PDA

View Full Version : Eddy Current & The Field



aaronstonebeat
7 april 2011, 01:05
Afgelopen vrijdag heeft mijn uit het graf herrezen band opgetreden op een open podium in de nabijheid van mijn woonplaats. Na bijna een jaar van niet bestaan, een handvol repetities, herstarten met een andere drummer en het besluit geen tweede gitarist meer te hebben, klonk ons openingsnummer door de soms wat overdonderde microfoon van één van de aanwezige camera's zo:


http://www.youtube.com/watch?v=S3NmrL_YOsA

grayfink
7 april 2011, 01:19
Top! Goed gespeeld en gezongen, goede looks. Tweede gitarist is zeker niet nodig, je bent aanwezig genoeg.
Bassist komt erg rustig over, wat ik op zich prima vind voor een bassist, drummer komt wat mat over qua uitstraling maar ook qua spel.
Zou eens naar deze meneer moeten kijken: http://www.youtube.com/watch?v=ItZyaOlrb7E :D (De lol begint bij 1.02 )

aaronstonebeat
7 april 2011, 01:43
Top! Goed gespeeld en gezongen, goede looks. Tweede gitarist is zeker niet nodig, je bent aanwezig genoeg.
Bassist komt erg rustig over, wat ik op zich prima vind voor een bassist, drummer komt wat mat over qua uitstraling maar ook qua spel.
Zou eens naar deze meneer moeten kijken: http://www.youtube.com/watch?v=ItZyaOlrb7E :D (De lol begint bij 1.02 )

Ja! Dat filmpje ken ik. Graag zou ik een Keith Moon in de gelederen hebben, een Ronnie Tutt waarover Elvis sinds '69 kon beschikken.
Deze drummer zit me niet in de weg, dat is al heel wat :D Hij is als chauffeur een uur of 60 per week onderweg. Hij heeft ook vele connecties in het Assense en omstreken (zijn broer organiseert dit open podium) en is, net als mijn vorige drummer, hoe krijg ik het voor mekaar, indertijd gijzelaar geweest destijds in die school in Bovensmilde. De bassist is rechercheur in Groningen; heeft wel eens loop aan loop met een crimineel gestaan dus ik kan me enigszins voorstellen waar zijn cool vandaan komt.

Dit is er nog een van dezelfde avond van 1 april:


http://www.youtube.com/watch?v=Wl-hzOntkmY

(de oversturing in de bassen is nog erger; excuses daarvoor)

aaronstonebeat
7 april 2011, 03:12
Ik post er nog één en dan laat ik het erbij tot we wat betere opnames hebben:


http://www.youtube.com/watch?v=mPJjPlT3uiA

In de hoop dat deze cover wat langer op youtube blijft staan dan een eerdere versie van hetzelfde nummer; dat was 'one strike against' mijn account, gelukkig is het nu iemand anders' account ;)

Duhsjaak
7 april 2011, 04:25
Hi
Mooi smeuig geluid! Geldt wat mij betreft niet alleen voor de gitaar, maar ook voor de band. Het geluid staat er mooi. Alles met 1 of 2 (stereo hè, doe eens gek) micro's opnemen is voor mij nog altijd de lakmoes proef van hoe een band klinkt. En je hebt (en dus wij hebben) niks te klagen op dat punt.

Kwou dak erbij was geweest. Lijkt mij wel genieten! En ik heb het idee dat je er zelf ook mee ingenomen was, dus wat wil een mens nog meer?

Als je er niet bij had gezegd dat het zonder tweede gitarist was, was het misschien niet eens opgevallen. Mijn broer is ook van de power trios, terwijl ik de klassieke Moby Grape line up met 3 gitaristen juist zo mooi vind.

