PDA

View Full Version : Anouk en de muzikanten



harrie-beton
8 april 2011, 10:32
Lees het stuk over haar nieuwe album:
http://www.anouk.nl/biography/

Klaar met lezen?
Geen woord over de muzikanten!

Nu weet ik ook waarom ik niet zo van Anouk hou, met Hotel New York leuk album maar ik mis toch de chemie tussen zang en muziek op deze manier.

buescher1964
8 april 2011, 10:45
“Het idee was om het heel kaal en simpel te houden.....", aldus Anouk over haar nieuwe album.

Zoiets had ze een paar dagen al getwitterd ;-)

Ik heb niks met de manier waarop ze steeds de aandacht zoekt (ik vind haar "ik heb lak aan alles- houding" zelfs een beetje gemaakt). Muzikaal vind ik haar de laatste jaren ook niet meer zo boeiend...

Akira
8 april 2011, 10:56
Alweer een anouk bash topic?

Martijn-w
8 april 2011, 11:17
Ik heb altijd een beetje een afkeer tegen Anouk. De stem is gewoon niet aangenaam om naar te luisteren.

FNaRK
8 april 2011, 11:23
Alweer een anouk bash topic?

alweer ?
Waar dan nog meer :???:

Akira
8 april 2011, 11:31
Misschien was het niet een apart topic, maar een tijdje terug werd er ook al gemekkerd over anouk en haar muzikanten. Toen volgens mij omdat ze haar oude muzikanten ontslagen had en nieuwe ingehuurd had.

geert1976
8 april 2011, 11:36
mmtja Anouk,

Een beetje een enfant terrible als je het mij vraagt.
Ze heeft goede albums afgeleverd en haar stem is goed.

Haar sympathie jegens andere mensen (ook muzikanten) laat nogal sterk te wensen over.

Mijn vriendin is fan van Anouk (eigenlijk fan van alles wat uit Den Haag komt).

Ach zo heeft elke artiest wel zijn nukken zeg ik maar.

Rinze
8 april 2011, 11:37
Er wordt altijd gemekkerd over Anouk. Ik vind dat Lee Towers ook meer over zijn orkest moet vertellen.

Martijn-w
8 april 2011, 11:41
Mijn vriendin is fan van Anouk (eigenlijk fan van alles wat uit Den Haag komt).


Oei.... ook fan van Kane en Di-rect?

Di-rect is tegenwoordig goed te doen maar Kane... Die stem van Dinand verneukt alle nummers.

refused199
8 april 2011, 11:46
Geen woord over de muzikanten!


Dit is echt een goed voorbeeld van zeiken om het zeiken zeg...:sssh: (en trouwens is Anouk geen muzikant dan?)
Wie zegt dat er iets over die muzikanten heeft moeten staan?

Ik vind dat ze live altijd heel sympathiek tegenover haar mede muzikanten is. En ja, inderdaad een beetje een enfant terrible. Maarja zo heeft iedere muzikant wel wat;)

StefMan
8 april 2011, 11:53
Wat een gemekker weer. Anouk is een solo-project of iets in die richting. De band is puur een achtergrond band, anders had de groep vast wel een andere naam gehad (Anouk & de kut Hagenezen ofzo!). De gasten van de band zijn dus in feite, hoe cru dit ook mag klinken, eigenlijk irrelevant/vervangbaar.

bat
8 april 2011, 11:55
Lees het stuk over haar nieuwe album:
http://www.anouk.nl/biography/

Klaar met lezen?
Geen woord over de muzikanten!

Nu weet ik ook waarom ik niet zo van Anouk hou, met Hotel New York leuk album maar ik mis toch de chemie tussen zang en muziek op deze manier.
Het hoeft toch helemaal niet over de muzikanten te gaan om goede muziek te zijn? Er zijn zat beresterke nummers en platen met heel veel chemie tussen zang en muziek die in de studio met sessiemuzikanten zijn opgenomen.

Dat het in dat stukje niet over de muzikanten gaat, mag geen wonder heten, het is de promosite van Anouk, dus gaat het over Anouk. Dat de producer wel in beeld is, is natuurlijk ook omdat dat blijkbaar een van de verkoopargumenten van deze plaat is: een producer die ook andere populaire bandjes heeft opgenomen.

