PDA

View Full Version : Gitaarmarkt, extra categorie RUILEN ?



Tunes
8 april 2011, 09:17
Tuurlijk, je kan bij elke advertentie kijken of men wil ruilen, of elke persoon pm-en.
Maar zou het handig zijn om een categorie ruilen toe te voegen.
Mag je gewoon alle bas/gitaar dingen in doen en als het even kan aangeven wat je zoekt (of niet als je voor van alles open staat).

lefthandstrat
8 april 2011, 09:33
Prima idee, ik steun het!

The Bertman
8 april 2011, 09:48
Ja, maar de meeste mensen willen verkopen of ruilen, net wat het voordeligste is. Waar plaats je die advertentie dan?

Tunes
8 april 2011, 10:04
Is het echt een probleem om dan dubbel te posten Bertman ?

Ik denk dat juist bij ons gitaristen er veel mensen geďnteresseerd zijn in ruil, zeker met de belachelijke biedingen die je op het moment krijgt.
Ruil is dan vaak een veel betere oplossing.
Maar om elke advertentie te bekijken is niet echt handig, bovendien zijn er vast ook mensen die er niet op zitten te wachten dat men elke keer mail met een vraag of men wil (in)ruilen.

Er zijn ook nogal wat mensen die interesse hebben in van alles en nog wat op het gebied van muziek en dus ook veel en makkelijk ruilen.

lefthandstrat
8 april 2011, 11:33
Ik steun het plan van Tunes. Ook ik heb af en toe iets te koop en meen daar alleszins redelijke prijzen voor te vragen. Maar je krijgt niets anders dan zeikmailen, soms tot op het arrogante af. Ik vraag bijvoorbeeld 250 euro voor een zo goed als nieuwe gitaar met een winkelwaarde van 400 euro en krijg dan mailtjes in de trant van "voor 50 euro mag je hem tussen 6 en 7 komen brengen" of "voor 30 euro kom ik hem halen". Ik verkoop (meestal) om iets anders te kunnen kopen en als ik dat door inruil/omruil kan realiseren is het mij ook goed, desnoods met een bijbetaling van mijn of zijn/haar kant. Ik zou trouwens niet weten waarom het niet zou kunnen zonder tot op het bot te discussieren of het wel of geen nut heeft. De vraag cq. de behoefte is er blijkbaar. Wie er geen behoefte aan heeft of het nut er niet van inziet kijkt dan gewoon niet/maakt geen gebruik van het topic.

The Bertman
8 april 2011, 11:52
Omdat dit een discussieforum is. Als je er vanuit gaat dat elk onzinnig idee zomaar zonder discussie wordt doorgevoerd kunnen we dit forum wel sluiten.
Ik zeg ook niet dat het een slecht idee is, maar ik zit na te denken over de toegevoegde waarde tegenover de dubbelposts en een extra forum.

En achterlijke mailtjes hou je gewoon. Willen ze een mooie gitaar ruilen tegen een waardeloos effectpedaal.

lefthandstrat
8 april 2011, 12:14
Hi Bert, natuurlijk moet je een onzinnig idee niet zomaar doorvoeren, maar dit idee is niet onzinnig. Het is een suggestie inclusief onderbouwing. Het doel is om direct met de juiste personen in contact te komen die vanuit dezelfde gedachtegang gebruik maken van het topic. Je zou als restrictie kunnen stellen dat er alleen over ruilen gesproken mag worden, dus handel drijven met gesloten beurzen. Alle andere vormen van handel drijven via privé berichten of linea recta doorverwijzen naar gitaarmarkt.

En ja, achterlijke ruilvoorstellen en mailen zal je altijd blijven houden. Ik heb ook zo'n achterlijk voorstel gehad: Mijn lefty Ibanez AS73 ruilen voor een stemapparaat van 20 jaar oud en die werd mij aangeboden als vintage collectors item die alleen nog maar meer waard zou worden, dus ik moest wel snel "ja" zeggen, anders liep ik deze buitenkans mis. Hahaha, sufl*l.

iWishmaster
8 april 2011, 13:30
Daar is toch gewoon gitaarmarkt voor? Kun je aangeven in je advertentie. Ruilen met gesloten beurs kan in veel gevallen gewoon niet. Ik zie de toegevoegde waarde niet zo.

Wat meer foto's, automatische schaling bij te grote foto's en langere tekst zou wel fijn zijn.

lefthandstrat
8 april 2011, 13:42
Hallo Iwishmaster, ik bedoel dat er in het topic zelf alleen aangegeven kan worden dat het om ruilen gaat. Als dat niet gaat, dan erbij vermelden dat de verdere discussie via de mail of via PM moet gaan. Dit om te voorkomen dat het topic vervuild door biedingen tussen twee partijen. Je verspreiding is op deze manier wel groter en dan bereik je misschien zelfs mensen die pas inspiratie krijgen als ze een voorstel met plaatje erbij zien. Of het werkelijk effectiever zal zijn dan gitaarmarkt of de verschillende 2e hands sites valt te bezien. Wat mij betreft is het 't proberen in elk geval waard.

