PDA

View Full Version : Gibson t-tops



Oranjeaap
8 april 2011, 00:25
Iemand enig idee wat een setje t-tops zou opleveren mocht ik ze verkopen? Eind jaren 70, met pat-no op de bodem gestampt.

BobvanKempen
8 april 2011, 01:01
Iemand enig idee wat een setje t-tops zou opleveren mocht ik ze verkopen? Eind jaren 70, met pat-no op de bodem gestampt.

Op Ebay zit je rond de 250 usd per stuk en daar zijn ze altijd goedkoper dan hier dus iig meer dan genoeg om verder te kunnen gassen :P

Orpheo
8 april 2011, 10:41
250 euro vind ik behoorlijk aan de prijs ;) maar ja, sommigen klinken ook te gek.

leuk detail: de duncan jazz brugversie (dus niet de hals die overal te vinden is) is een t top-clone.

Agent_Smith
8 april 2011, 12:13
Prijzen zou ik zo niet weten, maar waar ze meestal voor te koop staan is veel te duur imo.
Ik had ze ooit in mijn all-original 1974 witte custom en ik was er niet echt weg van. maar ik ben doorgaans niet echt fan van de elementen die standaard in een Gibson zitten. Ik kom eigenlijk altijd bij Duncan of BareKnuckles (of heel soms DiMarzio) uit.

Mitch
8 april 2011, 19:56
$250 per paar en daar zijn ze goedkoper? Dacht het niet.
Ik heb er pas één gekocht voor ruim onder de honderd euro en die stond een hele tijd op Marktplaats.

geert1976
8 april 2011, 19:58
$250 per paar en daar zijn ze goedkoper? Dacht het niet.
Ik heb er pas één gekocht voor ruim onder de honderd euro en die stond een hele tijd op Marktplaats.

Mee-eens, voor prijzen tussen de E 50,00 a E 70,00 per stuk zijn ze prima te scoren.

In de USA mogen ze dan wel duur zijn, maar hier beslist niet.

macwilliams
9 april 2011, 07:56
Als het nou t-tops waren met een patno sticker dan zou het €125,- / €150, per stuk zijn. Dit setje is dat zeker niet "waard" nu houd het wel op met €50 / €70 per stuk.

Sanderltd
9 april 2011, 08:55
Inderdaad, ik heb er onlangs eentje verkocht voor iets onder de 100 euro. Maar boven de 100 euro zul je absoluut niet moeten vragen.
150 euro voor een setje lijkt me wel een redelijke prijs?

peter_l
13 april 2011, 09:14
Als je hier maar 150 voor je set zou mogen vragen maar in Amerika doen ze 250 USD per stuk, dan zou ik ze hier niet eens te koop aanbieden. 't Zijn jouw elementen, dus 't is ook jouw geld. 't Zou ook sneu zijn als jouw koper ze daarna zelf vrolijk in de States te koop zet en er dus eigenlijk met jouw winst vandoor gaat. Ik zeg: ebay.com. Succes!

Mitch
13 april 2011, 10:57
Met verzendkosten die vrij hoog zijn naar de VS en een wisselkoers die de euro op $1,45 zet? Briljant advies :seriousf:

Sanderltd
13 april 2011, 11:21
Inderdaad wel zowat het domste dat je kunt doen; ze in de USA te koop zetten. :dontgeti:
Trouwens; de T-tops die op ebay.com voor zoveel geld weg gaan, zijn ten eerste vaak die waar de originele covers nog bij zitten, én die met pat-no sticker, niet de stempels.
En daarnaast zie je inderdaad wel eens een hogere prijs gevraagd worden voor een gestempelde, maar ja, die prijs wordt zelden betaald. :)

peter_l
13 april 2011, 20:19
Met verzendkosten die vrij hoog zijn naar de VS en een wisselkoers die de euro op $1,45 zet? Briljant advies :seriousf:

