PDA

View Full Version : HNRGW: CAA 2x12, Lexicon mpx g2 + r1, palmer PGA04



Nocki
8 april 2011, 12:25
Hi,

Het is Happy New Rack Gear Week hier...!
Deze week heb ik mn Lexicon MPX G2 + R1, mn Custom Audio Amplifiers 2x12 cab en mn Plamer PGA04 loadbox/speaker sim ontvangen.

Omdat mn CAE 3+ SE nu zo geweldig klinkt ga ik eens testen wat er goed bij werkt...
Ik ben erg benieuwd.

De Lexicon combi is nog steeds erg moeilijk in te stellen en ik ben er nog niet mee weg. Wel heb ik deze keer de R1 erbij. Wie weet maakt dat het makkelijker. Wel leuk om er een wah bij te hebben in mn rackje...
Ik heb m een keer eerder gehad en dat is me niet zo goed bvevallen. Voor wie het na wil lezen... :
http://www.gitaarnet.nl/forum/archive/index.php/t-17034.html
Tjonge... Sommige forumgebruikers waren echt niet lief voor me :)

De CAA 2x12 is net binnen dus die moet ik nog horen... Kan niet wachten tot ik thuis ben.
Ook de Palmer PGA04 lijkt me erg leuk om eens te horen.

De bedoeling is straks om 2x mono te gaan spelen in de kerk. 1x direct naar de mengtafel toe en met een monitor terug voor mijn stagesound en de 2x12 staat er dan misschien maar bij als load en wordt bij optredens gebruikt wanneer er wat meer volume bij kan komen...

Een vrij drukke gear week dus :)

FNaRK
8 april 2011, 12:36
dus je hebt weer de gear gekocht die je aan paar jaar geleden hebt verkocht omdat je het niet lekker vond klinken :chicken:

JTB
8 april 2011, 12:39
dus je hebt weer de gear gekocht die je aan paar jaar geleden hebt verkocht omdat je het niet lekker vond klinken :chicken:

ja zo lees ik het ook hahahaha.

Nocki
8 april 2011, 12:48
hihi. Inderdaad zo kan je het ook lezen.
Ik wilde mezelf even controleren of ik nog steeds hetzelfde vind. Als het werkt heeft het een enorme meerwaarde voor me maar als het niet werkt heb ik mezelf weer bevestigd! :)
Tot nu toe is het wat de G2 betreft een enorme "o ja" beleving... Wat een crime om in te stellen... De manual is niet super maar ik wil er nog wel wat meer tijd in stoppen om te kijken of het wat voor me is. Het alternatief (de Intellifex) zit in ieder geval nog steeds in mn rack!

Nocki

FNaRK
8 april 2011, 13:01
ik zeg dat binnen een week alles weer te koop staat :sssh:

hole
8 april 2011, 13:07
Gefeli Nocki,

echt een prachtige combinatie. Ik hoop dat je er plezier van hebt.

Wist niet dat je CAE alweer terug was..bevalt goed dus?

Nocki
8 april 2011, 13:15
ik zeg dat binnen een week alles weer te koop staat :sssh:
Nou... alles... :) Dat zal wel meevallen...




Gefeli Nocki,

echt een prachtige combinatie. Ik hoop dat je er plezier van hebt.

Wist niet dat je CAE alweer terug was..bevalt goed dus?

Ja het lijkt me ook geweldig. Ik was al super blij met wat ik hiervoor kreeg over de intellifex en vht 1x12's.
De CAE3+ se was heel snel terug! Bruno heeft goed werk geleverd. De amp heeft echt een nieuwe feel gekregen. Minde compressei. Meer ademen. Geweldig.
Als je deze amp vergelijkt met elke andere amp die ik tot nu toe gehad heb dus staat deze amp tot elke buizenamp als een line6 pod tot een buizenamp.

Wanneer ik op mn rackje speel en daarna op iets anders dan voelt de rest aan als een POD. Heel bijzonder. Ik ben er meer dan 10 jaar mee bezig geweest maar nu heb ik eindelijk een set die op mn spel reageerd zoals ik wil en dat ook met fx blijft doen...
Erg benieuwd hoe de CAA cab zich houdt... Bijna een complete lukather set terwijl ik nog nooit van de beste man gehoord had tot ik de CAE 3+ kocht... erg leuk!

hole
8 april 2011, 13:26
Als je deze amp vergelijkt met elke andere amp die ik tot nu toe gehad heb dus staat deze amp tot elke buizenamp als een line6 pod tot een buizenamp.


