PDA

View Full Version : Koch Multitone valt weg



Tjepke
9 april 2011, 11:00
Tijdens het repeteren gisteren, begon mijn Koch Multitone kuren te vertonen. Het geluid valt geheel willekeurig
weg en komt weer terug als ik een licht tikje op de versterker geef, dit komt voor op de passieve en actieve input. Wat zou dit kunnen zijn?

Ik heb al gelezen dat een oplossing is om de send en return fx met elkaar te verbinden?

Herman
9 april 2011, 11:20
Dit zou een oplossing kunnen zijn inderdaad. Ik heb ook een tijdje wat kuren met m'n koch gehad (ook weg vallen inderdaad). Ik ben toen bij dr. Tube geweest en hij gaf aan dat dit een oplossing kán zijn bij dit soort problemen.

Bij mij bleek het echter wat anders te zijn (en ondanks dat ze eigenlijk niet precies wisten wat, is het nu wel klaar), maar je zou het even kunnen proberen!

Je zou ook even Dr. Tube kunnen mailen of hij misschien een idee heeft wat het is, hij is erg behulpzaam en misschien kan hij je op die manier al de goeie weg op sturen!

Tjepke
9 april 2011, 12:19
Ik heb drTube een mailtje gestuurd, als die een oplossing weet post ik dat ook even, ben benieuwd

Tjepke
10 april 2011, 12:19
Iemand anders nog ideeen?

Heynis
10 april 2011, 15:55
Heb je toevallig ook problemen met je reverb? De mijne had last van volumeschommelingen en gekraak, totdat de reverb stuk ging. Dat moet ik nog steeds laten maken eigenlijk, maar ik gebruik de reverb toch nooit dus ik ben er niet echt gemotiveerd voor...

cluseau
10 april 2011, 16:21
Iemand anders nog ideeen?


Is niet zo te zeggen hoor, kan overal zitten. Meestal haarscheurtjes rond een of ander component dat in de print gesoldeerd zit. waar je zelf naar kan / moet kijken is idd de send en return jack

guhlenn
11 april 2011, 09:05
Ik heb de elektronica achter de input al twee keer laten vervange en zowel de twin als multitone zijn er nu weer aan toe. Ik heb exact dezelfde symptomen die jij noemt. Soms valt ook het hoog uit. Klinkt dat bekend? Een tikje op de input helpt dan. Ik heb ooit een repetitie gedaan waarbij ik de versterker naastd e drummer heb gezet, telkens als ie uitviel, kreeg ie een tik en deed ie het weer.

Tjepke
12 april 2011, 11:25
Dank voor de reacties, ik ga eerst maar even de send/return oplossing proberen.