PDA

View Full Version : Muse - Hysteria Akoestische cover



Dribbel_
8 april 2011, 19:53
Om het maar eens anders aan te pakken dat gewone covers te spelen heb ik in deze versie van Hysteria iets totaal anders neer te zetten dan het orgineel.

Helaas was het project gecrashed waardoor ik naderhand bij de vocals niet meer kon editten dus ik had liever de strings ietsje terug gebracht en de gitaar iets naar voren.

Graag ook tips/commentaar/allesenz op de manier van mixen wat zou anders kunnen en beter.

De zang heb ik obviously niet zelf gedaan :P

Enjoy

http://www.youtube.com/watch?v=pQH4k4809Vw

TimoSomers
8 april 2011, 20:11
Dit zingt Bibi toch?

Wat een stem.

Conrad Hultermans
8 april 2011, 20:29
Gaafffffff, blijft een gaaf nummer ook!
Ik had in t begin ff moeite met haar stem, maar daarna had ze me te pakken!!

Grtz,
Conrad

FNaRK
8 april 2011, 20:42
Nummer is erg gaaf gedaan, ik ben dan alleen weer niet zo wild van de zang, voor mij iets te droog en nasaal ....

Duhsjaak
10 april 2011, 08:20
Hi
Ik heb het stuk al een aantal keer beluisterd en het blijft op elk moment van de dag overeind! So what als de mix niet ideaal is.

Toen Amy W. in Paradiso speelde dacht ik dat ik de toekomst had gezien. En ik heb de opnames in huis die het bewijzen. Dat blijkt voorlopig een soort zinsbegoocheling. 5 jaar geleden heeft zij dus laten zien dat zij de toekomst had kunnen zijn.

Dit stuk muziek verwijst Amy rechtsreeks naar de prullenbak.

Nu dus proberen alleen nog maar speels met kritiek om gaan en een eigen koers proberen uit te stippelen. Anders wordt het een speelbal van individuele meninkjes en opvattinkjes. Dit zijn super persoonlijke klanken en die 'smaken' naar meer. Een heeeeel leuke teamprestatie!

Ze zeggen wel dat je het door de telefoon merkt als iemand aan de andere kant (wat anders dan gene zijde) met een glimlach tegen je praat. Als die stelling klopt, dan genieten wij ook meer als jullie genieten.

Dus het is minder egoistisch dan het klinkt als ik jullie vraag door te gaan met ons te laten genieten.

En geen gelul en uitvluchten: jullie hebben de zondag ook nog! Op naar het volgende idee! Can't wait!

The beat goes on!
Vriendelijke groet, Gus

Dribbel_
13 april 2011, 17:27
Bedankt voor de reacties jongens :)

Het is inderdaad Bibi :sssh: Maar omdat ze het zelf al niet een van haar sterkste nummers vindt en ze al een hoop online heeft staan wou ze het er niet expliciet bij vermelden dus vandaar :)

En die reacties van Gus zijn natuurlijk altijd een lust om te lezen :seriousf::cooler:

refused199
13 april 2011, 17:39
Erg gaaf!

Wat een stem zeg!:crazyhappy:

Waar is eigenlijk die vette baslijn gebleven?

Dribbel_
13 april 2011, 17:48
Ja ik vind de zang ook supertof erbij klinken :D

Ik heb het geprobeerd een versie te maken ook met een baslijn op verschillende manieren. Maar ik vond het allemaal net wat te druk. Het past niet helemaal in deze versie.

SantaX
13 april 2011, 19:58
Klinkt tof man! Van mij geen kritiek.

jannest
14 april 2011, 11:55
yup lekker

toch ff zeuren

de zang en "de muziek" staan wat los van elkaar imho

maybe wat meer atack en wat xtra hoog in de gitaarpartij ??

