PDA

View Full Version : Fender meenemen als straatmuzikant?



Ijselrobo 07
7 april 2011, 08:26
misschien een stomme vraag..
maar is het veilig/verstandig om mijn Fender Lonestar stratocaster mee te nemen naar het drukke Maastricht?
want ik ga morgen met de band van school op een plein in Maastricht staan, en ik neem mijn kleine Marshall MG2FX mee, en ik wilde eerst mijn EKO S-300 meenemen, maar omdat die snel ontstemd wil ik de Fender meenemen.. maar is dit wel zo'n verstandige beslissing?
(en ja ik weet dat als een witte gitaar in de zon staat, ze geel wordt, maar dat vindt ik niet zo erg)

Grtz.
Ijselrobo 07

Eric van Esch
7 april 2011, 08:38
Waarom zou het niet veilig zijn? Eko of Fender, je past toch gewoon goed op je spullen?

Ijselrobo 07
7 april 2011, 08:48
ik pas ook goed op mijn spullen, sterker nog, de gitaar gaat geen moment van me af en ik laat 'm ingeplugd in de versterker.. maar misschien denkt een of andere mafkees dat mijn gitaar veel waard is, en komt even langs met een wapen ofzo.. daar ben ik vooral bang voor..

Eric van Esch
7 april 2011, 09:17
Ach jongen, niet zo paranoïde zijn, je kan dan nooit meer over straat. Hoe vaak worden muzikanten overvallen? Op straat of in de kroeg? Neem gewoon die Fender mee, gaat echt niets mee gebeuren.

Triggy
7 april 2011, 09:21
Ach jongen, niet zo paranoïde zijn, je kan dan nooit meer over straat. Hoe vaak worden muzikanten overvallen? Op straat of in de kroeg? Neem gewoon die Fender mee, gaat echt niets mee gebeuren.

Idd. gewoon gaan spelen.

Als nu wereldkundig wordt gemaakt dat je met een Gibson LP Goldtop uit '57 gaat staan schat ik de kansen een stuk hoger in dat er mafkezen langskomen......:soinnocent:

zjanke
7 april 2011, 10:18
In Eindhoven staan wel eens wat muzikanten met een karretje met een aggregaatje, versterkers en microfoons en als ze koffie gaan drinken op het terras worden daar gewoon de gitaren even tegenaan gezet of bovenop gelegd.

Het zal allemaal wel loslopen.

Little Jay
7 april 2011, 11:40
ik pas ook goed op mijn spullen, sterker nog, de gitaar gaat geen moment van me af en ik laat 'm ingeplugd in de versterker.. maar misschien denkt een of andere mafkees dat mijn gitaar veel waard is, en komt even langs met een wapen ofzo.. daar ben ik vooral bang voor..

Dit is een grapje toch? Jij bent serieus bang dat iemand op klaarlichte dag - terwijl je met je hele band staat te spelen op een openbare plek - jou onder bedreiging van een wapen je gitaar afhandig zal maken?!?!?

Dude....wat voor traumatische ervaring heb jij in het verleden opgedaan om zo'n irrationele angst te hebben?

Ik denk dat je voor je gitaar niet bang hoeft te zijn, let maar beter op je portemonee en je mobieltje.....

ThaBluesBreaker
7 april 2011, 16:42
Een gitaar is ook een potentieel dodelijk wapen, dus sla gewoon terug. :ok:

TimS
7 april 2011, 16:58
Zoveel gevaarlijke mafkezen lopen er nou ook in rond in Nederland hoor, de kans dat je een waxinelichthouder in je bakkes krijgt is groter dan dat je beroofd wordt van je Fender.

BamBuFan1
7 april 2011, 17:42
Een beetje gitaardief laat die akoest gewoon staan zodra hij ziet dat het om een Fender® akoest gaat.

Zo heb ik in het verleden mijn Hondo2 dreadnought succesvol tegen diefstal kunnen beschermen door er (tijdelijk natuurlijk) een Fender®-decal op aan te brengen.

Ijselrobo 07
7 april 2011, 17:55
Dude....wat voor traumatische ervaring heb jij in het verleden opgedaan om zo'n irrationele angst te hebben?

Misschien dat sommigen het niet weten, maar ik ben een beetje autistisch en heb faalangst..
en ik weet dat ik veel heb moeten doen om het geld voor die gitaar bij elkaar te rapen, dus ben ik gewoon bang dat er iets mee gebeurd..


Een beetje gitaardief laat die akoest gewoon staan zodra hij ziet dat het om een Fender® akoest gaat.

