PDA

View Full Version : Caro emerald



wireman
10 april 2011, 15:26
Gisteren op nederland 3 het North Sea Jazz concert van Caro Emerald zitten kijken.. In een woord te gek! Ik heb zitten genieten..

Martijn-w
10 april 2011, 16:13
Ik heb haar vorig jaar met Koninginnedag in Arnhem gezien. Toen was ze nog niet zo grijsgedraaid als nu. Was wel een tof optreden.

telecastermaster
10 april 2011, 16:15
Wel een lekker mokkel, idd. Beetje jammer van die muziek....

Tho
10 april 2011, 19:35
arrogante over het paar getilde teef.


En wat muziek betreft pseudo-artistieke retro troep

wireman
10 april 2011, 19:49
kijk... das nou duidelijke taal... :seriousf:

Baker
10 april 2011, 20:07
Ze heeft in ieder geval een prachtige geschoolde zangstem. Ze zingt echt mega goed. En die liedjes, tja, die neuriet iedereen mee natuurlijk. Ik ben alleen erg benieuwd of ze stand gaat houden als die retro jaren 50 deuntjes uit beginnen te raken.

Han S
10 april 2011, 20:15
Mijn vader was kleermaker en had op zijn atelier altijd de radio aan en als klein jochie hoorde ik die muziek van Caro Emerald ongeveer tien keer per dag, alleen geen Caro want die zat toen nog bij paps in de puddingbuks.

Plant
10 april 2011, 22:29
Ik ben alleen erg benieuwd of ze stand gaat houden als die retro jaren 50 deuntjes uit beginnen te raken.

En daar zit 'm net de kneep, die deuntjes raken niet 'uit'. Ja, tijdelijk. Maar er komt vanzelf weer een volgende generatie die ermee aan de haal gaat.

Begin jaren '80 stonden the Stray Cats met authentieke Rockabilly tussen de disco en new wave in de hitlijsten. Vetkuiven, Gretsch gitaar en contrabas. Brian Setzer is er onverstoorbaar mee doorgegaan, zij het niet in de hitlijsten. Het is letterlijk zijn leven en hij houd stand.

Nu hebben we dan b.v. weer the Baseballs. En Caro. Prima toch? Mogelijk houden die het niet zo lang vol, maar dan komen er wel weer anderen. Aan de muziekstijl zal het niet liggen, die is blijkbaar tijdloos.

geert1976
11 april 2011, 00:27
Wel een lekker mokkel, idd. Beetje jammer van die muziek....

Hmmm, misschien eens langs bij I-wish Groeneveld?

geert1976
11 april 2011, 00:28
En daar zit 'm net de kneep, die deuntjes raken niet 'uit'. Ja, tijdelijk. Maar er komt vanzelf weer een volgende generatie die ermee aan de haal gaat.

Begin jaren '80 stonden the Stray Cats met authentieke Rockabilly tussen de disco en new wave in de hitlijsten. Vetkuiven, Gretsch gitaar en contrabas. Brian Setzer is er onverstoorbaar mee doorgegaan, zij het niet in de hitlijsten. Het is letterlijk zijn leven en hij houd stand.

Nu hebben we dan b.v. weer the Baseballs. En Caro. Prima toch? Mogelijk houden die het niet zo lang vol, maar dan komen er wel weer anderen. Aan de muziekstijl zal het niet liggen, die is blijkbaar tijdloos.

Ik begrijp je punt, maar Caro is toch wel een paar niveautjes lager dan Brian:)

wireman
11 april 2011, 09:00
Het gaat om de strekking en niet om de vergelijking.. Ik vind het vernieuwend, misschien niet nieuw, maar vernieuwend. Zeker met de DJ erbij die de beats eruit knalt en de geweldige blazers erbij.. Het zijn tenminste weer een stel muzikanten die er staan en zowieso stukken beter dan de pulp en uitgekauwde zooi die momenteel de hitlijsten bestormt.. Kijk nou eens naar de show.. die is gewoon goed!

showband
11 april 2011, 09:26
die plaat van caro is gewoon een knap stukkie werk.

Waarmee een hele hoop mensen blij zijn. Zo blij dat ze die de Plaat legaal op CD willen kopen.

Die uit pure liefde voor muziek stuk gedraaid word voor luisteraars die hem willen horen. In cafe's, de radio, festivals noem maar op.