Ik ben meeer dan aan mijn trekken gekomen.
Vriendelijke groet, Gus

SantaX
7 april 2011, 12:14
Barman, doe me nog een jan de wandelaar. Ik zit daar aan het tafeltje. ja daar, helemaal vooraan. :ok:

pasqual
7 april 2011, 22:38
je hoeft je wat mij betreft niet te schamen hoor. heerlijke muziek en goed neer gezet. niets mis met die drummer en zeker niet na een aantal repetities. het derde filmpje springt er boven uit qua sound: die homemade lesbeat van je klinkt echt super. ik ben benieuwd naar meer....
leuke band!

Little Jay
8 april 2011, 09:32
Goede sound, lekker gespeeld, sympathiek bandje.
Die Les Beat past qua sound inderdaad prima in het geheel.
Allemaal niks mis mee..... maar...... die hoed... aaargh!!! :D

barno
8 april 2011, 09:43
love the hoed :) beetje bob dylan look
goed gespeeld aaron. bas, drum en zanger/gitarist: de oerformule (en lakmoesproef)

Riky
8 april 2011, 12:01
ik vind dit soort band niet echt snel tof, maar heb alle filmpjes met veel plezier gekeken. Gaaf geluid, prima uitstraling, goede nummers. Tof!

Duhsjaak
8 april 2011, 15:04
Hi
Op onverklaarbare wijze is de pluim voor de gitaar uit mijn bericht geraakt, maar ik laat die eer terecht over aan anderen.

Ik begin ook steeds meet plezier te krijgen in de naam van de band.

Ik heb kortstondig geprobeerd 'Mano Meter & de Pressiegroep' leven in te blazen met (in de krakerstijd) schampliederen op de kopstukken van de VVD.

Op Luim, Bier, Sigaar, Vrinden etc. viel prima te rijmen. Ik ben alleen kaal gegaan op Kaerel. Als in: Zag Kaerel!

Aanvankelijk deed het mij denken aan Candy and a current bun (b kantje van Arnold Layne, de eerste single van The Pink Floyd), maar heb mijn vergissing ingezien! Je moet het niet te ver zoeken natuurlijk.

Dus ook voor de naam petje af. En de hoed? Ach, op de radio hoor je er niks van!

Lekker ophouden dat ding dus.

Vriendelijke groet, Gus

aaronstonebeat
8 april 2011, 16:10
Hartelijk dank voor de reacties; dat steekt me wel een hart onder de riem! Ik merk dat ik eigenlijk zenuwachtiger word van het afwachten van reacties hier dan bij zo'n optreden zelf.

De hoed was een beetje een opwelling, maar ik zal 'm vast nog wel eens opzetten. Hij is van de grootvader van mijn vrouw geweest; lang geleden vergaarde hij in Zuid-Afrika het fortuin waarmee later het familiebedrijf werd opgezet. Het ding moet stokoud zijn; zelfs onze ouders leven allang niet meer.
Het is een goede hoed!

Rickenbender
8 april 2011, 16:40
Opname geluid kan beter:makeup:

Maar: de muziek is goed, de les beat klinkt goed, de hoed staat goed, de zang is goed, de hele band klinkt goed, kortom eind goed al goed.:punk:

aaronstonebeat
29 mei 2011, 03:50
Vrijdag hebben we weer gespeeld op dezelfde locatie en bij dezelfde gelegenheid; het is elke laatste vrijdag van de oneven maanden. Bij deze gelegenheid vierden we ons afscheid als gratis band dus waarschijnlijk hoort onderstaande tot de laatste uit De Pub in Rolde (tenzij men ons wil betalen voor een optreden natuurlijk :D)
De geluidskwaliteit laat nog altijd te wensen over, nu zit het niet zozeer in oversturing van de bassen maar kraakjes tussendoor, de hele tijd. Hoe dan ook:


http://www.youtube.com/watch?v=iN4olottxNU&feature=feedu

Mitch
29 mei 2011, 11:30
Met een loeier van een lamp pal boven mijn kop zou ik zéker een hoed opzetten, maar ik heb dan ook minder haar dan jij :D
Moet je zeker snel afscheid van nemen, een gratis band, daar word niemand vrolijk van...