Spelen in de band van Anouk is een tijdelijke baan, dat weet je vantevoren. Je wordt ingehuurd om haar te begeleiden, voor zolang het duurt. Dat betekent dat je maar beter je werk goed kan doen, dan is de kans groter dat je wat langer mag blijven. Maar het gaat om Anouk.

zjanke
8 april 2011, 11:57
Sommige zangers/zangeressen zien muzikanten als werknemers die ze helpen om hun kunstje te doen, andere zien ze als onlosmakelijk onderdeel van een band. Voor beide is wat te zeggen, maar het eerste wordt al snel gezien als arrogant.

Vanmorgen bij Giel Beelen reageerde Anouk op alle verhalen die haar ex op dit moment vertelt. Ze had moeite om niet in tranen uit te barsten en daar klonk ze oprecht boos, verdrietig en teleurgesteld. Ze heeft ongetwijfeld een gebruiksaanwijzing, maar daar lopen er wel meer van rond.

Ik vind haar eerdere werk ook beter als haar laatste plaat, maar ook die is toch wel te pruimen voor mij.

harrie-beton
8 april 2011, 12:10
dat zijn theatertranen, ze twittert haar kont in beeld en dat ze haar poes gaat scheren.

Anouk is wel een solo artiest maar er is toch ruimte genoeg op de bio voor wie het album heeft ingespeeld? Zeker bij rock is dat voor mij goede informatie.

arjanb01
8 april 2011, 12:24
Wat boeit het de muzikanten of ze genoemd worden in de pers of niet ? Leendert zal het geen ene moer boeien of hij genoemd wordt of niet. Die jongen doet zijn ding en pakt zn poen, zoals elke andere beroepsmuzikant die voor Anouk speelt.
Ik vind haar echt goed, en een van de betere (pop)rockzangeressen van Nederland. Het beste album van haar vind ik toch Urban Sollitude denk ik, lekker stevig.

telecastermaster
8 april 2011, 13:09
Dat gebash van die Anouk kan me de broek niet bollen, maar wat is dat voor morbide gedoe met die foto's met die bloedneus, enzo?? Is dat de nieuwste visie op persfoto's?


http://www.anouk.nl/wp-content/uploads/2009/08/ForBitterOrWorse_6-300x200.jpg

TimoSomers
8 april 2011, 13:25
Ik snap dat gezeur echt nooit.

Anouk is een SOLO muzikant.

Maar omdat ze nederlands is ofzo en wij in zo'n klein landje wonen intresseren wij ons ineens voor de muzikanten van een solo artieste?

Britney spears, Rihanna, iedere andere solo zangeres hoor je toch ook nooit over haar muzikanten?

Han S
8 april 2011, 15:38
IMHO is Anouk de beste zangeres van Nederland, ik vind er weinig aan, maar wat zangtechniek betreft is zij de meesten straatlengten op voor.

Vreemd wijf ook, ik houd daar wel van, er zijn al zoveel gewone mensen.

barno
8 april 2011, 16:02
+1 voor de twee vorige posts.

valt mij als Belg op hoe het blijkbaar bon ton is in Nederland om te kakken op Anouk. Hier is ze gewoon bekend als een straffe rockmadam. welke muzikanten, met wie ze het doet of niet: who cares

wireman
8 april 2011, 18:49
Anouk intrigeert.. Soms super irritant maar tegelijkertijd gebeurt er altijd wel wat rondom mevrouw.. Haar act heet ook niet voor niets ANOUK. De band huurt ze in en is begeleiding.. Desondanks vind ik wel dat er interactie en chemie moet zijn tussen een frontvrouw en een band.. Sommige bezettingen zijn dan ook erg klinisch.. Ik vind dat ze veel coole dingen gedaan heeft, maar ook rampzalige zeikzooi. Met name haar oudere werk kan me erg bekoren. De laatste albums heb ik niet eens geluisterd.. Dat gezeik over hoe stoer en rock ze wel niet is.. Vind ik jammer.. heeft ze niet nodig.. Ze wil rock zijn, maar doet diva.. Rockdiva op en top.. De 'stemmetjes' die ze opzet of een vette knipoog naar een andere succesformule ('the dark' chilli pepper jatsong bv.. Tim Burton clipje inkluis net op het moment dat Willy wonka verschijnt...) Dan heeft ze ineens weer een paar gouden tanden in haar bek, dan weer een sleeve, dan weer in opspraak omdat ze bonje heeft, dan is het ff rustig omdat ze kinderen maakt, dan weer een album, dan weer bonje.. pfff..

geert1976
8 april 2011, 20:02
Oei.... ook fan van Kane en Di-rect?