Och ja, ik ben zó dom om ze in de USA te willen verkopen.. 250 Dollar rekent altijd nog om naar 172,41 in eurootjes, en da's héél wat meer dan de 50 tot 75 waar jullie TO toe proberen te bewegen ze maar voor te verkopen. Per stuk dan hè. En de elementen die ik daar zie zijn over het algemeen zónder de covers, en gewoon met het ingestanste patentnummer.
Verzendkosten zijn (bij eBay) over het algemeen voor koper dus dat argument gaat niet op, en TNT rekent voor een pakket onder 2 kilo naar de USA € 17,10, of € 24,30 met track&trace; valt dus reuze mee, GLS is zelfs nog goedkoper. Dus zelfs als TO zo aardig is die voor eigen rekening te nemen houdt hij nog beduidend meer over per element dan bij verkoop via Marktplaats of Gitaarnet.

Maar goed: ik vind dat TO gewoon het recht heeft zoveel mogelijk voor zijn elementen te krijgen, en als dat in de USA wél kan en niet hier in klompenland, dan heeft-ie mijn zegen én mijn advies daartoe. Kan-ie fijn drie keer met zijn vriendin uit eten ipv maar één keer. Da's toch hartstikke leuk voor 'm?

Oranjeaap
13 april 2011, 21:12
Ja dat is het ;)

Mitch
13 april 2011, 21:23
O, $250 per stuk bedoel je? Prima handel dan. Maar zonder kapje en zonder Pat No? Hmmmm. Ik zie het niet zo snel gebeuren, maar ik heb de laatste tijd ook ebay niet in de gaten gehouden, je kan best gelijk hebben. Ik zal het onthouden mocht de T Top me niet bevallen.

macwilliams
13 april 2011, 21:25
Ik heb er ook nog een setje van in m'n la liggen. Met de originele covers en alles dus. Ik zal jullie matsen, €450,- voor het setje (ex verzend kosten/ verzekerd tegen meerprijs).

Wie het eerst komt,kan z'n broek weer omhoogtrekken. :ok:

peter_l
13 april 2011, 21:37
Ha! Ik heb ook nog een setje, er zit alleen een Gibson The Paul omheen gevouwen. Hee, ik heb nóg een setje, maar daar zit danweer zo'n AriaPro PE omheen gedrapeerd. Die zijn echter wél weer crème :crazyhappy:

Oranjeaap
13 april 2011, 21:46
Ha! Ik heb ook nog een setje, er zit alleen een Gibson The Paul omheen gevouwen. Hee, ik heb nóg een setje, maar daar zit danweer zo'n AriaPro PE omheen gedrapeerd. Die zijn echter wél weer crème :crazyhappy:

Foto? Ik heb nog nooit een creme t-top gezien.

peter_l
13 april 2011, 21:54
Assikutnietvergeet & er aan toekom zal ik morgen een close-up van de elementen maken, ik heb nu alleen foto's van de hele Aria body waarop je geen details kan zien.

Agent_Smith
13 april 2011, 22:14
Foto? Ik heb nog nooit een creme t-top gezien.

Me neither...

Ik had gestickerde T-tops uit 74. Vond er niet veel aan.

Oranjeaap
22 april 2011, 17:38
ff een fototje ;)

http://img15.imageshack.us/img15/449/cimg2110q.jpg

Pepe
22 april 2011, 18:12
In mijn 335 zitten '74 T's en ik ben ze leren waarderen. Het is niet sensationeel maar het verveeld ook niet. Tis helder en woody en gaat lekker kraken als het gas erop gaat.
Maar ik zeg erbij, ik heb ook helemaal niks met de gebruikelijke omschrijvingen van brullen, gieren, smooooothhh en tooooneee.
Die toooone snap ik niet eens want een kutsound is ook toooonee.

broeder6x6
22 april 2011, 18:38
waaw fretware op je humbucker :cheerup:

Oranjeaap
22 april 2011, 20:46
waaw fretware op je humbucker :cheerup:

Ja gaaf he. Ben benieuwd hoe de covers er uit gezien zouden hebben...