PDA

View Full Version : Nieuwe oefenversterker



flamed28
10 april 2011, 11:26
Ik zat eerst in de verkeerde categorie:ok:
Maar nu zit ik hopelijk goed.
Komt ie

Jullie hebben me in een eerder topic omgepraat om i.p.v. een nieuwe gitaar een nieuwe versterker te kopen. Op advies van Fiendish open ik hierbij een nieuwe topic.
Welke merken hebben goede oefenversterkers, dus voor thuis oefenen, ik speel vooral classic of hard rock (soms jazz, nogmaals...). Hij hoeft niet perse allemaal effecten te hebben, maar een ingebouwd distortionkanaal is altijd leuk.

Kunnen jullie me advies geven over het kopen van versterkers (eerste keer een nieuwe) en welke merken of modellen goed zijn.

Alvast bedankt,

Steve-O (gejat? ja. Maar ik hoorde pas van die gozer toen ik die naam al een tijdje had verzonnen)

flamed28
10 april 2011, 11:28
Oh ja, m'n budget weet ik nog niet zeker, want ik ga hem in de zomervakantie kopen en ik weet niet precies hoeveel geld ik dan heb. In ieder geval wel over de 180à200 maar het kan ook meer zijn.

Jasper.
10 april 2011, 11:46
Even een paar voorbeeldjes:
Vox valvetronix serie
Roland Cubes
Peavey Vypyrs
En zo zijn er nog een paar
Deze versterkers hebben allemaal wat verschillende modellen qua geluid en wat effecten aan boord. Zelf vind ik de valvetronix een erg leuke serie.

Misschien kun je ook wel een leuk klein buizenversterkertje scoren als je dan genoeg gespaard hebt.

flamed28
10 april 2011, 15:23
Dank je, ik ga op zoek

flamed28
10 april 2011, 16:04
De Vypyr is tot nu toe wel mijn favoriet na wat onderzoek.
Alleen sommige zeggen dat hij zo buggy is als de pest, dat hij niet aangaat enzo...
Iemand ervaringen met vypyrs???

Wat betreft de VT's, die zijn denk ik beter maar ik vind ze niet zo mooi, dat boeit natuurlijk geen flikker maar toch...

ervaringen met Valvetronix's???

Exi
10 april 2011, 22:33
Ik heb een oudere Valvetronix, de VT30.
Ik vind het eigenlijk een onding en hij klinkt alleen maar goed op de cleane standjes. De overdrive is erg blikkerig. Ik heb de nieuwe nog niet gehoord.
De Vypyr vind ik weer meer richting de metal gaan, gezien de amp models en zijn strakkere geluid.

Je kan kijken naar de Fender Mustangs, (Het liefst de Mustang II of hoger ivm speaker). Deze zijn gewoon net even van een beter niveau dan de telkens doorontwikkelde oudere modeling versterkers als de Valvetronix, Spiders etc.

flamed28
11 april 2011, 10:04
Maar daarmee krijg je weer het gezeik dat de helft van wat het apparaat kan, uit een computerprogramma moet komen... Maar als die Vox VT20+ (mijn nieuwe favoriet:mmmm:) echt zo shitty klinkt op distortion als jij zegt, I might give it a try

Tankman
11 april 2011, 11:02
De Vypyrs vallen wel mee hoe buggy ze zijn. Ik werk er al 2 jaar mee en het gaat altijd goed. Het zijn goede versterkers voor het geld. Ik moet alleen wel toegegeven dat sinds de Fender Mustang serie uit is, ik de Vypyrs minder goed verkoop. De Mustangs zijn gewoon de beste wat betreft kleine oefenversterkers en modelling. Voor 179 heb je een Mustang II met een 12 inch speaker. Voor iets meer heb je een 100 Watt 1x12 combo die ook belachelijk vet is en voor net geen 500 heb je een 150 watt halfstack.