Di-rect is tegenwoordig goed te doen maar Kane... Die stem van Dinand verneukt alle nummers.

Ja, praat me er niet van, ik heb elk album van Anouk, Kane en Di-rect tot in den treure gehoord:(

Mitch
8 april 2011, 20:15
Mij interesseert het ook niet met welke muzikanten ze het nu doet, want ik ga toch niet naar haar luisteren. :listen:
Ik ben naar haar laatste concert in Ahoy geweest. Nou, dat was meteen mijn eerste en laatste Anouk concert. Het was al niet mijn eigen idee, maar bah bah, wat een irritant persoon op het podium. Flauwe grapjes, slechte presentatie en toen een gitarist per ongeluk het verkeerde nummer inzette bleef ze daar maar over door gaan en gemaakt giechelen. Alles even puik gezongen hoor, maar het was echt een draak van een performance.

geert1976
8 april 2011, 20:18
Mij interesseert het ook niet met welke muzikanten ze het nu doet, want ik ga toch niet naar haar luisteren. :listen:
Ik ben naar haar laatste concert in Ahoy geweest. Nou, dat was meteen mijn eerste en laatste Anouk concert. Het was al niet mijn eigen idee, maar bah bah, wat een irritant persoon op het podium. Flauwe grapjes, slechte presentatie en toen een gitarist per ongeluk het verkeerde nummer inzette bleef ze daar maar over door gaan en gemaakt giechelen. Alles even puik gezongen hoor, maar het was echt een draak van een performance.

ghe ghe, mijn vriendin heeft dit topic effe doorgelezen en het stoom kwam uit haar oren, jouw post spande de kroon:seriousf::seriousf:

ThaBluesBreaker
9 april 2011, 00:14
Altijd dat gezeik over `de persoon´ Anouk. Met afstand mijn favriet van al die andere Nederlandse pipos. (uitzonderingen daargelaten)

peter_heijnen
9 april 2011, 09:05
GVD, geen kwaad woord over Lee Towers!

Oh ja, ik vind Trijntje beter... ;)

Mitch
9 april 2011, 11:29
ghe ghe, mijn vriendin heeft dit topic effe doorgelezen en het stoom kwam uit haar oren, jouw post spande de kroon:seriousf::seriousf:

Blij dat ik je van dienst kon zijn :D Maar er is geen woord van overdreven, het was echt een irritant optreden door haar performance. Het komt op mij over alsof ze diep van binnen onzeker is en zich eigenlijk geen houding weet te geven. Dat wordt dan gecamoufleerd door iets teveel scheldwoorden en gegiechel.
Maar om Han een plezier te doen heeft ze wel foutloos gezongen.

Baker
9 april 2011, 13:41
Ik snap dat gezeur echt nooit.

Anouk is een SOLO muzikant.

Maar omdat ze nederlands is ofzo en wij in zo'n klein landje wonen intresseren wij ons ineens voor de muzikanten van een solo artieste?

Britney spears, Rihanna, iedere andere solo zangeres hoor je toch ook nooit over haar muzikanten?

Helemaal mee eens


IMHO is Anouk de beste zangeres van Nederland, ik vind er weinig aan, maar wat zangtechniek betreft is zij de meesten straatlengten op voor.

Vreemd wijf ook, ik houd daar wel van, er zijn al zoveel gewone mensen.

Helemaal mee eens


+1 voor de twee vorige posts.
valt mij als Belg op hoe het blijkbaar bon ton is in Nederland om te kakken op Anouk. Hier is ze gewoon bekend als een straffe rockmadam. welke muzikanten, met wie ze het doet of niet: who cares

Wel grappig. Jullie doen in Belgie exact hetzelfde met Tom Barman van dEUS.
(Hoewel die hier misschien minder bekend is dan Anouk bij jullie maar toch)

Fireburst
9 april 2011, 14:18
Wel grappig. Jullie doen in Belgie exact hetzelfde met Tom Barman van dEUS. (Hoewel die hier misschien minder bekend is dan Anouk bij jullie maar toch)

Tom probeert zich ook altijd als "multi-getalenteerd artiest/intellektueel" te profileren, en neemt soms uitgesproken politieke standpunten in. Dat alleen is al te veel voor de meesten in ons kleine landje, en dan moet het ego van Tom er ook nog bij ?:stop:
;)

Betere vergelijking : Clouseau. Dit zijn 2 broers + een groepje muzikanten dat avond per avond durft verschillen. Who cares, inderdaad.

