PDA

View Full Version : welke strat?!?!



FENDERSTRIKE
11 april 2011, 15:00
Voor mensen die eerdere posts van mij hebben gelezen: ik ben nogal wispelturig wat gitaren kopen betreft!!!!;)

maar..... de laatste tijd heb ik zeer veel GAS voor een strat en ik weet niet meer zo goed welke nou t best bij me zou passen...:???:

Aangezien ik het meest 60's rock en (blues)rock speel zat ik te denken aan een 60's strat, maar aan de andere kant vind ik de 70's serie ook weer zo mooi...
Of raden jullie me daarom iets heel anders aan??

Laat t maar weten:D

p.s.: de gitaren ga ik binnenkort uitproberen...

koen

Hendriks
11 april 2011, 15:10
Wat vind je belangrijker : of het er mooi uitziet of dat het goed speelt? Of beide?
Beide die je noemt zijn geschikt voor jou muziek , ga gewoon proberen wat je het beste bevalt : maple/rosewood , vintage frets of wat dikkere , welke hals radius etc.

Ijselrobo 07
11 april 2011, 15:11
wat is je budget?
heb je al gitaren uitgeprobeerd?
en heb je al een versterker of wil je die ook nieuw kopen?

FENDERSTRIKE
11 april 2011, 15:13
ja sorry, niet helemaal duidelijk aangegeven over die 70's: ik vind m ook mooi klinken;)
ik ga ze zeker uittesten, zijn er nog verschillen in de prijs/kwaliteit verhouding misschien??

FENDERSTRIKE
11 april 2011, 15:15
het budget ligt rond de 1000 euro ongeveer.
nee, ga ze nog uittesten en koop dan ook gelijk een nieuwe versterker erbij...

SantaX
11 april 2011, 15:22
Toevallig zei ik gisteren hier nog dat ik laatst op een mexicaanse strat heb gespeeld die wel echt heel erg lekker was. Dat was ook een 70's dus zeker een kans geven ja. Heb er maar 1 getest, dus ik weet niet of het exemplarisch was of dat het toch die grote headstock is die het verschil maakte, maar het was een erg lekkere gitaar.

FENDERSTRIKE
11 april 2011, 15:23
inderdaad, die headstock laat me twijfelen:seriousf:

Pepe
11 april 2011, 15:28
[QUOTE=FENDERSTRIKE;2613081]
Aangezien ik het meest 60's rock en (blues)rock speel zat ik te denken aan een 60's strat,
/QUOTE]

Oja...natuurlijk
en ik maar denken dat het verschil een paar schroefjes in een pickguard was en een andere headstock.

FENDERSTRIKE
11 april 2011, 15:30
:cooler: snap je...

Pepe
11 april 2011, 15:33
Nee, maar ik hoor het graag.

wireman
11 april 2011, 15:44
1000 euro.. en daar moet nog een amp bij ook?.. tja.. Dan zou ik voor een 2e hands jap of lekkere mexicaan gaan en daar een lekkere buizenbak uit een 500 euro segment voor scoren. Ik zou iig voor occasion gaan. (wel de frets checken.. die fout heb ik nl al gemaakt) En vooral ook niet bezuinigen op snoer.. Daar ligt ook een belangrijk winstpunt..
OF nu de 1000 euro uitgeven voor een strat die wat waardevaster is en later de amp bij elkaar sparen? Versterkers staan vaak al in een oefenhok.. om te overbruggen tot die tijd misschien een idee?

stikel
11 april 2011, 19:08
1000 euro.. en daar moet nog een amp bij ook?.. tja.. Dan zou ik voor een 2e hands jap of lekkere mexicaan gaan en daar een lekkere buizenbak uit een 500 euro segment voor scoren. Ik zou iig voor occasion gaan. (wel de frets checken.. die fout heb ik nl al gemaakt) En vooral ook niet bezuinigen op snoer.. Daar ligt ook een belangrijk winstpunt..
OF nu de 1000 euro uitgeven voor een strat die wat waardevaster is en later de amp bij elkaar sparen? Versterkers staan vaak al in een oefenhok.. om te overbruggen tot die tijd misschien een idee?

En ook niet onbelangrijk, goede pots. :)

FENDERSTRIKE
11 april 2011, 19:34
Hartstikke bedankt voor alle reacties tot nu toe:ok:

Ik heb een beetje rondgekeken en zou dit wat zijn??:

Gitaar:
http://www.feedback.nl/shop/product/gitaar/fender-strat-70-owmn/100005482/104294

Versterker:
http://www.feedback.nl/shop/product/gitaar/marshall-mg-101-fx-100w-fxcd-in/100005511/105803

Hebben jullie nog aan of afradingen, ervaringen,suggesties of tips over dit spul???

koen

Mike999999999
12 april 2011, 11:41
Ja, marshall mg, zou ik niet doen. Kijk 2dehands gewoon een beetje rond. Kijk de gitaar goed na en koop hem 2dehands. Een afstel beurtje kost misschien 50 euro en dat kan dan nodig zijn. Maar daarna is hij veel fijner als een nieuwe en je hebt beter spul voor je geld. En bespaar nooit op je versterker, minstens zo belangrijk als je gitaar ook al ziet niemand hem om je net hangen, we horen hem allemaal.

bat
12 april 2011, 12:01
Tsja, eens met Wireman. 1000 euro... voor 500 scoor je wel een nette tweedehands strat, dan heb je nog eens 500 euro over voor een fatsoenlijke tweedehands versterker.