Je zegt nu dat de CAE gelijk is aan een POD :seriousf: :hide:

(maar ik weet wat je bedoelt hoor)

Nocki
8 april 2011, 14:26
Hihi.. zo klinkt het inderdaad.
Maar ik bedoel het indedaad goed. :)

tnijland
8 april 2011, 23:15
Goede keuze Nocki,

Heb zelf de Lexicon MPX G2 jaren met veel plezier gehad en mits goed ingesteld, kan deze echt fenomenaal goed klinken. Over het CAE cabinet valt ook alleen maar goeds van te verwachten. Alleen de Palmer speakersimulatie vind ik persoonlijk wat aan de verkleurde kant (heb zelf een PDI09).

Tip: probeer de MPX G2 tube screamer eens in combinatie met het cleane kanaal van je CAE om 'm net dat randje te geven in combinatie met een dual delay.... ;-)

MSNL
9 april 2011, 00:40
Heb zelf ook een mpx g2, en vind hem echt super.
Als je vragen hebt mbt programmeren van presets, laat maar weten

Nocki
9 april 2011, 10:29
Goede keuze Nocki,

Heb zelf de Lexicon MPX G2 jaren met veel plezier gehad en mits goed ingesteld, kan deze echt fenomenaal goed klinken. Over het CAE cabinet valt ook alleen maar goeds van te verwachten. Alleen de Palmer speakersimulatie vind ik persoonlijk wat aan de verkleurde kant (heb zelf een PDI09).

Tip: probeer de MPX G2 tube screamer eens in combinatie met het cleane kanaal van je CAE om 'm net dat randje te geven in combinatie met een dual delay.... ;-)

Bedankt! De grootste reden is idd het pre preamp stuk. Ik wilde heel graag een TS erbij kunnen schakelen en een wah.
Hoe de Palmer zich gaat houden weet ik niet.
Ik heb zelf ook alweer een jaar een PDI-09 die ik graag gebruik. Maar omdat ik de CAA 2x12 mono gebruik hang ik de andere kant van de VHT 2505 aan de loadbox. Dus ik kan met mn toonregeling op de poweramp nog wat rommelen met de sound. Ik las idd dat de PGA04 niet de beste keus was maar ik weilde daar in ieder geval zelf ook even achter komen. :)
De PDI-09 kan ik er altijd nog tussen of bij hangen. Dan wordt de PGA-04 een dure loadbox en regeld de PDI09 het geluid naar de mengtafel... Ik zie wel wat ik doe... Dat is pas testen als alles werkt naar mijn zin en hij mee gaat de buhne op...
Wat een heerlijk rack is het nu zeg :)

Heb zelf ook een mpx g2, en vind hem echt super.
Als je vragen hebt mbt programmeren van presets, laat maar weten

Ga ik zeker doen. Tot nu toe kom ik er nog niet uit :) Maar dat gaat vast goed komen.
Ik hoop binnenkort papa te worden dus veel tijd kan ik er nog niet aan spenderen maar ik heb het in ieder geval al liggen.



Vanochtend even de CAA 2x12 geprobeerd. Wat een muzikale kast is dat zeg... Geweldig. De fx komen er lekker organisch door heen en de sound is super.
Eerste 2 dingen die ik deed was minder gain en minder bass... Nou dan zit het wel goed :)

groovieguitarguus
9 april 2011, 19:08
Ha die Nocki... weer druk aan de klus ;-)
De MPX G2 heb ik ook gehad... echter door het ingewikkelde programmeren inwisseld voor een G-system (en nu weer andere items, jou wel bekend ;-)

PreAmp gedeelte destijds nooit gebruikt... zonde... had de Tubescreamer functie wel eens willen proberen. Maar ik dacht... ik heb toch al een goeie preamp! Nu weet ik pas hoe gaaf dat kan zijn.
Chorus en Wha was ik niet heel gecharmeerd van...

zeker mooi spul in combi met de R1 controller...

gr. Guus

Hell's Engl
4 mei 2011, 13:01
Hoe zit 't nou met die vertraging?
Is dat ook als je enkel 'n delay gebruikt?