Baker
9 april 2011, 14:26
Maar dat bedoel ik dus. Jullie kennen Barman wat beter, dus jullie prikken daar zo doorheen. Dat intellectuele multi instrumentalist gebeuren.

Wij hebben exact hetzelfde met Anouk. Anouk profileert zich volgens sommigen als "de rockbitch uit Den Haag". Wij prikken daar dan zo doorheen. Daarnaast is er een grote groep mensen in NL die zich stoort aan die profilering. (ik behoor niet tot die groep)

Rick trodat
11 april 2011, 14:33
De zangtechniek van Anouk inderdaad vrij behoorlijk. Onaardig is ze volgens mij ook niet. Pas als zij vindt dat haar onrecht wordt aangedaan is ze volgens mij nogal....tactloos.

Maar ach ja. Het schijnt dat Gary Moore ook al niet een aardig mannetje was en Sting ook al niet. Vooral als het om fouten in de muziek aankomt waren zij genadeloos.

ThaBluesBreaker
11 april 2011, 18:09
LEkker toch die mensen met pit, beter dan die sloompies als frans bauer :soul:

SantaX
11 april 2011, 18:16
De zangtechniek van Anouk inderdaad vrij behoorlijk. Onaardig is ze volgens mij ook niet. Pas als zij vindt dat haar onrecht wordt aangedaan is ze volgens mij nogal....tactloos.

Maar ach ja. Het schijnt dat Gary Moore ook al niet een aardig mannetje was en Sting ook al niet. Vooral als het om fouten in de muziek aankomt waren zij genadeloos.

Try James Brown. Tja en Anouk. Niet mijn favoriete zangeres, komt omdat ik haar stemgeluid niet prettig vind. Goede muzikant wel en de mensen komen voor Anouk, niet voor haar band. Haar bandgenoten mogen blij zijn dat ze dankzij het succes van Anouk dit op hun CV erbij kunnen zetten. Als Anouk dan genoeg heeft van de band, dan kan ze die gewoon ontslaan. Dat is het voordeel van personeel in dienst nemen. Jij bent dan gewoon de baas. Dat hadden de muzikanten vantevoren kunnen en moeten weten. Dus dat vind ik niet zo heel erg eigenlijk. Je maakt je er niet heel populair mee, maar is er hier iemand die echt nee zou zeggen als ze je morgen belt om mee te gaan touren?

Ondanks dat ik d'r stem niet zo geweldig vind zou ik mijn spullen pakken en in de taxi springen en het gros van jullie hier ook.

tillens
11 april 2011, 21:59
Ik zie het heel simpel : Anouk... Dat staat op de plaat. Dat betekend dat haar aarsch op de lijn / het spel staat. En niet die van Leendert, of Oscar , of Memru of etc... Kortom, if you can't stand the heat, then get out of the kitchen.

hole
12 april 2011, 12:11
Ik zie het heel simpel : Anouk... Dat staat op de plaat. Dat betekend dat haar aarsch op de lijn / het spel staat. En niet die van Leendert, of Oscar , of Memru of etc... Kortom, if you can't stand the heat, then get out of the kitchen.

Precies!

Die hele groep met Haakma, Eijkenaar, die kale bassist en die knakker met dat hoedje dat zijn allemaal sessiejongens. je kunt je TV niet aanzetten of je ziet die gasten langskomen. Dus daar hoef je geen medelijden mee te hebben
(wel vet strak hoor..Anouk is Alive een van de betere live DVDs imho!)

Michael AE
12 april 2011, 13:14
Jullie vergeten even de manier waarop de oude band ontslagen werd. Dat je ontslagen kan worden wisten ze allemaal, hoor. Het zijn tenslotte pros. Het ging er om dat ze op een hele vreemde en onbeschofte manier uit de band zijn getrap destijds.

showband
12 april 2011, 14:01
de eerste persoon die uit kan leggen hoe je subtiel mensen kan ontslaan moet personeelsfunctionaris worden.
Die zijn erg hard nodig!

Ik heb er echter nog nooit een gezien.