Maar goed, als je beslist nieuw wilt, is het geen echt verkeerde keuze. Maar dan nog: eerst proberen die hap.

FENDERSTRIKE
12 april 2011, 12:48
ja, ik zal ze eerst eens ff uitproberen, en als ze bevallen zeker ff tweedehands ofzo kijken...
ik denk dan dat het toch waarshijnlijk een buizenbak word, en dit is misschien een héél klein beetje off-topic maare: kennen julie nog goede buizenbakkies die zeker het testen waard zijn??:soinnocent:

Billy Turf
12 april 2011, 14:28
Ook ik richt me met onze band op uitsluitend 60's bluesrock,
en ik krijg mijn geluid goed voor elkaar met een

Fender Stratocaster Classic 60's en een Fender Hot Rod Deluxe

Ik zou je aanraden om qua gitaren te kijken bij de classic of classic player series 50's,60's of 70's, ze sluiten allemaal wel goed aan bij die muziekstijl.
Test ze gewoon eens en kijk welke feel en sound je het best ligt.

Qua versterker zou ik opzoek gaan naar een leuke fender buizenamp(mits je budget het toelaat, anders peavey/epiphone) versterker is net zo belangerijk als de gitaar!..kijk ook eens rond op marktplaats.

gr Turf

Mike999999999
12 april 2011, 15:03
kijk eens naar een valveking, 2dehands ook voor 400 euro makkkelijk en een stuk beter als die marshall. of een fender blues junior, maar die heeft misschien net iets te weinig vermogen, misschien iets van een epiphone buizen? Trouwens kun je ook best naar een een transistor kijken. In de prijsklasse 500 euro 2dehands zijn transistors toch vaak beter als buizen, als je natuurlijk iets met wat vermogen zoekt. of een half buizen zoals een valvestate of zelfs een ac15 is wel mogelijk 2dehands, je komt best vaak goedkope voxen tegen. Er zijn zoveel mogelijkheden, je moet het gewoon wel proberen en dat is het makkelijkste in een muziekzaak, en daarna maar 2dehands zoeken. Voor je muziekstijl is een oude vox trouwens wel weer geniaal, maar wel een klein beetje prijziger

Kakihara
12 april 2011, 15:57
dit : http://link.marktplaats.nl/440495257

met dit bijvoorbeeld :

http://link.marktplaats.nl/435094477

Mike999999999
12 april 2011, 16:33
Ja, dat is wel een strakke combo voor 900 euro ofzo. Die peavey heb ik trouwens nog niet vaak gezien.

FENDERSTRIKE
13 april 2011, 15:56
Bedankt voor alle adviezen etc.
Ga ze waarschijnlijk in de loop van volgende week testen.....

Ik hou jullie up to date!!:D

koen

FENDERSTRIKE
21 april 2011, 14:43
ee gasten, ben ik weer:rockon:

Het zal waarschijnlijk een 70's jap worden ofzo.
Maar nou komt daarnet zo'n gozert naar me toe, zegt ie: Wil je jouw gitaar (Ibanez RG) ruilen tegen mijn versterker (randall buizen, 200 watt)????

Is dit een combi of niet?!?!?!

koen

Bolder
21 april 2011, 20:26
Jua 200 watt buizen..

Ben je van plan om voor 3000 mensen te spelen?

Zo niet, niet doen.

Buzzel
22 april 2011, 13:51
Randall is NIET geschikt voor rock/blues dingen. Al helemaal geen 200 watt. Dan gaat iedereen dood.

Pepe
22 april 2011, 14:17
Randall heeft helemaal geen 200 watt tube amp. Ja, een transistor met een buisje voorin, dan kan je het tube noemen.
Vroeger waren ze nog trots op hun amps toen meneer Randall er nog de scepter zwaaide. Tis nou chinese bulk dat precies zo klinkt als het eruit ziet. Alleen die modulaire amp heeft nog iets van ambitie.

Bolder
22 april 2011, 17:42
Precies,

hopelijk zegt de verkoper niet dat het een buizenamp is!

ThomasGuitarfreak
23 april 2011, 09:29
Je Moet Een Haar Strat Nemen!
Die zijn echt veel beter dan veele fenders.
Ik personelijk vind ze beter dan de customshop gitaren van fender.
Je kunt ze op Marktplaatsvoor ong 1000,- krijgen

Succes met je aankoop

Pepe
23 april 2011, 11:37
Je Moet Een Haar Strat Nemen!
Die zijn echt veel beter dan veele fenders.
Ik personelijk vind ze beter dan de customshop gitaren van fender.
Je kunt ze op Marktplaatsvoor ong 1000,- krijgen

Succes met je aankoop


Je kan je "koop Haar posts" en je "ga na Wegkamp posts" ook combineren he, ben je in 1 keer klaar.