Exi
11 april 2011, 12:48
Maar daarmee krijg je weer het gezeik dat de helft van wat het apparaat kan, uit een computerprogramma moet komen...
mwa, ook zonder computer kun je gewoon alle amps en effecten gebruiken. Het enige nadeel is dat je maar 24 presets tot je beschikking hebt voor je eigen geluiden, maar dat doen andere modeling amps ook niet veel beter. De Valvetronix heeft er bijvoorbeeld maar 8.
Zie het aansluiten op de computer als een extra, die je dus niet terug vindt bij de concurrentie. Je hoeft het niet te gebruiken, maar het is toch enorm vet dat je dan kan opnemen, een oneindige hoeveelheid presets kan opslaan en ook de presets van anderen kan downloaden.

flamed28
11 april 2011, 17:20
De mustang heeft alleen wel véél minder knoppen en draaiknoppen (ff wat noobtaal eruit gooien). Ik kan ze niet uitproberen, want de dichtstbijzijnde (Rotterdam en omstreken) winkels verkopen ze niet (Mustang, VT).

En ik weet niet of mn ouders zin hebben om naar een andere provincie te rijden...:(

Dus ik moet puur op advies bestellen.
En jammr genoeg zijn mijn favorieten (op basis van plaatjes en reviews) blijkbaar altijd de verkeerde:dontgeti:

Kan iemand een vergelijking opstellen ofzo, want ik ga niks meer zelf doen,
kan alleen verkeerd aflopen:seriousf:

Alvast bedankt en Rock on:rockon:

Jasper.
11 april 2011, 17:57
Kan iemand een vergelijking opstellen ofzo, want ik ga niks meer zelf doen,
kan alleen verkeerd aflopen:seriousf:


Dat is lekker makkelijk, ga zelfs een wat googlen. Ik vind dat altijd wel leuk om even uit te zoeken (als het voor mezelf is dan hé)
Gewoon even googlen op de tips die hier gegeven zijn. En probeer zelf zo'n kijkwijzer te maken. Ik vind de voxen goed, die vind de vypyrs weer goed en een ander zweert bij de mustangs. Je moet voor jezelf even duidelijk hebben wat je het meest aanspreekt. Maar in principe kun je niet echt verkeerd gaan als een tip in dit topic koopt. Het is allemaal leuk spul wat nu genoemd is.

muziekschuur
11 april 2011, 18:04
VHT special 6. Of Ibanez 15 watt top.

Wabbie
11 april 2011, 19:22
De mustang heeft alleen wel véél minder knoppen en draaiknoppen (ff wat noobtaal eruit gooien). Ik kan ze niet uitproberen, want de dichtstbijzijnde (Rotterdam en omstreken) winkels verkopen ze niet (Mustang, VT).

En ik weet niet of mn ouders zin hebben om naar een andere provincie te rijden...:(

Dus ik moet puur op advies bestellen.
En jammr genoeg zijn mijn favorieten (op basis van plaatjes en reviews) blijkbaar altijd de verkeerde:dontgeti:

Kan iemand een vergelijking opstellen ofzo, want ik ga niks meer zelf doen
Er zit toch een Feedback in Rotterdam? Ik kan me echt niet voorstellen dat ze daar niet een paar van de standaard startersversterkers hebben staan die je kunt testen. Dan kun je zelf beoordelen welke je het beste vindt. Leer je ook veel meer vab ;)

flamed28
11 april 2011, 21:30
Ik kan wel kijken in de winkel, maar als ik uitga van hun onlineshop hebben ze ze niet.

En wat ik bedoelde met die vraag of jullie een vergelijking willen maken was:
Ik zocht een opname-apparaat mijn favoriet was de Boss BR800 het is door een homestudioforum een Zoom R16 geworden, en ik ben blij dat ik die gekocht heb.:cooler:
Ik wilde een nieuwe gitaar kopen en werd er op dit forum opgewezen dat ik beter een nieuwe versterker kan kopen, en ik ben blij dat ik dit advies heb gekregen.:supercool:
Ik kom uiteindelijk uit (door dit en een ander forum) op een Vox, krijg ik het advies een Mustang te kopen, weet niet of ik blij met dit advies was.:dontgeti:

Oftewel, mijn keuzes worden nogal vaak afgeraden, dus daarom wou ik niet meer op google afgaan, maar liever op de ervaringen van mensen op fora omdat daar tot nu toe goede adviezen zijn gegeven voor mijn gearaankopen;)

flamed28
11 april 2011, 21:48
Sorry feedback heeft wel die Mustang. Ze hebben alleen die Peavey en die Vox niet, ze hebben die Vox wel maar niet in Rotterdam. Maar ik hoop dat ik woensdag (m'n vader gaat er een keer ziek van worden) bij feedback kan gaan kijken om te testen of die Mustang echt zo goed is;)

Op zich hebben ze bij feedback die Dean Hardtails staan, dus dan hoef ik mijn eigen gitaar niet mee te nemen toch?