Als ik me niet vergis kan de G2 ook channelswitchen... Zit daar ook vertraging op?


Joost

MSNL
4 mei 2011, 13:19
De MPX G2 kan geen kanalen schakelen.
De footswitch R1 kan het wel.
Weet niet hoeveel de vertraging is.

kokeleko
4 mei 2011, 14:54
De vertraging zit niet in het kanaal schakelen, maar als je de G2 in series gebruikt.
Ik heb em altijd in een paralle loop (straightwire bypass in de G2 is hetzelfde) gehad en nooit problemen gehad met vertraging.
Je kunt de reverb ook op spilllover zetten dacht ik.
Maximaal 2 effecten parallel te zetten, de wah en TS vond ik altijd prima.

olaf
4 mei 2011, 19:25
[QUOTE=Vanochtend even de CAA 2x12 geprobeerd. Wat een muzikale kast is dat zeg... Geweldig. De fx komen er lekker organisch door heen en de sound is super.
Eerste 2 dingen die ik deed was minder gain en minder bass... Nou dan zit het wel goed :)[/QUOTE]

Hoi Nocki,

Gefeliciteerd met die mooie kast!
Heeft die CAA 2x12" kast V30ers of Eminence?

hole
4 mei 2011, 19:34
Governor + Wizard

Hell's Engl
5 mei 2011, 14:29
De MPX G2 kan geen kanalen schakelen.
De footswitch R1 kan het wel.
Weet niet hoeveel de vertraging is.

Heb even in de online manual virtueel gebladerd...

Maar kunnen de footswitch jacks ook channelswitching doen of kan alleen de relay dat?

Mijn amp heeft nl 2 jacks, waarvan 1 stereo.... Kan de R1 mijn amp schakelen?

Johannes
5 mei 2011, 15:30
Heb even in de online manual virtueel gebladerd...

Maar kunnen de footswitch jacks ook channelswitching doen of kan alleen de relay dat?

Mijn amp heeft nl 2 jacks, waarvan 1 stereo.... Kan de R1 mijn amp schakelen?

Het relay is stereo en kan de kanalen van je amp switchen. De footswitch is een input om 3 extra CC switches creëren (en kan dus geen kanalen op je amp switchen).
Je komt dus één mono switch te kort om alle functies van je amp te schakelen.
Een klein midi switchertje lijkt me handiger om je amp te switchen. Nobels heeft er een, compact, goed, simpel, niet duur.

Nocki
9 mei 2011, 15:27
Ondertussen al weer een paar keer live gespeeld op mn setje... Erg fijn! Ik gebruik het op dit moment zonder de CAA Cab ivm het volume. Ik wil komend jaar InEar gaan spelen en ben begonnen met de set via de Palmer PGA04 naar de tafel te sturen. Ik krijg mn sound nu terug over een kleine monitor. Het klinkt tegek en ik ben erg blij. Het iks mijn geluid wat ik hoor en het reageerd gewoon enorm goed. De Vetta is dus overbodig geworden en dit setje is dus gewoon subliem!

De CAA 2x12 zal waarschijnlijk naar huis komen en daar wil ik dan nog ene leuk topje op kopen om thuis een beetje met pedalen te gaan rommelen...

Ik ben echt enorm happy met de sounds die ik eruit haal!

Hell's Engl
11 mei 2011, 15:44
Maar wel ondertussen de G2 en R1 te koop gezet....?

Joost

Nocki
11 mei 2011, 15:49
Maar wel ondertussen de G2 en R1 te koop gezet....?

Joost

Inderdaad. Ik ben gewoon enorm happy met de intellifex en meer heb ik niet nodig. Ik heb me verder niet meer verdiept in de Lexicon. Ik heb wel nog even getwijfeld of ik m zou houden bij een eventueel Mesa topje wat ik nog wil hebben maar vandaag dus de keus gemaakt om m toch maar weg te doen.
Hij ligt in de weg en ik ga m niet gebruiken...

Nocki
24 juni 2011, 12:51
Ondertussen weer een stapje verder...