TimS
12 april 2011, 14:17
Jullie vergeten even de manier waarop de oude band ontslagen werd. Dat je ontslagen kan worden wisten ze allemaal, hoor. Het zijn tenslotte pros. Het ging er om dat ze op een hele vreemde en onbeschofte manier uit de band zijn getrap destijds.
Was dat met die CD die de bandleden niet leuk vonden? Zo lullig kan dat toch niet gegaan zijn, Haaksma en die andere gitarist zitten er nu weer bij dacht ik.

Triggy
12 april 2011, 14:52
Precies!

Die hele groep met Haakma, Eijkenaar, die kale bassist en die knakker met dat hoedje dat zijn allemaal sessiejongens. je kunt je TV niet aanzetten of je ziet die gasten langskomen. Dus daar hoef je geen medelijden mee te hebben
(wel vet strak hoor..Anouk is Alive een van de betere live DVDs imho!)

+1

+ een waanzinnige interactie/chemie tussen Anouk en deze muzikanten.

Riky
12 april 2011, 15:26
+1

+ een waanzinnige interactie/chemie tussen Anouk en deze muzikanten.

Inderdaad! Onwijs hoog niveau van alle mensen op het podium in elk opzicht. Een dvd die ik echt met plezier opzet en dat terwijl ik geen cd van Anouk ik de kast heb.

tillens
12 april 2011, 18:00
Jullie vergeten even de manier waarop de oude band ontslagen werd. Dat je ontslagen kan worden wisten ze allemaal, hoor. Het zijn tenslotte pros. Het ging er om dat ze op een hele vreemde en onbeschofte manier uit de band zijn getrap destijds.

Ik ben dat niet vergeten hoor.. Die plaat was ingespeeld door amerikanen geloof ik, en de band had daar nogal kritiek op, en was niet van plan eea zo en zo te spelen, zoiets was het toch... Het blijft altijd lullig. Maar dat is eenmaal het gevaar van sessie muzikant, het zit em in het woord.. sessie.. dan weet je dat het niet voor het leven lang kan zijn, en dat de liefde heel snel over kan zijn.

Riky
13 april 2011, 08:59
Ik lees btw nu dat ze een hele zooi mensen incl. band bedankt heeft via twitter. Dat doet mijn werkgever nog geen eens:D

peter_heijnen
13 april 2011, 09:06
Ik btw nu...
Is dat een typo of is btw'en een nieuw werkwoord?

harrie-beton
13 april 2011, 09:16
ik las haar twitter ook:

I want to thank the band, and everyone that represents me so well

Toeval?

Ben het met Han S eens dat het een goede zangeres is. Eigenwijsheid en arrogantie mag best. Weet je haar reactie nog op de popprijs: "Ik had deze prijs vorig jaar verwacht". Een favoriete DVD is "Anouk alive" met Haaksma. Een GEKOCHTE dvd jonge. Zeer goede zangeres met ballen behalve dat ze "love" niet moet zingen. Daar is haar stem te weinig gospel voor.

Riky
13 april 2011, 09:21
Is dat een typo of is btw'en een nieuw werkwoord?

Excuus en is aangepast:) ben er niet helemaal bij vandaag met mn hoofd.

geert1976
13 april 2011, 13:07
Ik ben dat niet vergeten hoor.. Die plaat was ingespeeld door amerikanen geloof ik, en de band had daar nogal kritiek op, en was niet van plan eea zo en zo te spelen, zoiets was het toch... Het blijft altijd lullig. Maar dat is eenmaal het gevaar van sessie muzikant, het zit em in het woord.. sessie.. dan weet je dat het niet voor het leven lang kan zijn, en dat de liefde heel snel over kan zijn.

Zo erg was het zelfs niet.
Nadat de band de plaat had gehoord, hebben ze enkel aangegeven dat zij het anders gespeeld zouden hebben, van weigering was geen sprake.

Dat puntje van kritiek deed mevrouw ontvlammen:dontgeti:

Hendriks
13 april 2011, 17:13
Waar is de Rock'n Roll gebleven , muziekanten willen nu een cao,opzegtermijn ,vakantiegeld,etc ?

Michael AE
13 april 2011, 17:19
de eerste persoon die uit kan leggen hoe je subtiel mensen kan ontslaan moet personeelsfunctionaris worden.
Die zijn erg hard nodig!

Ik heb er echter nog nooit een gezien.

