PDA

View Full Version : Blije nieuwe gitaar dag; London City strat



marter544
7 april 2011, 08:48
Ik was al een tijd op zoek naar een strat, en had deze 2 weken geleden al getest, en apart laten leggen tot ik het geld zou hebben. Echt een tof ding namelijk, in totaal een stuk of 10 LC's getest, een aantal mex Fender, een japanner en wat Squiers. Oke, de Japanse Fender had veel meer mojo (wat niet is kan nog komen) maar die was zwaar aan een vlakbeurt nodig en die gitaar zal al aan de top van mijn budget, en ik had eigenlijk nog wat geld nodig voor een treinkaartje naar Budapest om daar bier te drinken. Nog een nadeel; hij was van basswood en daar heb ik om eerlijk te zijn een beetje een hekel aan. Geen idee waar deze van is gemaakt, maar toch, hehe.

Deze London city kwam kwa klank toch een stuk boven de rest uit, hoewel er ook een aantal waardeloze stonden. Mooi meegenomen was dat ie nieuw maar 150 moest kosten, omdat JIC failliet was gegaan. Naja, om een lang verhaal kort te houden; ik heb een heerlijke strat en dat had ik veel eerder moeten hebben!! Ik was jaren van mening dat een gitaar een gelijmde hals en humbuckers moest hebben, terwijl eigenlijk heel veel van de sounds die mooi vind uit een strat komen... Maarja, foto's:

http://dl.dropbox.com/u/13617738/lc%20strat/P1010235.JPG

Zegwat? Flame maple op een london city?;

http://dl.dropbox.com/u/13617738/lc%20strat/P1010237.JPG

Hendriks
7 april 2011, 08:51
Heel mooi , maar wat is er mis met basswood?

marter544
7 april 2011, 08:55
Ik vind de klank van basswood te hol.. 2 keer een gitaar van basswood gehad, 2 keer niet bevallen, ook niet met andere pickups.

707dude707
7 april 2011, 09:24
Wauw :mmmm: waar komt deze vandaan ik heb wel een aantal kleuren gezien maar deze lijkt wel op de David's black strat:sssh: Zelf heb ik een sunburst spitfire maar ik zou hem zo ruilen voor deze

marter544
7 april 2011, 10:15
Hij kwam eigenlijk met een witte slagplaat, maar heb deze erbij gekregen toen ik er om vroeg :sssh: Topservice van Gert Nijkamp in Apeldoorn.

Goeiemorgen
7 april 2011, 10:17
Mooi ding met zoonz warte slagplaat :ok:

marter544
7 april 2011, 10:59
Wat ook wel apart is, je kan de tremelo gewoon gebruiken zonder dat ie te erg ontstemd (je moet natuurlijk niet continu extreme dives maken). Ik was eigenlijk bij voorbaat al van plan locking tuners, een rollernut en een wilkinson trem te monteren, maar ik denk dat ik met alleen locking tuners al een heel eind kom..

YannickH
7 april 2011, 11:00
Ik vind de klank van basswood te hol.. 2 keer een gitaar van basswood gehad, 2 keer niet bevallen, ook niet met andere pickups.

dat ken ik:p 2keer ibanez gehad. andere pickups erin en het klonk nog niet!

lauke_101
7 april 2011, 11:21
Hee, jij hebt dezelfde balpen als ik! :)
(zie eerste foto)

Maarre even serieus: mooi gitaartje hoor, zeer zeker voor dat geld. Ik zit ook nog steeds te twijfelen of ik niet nog even gauw een LC gitaartje op de kop moet tikken; hetzij een strat, hetzij een tele.

heinz3110
7 april 2011, 11:28
Zwart vind ik lelijk...behalve bij zwarte strats, dan heeft het weer wat vind ik. Intrigerend mooi in zijn eenvoud.


Wat ook wel apart is, je kan de tremelo gewoon gebruiken zonder dat ie te erg ontstemd (je moet natuurlijk niet continu extreme dives maken). Ik was eigenlijk bij voorbaat al van plan locking tuners, een rollernut en een wilkinson trem te monteren, maar ik denk dat ik met alleen locking tuners al een heel eind kom..

Ik denk dat je met een rollernut (en roller-string-trees) een heel eind komt. Die tuners kunnen wel lekker "locken" maar als je topkam niet top is , heb je niets aan "betere" stemmechanieken.