De Eminence speakers uit de CAA 2x12 gehaald en er 2 Celestion V30's in gedaan. Nooit een fan geweest van de V30's maar na de Bogner cabs weet ik dat ze ook goed kunnen klinken.
Gisteravond voor de eerste keer ermee gespeeld in de band en dus erg tevreden... Beste cab tot nu toe... :)

Nocki
27 juni 2011, 23:56
Vanavond alweer met deze set gespeeld... Opeens ben ik een grote fan van de kanaal 2 en ga ik met kanaal 3 nog een stap verder.... Wat een droom combinatie... CAE met CAA...

Ze zeggen dan de mesa 2:50 weer een stukje beter is. Kent iemand deze?
En nee dat is niet de mesa 50:50... dat is bagger :)

DennisvandenHeuvel
28 juni 2011, 16:23
En nee dat is niet de mesa 50:50... dat is bagger :)

Ik begrijp dat niet, lees het meer en ben vast niet veel gewend maar ik ben erg tevreden met de warmte en helderheid van de Fifty-Fifty. Wat vind jij er zo bagger aan?

Nocki
28 juni 2011, 16:31
Dat had ik dus niet moeten schrijven... :)
De 50/50 is een vrij koude poweramp met weinig bereik in hoog en laag en de dynamiek is ook niet super.
Uit die tijd zijn de 20/20 en 2:90 veel beter gelukt. Natuurlijk is het een fantastische poweramp maar voor het geld wat ervoor gevraag dwordt kan je veel mooiere poweramps krijgen. Het is natuurlijk goed om dit allemaal in het juiste perspectief te zien. Mijn uitgangspunt kan anders zijn dan die van een ander.

olaf
28 juni 2011, 21:47
Bruno adviseert de 2:90 heb je die al eens geprobeerd?
Ik zou best mijn CAE 3+ eens willen aansluiten op zo'n 2:90 en die vergelijken met mijn VHT 2:50.
Ik krijg wel GAS van die CAA 2x12 vooral met V30's.


Groet,

Olaf

Nocki
29 juni 2011, 13:48
De CAA is het zeker waard!

De 2:90 heb ik wel al eens gehad met een Triaxis maar nog niet met de CAE 3+SE.
Ik vondt het een leuke poweramp die beter klonk dan alle andere Mesa poweramps maar het wauw gevoel van de VHT heeft me al die tijd terug gehouden om het te proberen... Misschien toch maar eens doen :)

Ik weet nog dat ik erg verbaast was dat de 2:90 ook enorm zacht kon en goed klonk met gewoon een gitaar direct in de input.

Nocki
9 september 2011, 20:25
Ondertussen alweer een hele tijd verder... En weer tijd voor een update.

In de CAA 2x12 zijn de Eminence (governor + Private jack) speakers vervangen voor 2 V30's waardoor ik aan de knoppen bleef draaien. het klonk goed maar als ik blijf draaien bnetekent het dat ik toch iets zoek.

Toevallig in die tijd ook geprobeerd om de Black shadow (C90?) uit mn Mesa/Boogie studio combo te vervangen voor een Celestion Century die ik nog had liggen in een ongebruikt 2x12 cabinetje.
Dat was zo'n enorm verschil dat ik besloot om de 2 Celestion Cenury's eens in de CAA te proberen... 2x meer gespeeld en verkocht. Veel minder draaien aan de knoppen, beter door de mix en een heerlijke feel. Ik speelde een solo rond de fretten 17 tot 20 waar ik anders nooit kom omdat het te oncomfortabel is en hammerons enzo gingen heel soepel. de hele gitaar reageerde gewoon een stuk lekkerder... Dus die blijven er even in.
Het laag van deze speakers is strakker en het hoog afgerond. Dat wordt niet schel... Heerlijk dus.
Ik heb het gevoel dat deze speakers wat midscooped zijn terwijl dat helemaal niet zo is...

Morgen een gig met de nieuwe speakers... Erg benieuwd..!

In de Mesa/Boogie Studio .22+ zit nu een Eminence private jack en de overgebleven governor en v30's zijn foetsie...

De palmer zit ook nog steeds in mn rack wat gewoon een heel fijn ding is... 90% van de tijd speel ik gewoon over een van de kanalen zonder fx en in de overgebleven 10% gebruik ik af en toe een chorus en een delay op 300ms of 377ms... Meer niet...
Heerlijk om gewoon een goede feel te hebben tijdens het spelen zonder dat dat afhankelijk is van een compressortje, delaytje of een reverbje...