Met deze muziek zijn er weer mensen die een band met blazers, gitaren en allemaal muzikanten live willen bekijken en daar bereid voor zijn entreegeld te betalen.

En dat met een eigen beheer productie!!!!!!!!!

Of je als muzikant het nu persoonlijk mooi vind of niet doet er even niet toe. Het is de essensie van een muzikant. DOen waar je zelf achter staat. Nu heeft er eens een muzikant enorm succes mee..... en dan staan weer de muzikantensites vol van het venijn.

Daar kan ik met de pet niet bij!!!!
(kijk als zanglerares kun je wel kommentaar op caro geven, want d'r stem is na een jaar professioneel op de planken al stukgebruikt. Maar dat is een andere thread. Ze doet het gewoon goed!)

beruk
11 april 2011, 09:55
Het is mijn muziek niet. Maar goed gemaakt, goed gezongen niks aan de hand jazzpop. Past bij Jamie Cullum en meer van dat soort lui. Gezellig toch? :hippie:

Harry
11 april 2011, 11:46
ik vind de deuntjes wel aardig, ik zet er mijn radio niet voor uit. Verder heb ik er weinig mee.


(voor Jamie Cullum zet ik mijn radio trouwens wel meteen uit, wat een gejammer.....)

Kim Wilson
11 april 2011, 12:06
Hmmm, misschien eens langs bij I-wish Groeneveld?
Ik zeg, je kunt er beter mee in bed liggen dan met 40 graden koorts. :cooler:

Han S
11 april 2011, 12:08
Ik heb een interview gelezen met de producers van Caro en opvallend is dat zij schijt hebben aan de loudness wars en terug gaan naar de volle dynamiek. Dus zijn de CD's van Caro zachter dan de meeste andere en zul je de versterker harder moeten zetten. Maar daarvoor krijg je dan een dynamische CD met veel ruimte in het geluid, een CD die klinkt zoals het medium begin jaren 80 was bedoeld, studiokwaliteit in de huiskamer en daarvoor verdienen Caro en haar producers kudos.

wireman
11 april 2011, 13:06
(voor Jamie Cullum zet ik mijn radio trouwens wel meteen uit, wat een gejammer.....)

inderdaad... Wat een zeikerd is dat zeg! Dan maar ons mollige tropisch verrassinkje.. (waar overigens wel alles op en aan zit)
Wat kim zegt..

kassie
11 april 2011, 14:04
Los van het feit dat het pop is en commercieel, vind ik het idee erachter bijzonder goed. Retro en terug naar 'eerlijke muziek' vindt ik het goed. Dat de sound niet origineel is weet ik ook wel, en dat het gemaakt is dat snappen we allemaal. Maar zie zo'n formule er maar eens door te drukken in de hedendaagse popindustrie. Dat vindt ik wel knap. Plus dat ik de nummers ook goed vind. Veelal lekker catchy. En gewoon lekker om naar te luisteren. Als het altijd maar vernieuwend moet zijn krijg je van die excessen als Lady Gaga.

wireman
11 april 2011, 15:18
GAGA is wat een baby zegt als ie gescheten heeft... need i say more?

Martijn-w
11 april 2011, 15:33
Toch vergis je je in Lady Gaga. Ze is wel degelijk heel muzikaal.

Hendriks
11 april 2011, 15:39
Ik zeg, je kunt er beter mee in bed liggen dan met 40 graden koorts. :cooler:

Een kilo zout en nog steeds geen dorst.

Han S
11 april 2011, 15:50
En ze kan ook echt zingen. (Gaga)

wireman
12 april 2011, 17:45
Dat kan ik inderdaad helaas niet ontkennen... Maar dat wijf spoort niet joh... Geeft niet... Dat maakt het denk ik juist voor sommigen aantrekkelijk om naar te kijken, maar voor mij is het wat over de top.. Vouwt zich bij de Muzak rewards in een cocon.. hoe gekker hoe beter.. yeah..
Ik weet het wel.. in de 70's was het ook een rage om idioot te doen, maar damn.. (ik wordt oud!!)

kassie
14 april 2011, 13:12
Toch vergis je je in Lady Gaga. Ze is wel degelijk heel muzikaal.

Dat beweer ik ook niet....

