wel heb, maar... ik wil eigenlijk toch even kijken of die dingen ook te koop zijn. Vond het erg prettig dat je dat ding gewoon niet ziet zitten.

fred dons
11 april 2011, 17:26
zilveren sticker nemen (of een sticker met zilver) en daar met een stans of perforator een rondje uitstansen ?

SantaX
11 april 2011, 17:34
Das nog helemaal geen slechte optie, maar die dingen moeten toch ook wel ergens gewoon te krijgen zijn zou je denken.

TimS
11 april 2011, 17:42
Waarom zouden ze die dingen verkopen? Je hebt er of een tremoloarm in zitten of je haalt het veertje er uit. Ik snap wel wat je wilt, maar je bent wel één van de weinigen ben ik bang.

Bert Gitaar
11 april 2011, 17:45
Ben ik nou de enigste die geen ene malle moer snapt van dit onderwerp.
Waar gaat dit over.
Gaat het over je tremelo veren of een stickertje ergens op geplakt.
En wat maakt een stickertje nou uit dan. Wat heeft dit met je tremelo te maken.
Mijn excuus als ik de enigste ben die het even niet snapt.

Je stopt er toch veren in w.b.t. de spanning hiervan. Licht, gemiddelt of zware veren.

TimS
11 april 2011, 17:47
Ben ik nou de enigste die geen ene malle moer snapt van dit onderwerp.
Waar gaat dit over.
Gaat het over je tremelo veren of een stickertje ergens op geplakt.
En wat maakt een stickertje nou uit dan. Wat heeft dit met je tremelo te maken.
Mijn excuus als ik de enigste ben die het even niet snapt.

Er zit als je een nieuwe Fender koopt (andere merken weet ik niet) altijd een veertje in de ruimte waar je de tremoloarm in steekt. Zorgt ervoor dat je tremoloarm wat stroever draait. Bij 99 van de 100 gitaren is dat veertje na een paar weken kwijt, maar sommigen doen er erg zuinig mee :)

SantaX
11 april 2011, 17:47
Waar je jengelstengel in de brug prikt, dat gaatje, daarin zit normaliter een veertje. Nu gebruik ik soms de trem en dan zet ik hem erop, als ik hem niet nodig ga hebben, draai ik hem niet erop. In de case zit de gitaar bij mij altijd zonder de tremelo erop. Bij de aankoop van de gitaar, zit daar dus een stickertje over dat gaatje zodat het veertje wat erin zit niet eruit kan vallen.

En je kent het wel, na 15 keer zo een stickertje eraf halen en weer erop plakken zit er zoveel stof op dat hij niet meer plakt. Zo een stickertje is dus wat ik zoek.

Edit: TimS was me voor. Ik ben zuinig op mijn veertje, true :D

SantaX
11 april 2011, 17:52
Net weer wat geleerd, die veertjes blijken "arm tension springs" te heten.

Bert Gitaar
11 april 2011, 17:56
Er zit als je een nieuwe Fender koopt (andere merken weet ik niet) altijd een veertje in de ruimte waar je de tremoloarm in steekt. Zorgt ervoor dat je tremoloarm wat stroever draait. Bij 99 van de 100 gitaren is dat veertje na een paar weken kwijt, maar sommigen doen er erg zuinig mee :)

Ik heb er meerdere in me handen gehad maar hier nog nooit van gehoord.
Ik geloof jullie onmiddelijk. Maar ik heb hier ook nog nooit iets van andere over gehoord. Vandaar. Ik snap waarom er een veertje inzit en de bedoeling hiervan. Ik dacht toch dat ik een hoop wist. Zo zie je maar weer.

Bert Gitaar
11 april 2011, 18:03
Kan je dan niet een rubber dopje/plugje of zo iets vinden wat je er in stopt?
In dat gaatje van je tremelohendel.