aaronstonebeat
2 juni 2011, 01:28
Het vorige filmpje is verwijderd; er zat een kraakje in en de uploader, ook de organisator van het podium, heeft de zaken opnieuw online gezet. Maar niet helemaal hetzelfde. Dit staat er nu tussen:


http://www.youtube.com/watch?v=mAuiO1oEqyc

Uit onze latere 'uit de losse pols'-set; de eerste was helemaal ingestudeerd ;)

Ah, en de oorspronkelijke staat er ook weer, maar dan zonder kraakjes; wel uit de ingestudeerde set:


http://www.youtube.com/watch?v=HDnkaxfZllg

pasqual
2 juni 2011, 12:03
nogmaals: lekker gitaargeluid. een Hammond ( alike ) zou niet misstaan in jullie geluid. naar mijn bescheiden mening.....

aaronstonebeat
25 juni 2011, 22:44
Hammond-geluid vind ik ook geweldig, maar het is wel weer een complicatie; extra bandlid, flink wat extra spullen, arrangementen zodat niemand me in de weg zit etc ;)
Voorlopig voel ik me als trio volmaakt gelukkig.

Dit was afgelopen donderdag (een deel van, inclusief fout in de tweede solo van het eerste nummer) onze opening op het Jack Middelburg-podium tijdens het TT-Festival in ons motorstadje:


http://www.youtube.com/watch?v=DpVuFDzA4m8

Het was erg leuk en ontspannen. Je ziet tussendoor dat de grote drukte nog moet komen; we speelden tussen negen en kwart voor tien, nog bij daglicht. Maar goed ook want bij de band die de rest van de avond na ons speelde (met eerste Wild Romance-bassist Gerrit Veen), moest ik vaststellen dat de podiumverlichting klote was; die mensen hebben de hele avond in het donker gespeeld met alleen maar groen licht dat hen van achter bescheen.

barno
25 juni 2011, 23:14
nice
er gaat niks boven een trio, ook when it comes to rock 'n roll :)

wat heb jij veel haar man! zeker naast het mij vertrouwde kapsel van de bassist :)

pasqual
25 juni 2011, 23:22
Hammond-geluid vind ik ook geweldig, maar het is wel weer een complicatie; extra bandlid, flink wat extra spullen, arrangementen zodat niemand me in de weg zit etc ;)
Voorlopig voel ik me als trio volmaakt gelukkig.

en tóch.....nee serieus, ik heb jaren gespeeld zonder toetsen maar ik ben enorm blij dat we nu alweer een aantal jaren een toetsenist er bij hebben. véél meer mogelijkheden en ik kan/moet zelf ook eens een stapje terug doen! maar oké, het is jouw mening en gevoel en dat respecteer ik. ik wil hier alleen maar mee zeggen dat ik denk dat het een aanvulling zou zijn voor jullie band en sound.

over het filmpje: klinkt goed en het ziet er uit alsof jullie lol hebben. jullie lijken goed bij elkaar te passen als band.

Rinze
25 juni 2011, 23:26
wat heb jij veel haar man! zeker naast het mij vertrouwde kapsel van de bassist :)

Het is gewoon een verjongde en frisse uitvoering van Armand :ok:

Klinkt goed, gitaar en die Cube ook.

aaronstonebeat
26 juni 2011, 00:04
nice
er gaat niks boven een trio, ook when it comes to rock 'n roll :)

wat heb jij veel haar man! zeker naast het mij vertrouwde kapsel van de bassist :)

:D Ik ben genetisch gezegend wat dat betreft. Maar als ik het zo zie, mag mijn vrouw er wel weer eens de schaar in zetten. Zeker pas gewassen is het een kolossale bos.
Een trio was mijn lang gekoesterde droom. Ik kan me nu heerlijk uitleven zonder een ander bandlid te frustreren.


en tóch.....nee serieus, ik heb jaren gespeeld zonder toetsen maar ik ben enorm blij dat we nu alweer een aantal jaren een toetsenist er bij hebben. véél meer mogelijkheden en ik kan/moet zelf ook eens een stapje terug doen! maar oké, het is jouw mening en gevoel en dat respecteer ik. ik wil hier alleen maar mee zeggen dat ik denk dat het een aanvulling zou zijn voor jullie band en sound.

over het filmpje: klinkt goed en het ziet er uit alsof jullie lol hebben. jullie lijken goed bij elkaar te passen als band.

