PDA

View Full Version : Bugera V55 Head FX-loop.



snix
8 april 2011, 22:42
Hallo vrienden.
Tijdje weggeweest door wat onenigheid en onbegrip mijnerzijds.
Weer terug en meteen met een vraag.
Heeft iemand ervaring met de Bugera V55Head? Ik heb hem net een week, tot volle tevredenheid. Gekocht bij Thomann met bijpassende 2x12 Bugera cabinet.
Nu is alleen de seriele fx-loop niet zo serieel. Als alles op full power staat en ik zet de fx in de loop uit, zou ik geen signaal meer moeten horen. Maar ik hoor nog steeds gitaar. Wel veel zachter en ieler, maar toch. Volgens Bugera is de loop serieel.
Kent iemand dit euvel? Ik heb geen zin in garantie-geneuzel. Weer terugsturen en wachten. Misschien zelf te verhelpen? Of misschien hoort het wel zo....
Voor de volledigheid: het is een 55 watt buizenbakkie met 3x 12ax7 en 2x 6L6 buizen.

Groetjes,
Jeroen.

Rutger Molenberghs
9 april 2011, 11:41
Het is toch normaal dat er signaal doorkomt als je de pedalen uittrapt?! Anders zou ik mijn pedalen in de loop altijd aan moeten laten... Een parallelle loop zorgt ervoor dat je op de versterker zelf kan instellen hoeveel signaal er rechtstreeks van de voorversterker naar de eindversterker gaat, zonder door de effecten in de loop te passeren. Bij een seriële loop wordt alles door de effecten in de loop gestuurd.

Wat ik wel vreemd vind, is dat je signaal zwakker wordt. Staan je pedalen op 'unity gain' ingesteld? Bij de mijne blijft het signaal even hard, tenzij ik mijn booster in de loop aan- of uitzet, maar dat is dan ook de bedoeling. :sssh:

Ik moet wel zeggen dat mijn eerste V55hd ook defect was bij aankomst. Maar Musicstore heeft die toen keurig vervangen. Als hij defect is, kan je beter nu contact opnemen met Thomann. Misschien krijg je onmiddellijk een nieuw exemplaar wegen DOA.

pasqual
9 april 2011, 15:24
ik ben het eens met Rutger: als je jouw effecten uitzet zou je gewoon signaal moeten blijven horen! dat jij dan een volume drop hoort kan zijn dat je de volumes van een van je pedalen of allemaal te hoog hebt staan. misschien heb je een boostpedaal in je chain? een kwestie van afstellen....

snix
9 april 2011, 15:38
Dat klopt, begrijp ik. Ik had wat duidelijker moeten zijn. Ik bedoel met 'uit' stekker eruit. Hij lekt ook signaal als ik een losse kabel uit de send laat hangen.