SantaX
11 april 2011, 18:04
Oeh, dat zou ook een fraaie zijn. Heb inmiddels de stickerkoning maar eens gemailt en feedback. Kijken of die wat hebben liggen. Haha, nu vind ik het een sport die dingen ergens vandaan te toveren :seriousf:

Bert Gitaar
11 april 2011, 18:10
Oeh, dat zou ook een fraaie zijn. Heb inmiddels de stickerkoning maar eens gemailt en feedback. Kijken of die wat hebben liggen. Haha, nu vind ik het een sport die dingen ergens vandaan te toveren :seriousf:

Maar elk nieuw stickertje heeft een beperkte levensduur en blijf je dan toch steeds vervangen. Of ben ik nou gek.

Als het mij ooit was opgevallen en het willen behouden had ik er een plugje in gestopt.

SantaX
11 april 2011, 18:17
Jawel klopt, maar ik kan me niet inbeelden dat een vel met 25 of 50 van die stuks meer dan een tientje zou kosten. Dat zie ik dan gewoon als onderhoud, net als snaren en afentoe een nieuwe poetsdoek.

Bert Gitaar
11 april 2011, 18:23
Het gaat er niet om wat een velletje stickers kosten, maar ik vind dit je reinste onzin. Sorry voor mijn interruptie.
Vandaar dat ik het ook niet snapte.

SantaX
11 april 2011, 18:25
Ah zo, dat kan natuurlijk! Zelf vind ik het gewoon mooier uitzien als zo een stickertje egaal is met de brug van kleur. Dat is alles en daar wil ik best een stickervel voor kopen.

Braindead
11 april 2011, 18:35
nooit geweten dt daar veertjes voor zijn...

Ooit heb ik mijn gitaar eens naar een gitaarzaak gebracht omdat er wat speling zat in mijn tremolo (hendeltje). De gitaar moest toch afgesteld worden konden ze daar meteen even naar kijken. Toen ik hem terugkreeg zat er een stuk kauwgom om de schroefdraad van het hendeltje. Lekker in vorm gekauwd waarschijnlijk...

Just my 2 cents in het kader van Oom Braindead verteld :D

SantaX
11 april 2011, 18:46
hahaha! Dan had ik zelf denk ik toch voor teflon gekozen. En nu ik dat zeg, kan dat veertje me geloof ik ook gestolen worden :seriousf:

Wabbie
11 april 2011, 18:48
Was dat niet gewoon isolatie tape (datzelfde spul wat je om de aansluiting van je gasstel draait om lekken te voorkomen)?

Verder, ik wist wel dat er een veertje in hoorde te zitten. Op mijn strats ontbreekt dit veertje trouwens ook en ik erger me er totaal niet aan. Ik zou ook niet de moeite hebben genomen om een stickertje te zoeken die past bij de kleur van mijn tremolo...

SantaX
11 april 2011, 18:54
Klopt ja, teflon gebruik je bij leidingen die echt dicht moeten zitten. Waterleidingen, electradozen die buiten hangen etc. Je moet dat spul wel op de draad gebruiken en de goede richting kiezen. Gasleidingen durf ik niet te zeggen, maar het zou heel goed kunnen.

Edit: enzo veel moeite vind ik het niet, topic openen, googlen, paar mailtjes sturen. Ik vind dat gewoon ook wel grappig. Heb dit instrument nog niet zo lang en ben er gewoon graag mee bezig. Vroeger interesseerde het me allemaal niets, maar nu hou ik van mijn instrumenten en wil ik ze graag zo goed mogelijk behandelen. Heb niet voor niets een surfgroene gekocht potdorie. Die kleurstelling moet blijven kloppen :D

Bert Gitaar
11 april 2011, 19:00
Is niet bruikbaar voor je gitaar omdat je de hendel er steeds in en uit moet kunnen schroeven. Gaat raffelen en er blijven resten achter in het schroefdraad gedeelte.