De bassist kwam begin februari bij me met de vraag of ik het zag zitten de band nieuw leven in te blazen; ik had het eigenlijk helemaal gehad met spelen in bandjes. Ik heb echt jaren gerepeteerd met ik weet niet hoeveel mensen, en uiteindelijk allemaal voor niets.
Nu is er een klik die ik niet eerder heb ervaren, en die ik ook niet meer had verwacht; maar hij is in zekere zin uit de lucht komen vallen.
Eigenlijk moeten we nog een hele tijd repeteren voordat iedereen voor alle nummers hetzelfde 'spoorboekje' in het hoofd heeft; maar de afgelopen twee dagen hebben wel bewezen dat we uitstekend weg kunnen komen met hoe het nu al gaat; ondanks alle fouten die de revue passeren.

Uitbreiden met een toetsenist: ik denk er wel eens over, de fantastische dingen die we dan zouden kunnen doen. Maar je moet net de goede tegenkomen, en ik ga vooralsnog niet actief op zoek. Het bevalt me gewoon op deze manier. De band na ons had twee gitaristen: slag en solo. De slaggitarist was niet te horen, echt helemaal niet; die had net zo goed thuis kunnen blijven.
Tenzij we zelf een goede eigen geluidsman hebben, heeft het voor mij geen enkele zin om de band uit te breiden. Met z'n drieën hoor je alles altijd wel; met z'n vieren moet je eigenlijk meteen met z'n vijven zijn om het voor elkaar te krijgen.
De spoeling wordt dan meteen een heel stuk dunner :D
En hoe minder mensen, hoe kleiner de kans dat iets niet door kan gaan omdat iemand, om welke reden dan ook, niet kan.


Het is gewoon een verjongde en frisse uitvoering van Armand :ok:

Klinkt goed, gitaar en die Cube ook.

De vergelijking met Armand hoor ik wel vaker. Hoe zou het komen? ;)

Die Cube vind ik nog altijd ongelofelijk. Het is een 60 watt versie die ik in 2003 heb gekocht. Doet voor mij gewoon perfect wat ik van een versterker verwacht. En heerlijk compact en transportabel. Super!

Dank jullie :ok:

Pepe
26 juni 2011, 00:38
Mijn bandje bestaat uit 6 mensen maar het is niet ongewoon als er ineens iemand met een banjo naast je staat. Of een viool. Of een koor.
Soms kan er iemand niet en dan zijn er invallers of gaan we gewoon met zijn vijfen. 2 is het minimum maar ook dat komt wel eens voor.
Kortom, het hoeft niet te staan of vallen met een vaste bezetting zoalng er maar een core is.

aaronstonebeat
26 juni 2011, 01:21
Mijn bandje bestaat uit 6 mensen maar het is niet ongewoon als er ineens iemand met een banjo naast je staat. Of een viool. Of een koor.
Soms kan er iemand niet en dan zijn er invallers of gaan we gewoon met zijn vijfen. 2 is het minimum maar ook dat komt wel eens voor.
Kortom, het hoeft niet te staan of vallen met een vaste bezetting zoalng er maar een core is.

Onze oude drummer zou eventueel kunnen invallen. Hij is een goede vriend (zo zijn we een jaar geleden als band uiteen gegaan) en heeft zijn diensten wat dat betreft al aangeboden; hij is ook eigenaar van onze huidige oefenruimte. Qua invallers kan ik het me wat dat betreft wel voorstellen; maar mensen moeten wel een repertoire van 50, 60 of 70 nummers in hun hoofd hebben, en dan in onze versie. Dat is op een gegeven moment drie, vier, vijf uur muziek. Voor de meesten geen kleinigheid tenzij ze zich er de hele dag aan kunnen wijden.