EuroCinema
14 april 2011, 15:31
Dat kan ik inderdaad helaas niet ontkennen... Maar dat wijf spoort niet joh... Geeft niet... Dat maakt het denk ik juist voor sommigen aantrekkelijk om naar te kijken, maar voor mij is het wat over de top.. Vouwt zich bij de Muzak rewards in een cocon.. hoe gekker hoe beter.. yeah..
Ik weet het wel.. in de 70's was het ook een rage om idioot te doen, maar damn.. (ik wordt oud!!)

Ik denk dat het gewoon een geniale zakenvrouw is (of dat er geniale zakenmensen achter zitten). Van elk lullig momentje maakt ze een happening waar de hele wereld over praat. Weet jij hoe Beyonce, Shakira of wie dan ook bij die awards aankwamen? Ik ook niet. That's marketing en je ziet bij haar heel duidelijk dat de muziek slechts 1 elementje is van het complete marketingverhaal. Daarom heb ik er als muziekliefhebber nisk mee, maar als reclamemaker: diep respect.
Overigens is het management van Caro ook bril-jant te werk gegaan. In Niels Aalberts' boek Doorbraak (over o.a. Kyteman's doorbraak) vertellen zij hoe ze het hebben aangepakt. Moet je als muzikant wel gelezen hebben!

wireman
18 april 2011, 19:35
Niels alberts zeg je?.. zal ik eens lezen.. thanks voor de tip!!

Mitch
14 augustus 2011, 19:42
BUMP!

Tijdens mijn vakantie hoorde ik op Metro FM (populaire zender in Turkije die hip nationaal product maar ook buitenlandse artiesten draait) ineens Caro Emerald voorbij komen. Ik weet niet hoe 'hot' ze daar momenteel is, maar het zou leuk zijn als ze over heel Europa scoort!

kassie
15 augustus 2011, 01:52
BUMP!

Tijdens mijn vakantie hoorde ik op Metro FM (populaire zender in Turkije die hip nationaal product maar ook buitenlandse artiesten draait) ineens Caro Emerald voorbij komen. Ik weet niet hoe 'hot' ze daar momenteel is, maar het zou leuk zijn als ze over heel Europa scoort!

Bump Reactie!!

Zag enkele maanden geleden een interview op TV en het schijnt dat ze ook een sensatie is in andere landen. Maar het fijne ben ik alweer kwijt. Wel internationaal succes dus voor haar.

telecastermaster
15 augustus 2011, 09:26
Ik hoorde haar ook tijdens mijn vakantie in een supermarkt in Frankrijk. Ideale shopping music idd. :confused:

Harry
15 augustus 2011, 10:35
in Italie hoorden we haar ook ergens op de radio.

Mithrandir
15 augustus 2011, 10:39
Ik heb eigenlijk nog nooit iets van Caro Emmerald geluisterd; mijn moeder vind het leuke muziek, meestal reden genoeg om er bedenkingen bij te hebben. Maar ik zal zo het album eens opsnorren op Spotify.

wireman
24 augustus 2011, 21:12
:seriousf:

Daar zit potdomme nog een behoorlijk stukje waarheid in ook... Alles wat mn pa vroeger draaide is nu TE GEK.. en alles waar moeders mee komt is... tja... eh... minder...

16, 26, 36, 46, 56 of 86... er schuilt een puber in ons allen!! we groeien er wel overheen, maar het gaat nooit over! :seriousf:


Ik heb eigenlijk nog nooit iets van Caro Emmerald geluisterd; mijn moeder vind het leuke muziek, meestal reden genoeg om er bedenkingen bij te hebben. Maar ik zal zo het album eens opsnorren op Spotify.

Han S
7 december 2011, 19:18
Caro was gisteren in DWDD en kreeg geloof ik haar zesde platina album. Zij ging ook zingen en hoewel ik besef dat het allemaal smaak is, ik begrijp het niet goed, maar dat zal geheel aan mij liggen. Voor mij lijkt het jaren 50 muziek.

grayfink
7 december 2011, 19:26
... Voor mij lijkt het jaren 50 muziek.

Ehh... dat is ook de bedoeling.
Of ik mis de ironie hier, dat kan ook..:chicken:
Anyhow, ze zit bij Jools Holland in de oudejaars show. Ik ken alleen de singletjes en die vind ik doorgaans wel leuk.


http://www.youtube.com/watch?v=9ZuR7HPlrt4&feature=related