SantaX
11 april 2011, 19:03
Achja, natuurlijk. Dank Bert, daar heb ik inderdaad eventjes niet aan gedacht. Nouja, dan maar eens wachten of ik wat op de mails hoor. Ik zie hier een levenswerk van ontstaan. Vroeg of laat zal ik de grootste Europese dealer zijn van tremelo-tension-spring-stickers. Ik zie een markt. Eentje die ik welliswaar nog moet creeëren. :hippie:

Bert Gitaar
11 april 2011, 19:13
Ik lees in eerdere reacties dat er meerdere zijn die zich eventueele zorgen maken over het veertje in het geplaatste tremelo gat. En het verlies hiervan. Dus wie weet.
Een nog niet ontdekte markt voor tremelo stickertjes. Ten behoeve van een veertjes behoud.

Of een rubber plugje.

SantaX
11 april 2011, 19:17
Nee, die plugjes gaan te lang mee. Dan verkoop ik er maar eentje per gitaar. Dat kan misschien later wel als custom option :D

Buzzel
11 april 2011, 19:34
Wat een probleem :seriousf:. Misschien gewoon en stukje doorzichtig plakband overheen plakken?

Bert Gitaar
11 april 2011, 20:49
Of een klein druppeltje bizonkit in het veertje. Binnen in het veertje 1 druppeltje en dan terug plaatsen. Moet werken.:rockon:

SantaX
11 april 2011, 21:19
Mja, plakband is natuurlijk een optie. Durf het na dit weekend nieteens meer te zeggen, maar ik heb hier ook nog stickers om kogelgaten af te plakken. Perfect hiervoor. Maar niet zilver! :seriousf:

Bizonkit ga ik niet aan beginnen al zou dat misschien best kunnen, maar het is een limited edition, die wil ik echt helemaal origineel houden. Zelfs met het losse veertje.

TimS
11 april 2011, 21:58
Sorry dat ik je topic kaap, maar even een korte vraag tussendoor: je tremoloarm draai je toch in het blok van je tremolo? Ik heb het namelijk voor elkaar gekregen het schroefdraad kapot te draaien op mn oefengitaar en heb niet zo'n zin de hele brug te vervangen.

SantaX
11 april 2011, 22:20
Normaal draai je hem erin, maar dat is niet altijd zo. De fender deluxe hebben een klik-systeem bijvoorbeeld. Ik durf je geen antwoord te geven op je vraag hoe je dat moet fixen. Ik zou daar een topic voor openen in het zelfbouw/werkbank gedeelte. Daar zit de kennis op dat gebied denk ik. Als ik zelf zou gaan klooien, dan zou het al snel tape gaan worden, of wellicht zelfs opnieuw tappen (de draad dan wel, niet dat je nu de hele avond thunderstruck gaat spelen).

Jan H
12 april 2011, 10:26
Die zilveren stickertjes zijn gewoon te verkrijgen bij een doe het zelf zaak.

Ooit een plank opgehangen?? Je kent waarschijnlijk dat systeem wel dat je van die rail koopt die je op de muur moet schroeven, je hangt er dan van die dragers in, om er vervolgens een plank op te leggen, bij dat systeem worden afdek stickers bijgeleverd om de gebruikte schroeven af te dekken, ze zijn er ook in het zilver!

Optie 2: Neem zilveren ducktape.

Optie 3: Neem een simpel rond magneetje!

Probleem opgelost!!

SantaX
12 april 2011, 10:29
Ah bedankt Jan, dan ga ik van de week eens een kijkje nemen bij de bouwmarkten hier!

SantaX
12 april 2011, 13:16
Alweer een vordering, een stickerfabrikant denkt ze te kunnen maken en gaat me een sample sturen. Zou dit betekenen dat ik de eerste gitarist ter wereld ben die nu een custom-boutique-tremelo-arm-tension-spring-sticker laat produceren?