Maar ook, als je er nu al niet veel last van hebt, en je kan je trem gewoon gebruiken voor jouw doeleinden, waarom zou je dan wat veranderen. If it ain't broke, don't fix it. :)

den titten
7 april 2011, 12:06
Proficiat met je nieuwe !
Heb zelf ook een LC Strat model thuis. Speel er nog steeds graag op :p
De zwarte slagplaat maakt het inderdaad veel mooier !!
Olé :gitarist:

munkie
7 april 2011, 12:18
Er was een failissementsveiling bij Daan auctions, ik dacht zal ik bieden. Maar er komt veel overheen en ze rekenen 33 euro vzk :stop: En je moet ze zelf uitproberen en dat heb je dus gedaan. Ik heb een LC Comet tele en B52 jazzbas, beide uitstekend. Voor 150 zeg ik: de neck en de body zijn het al waard. Je kan tzt altijd gaan upgraden, Wilkinson tremolo, Gotoh mechanieken, Graphtec topkam. Elementen naar smaak. CRL en CTS USA electronica.

Maar eerst spelen! :speed:

Exi
7 april 2011, 12:54
Mooie deal, voor een mooie gitaar!:ok:
Als ik jou was zou ik eerst de topkam vervangen door eentje van graphtech. Kost geen drol en het zal al een stuk helpen bij het ontstemmen, omdat de topkam meestal de hoofdverdachte is voor het ontstemmen.
Als je de snaren er op deze manier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?91773-Doeweetje-Nieuwe-wijze-van-snaren-opzetten.) opzet, zullen ze ook wel aardig gelocked zijn in de tuners.

Venlonaer
7 april 2011, 13:13
Wel een van de mooiste kleuren voor een strat:ok:

marter544
8 april 2011, 13:16
Mooie deal, voor een mooie gitaar!:ok:
Als ik jou was zou ik eerst de topkam vervangen door eentje van graphtech. Kost geen drol en het zal al een stuk helpen bij het ontstemmen, omdat de topkam meestal de hoofdverdachte is voor het ontstemmen.
Als je de snaren er op deze manier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?91773-Doeweetje-Nieuwe-wijze-van-snaren-opzetten.) opzet, zullen ze ook wel aardig gelocked zijn in de tuners.


Ik weet het, maar deze topkam is volgens mij prima, blijft nergens hangen oid., loopt soepel. Ik moet denk ik wel de stringtrees vervangen.. Daarnaast zijn dit van die vintage tuners, en dat vind ik echt vreselijk snaren vervangen. Doe mij maar een gaatje ipv. een spleetje.

Exi
8 april 2011, 16:13
Ik weet het, maar deze topkam is volgens mij prima, blijft nergens hangen oid., loopt soepel. Ik moet denk ik wel de stringtrees vervangen.. Daarnaast zijn dit van die vintage tuners, en dat vind ik echt vreselijk snaren vervangen. Doe mij maar een gaatje ipv. een spleetje.
Duidelijk. Ik heb zelf ook een hekel aan vintage tuners. De stringrees vervangen zou inderdaad ook wel verschil kunnen maken.

marter544
8 april 2011, 16:15
Soundclipje (http://dl.dropbox.com/u/13617738/strat.mp3)! Standaard LC elementen door Engl Blackmore met een harley benton 2*12 V30 en een beetje delay (Danelectro coolcat).

Jasper.
8 april 2011, 16:25
Ik heb ook vrij snel de topkam vervangen. Ik merkte het ook in tone. Hoewel ik er toen ook tegelijk iets dikkere snaren op heb gelegd.
Misschien dat ik tezijnertijd de hardware ook nog wel eens vervang. Andere tuners (die spleetjes zijn idd niet ideaal) en een humbuckertje erin.
En misschien zelfs wel een totale make-over. Er een strat van maken zoals die van Dave Murray ofzo.
Heb hem toen in een Gas-opwelling gekocht, maar echte stratocasters zijn eigenlijk niets voor mij. Ben meer van het iets ruigere werk met humbuckers.

Exi
8 april 2011, 16:42
maar echte stratocasters zijn eigenlijk niets voor mij. Ben meer van het iets ruigere werk met humbuckers.
Ik heb een beetje hetzelfde "probleem". Ik heb nu twee pure strats gehad en allebei weer verkocht, omdat ik er tone wise niet heel veel mee kan. Ik vind strats er geweldig uitzien en spelen en als ik een gitarist op een strat hoor spelen, dan vind ik het prachtig, maar zelf grijp ik telkens weer naar een gitaar met humbuckers.
Ik heb nu een Fender HM Strat (HSS met floyd) en die gebruik ik wel wat vaker, maar dat vind ik haast geen strat meer en mn Les Paul staat nog steeds met stip op nummer 1.

Ach misschien komt het nog wel;)

marter544
8 april 2011, 17:43
Dat heb ik ook altijd gehad.. Wijsheid komt blijkbaar toch met de jaren :seriousf:

Exi
8 april 2011, 18:10
Precies, ik wacht er nog steeds op;)