PDA

View Full Version : Nieuwe Gitaarversterker: tips gevraagd



flamed28
9 april 2011, 18:24
Jullie hebben me in een eerder topic omgepraat om i.p.v. een nieuwe gitaar een nieuwe versterker te kopen. Op advies van Fiendish open ik hierbij een nieuwe topic.
Welke merken hebben goede oefenversterkers, dus voor thuis oefenen, ik speel vooral classic of hard rock (soms jazz, nogmaals...). Hij hoeft niet perse allemaal effecten te hebben, maar een ingebouwd distortionkanaal is altijd leuk.

Kunnen jullie me advies geven over het kopen van versterkers (eerste keer een nieuwe) en welke merken of modellen goed zijn.

Alvast bedankt,

Steve-O (gejat? ja. Maar ik hoorde pas van die gozer toen ik die naam al een tijdje had verzonnen)

Exi
9 april 2011, 18:31
Wat is je budget? Speel je alleen thuis?
Voor Classic/Hard Rock kan ik je de Hayden versterkers aanraden.
Vooral de Mofo (http://haydenmofo.com/en/products/) lijn en de Petite 5 zijn heerlijke Britse amps. Petite 5 is 5 watt, de Mofo 15 en 30 kun je terug schakelen naar 2watt.

(heb het topic even voor je gerapporteerd, omdat hij hier verkeerd staat > Moderne Versterkers)

saculcabbie
10 april 2011, 16:06
ik zou gaan voor een roland cube
persoonlijk heb ik die van 30 watt maar ze zijn allemaal goed
hangt af van ej budget

Mitch
10 april 2011, 16:53
Probeer volgende keer een klein beetje te letten op formulering van de titel en plaatsing binnen het juiste subforum...beide aangepast nu.

flamed28
10 april 2011, 17:11
Sorry ik had al een nieuwe topic gestart. In de goede categorie

Mitch
10 april 2011, 17:22
Ah. Geef voortaan gewoon even een PBtje naar de moderators van het betreffende subforum, dan kan dat netjes worden geregeld.
Slotje dus.