Ik denk dat we eerst maar eens moeten proberen die 'core' goed te krijgen; echt alle puntjes op de i. Dan is elke uitbreiding denkbaar, maar tegelijk niet noodzakelijk.
Wat me erg leuk lijkt, is een drietal meiden die vette en soulvolle achtergrondkoortjes zingen; ik ken nota bene een trio vrouwen dat precies aan de beschrijving voldoet, en ze hebben zich al bereid verklaard. Maar ik wil de kern eerst echt goed op de rails hebben.

aaronstonebeat
27 juni 2011, 01:23
Nog een paar leuke opnames (voor mij toch in ieder geval) van afgelopen vrijdag. Het was een fantastische avond maar hier en daar valt ook te horen dat het niet meevalt om in vier maanden veertig nummers helemaal goed in te studeren, ondanks dat we meestal twee keer per week repeteren; één keer in het oefenhok en één keer bij mij thuis, op huiskamervolume en de drummer zonder drumstel.

Toch hebben we de tijd tussen 22.00 en 02.00 met in totaal ongeveer een half uur pauze vol weten te krijgen.

Gefilmd met een telefoon, net buiten het directe bereik van de PA:


http://www.youtube.com/watch?v=80vH6XXeKFQ&feature=feedu


http://www.youtube.com/watch?v=AGbOLUBmggw&feature=feedu


http://www.youtube.com/watch?v=aaiyyRoTsug&feature=feedu


http://www.youtube.com/watch?v=X422wSud0qo&feature=feedu

Foutjes, foutjes, foutjes; dat is wat ik hoor ;) Maar het trekt steeds weer bij elkaar en we hebben een hele hoop lol gehad; we zijn er nog voor betaald ook :D

Duhsjaak
28 juni 2011, 03:18
Hi
Het blijft altijd een ware ontdekkingsreis naar je muziek te luisteren en ik doe dat altijd met plezier.

Van super inventief eigen werk tot deze cover spullen. Iedereen is als de dood voor standards omdat iedereen het origineel kan dromen, maar A. niet hoor. Draait zijn hand er niet voor om.

De manier waarop The Edge voor ieder nummer een andere gitaar laat aanreiken heb ik altijd lichtelijk hilarisch gevonden, maar de eerste keer dat ik de AaronStoneLP niet helemaal uit de verf vond komen was in The Wind Cries Mary.

Maar misschien komt dat door een 40 jaar lange verslaving aan dat stratgeluid. En zeker het stratgeluid van dat nummer bedoel ik dan.

Zangmevrouwen erbij? Je gaat steeds meer trekjes van mijn held Steve Marriott krijgen. Alhoewel die vaak op feesten was waar ze de spiegels maar plat hadden gelegd. Da's niet echt goed voor de gezondheid en het tussenschot van je neus. Ga je ze ook percussie laten doen? Dan is het feest wat mij betreft compleet! Can't wait!

Mijn jongste heeft gisteren over het traject Breukelen Eindhoven 5 uur gedaan, dus kijk uit welke zaken je op welke rails wilt hebben.
Met andere woorden: Waar wacht je nog op? Volgens mij kan ProRail hier niet aan tippen.

Voor de rest: De proef zit in de pudding en de pudding is (hoop ik dus) nog laaaaaang niet op.

Go go go (little queenie = voor rekening van de Chuck Berry).

Vriendelijke groet, Gus

aaronstonebeat
28 juni 2011, 22:21
Hartelijk dank, Gus!