Zo heb ik in het verleden mijn Hondo2 dreadnought succesvol tegen diefstal kunnen beschermen door er (tijdelijk natuurlijk) een Fender®-decal op aan te brengen.

Het gaat hier alleen niet om een akoustische, maar om een elektrische.. maar bedankt voor de tip! ik zal kijken of ik het Fender logo door een squier logo (of een ander cheap-ass merk) kan vervangen (tijdelijk, natuurlijk)

RoelSmoel
7 april 2011, 18:12
Ik ben ook autistisch en heb faalangst, maar dit? Dit lijkt me eerder paranoïde..

SantaX
7 april 2011, 18:31
Hehe mij lijkt het eerder laten weten dat er een optreden is :P
Hetzij in verkapte vorm :sssh:

ThaBluesBreaker
7 april 2011, 18:55
Nu weten we waar we een mooie Fender onder bedreiging kunnen halen :)

TimS
7 april 2011, 19:22
Het gaat hier alleen niet om een akoustische, maar om een elektrische.. maar bedankt voor de tip! ik zal kijken of ik het Fender logo door een squier logo (of een ander cheap-ass merk) kan vervangen (tijdelijk, natuurlijk)
Hij had het over diefstal he, beroving is wel even wat anders. Je moet wel echt een mafkees zijn om overdag tijdens een optreden van een band de gitarist te beroven van zijn gitaar.

Als het nou echt gebeurt wil ik wel meebetalen aan een nieuwe Fender :seriousf:

E-J
7 april 2011, 20:25
Je komt niet vaak in een grote stad en bent bang voor het 'tuig' wat daar rondloopt? Doe die oogkleppen af en gaan met die banaan/Fender.

Mocht er een vreemde snuiter op je afstappen, geen nood.. je kunt er gif op innemen dat het Belgen zijn die je willen vragen waar ze de dichtstbijzijnde coffeeshop kunnen vinden.

FlameDude
7 april 2011, 21:20
Ohh jongen, serieus, ik ga hem stelen hoor. Opassen. :sssh:

wireman
8 april 2011, 00:01
Wow... dit is best een vaag topic geworden..

sideburns
8 april 2011, 12:40
Hallo Ijsselrobo,

Je angst komt op mij een beetje irrationeel over, ik denk echt niet dat je van je gitaar beroofd word. Ik begrijp dat je erg zuinig bent op je gitaar maar helaas heb je niet overal invloed op (biergooiend publiek, malooten op het podium etc etc.) dus ja, als je ergens speelt kan er altijd wat gebeuren met je kostbare instrument....

Ik zou zeggen denk daar eens over na en accepteer dat gegeven. Anderzijds als jij je er niet prettig bij voelt om met je dure fender daar te spelen neem dan wat anders mee waar je minder aan gehecht bent, dan hoef je je daar onder het spelen niet druk om te maken.

Gr Sideburns

mesaman
8 april 2011, 16:15
waar kan ik nu die fender afhalen na het laten zien van een wapen?ik vind het wel een mooie aanbieding!meestal ga ik naar de stad om dingen te stelen of kapot te maken,of ik moet iets anders nieuws nodig hebben.maar dat doet iedereen toch?ik vind het wel irritant dat ik dat in een mooi rustig dorpje gewoon niet kan doen terwijl daar de deuren en de fiets gewoon open staan ;).als ik jou was zou ik opzoek gaan naar een hele oude fender of gibson...dan maakt het ook niet zo veel uit he.

Ijselrobo 07
9 april 2011, 13:08
oké.. gisteren is het gelukkig goed gegaan en er is niks met mijn gitaar gebeurd. (en er zijn ook geen Belgen komen vragen waar de koffieshop was)
alleen had ik mijn EKO moeten meenemen van mijn moeder (:makeup:), omdat zei toevallig hoorde dat ik tegen iemand zei "ik vertrek met een witte gitaar en kom terug met een gele".. toen wilde ze niet meer dat ik mijn Fender meenam :seriousf:

Wabbie
9 april 2011, 13:54
Zo snel verkleuren die witte fenders nou ook weer niet hoor.

Maar goed om te horen dat het allemaal goed is gegaan.

mesaman
11 april 2011, 22:58
huh? ik snapte al niet dat ik een sunburst fender had opgehaald,t was ook totaal ergens anders daar niet van...:cooler:

Little Jay
12 april 2011, 13:51
alleen had ik mijn EKO moeten meenemen van mijn moeder (:makeup:), omdat zei toevallig hoorde dat ik tegen iemand zei "ik vertrek met een witte gitaar en kom terug met een gele".. toen wilde ze niet meer dat ik mijn Fender meenam :seriousf:

Ah... dan is het in ieder geval duidelijk wiens paranoia je geërfd hebt..... :D

Ach ja, ouders...... gewoon snel ergens in een stad ver weg gaan studeren (of op wereldtournee gaan met je band). Ténzij je moeder je Fender gefinancierd heeft natuurlijk, dán heeft ze recht van spreken :)

Oh en hoe ging het optreden dan?

wireman
12 april 2011, 17:14
Niet echt rock n roll om te luisteren naar je moeder :seriousf:

Maar eh.. Top dat je het doet! inderdaad.. hoe ging de show?