Daar heb je wel een punt, maar er was helemaal geen sprake van voorbedachte rade. Het was dus niet de bedoeling de band te ontslaan. Het gebeurde voor een optreden op een niet zo subtiele manier. Meer een ruzie dus.


Was dat met die CD die de bandleden niet leuk vonden? Zo lullig kan dat toch niet gegaan zijn, Haaksma en die andere gitarist zitten er nu weer bij dacht ik.

Vergeven en vergeten, maar wat ik er van weet is het allemaal heel lullig gelopen.


Ik ben dat niet vergeten hoor.. Die plaat was ingespeeld door amerikanen geloof ik, en de band had daar nogal kritiek op, en was niet van plan eea zo en zo te spelen, zoiets was het toch... Het blijft altijd lullig. Maar dat is eenmaal het gevaar van sessie muzikant, het zit em in het woord.. sessie.. dan weet je dat het niet voor het leven lang kan zijn, en dat de liefde heel snel over kan zijn.

Het was iets subtieler dan dat, maar goed. Ik ken het verhaal van de muzikanten en heb Anouk niet gesproken. Ze zal gerust een goede rede hebben gehad, maar om je mensen dan op zo'n manier uit de band te kicken...ik weet het niet hoor.


Zo erg was het zelfs niet.
Nadat de band de plaat had gehoord, hebben ze enkel aangegeven dat zij het anders gespeeld zouden hebben, van weigering was geen sprake.

Dat puntje van kritiek deed mevrouw ontvlammen:dontgeti:

Ja, zo heb ik het ook begrepen. Nogmaals, Anouk zal haar eigen verhaal hebben, maar dat ze licht ontvlambaar is en niet tegen kritiek kan is niet een enorm geheim. Dat vind ik nu niet echt professioneel, maar het is inderdaad wel haar band, dus ze moet het doen zoals ze dat zelf wil. De manier waarop ze dat doet, kan ze alleen wel wat aan werken geloof ik.

SantaX
13 april 2011, 18:57
Mijn idee is dat dit ook rede is dat ze nu zo een jong bandje heeft. Geen weerwoord. Anouk wil denk ik op de troon zitten. Daar moet je mee kunnen omgaan.

Ik zou er geen goede voor zijn, want ik weet van mezelf dat ik ook zo een ego heb en dat ik de dingen wil hebben zoals ik ze wil zeg maar. Met minder zou ik ook geen genoegen nemen in projecten die ik zelf bedenk. Wil trouwens niet zeggen dat er nooit inbreng kan zijn. Dat kan ook allemaal heel goed gaan als je een beetje leiderfiguur bent en iets te bieden hebt, maar ook alleen maar als de rest van de band dat accepteert als zodanig.

Ik weet zeker dat je bij James Brown ook geen weerwoord moest hebben, om maar eens een andere topper aan te halen. Dat zijn mensen die zijn op zo een hoog niveau bezig. Hun naam staat op het spel, dus ik kan het wel begrijpen.

De meeste muzikanten die daar terechtkomen in die wereld beseffen zich dat ook wel. Maar rockers zijn meestal toch wat anders. Anouk is gewoon de dirigent van het orkest. En met de dirigent ga je niet in discussie. Moet je in een keuken ook niet doen tegen je Chef. Dat accepteert niemand in een beetje keuken. Hoeft het niet eens een goede voor te zijn. Zo zie ik dit ook.

Anouk is net als James Brown en Andre Rieau de dirigent. Bek houden dus en doen wat er van je gevraagt is. Als die vraag om eigen inbreng is, dan is dat meegenomen. Het is in feite een eer om voor ze te mogen werken, want je lift toch maar mooi op hun succes mee. Beloning genoeg lijkt me om ook eens schemaatje te spelen waar je zelf misschien niet achter staat. Sta je trouwens echt niet achter de muziek - en dat kan - dan moet je gewoon de eer aan jezelf houden.

Mijn 2 cents.

Ik zou in elk geval ondanks dat het niet mijn favoriete zangeres is op het moment dat ze me zou vragen meteen ja zeggen.

tillens
13 april 2011, 19:08
Het was iets subtieler dan dat, maar goed. Ik ken het verhaal van de muzikanten en heb Anouk niet gesproken. Ze zal gerust een goede rede hebben gehad, maar om je mensen dan op zo'n manier uit de band te kicken...ik weet het niet hoor.



.