Voorlopig probeer ik het zo licht mogelijk te houden qua personele bezetting; dat maakt alles makkelijker; de hoeveelheid mensen die arrangementen moet instuderen (en die ik dan natuurlijk moet bedenken), de mix bij optredens (met een trio hoor je eigenlijk altijd alles wel), de spoeling, de kans dat iemand niet kan, het gesjouw.
En op zich heb ik ook gitaren zat, maar ik vind het ook wel een erg leuke uitdaging om alles met een zo simpel mogelijk instrumentarium te doen; en te proberen mijn partijen zo uit te kienen dat je een oorspronkelijke tweede gitarist of toetsenist eigenlijk niet meer mist. Voor 'The Wind' kan ik mijn brugelement nog naar single-coil draaien; dat ga ik eens proberen. Het wordt nooit een stratocaster natuurlijk, maar dan heb ik wel het dunst mogelijke geluid op de gitaar.
Zangmevrouwen lijkt me inderdaad erg leuk; maar daar hetzelfde: dan zit je daar ook weer mee.

Ik zal mijn kernbemanning op volle stoomkracht vooruitjagen :D

pasqual
28 juni 2011, 22:51
whiskey in the jar....ik hoor jullie versie 10 keer liever als die van Metallica. uiteraard zal dit niet iedereen met me eens zijn, so what....lekker gespeeld!

Pepe
28 juni 2011, 23:13
Ach, 1 vrouw geeft al meer dan genoeg problemen, laat staan 3.

Ik zou zelf elke gitaar behalve een strat gebruiken voor een Hendrix nummer zoals het ook punten aftrek geeft om de solo's netjes van de cd na te spelen. Als je het op je eigen manier doet heb je al een voorsprong. Nog een beetje lol uitstralen.. meer heb je niet nodig he.

aaronstonebeat
28 juni 2011, 23:19
whiskey in the jar....ik hoor jullie versie 10 keer liever als die van Metallica. uiteraard zal dit niet iedereen met me eens zijn, so what....lekker gespeeld!

Dank je. Die vrijdag was een behoorlijk dolle boel waar het allemaal niet zoveel uitmaakte. Als iemand het ooit uit zou willen brengen, zou ik er faliekant tegen zijn. Maar het had wel verdomd veel sfeer allemaal; op de één of andere manier lijken dan allerlei foutjes op het moment zelf, hoe genant ook achteraf, helemaal niet terzake te doen.

Volgens mij zijn we inmiddels ook niet meer echt onbevooroordeeld ten opzichte van elkaar :D
Ik heb vanavond al met Hans heen en weer zitten mailen.

Mr.Bluesbreaker
28 juni 2011, 23:23
He wat leuk, ik stond de dag ervoor in diezelfde kroeg:D Kan het ook zijn dat jullie donderdag middag op een plein speelden?

Het allermooiste: ik hoorde jullie even linechecken, maar zag het podium nog niet. Ik zei tegen de bassist; ah, dat zal me niks verbazen als iemand een oude Superlead op zijn staart trapt. Kom ik daar aan, zie ik een roland cube uitversterkt staan - oftewel prima sound!

aaronstonebeat
28 juni 2011, 23:38
@ Mr.Bluesbreaker:
Donderdagavond speelden we op de Brink voor Hotel de Jonge, tussen negen en kwart voor tien (het leek nog wel middag), voorprogramma van Jim Gruppa met Gerrit Veen. Na afloop zijn we ook nog in de Bull's Eye geweest; daar speelde toen Rodejo. Is dat jouw band? Ik vond ze geweldig!

@ Pepe:
Ik ben ook niet zo van dingen precies naspelen, eerder proberen een soort essentie van liedjes te vatten en die, gegeven de middelen, zo goed mogelijk voor het voetlicht te brengen.
Maar ik heb er enkele, zoals de solo van Saturday Night, die wil ik echt eerst onder de knie krijgen 'zoals ze gaan' alvorens ik er welgemoed op kan freewheelen; maar da's mijn eigen gevonden opleidingstraject, en ik heb ontdekt dat ik van Lademacher nog een hoop kan opsteken :ok:

Pepe
29 juni 2011, 00:31
Ik las dat je met nashville dingen ook bezig bent? Lademacher kocht speciaal, om dat onder de knie te krijgen een tele thinline maar na een jaartje verzuchtte hij "dattie dat wel nooit zou leren".
Afijn, een album waar ik een hoop aan gehad heb is een album van Arlen Roth. Miisschien ook wat voor jou?