Basileia
12 april 2011, 13:28
Sorry dat ik je topic kaap, maar even een korte vraag tussendoor: je tremoloarm draai je toch in het blok van je tremolo? Ik heb het namelijk voor elkaar gekregen het schroefdraad kapot te draaien op mn oefengitaar en heb niet zo'n zin de hele brug te vervangen.

Yup, gewoon een nieuw blok onder je tremolo schroeven. Koop er dan meteen een van messing of staal ofzo, dat is
a) schijnbaar beter voor je sustain en TOOOOOOOONE.
b) het is harder, dus je schroefdraad gaat langer mee dan een goedkoop zinken blok.

Wel even kijken of de maten overeenkomen, vooral de schroefgaten waarmee de baseplate van je brug erop komen. Dit alles in de overtuiging dat het om een standaard strat-brug gaat trouwens.

TimS
12 april 2011, 13:39
Yup, gewoon een nieuw blok onder je tremolo schroeven. Koop er dan meteen een van messing of staal ofzo, dat is
a) schijnbaar beter voor je sustain en TOOOOOOOONE.
b) het is harder, dus je schroefdraad gaat langer mee dan een goedkoop zinken blok.

Wel even kijken of de maten overeenkomen, vooral de schroefgaten waarmee de baseplate van je brug erop komen. Dit alles in de overtuiging dat het om een standaard strat-brug gaat trouwens.

Oke, thanks. Het is trouwens een brug van een Squier met 6 schroeven. Standaard is met twee geloof ik, zit ook op m'n Fender.

Basileia
12 april 2011, 13:41
Ik bedoel niet de schroeven waarmee de brug op de gitaar zit, maar de schroeven waarmee de baseplate op het tremoloblok zit. Die schroeven zitten onder de burgzadels. In mijn geval zijn het er 3.

TimS
12 april 2011, 13:52
Nu snap ik hem :) Ik zat al te kijken, al die blokken hadden maar 3 gaten.

Hendriks
12 april 2011, 14:00
4 pagina's over een stickertje van een cent? Ik heb nog nooit zo'n sticker op een strat gehad, ik wist nieteens dat ze bestonden.

SantaX
12 april 2011, 15:27
Toch had ik het topic eerder moeten openen. Bah, ben het veertje kwijt.

Mike999999999
12 april 2011, 15:29
Ik ben wel een enorme fender noob, maar zit dat veertje er echt gewoon los in, beetje dom van fender dan toch. En moet je trouwens altijd je tremelo arm eraf halen als je hem in de koffer stopt?

Een bigsby draai je gelukkig gewoon naar achteren en je bent klaar:P dan kan ie gewoon lekker in de orginele gibson lp koffer. Maarja bij een lp steekt er zowiezo meer uit, daar liggen de elementen/snaren etc. als veel hoger van de body af.

SantaX
12 april 2011, 15:42
Yep veertje zit echt los. Het draait zich als het ware vast als je de tremelo erin zet. In mijn geval moet ik echt de tremelo los maken, anders druk ik hem omlaag met het koffer als die dicht moet.

Liquid_Metal
12 april 2011, 15:42
Waarom zouden ze die dingen verkopen? Je hebt er of een tremoloarm in zitten of je haalt het veertje er uit. Ik snap wel wat je wilt, maar je bent wel één van de weinigen ben ik bang.

Ook mijn gedachte. Als de sticker belangrijk is gebruik je je trem dus niet. Kun je de veer net zo goed eruit halen.

hole
12 april 2011, 15:50
Yep veertje zit echt los. Het draait zich als het ware vast als je de tremelo erin zet. In mijn geval moet ik echt de tremelo los maken, anders druk ik hem omlaag met het koffer als die dicht moet.

..en dat is erg omdat..?

Maakt toch niet uit dat je de trem een beetje induwt...

SantaX
12 april 2011, 15:51
Ik gebruik de trem niet dagelijks, zeker niet elke keer als ik de gitaar uit het koffer haal. Dan ga ik de trem dus ook niet erin schroeven. Maar een paar keer per week gaat die jengelstengel toch echt erin hoor. Er stond in de handleiding ook niet dat het verplicht was dat ding erin te laten. Sterker nog, er staat wel dat je hem eruit moet halen voor het opbergen in het koffer.

