PDA

View Full Version : vreemd...



Adro
8 april 2011, 10:23
sinds begin deze week Laat mijn LPB-1 clone (zelfbouw) geen signaal meer door zodra ik het pedaal aanzet.... hij functioneerde altijd perfect! het gekke is dat na aansluiten op mijn pedalboard mijn treblebooster precies hetzelfde heeft, deze werkte ook altijd naar behoren... wat zie ik over het hoofd??
heel vreemd!!

nico verduin
8 april 2011, 11:54
sinds begin deze week Laat mijn LPB-1 clone (zelfbouw) geen signaal meer door zodra ik het pedaal aanzet.... hij functioneerde altijd perfect! het gekke is dat na aansluiten op mijn pedalboard mijn treblebooster precies hetzelfde heeft, deze werkte ook altijd naar behoren... wat zie ik over het hoofd??
heel vreemd!!Voeding defect? In- en uit omgedraaid?

kassie
8 april 2011, 13:07
input en output omgedraaid. Is mij wel eens overkomen zegt ik met schaamrood op mijn kaken.

Adro
9 april 2011, 11:10
het vreemde is dat als ik de in en output "verkeerd" om aansluit dat ik dan ook signaal heb, maar zodra ik het pedaal aanzet juist niet..

jacky
9 april 2011, 12:01
het vreemde is dat als ik de in en output "verkeerd" om aansluit dat ik dan ook signaal heb, maar zodra ik het pedaal aanzet juist niet..

zal true bypass zijn ;-)

logisch dus

Adro
9 april 2011, 18:35
ok, ja natuurlijk.....:makeup: maar ik wordt er zilf niks meer wijzer van.. ik heb de electronica nagelopen e.d... but it still doesn't work...:(:(

nico verduin
9 april 2011, 18:42
ok, ja natuurlijk.....:makeup: maar ik wordt er zilf niks meer wijzer van.. ik heb de electronica nagelopen e.d... but it still doesn't work...:(:(Ben ik toch heel nieuwsgierig hoe je dat hebt nagelopen? Alleen maar de verbindingen gekekn?... Je zult toch een meter moeten pakken om te meten of alles nog heel is.

Adro
10 april 2011, 10:43
ik heb inderdaad geen meter gebruikt! wel alle soldeer en contactpunten nagelopen. ik vind het raar dat voorheen 2 goed werkende pedalen ineens hetzelfde probleem hebben... bedankt al voor jullie meedenken! ik hoop morgen alles nog eens goed na te lopen.. ik laat weten of er veranderingen zijn.
mocht iemand toch een idee hebben wat er aan de hand is, ik hoor het graag;)

lollol
10 april 2011, 11:07
Voeding goed aangesloten?:soinnocent:

Adro
10 april 2011, 13:53
jep! hij zit aan een daisychain... de ledjes werken wel, dus stroom krijgt het pedaal sowieso;)

SantaX
10 april 2011, 14:42
Zonder meter kun je niets nameten. Ga dat eens doen. Dan heb je in het slechtste geval een slechte verbinding of vage sluiting uitgesloten. Want het zou zomaar kunnen dat jij de pech hebt dat er toch ergens een verbinding in beide pedaaltjes kaduuk is. Of een slechte condensator bijvoorbeeld. Input jacks ook al eens goed doorgemeten? Wellicht zijn die los gekomen.

Adro
11 april 2011, 23:37
ok..dat ga ik zeker doen! heb je ook tips hoe ik dat het beste kan doen... wat betreft volgorde, welke punten je meet e.d. ik ben (en blijf) een noob op dat gebied..(ondanks dat ik me er wel in verdiep..)
ik hoor het graag!

SantaX
12 april 2011, 00:08
Sorry ik ken dat pedaaltje niet, waar ik zelf mee zou beginnen zijn dingen gewoon uitsluiten. Sluit uit dat de jack stuk is. Sluit uit dat een soldeerverbinding niet werkt (kun je met de ohmmeter van elke multimeter trouwens doen) kijken of er oneindige weerstand is. Als dat zo is, dan komt het signaal ergens niet door. Ben zelf maar een hobbyist, maar zo zou ik dus beginnen. Er zijn hier mensen met veel meer kennis die ongetwijfeld een andere aanpak hebben, wellicht laten die nog wat horen.
Als je al zeker weet wat het niet is, kun je je daarna met specifiekere informatie hier melden. Heb het idee dat de echte techies vaak pas iets zinnigs kunnen zeggen als ze over voldoende informatie beschikken.

Adro
12 april 2011, 15:57
ok! thanks! ik zal eens even gaan meten! is oneindige weerstand op de meter te zien als steeds verspringende getallen??

Midwolda
12 april 2011, 19:56
Als je verspringende getallen krijgt op je multimeter, dan
a) maken de meetpennen geen goed contact of
b) ben je een potmeter tegelijk aan het meten čn verdraaien.

Oneindige weerstand (een onderbreking) geeft een 1 aan de linkerkant van je display.
Kortsluiting (of een verbinding) geeft je 0 aan de rechterkant van de display.
Probeer het maar door de pennen tegen elkaar te houden en weer los te laten.
Zet de meter op de hoogste ohm-stand die hij heeft, 2000k ofzo.

Twee kabels in het apparaatje:
tip-tip = 0
ring-ring = 0
tip-ring = oneindig
verspringende getallen = vuil/slecht contact, brakke kabel.

Succes!

Adro
12 april 2011, 22:41
bedankt! hier kan ik zeker wat mee! ik ga het z.s.m nog eens proberen!