Take the slow download (http://www.fileserve.com/file/CFrcxH4) rechtsonder.

aaronstonebeat
29 juni 2011, 01:13
Dank je, Pepe!

Ik heb 'm binnen en zit wat dingen te beluisteren. Doet-ie dat allemaal met fingerpicking/picks/hybrid picking?
We doen ook 'The Ballad of John Henry' van Joe Bonamassa, ik kan bepaald nog wel wat upgrade van mijn slide-techniek gebruiken ;) En ik ben zelf inderdaad al een paar jaar bezig om wat meer hybrid-picking live te incorporeren; met langzaam maar toch gestaag succes. Het komt niet vanzelf.
Mijn vrouw vond de eerste paar dingen daarnet ook te gek. Dit wordt vast een beluisteraar :rockon:

Pepe
29 juni 2011, 01:43
Ja, tis een laidback album wat het goed doet voor lange autoritten door de nacht.
Eenvoudige nummers met bluesy slide en double/triple bends.. redelijk eenvoudig te volgen wat er gebeurt en ook relatief makkelijk om in je eigen spel in op te nemen. Het doorgaans flashy Nashville trapezewerk staat dan weer te ver weg van mijn bed om er iets aan te hebben.

Niettemin ben ik er wel wat dieper ingegaan indertijd want met alleen op gehoor uitpluizen is soms niet te doen.

Hendriks
29 juni 2011, 10:33
lekkere kroeg muziek , als ik nog een kroeg zou hebben , zou je een gig krijgen .

Mr.Bluesbreaker
29 juni 2011, 13:32
@ Aaron; klopt, ik was die gast met de witte Tele met witte slagplaat. Leuk dat je het mooi vond. Was het eerste (langere) optreden met nieuwe bassist, de arme drommel moest in 1 week 16 nieuwe nummers instuderen en kon ze niet eens meer met de band mee repeteren, held is dat.

@ Pepe: lekker linkje, weer even wat te studeren - bedankt!

aaronstonebeat
27 februari 2012, 23:34
Om hier nog eens een oude koe uit de sloot te halen: de afgelopen drie repetities heeft er twee keer iemand met een videocamera bij gestaan, hetgeen ons allerergst uit de concentratie haalde (één camera doet wat dat betreft meer dan een kroeg vol publiek :D). Een paar fikse verkoudheden hielp ook niet echt en toch zijn er een paar leuke stukjes opgenomen zoals dit:


http://www.youtube.com/watch?v=bx5VZXQTuss&context=C34e6338ADOEgsToPDskIDmg16QIQfFpEhGOobd5R6

pasqual
28 februari 2012, 18:49
Wat haal je toch een lekker en volwassen geluid uit die cube van je! Lekker nummer ook. Die bas klinkt ook lekker vet. Ampeg?
Ook jouw element wisseling is goed hoorbaar. Me like:cooler:

Jullie Theme from Peter Gunn is ook erg leuk. ( sesamstraat??;) )

aaronstonebeat
28 februari 2012, 22:54
Dank je!

De bassist speelt inderdaad op een Ampeg. En ja, Sesamstraat :) Het begon als een jam en groeide uit tot een reeks citaten; staat nog in de steigers.

Duhsjaak
2 maart 2012, 03:14
Wat haal je toch een lekker en volwassen geluid uit die cube van je! Lekker nummer ook. Die bas klinkt ook lekker vet. Ampeg?
Ook jouw element wisseling is goed hoorbaar. Me like:cooler:

Jullie Theme from Peter Gunn is ook erg leuk. ( sesamstraat??;) )


Hi
Dank je wel! Die had ik nog effe niet gehoord. Leuke citaten ook.

@ Aaronstonebeat
Als ik het goed hoor is dit gewoon zonder poespas opgenomen?

Dan heb je dubbel recht om trots te zijn.