Bolder
11 april 2011, 21:52
Sorry feedback heeft ze wel. Ze hebben alleen die Peavey niet. Maar ik hoop dat ik woensdag (m'n vader gaat er een keer ziek van worden) bij feedback kan gaan kijken om te testen of die Mustang echt zo goed is;)

Op zich hebben ze bij feedback die Dean Hardtails staan, dus dan hoef ik mijn eigen gitaar niet mee te nemen toch?

Wel zo handig om je eigen gitaar mee te nemen in mijn opzicht.
Maar je woont in Barendrecht? Dan ga je toch naar Peter Verspuy op de fiets? Anders naar Feedback met lijn D en tram 4, daar hoeft geen vader aan te pas te komen.

Fireburst
11 april 2011, 21:54
Op zich hebben ze bij feedback die Dean Hardtails staan, dus dan hoef ik mijn eigen gitaar niet mee te nemen toch?

Voor de sound wellicht niet, maar je eigen gitaar speelt toch altijd wat lekkerder, vind ik.
Laat ons weten wat het geworden is.

flamed28
11 april 2011, 21:56
Feedback Rotterdam verkoopt wel de eerder uitgekomen VT 30, die kan ik toch ook testen? Tenminste, ik mag wel hopen van een opvolger dat ie beter is dan zijn voorganger

Wabbie
11 april 2011, 23:00
sorry hoor, maar door uit te gaan wat andere mensen vinden over bepaalde versterkers vindt je natuurlijk nooit de versterker die jij het vetst vindt. Het beste bij dit soort dingen is gewoon gaan testen en kijken wat je fijn vind klinken.

allochthomas
11 april 2011, 23:05
Hier worden een paar polulaire oefen versterkers met elkaar vergeleken:
http://www.youtube.com/watch?v=erKaCn2wgLw&feature=channel_video_title
http://www.youtube.com/watch?v=EcXSmBXylWQ&feature=watch_response_rev

Tankman
11 april 2011, 23:13
Hier worden een paar polulaire oefen versterkers met elkaar vergeleken:
http://www.youtube.com/watch?v=erKaCn2wgLw&feature=channel_video_title
http://www.youtube.com/watch?v=EcXSmBXylWQ&feature=watch_response_rev

+1, die wilde ik net gaan posten. Naar mening een erg goede vergelijking en een terechte winnaar!

Exi
12 april 2011, 01:36
Ik kom uiteindelijk uit (door dit en een ander forum) op een Vox, krijg ik het advies een Mustang te kopen, weet niet of ik blij met dit advies was.:dontgeti:
Dan koop je toch lekker de Vox? Ik zit er niet mee. Ik geef alleen mijn mening als eigenaar van de VT30 en als iemand die de Mustang getest heeft en onder de indruk was.
Je vraagt om advies, maar omdat je voor jezelf al 100% op de Vox zit wil je het advies eigenlijk niet horen.:???:

Sorry hoor, maar ik snap ook gelijk het hele nut van dit topic niet meer...

flamed28
12 april 2011, 11:30
Het was geen aanval... Het was meer een blijk van dat forumfiguren vaker gelijk hebben dan ik (logisch)
En ik ga thuis die vergelijkingen wel bekijken (ik zit nu op school), ik heb het gevoel dat die me op een ander spoor gaan zetten.
Ik denk ook dat dit topic waarschijnlijk hier ophoudt.

Bedankt mensen:rockon:

Exi
12 april 2011, 13:29
Bij deze biedt dit forumfiguur of beter gezegd, lul, zijn excuses aan.:makeup:
Ik denk dat ik het bericht verkeerd heb geïnterpreteerd. Het kwam op mij over alsof je niet gediend was van advies terwijl je er om vroeg. Het zal wel met het late tijdstip te maken hebben gehad.:soinnocent: