PDA

View Full Version : Mijn band: SANE (progrock)



dennis_rhcp
10 april 2011, 23:18
Hoi iedereen,

Ik ben benieuwd wat jullie vinden van mijn band SANE

we halen onze inspiratie uit Tool en A Perfect Circle

ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

http://soundcloud.com/dennis-spee/the-cycle-sane

en net nieuwe nummer:
http://soundcloud.com/dennis-spee/insane-sane

De opnames heb ik zelf gemaakt en gemixt. Je kan de tracks gratis op soundcloud downloaden.

Gr Dennis

JimiDylan
11 april 2011, 14:05
Hey Dennis,

ik vind het best wel gaaf, alleen je hoort wel echt ontzettend veel Tool en A Perfect Circle, het zou niet kwaad kunnen om je wat meer te onderscheiden, het zou jammer zijn als je talent volledig opgaat aan iets wat in principe al gedaan is. Dat gezegd klinkt het wel goed en zit het ook goed in elkaar. De vocals zijn soms wel een beetje te ver in de achtergrond gemixt, ik weet niet of dat dat expres is gedaan of niet? Verder vind ik het soms nog een beetje rommelig klinken, vooral bij Insane klinken de gitaar en bass soms niet helemaal synchroon ten opzichte van de drums, daar zou ik nog een beetje op letten. Verder prima gedaan! Ga vooral lekker door met rocken :ok:

Duhsjaak
12 april 2011, 21:58
Hi
Ik zou een beetje uitkijken met de fundamenten van Arnhem. īs Werelds grootste en langst bestaande zandbank schudt uit zichzelf ook al.

Ik was er vandaag weer pleuris verdwaald en om kwart voor 8 regende het daar niet normaal. Die stad heeft geen enkele medelijden met iemand uit het woeste westen.

Veder ben ik het goeddeels met Jimi eens.

Het is wel de beroemde val. Wijk je teveel af van het origineel dan krijg je het advies vooral nog eens te luisteren naar.....
Blijf je er te dicht bij, dan vindt men het niet eigen genoeg.....

Ik mag niet de illusie hebben dat ik teveel van de voorbeelden ken, maar van die songs die ik er wel van ken ben ik geneigd tot de tweede. Iets te dichtbij-te weinig eigenheid.

Cerders klinkt het behoorlijk sympatiek. Afijn, lees Jimi er maar op na.

Doorbeuken geblazen!
Vriendelijke groet, Gus

dennis_rhcp
15 april 2011, 14:25
Bedankt voor reactie's!

Ik had ook nagadacht over klik maar dat lukt gewoon niet. Bijvoorbeeld met The Cycle wisselen we een 15/16 (eigenlijk een 7,5/8ste) met een 6/8ste. Maar dat is in praktijk gewoon niet te doen. Arnhem is ook gewoon een kut stad, naast luxor en jacobiberg is er niks te zoeken. Geef mij liever dan maar Nijmegen. (ik ben zelf gewogen en betogen arnhemer:P)

skabouter
15 april 2011, 16:51
hey dennis! lekker bezig man, de muziek zelf vind ik gaaf, lekkere maatsoorten en freaky licks! Leuk!
De mix kan nog wel wat beter vind ik, al is het altijd een kwestie van smaak. Ik zou persoonlijk iets meer drums willen, en de cleane gitaar iets zachter. Zang mss hier en daar iets harder.
Wel lekkere kick en snare sound! Daarom mogen ze van mij iets harder beuken, centralere plaats in de mix.