Misschien een mooi item voor een forum enquete Bert??

Tunes
8 april 2011, 13:46
Ach mij leek het gewoon een prettige toevoeging, die niet veel extra inspanning of druk op de site legt.

Overigens kan het natuurlijk ook met een vinkje bij het opvoeren van je advertentie:

"Ook interesse in ruil"

Waardoor je in 1 keer zou kunnen zoeken op ruil.

Ik bedoel je kan nu opgeven "aangeboden" of "gezocht"als je dat kan uitbreiden met "aangeboden/te ruil" dan ben je in 1 keer klaar.

lefthandstrat
8 april 2011, 13:51
Klopt Tunes, dat kan natuurlijk ook. Ik denk echter wel dat het oorspronkelijke plan, dat uit jouw koker komt, een behoorlijke kans van slagen heeft en in no time wel eens het drukst bezochte topic zou kunnen worden. Zeker als er verplicht plaatjes bij staan, want daar is iedereen gek op.

Enfin, de teerling is geworpen en ik heb Bert het voorstel gedaan er anders een forum enquete over te houden. We zullen vanzelf gaan merken wat de moderators zullen beslissen.:grouphug:

iWishmaster
8 april 2011, 13:53
Overigens kan het natuurlijk ook met een vinkje bij het opvoeren van je advertentie:

"Ook interesse in ruil"

Dat vind ik wel een goed idee. Nu zoek ik ook wel eens op 'ruil' op gitaarmarkt, maar een extra vinkje zou beter werken dnek ik.

Dirk_Hendrik
9 april 2011, 13:04
. We zullen vanzelf gaan merken wat de moderators zullen beslissen.:grouphug:

denkfoutje.
Als het gaat over gitaarmarkt beslissen de moderators niets. Het enige wat de moderators kunnen met ideeen voor gitaarmarkt is ze forwarden naar mr gitaarnet zelf. Gitaarmarkt is geen onderdeel van het gitaarnet forum.

rocker_71
9 april 2011, 15:03
Ik vind het ook wel een goed idee!
Vaak zit ik op MP en dan geef ik als zoekterm RUIL, maar dan krijg je ook de 'geen ruil aub' advertenties. Schiet niet op.

gitaarnet
9 april 2011, 15:35
op de achtergrond zijn we bezig met nieuwe versie gitaarmarkt, gitaarmarkt wordt meer geintegreerd zodat je in de toekomst 1 login nodig hebt voor forum/markt etc, dus: timing voor nieuwe ideeen is meer dan goed!

andere features:
- ook bieden mogelijk (zoals ebay/marktplaats)
- feedback/rating systeem voor aanbieders

FNaRK
9 april 2011, 20:15
andere features:
- ook bieden mogelijk (zoals ebay/marktplaats)
- feedback/rating systeem voor aanbieders

goed bezig :ok:

enig idee op welke termijn ?

En het blijft toch hopelijk wel voor particulieren (en gratis) ?

G.G.
9 april 2011, 20:23
Bieden zou een goeie extra aanvulling zijn.

Kan ik eindelijk mijn Digitech 2112 proberen kwijt te raken

(Sorry, kon het niet laten)

Mitch
9 april 2011, 23:14
:D
Maar on-topic: mijn ervaring de laatste tijd is (met gitaarmarkt meer nog dan met marktplaats) dat als je iets te koop aanbiedt, je sowieso overstelpt wordt met ruilvoorstellen, dus wat dat betreft zou een apart Ruil gedeelte geen aanwinst zijn voor me :listen:

Ukeloeder
10 april 2011, 08:33
Is het misschien mogelijk om in het formulier voor plaatsing van een gitaarmarktadvertentie een vinkbaar 'ruilvoorstellen welkom' of zelfs 'ruilvoorstellen NIET welkom' optie in te bouwen?

Venlonaer
19 april 2011, 14:02
Ik zie een dergelijke aanvinkoptie ook wel zitten:ok:

JGD
25 juli 2011, 13:02
ik vind het een goed idee!

soms heb je iets staan waarvan je nog nie teens zeker weet of je het wil verkopen, het geld gaat je waarschijnlijk ook niet SUPER blij maken en dan is een soort ruil beurs fantastisch.

leuk man, beetje snuffelen, ik ben voor.

Tunes
29 juli 2011, 11:50
EN hoe staan we ervoor, met de nieuwe gitaarmarkt ?

onrust nv
29 juli 2011, 13:37
Goed idee...

bass blom
31 oktober 2011, 08:24
ik ging gisteren eens even googelen op gitaren ruilen en kwam zowaar een heuse ruil site tegen.
niet dat er nou echt veel opstaat.. :D

http://gitaren.ruilen.nl/

ik deed het omdat ik zeer waarschijnlijk morgen mijn bloedmooie custom ga ruilen tegen een strat en een lp.
waarvoor ik geloof ik volgens de ongeschreven regels geen HNGD topic mag openen omdat ik ze vrijwel meteen weer te koop/ruil ga aanbieden..