Het was ook subtieler maar het kwam er wel ongeveer op neer. Ik heb het verhaal toen ook gehoord, en is ook allemaal lullig. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, vind alleen wel dat je er op voorbereid moet zijn.. Meer in die trend bedoel ik.

showband
14 april 2011, 08:37
ik ben al bijna 30 jaar de regelneef van verschillende bands.
En heb al bijna 18 jaar bij poporganisaties allerlei klussen gedaan. W.O. oefenruimtes.

En de manier waarop professionals te werk gaan, ook een hoop "AT act-inhuur" is zelden professioneel te noemen.
Daar kan ik bij een pint nog wel uren smakelijke anekdotes over vertellen. Met zaken die mij helaas op dat gebied ook best cynisch hebben gemaakt.

Ik snap anouk dus wel. Want op haar niveau moet je ook kijken of iedereen zijn agenda bijhoud, geen drugs gebruikt bij optredens, je priveleven verkoopt aan reporters enz enz.
Dat maakt je wat harder in de omgang.

En bands verlaten via SMS of het via de krant aan elkaar laten weten is zelfs schering en inslag.

Vergis je niet, het is in de beroepswereld een beetje norm geworden om 60% van je tijd bezig te zijn met nieuwe klussen binnenhalen. En bij voorkeur meerdere verschillende bands tegelijk te doen om zo " van werk verzekerd te zijn". Dat maakt dat bandleiders die eenmaal hoog genoeg in de boom zijn gekomen om voldoende aanbod te hebben geen enkele interesse meer hebben om hun oor op je zieltje te luisteren te leggen. In de voorgaande jaren zijn muzikanten keer op keer bij hun op de ziel gaan staan bij het vertrek. En ze beseffen zich wel degelijk dat het aanbod nu zo groot is omdat zij nu de act zijn waar iedereen hun oude band voor ruw in de steek laat.

Sterker nog, ook bij de kane's en anouken onderling is het gesprek nog steeds, hoe je aan een band kan komen die het niet als een gespreid bedje ziet waar je zo veel mogelijk voordeel uit moet slaan met zo min mogelijk inspanning. Die zitten continu met bands vol mensen die zo veel mogelijk tijd steken in het verlaten van hun band. (oftewel andere projecten opzetten. De titel "ex-anouk muzikant" geeft je al een tour op de kernpodia cadeau)
Anouk had er gewoon last van dat haar gretige supergoede bezetting niet genoeg hun werk voorbereide om met een paar repetities gereed voor het podium te zijn. Nou dan gaan mijn handen ook jeuken.

Kommop meerdere van die klagende, huilende, stampvoetende samenstellingen van anouk d'r band bestonden uit muzikanten die zelf andere bands op weinig subtiele wijze in de kou lieten staan om de plaats in te nemen van op weinig subtiele wijze ontslagen muzikanten van anouk. Dan weet je als muzikant toch wel hoe de verhoudingen liggen?

muziekschuur
14 april 2011, 11:32
Zo gaan we nu met elkaar om. En het is niet suc6vol. Een band is suc6vol als ze bij elkaar blijven en op regelmatige basis een goed product leveren. Helaas zijn er te weinig podia richting de opdrachten. En is die weg verstopt achter grote producenten. En ben je eenmaal zover dan is het zo dat die producenten alleen de "gezichten" willen betalen. Want die, als ze onder contract staan, kunnen nog jaren in panels meelullen en betaalde openingen verrichten. De werkende muzikanten van de band kunnen meestal doodvallen.

De laatste 4 jaar zie je bands scoren die een goed product weten te uploaden naar Youtube. De komende jaren kan er nog heel wat veranderen. Maar in de tussentijd richten middelgrote gemeentes eigen poppodia op en kan de gemiddelde horeca ondernemer nog niet eens 1 optreden per jaar verzorgen vanwege te weinig stoelen of het uitblijven van vergunning.

HULDE AAN DE BV NEDERLAND.

Han S
14 april 2011, 12:11
Apart dat er mensen zijn op dit forum die Anouk heel goed schijnen te kennen, intimi?

Ik heb wel eens gewerkt met Anouk's eerste band en dat waren ook jonge gasten, maar bepaald geen doetjes en ja knikkers.

Assertiviteit is een groot voordeel tegenwoordig, niet wat je zegt maar hoe.

