PDA

View Full Version : Wereld koopje



Wouter J
19 mei 2003, 21:35
Ik was vorige week bij de plug in Amsterdam om mijn Ibanez RT 650 in te ruilen omdat de algehele stijl van de gitaar me niet beviel.

Goed ik scan de gitaren af opzoek naar een tweederhands les paul of zoiets in die trand. Zegt Peter tegen mij "Als je een hele goede wilt hebben dan moet je die SG nemen." Wijzend op een goedkope kopie van het merk Vintage. Ik had zoiets van "Het doet geen pijn om hem eens uit te proberen." dus ik zet een marshall aan en plug hem in.

Ik had al zoiets dat ik hem mooier vond dan een Epiphone omdat ze een brede Gibson kop hebben inplaats van die lelijke smalle Epiphone kop, maar hij bleek ook nog veel beter te spelen. Om een lang verhaal kort te maken ik kocht die SG en heb er geen spijt van. Ik stond er die zelfde avond al mee op het podium, mijn telecaster heb ik niet aangeraakt.

Ik wou effe weten wie ook een gitaar van Vintage heeft en wat hun reactie erop is.

Negative K3 fan
19 mei 2003, 21:38
Vintage gitaren zijn behoorlijke budget dingen, ik heb er meerdere verhalen over gehoord, niet zo lovend als jij, maar ze zijn ook goedkoop. Doe mij maar Agile :grin:

Chris Wolstenholme
19 mei 2003, 21:45
ik heb er een bas van, nu is het mijn eerste dus veel vergelijken heb ik niet, maar ik vind het erg goed spul en dat hoor ik ook van andere die hem in de handjes houden. Met een nieuw elementje erin moet ie straks helemaal als een speer gaan.

Timmer
19 mei 2003, 22:24
Het merk Vintage heeft een aantal hele knappe gitaren in het assortiment.

Het is dat ik mijn Cort super goedkoop kon krijgen, ander maakte een Vintage (LP, SG of PRS kopie) zeker een goede kans.

John P
19 mei 2003, 22:31
Ik heb een prachtige Vintage bas van bubinga; een soort Warwick-cloon. Ik meen een 904b. Mooi ding, moest wel wat gedaan worden aan de goedkope actieve electronica. Ben nu erg tevreden.

Anders Destium
20 mei 2003, 09:02
Hoeveel kreeg je eigenlijk voor de RT650 terug? Niet dat ik die van mij kwijt wil, ik ben over die van mij (behalve de inmiddels gelockte brug) erg te spreken :smile:

De Teng
20 mei 2003, 12:05
Bedenk je wel dat die elementen van de gitaar lijn ontzettend microfonisch zijn. Feedback binnen no time...

Wouter J
20 mei 2003, 19:50
Op 2003-05-20 12:05, schreef De Teng:
Bedenk je wel dat die elementen van de gitaar lijn ontzettend microfonisch zijn. Feedback binnen no time...


De mijne is kennelijk een uitzondering op de regel want de elementen piepen helemaal niet, geen spoortje brom, geen feedback niets. Sterker nog, ze hadden zelfs nog was in de groeven van de polepieces zitten, ze klinken heel goed, geen klachten op dat gebied.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wouter J op 2003-05-20 19:53 ]</font>