SantaX
12 april 2011, 15:52
..en dat is erg omdat..?

Maakt toch niet uit dat je de trem een beetje induwt...

Het is echt meer dan een beetje. Daarnaast, het staat ook gewoon in de handleiding. Het is ook logisch he, als je constant kracht op welke verbinding dan ook gaat zetten (zoals tijdens het opslaan) dan gaat deze zwakker worden. Dat zal je morgen niet merken. Achter een jaar wellicht wel.

TimS
12 april 2011, 16:16
Het kan ook toeval zijn hoor, maar mijn tremolo was kapot gegaan nadat ik de arm er perongeluk in had laten zitten :seriousf:

Bert Gitaar
12 april 2011, 16:34
Het kan ook toeval zijn hoor, maar mijn tremolo was kapot gegaan nadat ik de arm er perongeluk in had laten zitten :seriousf:

Dan ben ik wel benieuwd met hoeveel kracht jij je koffer heb moeten sluiten.
Maar wat een problemen kunnen sommige mensen toch hebben, of ben ik nou zo simpel. 5 pagina's lang over een stickertje inderdaad.
Daarom snapte ik het ook niet waarschijnlijk. EEN STICKERTJE, MEER NIET.

SantaX
12 april 2011, 16:40
Je lijkt er meer problemen dan mij mee te hebben eigenlijk. Ik wil gewoon zo een kek zilver stickertje. Wat jullie er wel of niet op plakken dat mogen jullie dan weer zelf bepalen :ok:

TimS
12 april 2011, 16:40
Gitaar zat in een tas, niet in een koffer. Misschien is er wel iets tegen aan gestoten ofzo, maar dat kan ik me haast niet voorstellen. Heb de gitaar alleen op m'n rug gehad op de fiets.

Bert Gitaar
12 april 2011, 16:46
Je lijkt er meer problemen dan mij mee te hebben eigenlijk. Ik wil gewoon zo een kek zilver stickertje. :ok:

Ik begin het met steeds meer verbazing te lezen.
Waarom? geen idee.

SantaX
12 april 2011, 16:52
Nee, ik begrijp je wel hoor. Het begon met het idee van, hmmz ik wil eigenlijk niet zo een lelijk stuk tape gaan plakken. Ik heb dus echt heel wat uurtjes gezocht voor ik dit topic opende. Toen was het eigenlijk al een sport geworden om ze te vinden.

Bert Gitaar
12 april 2011, 16:59
Nog 1 tip.

Draai er een schroefje/boutje in met hetzelfde schroefdraad. Wat je met de hand er in/uit kan draaien. Als je je jengelhendel niet gebruikt.

wireman
12 april 2011, 17:10
drie euro.. drie veertjes bij www.customworldguitarparts.nl en dan zijn ze nog van Fender ook (kan je er nog eens een kwijt raken)

Wat een gedoe over een stickertje zeg!!

SantaX
12 april 2011, 17:16
Ja die veertjes zelf had ik wel gevonden. Zelfs in verpakkingen van 25 stuks voor niet veel meer geld trouwens. Maar goed, ik krijg deze week als het goed is een sample van een stickerfabriek. Heb ik niet alleen custom stickers, maar ook deze dag goed omgekregen :seriousf:

rockgod69
13 april 2011, 09:58
bedenk wel dat je die stickertjes moet gaan relicen (is dat een woord? nu wel!) als je gitaar gaat slijten...
wat een topic zeg..ik hou ervan

SantaX
13 april 2011, 11:02
Hehe, anders gooi jij even nog wat olie op het vuur :seriousf:
Wel goed dat je het zegt, ik zal als de samples goed zijn meteen al een deel op de vensterbank in de zon leggen, voor later :seriousf: