PDA

View Full Version : Wat voor versterker kopen?



Stijn28
11 april 2011, 12:54
Ik heb een Epiphone Sheraton II en ben nodig toe aan een nieuwe versterker. Mijn budget ligt rond de 250,-. De versterker is voor thuis, ik speel vooral clean, maar ook graag met een meer bluesy sound. Heeft iemand tips/suggesties voor mij? Bedankt!

Gothra
11 april 2011, 12:57
Hey! Er is voor versterkers een speciaal gedeelte binnen dit forum, ik zou daar even kijken of vragen of een mod dit topic wilt verplaatsen!

Liquid_Metal
11 april 2011, 13:48
Hey! Er is voor versterkers een speciaal gedeelte binnen dit forum, ik zou daar even kijken of vragen of een mod dit topic wilt verplaatsen!

Bovenop deze vraag. Waarom wil je een nieuwe versterker en wat zou er verbeterd moeten worden tav je Epiphone?

Mike999999999
11 april 2011, 13:58
250 euro is weinig geld voor een versterker. Maar voor alleen thuis gebruik en een bleusy sound, vooral in combinatie met een sheraton zou ik als ik jou was eens een fender champ 600 proberen. Klein buizen versterkertje met alleen een volume en tone knop geloof ik. Genoeg voor een bleusy sound en overdrive moet je niet willen bij een hollowbody als een sheraton

smullie
11 april 2011, 14:50
Vox AC4TV.

Ik heb em zelf niet, maar een vriend van me wel en blues is zeker mogelijk. Op 4W blijft hij trouwens ook nog tot aanvaardbaar volume clean en hij kan tot nu toe om met alle pedaaltjes die we erop geprobeerd hebben...
Het heeft buizen, gaat perfect voor thuis en het valt binnen je budget... :supercool:

tidalwave_sideburns
11 april 2011, 15:00
Die Elk combo op Gitaarmarkt voor 300 euro lijkt me een prima optie:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=140624

Kim Wilson
11 april 2011, 15:20
Ik denk dat er zo langzamerhand wel een apart subforum mag komen voor huiskamer-buizenamps. Of opnemen in de FAQ. Tering zeg, deze vraag komt bijna elke dag wel twee keer langs. En ik snap het ook niet. Wat moet je thuis met een buizenamp? Koop een goeie modelling of transistor amp en je kunt op elk volume goed uit de voeten.

JTB
11 april 2011, 15:51
Ik denk dat er zo langzamerhand wel een apart subforum mag komen voor huiskamer-buizenamps. Of opnemen in de FAQ. Tering zeg, deze vraag komt bijna elke dag wel twee keer langs. En ik snap het ook niet. Wat moet je thuis met een buizenamp? Koop een goeie modelling of transistor amp en je kunt op elk volume goed uit de voeten.

Of ga gewoon kantklossen ofzo...

humbucker
11 april 2011, 16:16
Kijk eens naar een roland bluescube (2dehands welteverstaan).

Doet precies wat je nodig hebt, en goed ook!

Exi
11 april 2011, 16:32
Fender Vibro Champ XD
Fender Mustang II of III
Vox AC4TV
Vox Lil' Night Train

Allemaal heel leuk voor thuis:)

LesPaul1612
11 april 2011, 16:56
Wat moet je thuis met een buizenamp? Koop een goeie modelling of transistor amp en je kunt op elk volume goed uit de voeten.

Onzin, de meeste moderne kleine buizenamps klinken stukken dynamischer dan hun transistorbroers. Als je blues wilt gaan spelen en je hebt een beetje budget, neem dan gewoon AC4TV of een Valve Junior. Klinkt voor blues gewoon echt stukken warmer en dynamischer.

Voor hardrock/metal wordt het natuurlijk een heel ander verhaal:)

Kim Wilson
11 april 2011, 20:14
Wat heb je nou aan dynamiek als je op huiskamerniveau speelt? Ik heb een keer zo'n klein ding gehad. De sweet spot was voor huiskamergebruik veel te hard en voor bandgebruik lang niet voldoende. Ik vond het een compromis van niks. Dan heb ik liever een degelijk klinkend transistorbakkie (een Fender Performer koop je tweedehands voor een drol en die klinken echt lekker) met een mooi pedaaltje ervoor. Ook best dynamisch, en op elk volume een goed geluid.

Mike999999999
12 april 2011, 10:33
dus, als je thuis speelt hoef je geen goed geluid te hebben? en het hoeft niet lekker te geageren als je dynamisch speelt. Beetje raar. Vind die kleine buizenbakken geniaal. Trouwens, koop nooit een roland amp, die hebben echt geen blues. Alleen de jc-120 is acceptabel. en die is iets duurder.

Onze 2de gitarist had pas een nieuwe gitaar, zo'n ibanez hollowboady van 500 euro nieuw ofzo. es-335 model. Met zijn roland cube was dat niet echt om aan te horen. Ik plug dat ding in mijn deluxe reverb. Man, wat een sound voor een 500 euro gitaar. Dat is natuurlijk ook appels met peren vergelijken, maar toch heeft hij 450 voor die cube nieuw betaald. Een 2dehands fender buizenbak heb je toch ook vanaf 700-800 euro.

Kim Wilson
12 april 2011, 10:47
Oh, je mag best dynamiek willen, maar dat hoeft niet per definitie uit een buizenbak te komen. Ik heb laatst over een Fender Mustang II gespeeld, dat ding klonk best goed. Een buizenamp is niet altijd de beste oplossing. Of, nog anders gezegd, staar je niet blind op buizen.

Mike999999999
12 april 2011, 15:05
Oh, je mag best dynamiek willen, maar dat hoeft niet per definitie uit een buizenbak te komen. Ik heb laatst over een Fender Mustang II gespeeld, dat ding klonk best goed. Een buizenamp is niet altijd de beste oplossing. Of, nog anders gezegd, staar je niet blind op buizen.

Dat is ook zeker waar

Rembull1980
12 april 2011, 15:38
Vandaar dat de fabrikanten met steeds lagere wattages komen. Aangezien toch wel vraag naar is naar buizen en acceptabel volume voor thuis ;)
Klopt dat je daar niet op blind moet staren, maar het ligt hem aan ieder zijn/haar smaak.

G.G.
12 april 2011, 21:24
Oh, je mag best dynamiek willen, maar dat hoeft niet per definitie uit een buizenbak te komen. Ik heb laatst over een Fender Mustang II gespeeld, dat ding klonk best goed. Een buizenamp is niet altijd de beste oplossing. Of, nog anders gezegd, staar je niet blind op buizen.

En de meeste dynamiek komt niet uit je versterker, maar uit je vingers en dat wordt vaak lastig wanneer een versterker geknepen is doordat het volume bijna dicht staat. Dus of een hele kleine buizenbak, of een fatsoenlijke transistor of moddeller.