Duhsjaak
19 april 2011, 06:22
Hi
Ik kom effe langs om te zeiken.
Ik weet dat ik eigenlijk geen recht van spreken heb, omdat je ook al zo'n leuke draad voor Fat Cat Heart Attack hebt gepost.

Toch kijk ik vanochtend van af een uur of 5 in 'sounds' in de hoop weer iets van jullie (van jou en die aardige onbekende dame) aan te treffen. But no such luck........ Ah.....

Ik krijg na 11 dagen een beetje ontwenningsverschijnselen. Zal (zie vorige bericht) iets met Amy W. te maken hebben.

Hebben jullie na 14 dagen niks nieuws gepost dan volgt een strafpunt van rechtswege. Drie strafpunten = een rondje gevulde koek voor het 'sounds' publiek.

Mijn verzoeknummer: Een ander nummer. Jullie mogen kiezen.
Zo, en nu staat ie weer bovenaan.
En zo hoort dat.
Vriendelijke groet, Gus

Pirate
19 april 2011, 09:19
toff nummer, een zeer knappe zang! zoals eerder gezegt jammer dat de bass lijn mist.
wat ik eigenlijk ook wel mis de het "geweld" van het nummer, maarja dit is dan ook een akoestische versie. hoe dan ook heel gaaf om te horen!

Dribbel_
19 april 2011, 15:49
Ja dat nummer staat natuurlijk wel bekend om z'n geniale baslijn, en dat was juist eigenlijk 1 van de redenen om die eruit te laten. De baslijn brengt juist de aandacht naar zich toe die ik eignelijk weer niet zoek in een akoestische versie, maar dat is persoonlijk natuurlijk :P

En Gus, er zal genoeg weer online komen hoor vooral met FCHA zijn we hard aan de slag met nieuwe nummer schrijven en hopelijk binnenkort ook een nieuwe demo. Tot die tijd wil ik het forum niet teveel onderspammen met steeds weer nieuwe filmpjes uit de oefenruimte/optredens :P

BibixMusic
19 april 2011, 20:28
Hi
Ik kom effe langs om te zeiken.
Ik weet dat ik eigenlijk geen recht van spreken heb, omdat je ook al zo'n leuke draad voor Fat Cat Heart Attack hebt gepost.

Toch kijk ik vanochtend van af een uur of 5 in 'sounds' in de hoop weer iets van jullie (van jou en die aardige onbekende dame) aan te treffen. But no such luck........ Ah.....

Ik krijg na 11 dagen een beetje ontwenningsverschijnselen. Zal (zie vorige bericht) iets met Amy W. te maken hebben.

Hebben jullie na 14 dagen niks nieuws gepost dan volgt een strafpunt van rechtswege. Drie strafpunten = een rondje gevulde koek voor het 'sounds' publiek.

Mijn verzoeknummer: Een ander nummer. Jullie mogen kiezen.
Zo, en nu staat ie weer bovenaan.
En zo hoort dat.
Vriendelijke groet, Gus

Volgens mij verdien jij de strafpunten deze keer.
Ik heb binnen de termijn van 14 dagen weer wat ingezongen, zie de post van Gert-Jan bij sounds.
Gevulde koeken = bah.
Maar pure, en dan ook echt pure chocola doet me altijd goed :D

Duhsjaak
20 april 2011, 21:56
Volgens mij verdien jij de strafpunten deze keer.
Ik heb binnen de termijn van 14 dagen weer wat ingezongen, zie de post van Gert-Jan bij sounds.
Gevulde koeken = bah.
Maar pure, en dan ook echt pure chocola doet me altijd goed :D

Hi
Ja, sorry. Had elkaar een beetje gekruist zoals je ziet. En gevulde koeken zijn ook niet echt mijn ding. Maar bij trakteren wordt al snel aan openbare dronkenschap, bloedvergieten en handtastelijkheden gedacht en daarvoor ben ik niet altijd in de mood.

Van die echt zwarte hè? Hm.... je brengt me op een idee!
Vriendelijke groet, Gus