Ik ken Anouk ook niet, maar volgens zit er achter die grote muil een klein bang en gevoelig vrouwtje.

toneblo
14 april 2011, 12:28
... ben geen fan van Anouk maar je moet toch wel een beetje gewiekst zakenvrouw zijn om in amerika met dergelijke producers een plaat op te kunnen nemen.
Voor wat betreft bands van haar, snap nog steeds niet waarom men denkt een vaste waarde te zijn als mevrouw zichzelf als merk verkoopt en niet de band..
Beetje gezeur van de muzikanten dus, mee liften op haar naam..

Feit is wel dat er niet de minste drummer achter haar zat ( Oscar ) en qua gitaristen, Leendert en Martijn hadden wel een toevoeging in 1 van haar bands..

Hoor ook niet veel meer van King Jack, bandje met Memru en Angelo..

Zal altijd wel zo blijven

EuroCinema
14 april 2011, 12:55
Hulde voor de sterke en inhoudelijke bijdrage van showband. Ik schurk zo af en toe tegen het top-"huurlingen" wereldje aan en ervaar daar hetzelfde: die mannen willen gewoon voor zichzelf zorgen, geld verdienen, iets voor zichzelf opbouwen. Ze houden wel echt van muziek maken, maar de echte muzikale uitdaging zit voor een conservatoriumman met 300 gigs per jaar natuurlijk niet bij een popzanger(es) begeleiden. Ook niet als dat in Ahoy' is. Het is freelance werk, simpel zat. Logisch dus, dat je dan een andere, van beide kanten meer zakelijke relatie hebt dan een vriendenbandje (waar ik de Blofs en Racoons dan bijv. ook toe reken). Zelf vind ik dat laatste veel fijner en denk ik ook dat het tot meer plezier en mooiere muziek kán leiden. Maar als je eenmaal Dinand of Anouk bent, hoe moet je dat dan nog gaan opbouwen?

Michael AE
14 april 2011, 15:42
Inderdaad een mooi verhaal van Showband. Lijkt me best leuk eens wat verhalen uit de "scene" uit te wisselen, want ik kan ook avonden vullen. :D

Ik denk dat Eurocinema het heel mooi zegt. Je zoekt een vaste groep waar muziek mee gemaakt kan worden, maar als je zo groot bent is dat erg lastig. Men verlaat je op het moment dat ze bij een ander meer kunnen verdienen, of als ze met vrienden een zakcentje kunnen verdienen, muziek kunnen maken die ze meer ligt, etc.

Toch ken ik genoeg voorbeelden van mensen die trouw zijn als een hond, als ze maar niet als hond behandeld worden. Je stapt toch anders in een klus op het moment dat je met leuke en vriendelijke mensen werkt. Natuurlijk staat je bijdrage voorop en moet je gewoon je werk goed doen, maar afgeblaft worden door een muzikaal leider/producer zorgt er bij mij meestal voor dat ik niet snel meer zo'n klus ga aannemen. Goed met mensen kunnen omgaan is ook een heel groot onderdeel van het werk, IMO. En goed je tijd kunnen indelen, uiteraard. ;)

Hell's Engl
16 april 2011, 13:56
de eerste persoon die uit kan leggen hoe je subtiel mensen kan ontslaan moet personeelsfunctionaris worden.
Die zijn erg hard nodig!

Ik heb er echter nog nooit een gezien.

'n College van 'n vriend van me kreeg dit te horen;

"Kerel.... we kunnen niet zonder je!!!............................................. ................. maar we gaan 't wel proberen... bedankt voor je inzet."

Iemand enig idee wie de andere gitarist naast Leendert Haaksma is? Geen Martijn van Agt iig...

http://www.youtube.com/watch?v=-FH3oeFh_pM&feature=relmfu


Joost

tillens
16 april 2011, 19:03
'n College van 'n vriend van me kreeg dit te horen;

"Kerel.... we kunnen niet zonder je!!!............................................. ................. maar we gaan 't wel proberen... bedankt voor je inzet."

Iemand enig idee wie de andere gitarist naast Leendert Haaksma is? Geen Martijn van Agt iig...

http://www.youtube.com/watch?v=-FH3oeFh_pM&feature=relmfu


Joost

Das Arie Storm. Kan heel fijn spelen! Zat bij de oude drummer van mijn band toen als gitarist in de band wyatt.

Hell's Engl
17 april 2011, 10:23
Na 'n paar keer goed kijken dacht ik 't eigenlijk al...

Joost