Oranjeaap
12 april 2011, 21:35
Nou je hebt je angst dus niet van een vreemde.
Trouwens, je mag je gitaar wel 100 uur in de zon zetten voordat je ook maar een tintje geel ziet. Een uurtje in een rokerige kroeg wordt ie nog eerder geel van.
Voor geel komt crème trouwens. Als je het mij vraagt één van de mooiste kleuren voor een gitaar ;)

wireman
13 april 2011, 12:12
Toen ik het las begon ik me ook spontaan af te vragen hoe 'mooi oud' mijn See-thru blonde Ash nitro lady gaat worden.. Maar ja.. die heb ik pas een maand..:lovelove:

G.G.
13 april 2011, 13:34
Danm... dat optreden is al geweest.

Zit net ff mijn spullen te controleren.

Bivakmuts, check
Glock, check,
Patronen, check
Vluchtauto, check
Steekkarretje (voor de versterker) check,
Rookbommen, check
Kraaienpoten, check.

Toch blij dat het allemaal goed gegaan is. Ik pak mijn tas weer in en wacht op de volgende kans.

EDIT: maar goed dat ik dit te laat las, anders was ik thuis gekomen met een EKO.

tostiapparaat
13 april 2011, 17:17
het optreden is waarschijnlijk al geweest, maar mocht het nog eens voorkomen:

ik woon zelf vlakbij maastricht, en het valt daar qua dat soort types die iets zouden stelen heel erg mee, alleen na 11 uur 's avonds moet je uitkijken,

dus, gewoon doen. je moet natuurlijk niet je gitaar onbeheerd achterlaten maar je hoeft je zeker geen zorgen te maken..

SantaX
13 april 2011, 18:42
Om het anders te zeggen Robo, in Maastricht noemen ze ons Steindenearen messentrekkers, en hoe noemen wij Maastrichtenaren? Precies! Die zijn dus banger voor jou dan jij voor hen :seriousf:

BamBuFan1
13 april 2011, 18:58
Om het anders te zeggen Robo, in Maastricht noemen ze ons Steindenearen messentrekkers, en hoe noemen wij Maastrichtenaren?

Vooruit, ik doe een gokje: 'mobiele geldautomaten'?

http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/08_02/youthknife2L1908_468x445.jpg

SantaX
13 april 2011, 19:19
Nee, zo erg is het ook weer niet ;) Maar ene Sjeng kan toch nooit een bedreiging zijn. Sowieso, ik mag de Maastrichtenaar wel. Zijn echt 2 klasses mensen daar. De sjieke mestreechtenear en de new-york-cabdriver-stijl mestreechtenear die het hart op de tong heeft. Alletwee kun je je mee vermaken is mijn ervaring. Mits je ze verstaat dan :S

G.G.
13 april 2011, 19:40
. Alletwee kun je je mee vermaken is mijn ervaring. Mits je ze verstaat dan :S

maastrichtenaren zijn dus eigenlijk net marokanen.












:-)

SantaX
13 april 2011, 19:44
Ongeveer, met het verschil dat Marokanen vrienden hebben! Dat heeft een Maastrichtenaar dan weer niet :sssh: *snel uit dit topic weg is voor ik straks alsnog ruzie krijg*

G.G.
13 april 2011, 19:45
Ongeveer, met het verschil dat Marokanen vrienden hebben! Dat heeft een Maastrichtenaar dan weer niet :sssh: *snel uit dit topic weg is voor ik straks alsnog ruzie krijg*

Ik kan het hier veilig zeggen. Mijn marokaanse vrienden hebben humor en spelen geen gitaar, dus hangen hier ook niet rond.

TDZH
17 april 2011, 21:15
Lijkt op iets wat m'n opa altijd doet, dit. Die loopt in de zomer, met 50 graden, met z'n dikke jas rond, want hij is bang dat als z'n portomonee in z'n broekzak zit dat ze hem spelen.

Doet ie ook in de auto trouwens, alsof ie bang is dat hij midden op de snelweg word besprongen. (Bejaardenjumpers zijn wel IN natuurlijk)