PDA

View Full Version : Orange DARK TERROR



muziekschuur
7 april 2011, 02:05
DE NIEUWE METAL AMP?

http://cdn.mos.musicradar.com/images/Product%20News/Guitar/april11/orange-dark-terror-530-100.jpg

The 15-Watt head is Orange's highest gain Terror yet. It's available at the end of May 2011 for £399 with, as the name suggests, a black finish.

Scroll on for the full details from the press release and take a closer look at the Dark Terror here.

"Uncompromisingly brutal"

Menacingly small, easily recognisable, this aggressive little amp comes with a mind blowing sound which combines the shape control of the Thunder series with the weight and size of the monster Terror family.

This Frankenstein like amp has creepy amounts of gain on tap with disturbingly pleasurable responsiveness. It is uncompromisingly brutal, doubtless unhinged, even ferocious!

The Dark Terror is highest gain Terror amp ever and comes with:

New High Gain Preamp 3 x ECC83/12AX7
Valve Driven FX Loop 1 x ECC81/12AT7
Four Stages of Gain
15 Watts Class A, Switchable to 7 Watts
Weighs in at only 7kg/15lbs
A Gig Bag
The Dark Terror is available from the end on May 2011 and priced at £399 (inc. VAT). Hear its distinctive Orange Amp sound and you will feel this mysteriously attractive force pulling you into the shadow of the Dark Terror. It's everything you want from a Black Orange Amp. Prepare to ride the Dark Terror storm

Fiendish
7 april 2011, 03:15
Ik word er persoonlijk een beetje moe van, van al die 5-15 watt amps die eigenlijk allemaal bijna hetzelfde doen.
Weer zo'n gimmicky head, zelfde verhaal als de Tiny en Dual Terror, weer geen volledige EQ, en ongetwijfeld weer een EL84 PT.
Misschien leuk als je veel gigged en geen zin hebt om met een zware 100 watt head te gaan slepen, of als je weinig ruimte hebt, maar het gemis van een goede, volledige EQ maakt dat de meeste gitaristen die ik ken er dan weer allerlei pedaaltjes erbij gaan slepen om de mids, bass en treble te boosten/verminderen en de EQ verder te verfijnen...
En dan sleep je uiteindelijk evenveel gewicht mee als met een full size head.

Lennert
7 april 2011, 06:43
Tjah.. één 10-band EQ en je bent uit de brand toch?? De Engl Gigmaster 15 heeft trouwens wel een volledige EQ en ook een powersoak. Ik ben op zoek naar zo'n klein licht ding.. ga deze toch wel uitproberen denk ik.

Ijselrobo 07
7 april 2011, 07:14
bah :stop:
wat een kinderachtige versterker (met die icoontjes boven de knoppen en een sticker rechtsboven) en dat handvat zou ook wel af mogen.

ik denk niet dat ik daar mijn gitaar ooit in ga steken.

iWishmaster
7 april 2011, 09:02
Ik vind 'em cool! Hoewel ik persoonlijk vond dat de Tiny Terror genoeg gain had voor metal icm met een booster. De FX-loop toevoeging is ook wel fijn: dat mis ik vaak bij kleine heads.

Ik ga 'em zeker proberen, maar ik heb al een kleine head waar ik zonder problemen metal uit tover, dus het is meer voor de lol.

Bolder
7 april 2011, 09:07
bah :stop:
wat een kinderachtige versterker (met die icoontjes boven de knoppen en een sticker rechtsboven) en dat handvat zou ook wel af mogen.

ik denk niet dat ik daar mijn gitaar ooit in ga steken.

Orange maakt al vanaf de jaren '60 versterkers met icoontjes boven de knoppen, ook zelfs zonder de naam erbij.


Ik weet zeker dat ik hier ergens een topic las waar iemand naar zo'n amp op zoek was en de Tiny Terror op z'n lijst had staan en hij wilde metal spelen, dat zou hem niet gaan worden met zo'n brits gevoicde amp, met deze wel denk ik.

Exi
7 april 2011, 11:21
bah :stop:
wat een kinderachtige versterker (met die icoontjes boven de knoppen en een sticker rechtsboven) en dat handvat zou ook wel af mogen.

ik denk niet dat ik daar mijn gitaar ooit in ga steken.
Je hoort waarschijnlijk toch niet tot de doelgroep, dus wat kan jou het schelen. Het uiterlijk van de amp en inderdaad ook de icoontjes is gewoon volledig des Orange. De Orange's zien er gewoon schreeuwerig uit.

Ik vind hem ook helemaal niks hoor, maar zo'n zet van Orange is te verwachten gezien de enorme populariteit van de Terrors en ik denk dat veel mensen er ook een beetje op gewacht hebben.