PDA

View Full Version : Goede top voor werken met pedalen ?



Frank Shredders
11 april 2011, 09:59
Graag suggesties voor een goede top om met pedaaltjes te werken.

Ik heb momenteel een Fulltone OCD en Brunetti Mercury Box.
Mijn cab is een oversized, closed back Bogner 2x12 met V30's.

Ben wel fan van de Hook R20 / R40, maar zijn er nog vergelijkbare amps
in een lagere prijscategorie? Wat ik NIET goed vind is bv. Hot Rod Deluxe-
achtige amps.

Ben benieuwd waar jullie mee komen :-)

Grrrrrrrrr
Frank

Sarco
11 april 2011, 10:14
Een oude Hiwatt/Soundcity?

Tristan
11 april 2011, 12:49
Marshall 2061x, Vox AC30CCH.
Hoewel de eerste misschien geen goede combi is met Vintage 30's, maar je kan overwegen Heritage G12M's (mijn favoriet) of gewone G12H's in je cab te gooien.

Pepe
11 april 2011, 13:46
Namen roepen is zoiets als een kapperszaak aanbevelen. Het heeft bij jou goed uitgepakt maar misschien heeft iemand anders een hoofd waar die kapper helemaal niks mee kan.

Over het algemeen, pedaalvriendelijke amps hebben een vriendelijk (non spikey) hoog. Meestal heeft dat met de kast en speakers te maken en niet met de amp zelf of het is een combinatie.
Voorbeeld.
Een Vox AC is een spikey amp. Sommige trebleboosters klinken daar geweldig op omdat de treblebooster (Dallas Ranger type) niet hightuned is en je een CC met een greenback hebt
Maar is je trebelbooster een BSM, is je Vox een HW en heb je alnico blues als speakers... bee in a jar.

Hetzelfde verhaal geld voor mids en laag. En dan komt ook je gitaar nog om de hoek.
Nou, dat helpt he..

Misschien toch beter om gewoon wat te roepen.

the sure thing
11 april 2011, 14:15
Ha Frank, toch maar wel op het forum? :) Ik ben diegene van wie je de Bogner met de HOOK 2x12 hebt geruild....

Wat je zou kunnen doen is een oude Fender top (zonder master volume) op de kop tikken. Deze reageren op zich ook goed op pedalen. Oude Fender amps klinken echt stukken beter dan de huidige.... Ik heb lange tijd een Fender bandmaster reverb (non MV) gehad. Alle "scheur" moet dan wel uit de pedalen komen, tenzij je het 2e kanaal van de Fender zwaar laat modden.

En anders eens naar MESA tops kijken (de F50) of Rivera schijnt ook een goede "bang for the buck" te zijn. En anders toch echt ff doorsparen voor een R40.... Er staat volgens mij een R40 combo te koop op marktplaats. De mijne was ook een combo, maar het versterkerdeel gewoon in een topje stoppen. Erik v/d Haar heeft behuizingen (versterkertop) op voorraad liggen.

Succes!

Buzzel
11 april 2011, 14:18
Ik heb een bassman top. Vreet ook pedalen op :ok: kost niet veel. Maar dit is misschien niet helemaal jou hoekje kwa amps, dat weet ik niet.

hole
11 april 2011, 14:18
Rivera schijnt ook een goede "bang for the buck" te zijn.
Alleen jammer dat het zoveel buck is...wel mooi geluid, dat dan weer wel.