Het is de lakmoesproef voor iedere band: Als je 'in de ruimte' goed en gebalanceerd klinkt, heb je er een band van gemaakt. Eenvoud is prachtig!

Vriendelijke groet, Gus

aaronstonebeat
2 maart 2012, 03:28
Gus,
Het geluid is wat door de microfoon van de videocamera is opgevangen, zoals we daar stonden en zaten; bas, gitaar en zang versterkt, ieder voor zich en allen voor één. Zo spelen we een avondje 'standards'. ;)

beruk
2 maart 2012, 08:13
Gus,
Zo spelen we een avondje 'standards'. ;)
:cheerup: Als ik jullie zo zie krijg ik Ernst Happel associaties. Kein geloel, spielen! Een waar genoegen. :ok:

aaronstonebeat
14 juni 2012, 21:27
Afgelopen zondag hebben we opnames voor een videoclip gemaakt en nu al heeft onze Italiaanse cineast de zaak gemonteerd tot een resultaat dat ons zeer tevreden en vrolijk stemt:


http://www.youtube.com/watch?v=hlMDZUnpucY&feature=g-u-u

David Valolao (facebook (http://www.facebook.com/profile.php?id=1651082498) - youtube (http://www.youtube.com/user/DavidValolao?feature=watch)) heeft geweldig werk geleverd naar mijn idee. Een paar maanden terug kreeg ik een email van hem; hij doet in Groningen een semester grafisch ontwerp en was kennelijk op zoek naar mogelijkheden om wat bij te verdienen en zijn portfolio uit te breiden.
Het duurde een hele tijd voor we een datum konden prikken maar toen was het ook zo gepiept. Binnen een paar weken is hij weer terug naar Italië; ik denk dat ik hem voordien nog eens ga opzoeken.

EDIT

Ook nog maar even het affiche erbij:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HRRSDPWU.jpg

grayfink
14 juni 2012, 23:51
Ja, hardstikke leuk, de "mexican stand off" van The good, the bad and the ugly. Ziet er erg goed uit. :)

aaronstonebeat
15 juni 2012, 00:25
Ja, hardstikke leuk, de "mexican stand off" van The good, the bad and the ugly. Ziet er erg goed uit. :)

Hij kent zijn klassieken wel; en hij is volgens mij pas 22. Mijn oorspronkelijke idee was dat van Harmonica die arriveert op het perron in Once Upon a Time in The West; The Good, The Bad & The Ugly ken ik veel minder van buiten.
Maar David heeft heel dat Sergio Leone-gevoel er wel in weten te leggen en mijn oorspronkelijke script volkomen door elkaar gehusseld om er uiteindelijk veel meer een clip voor één nummer van te maken dan ik in gedachten had of had kunnen verzinnen; ik had een heel ander concept en hij heeft dat genadeloos verbeterd.

Maar mijn idee van spaghettiwestern zit er fantastisch in; en dat kwam in eerste instantie alleen omdat hij een Italiaan is. Het bleek wel 'common ground'; Sergio Leone, Federico Fellini, Bernardo Bertolucci.
Het was een geweldige ervaring om met zo'n filmer samen te werken. Hij heeft het allemaal met één camera opgenomen.
We hebben wel een keer of twaalf ons nummer gespeeld en een uur of twee over het Balloërveld gelopen voor dik twee en een halve minuut video.

Rinze
15 juni 2012, 07:47
Klinkt goed en ziet er goed uit! Al had de gitaar wel wat harder gemogen :hide:

Is dit een oefenruimte-opname, alles in één keer qua geluid? Wie speelt het orgeltje? Lekker gespeeld, goeie feel!

The Running Man
15 juni 2012, 10:45
Niet mijn muziek maar wel gaaf !
Leuk

aaronstonebeat
15 juni 2012, 20:30
Klinkt goed en ziet er goed uit! Al had de gitaar wel wat harder gemogen :hide:

Is dit een oefenruimte-opname, alles in één keer qua geluid? Wie speelt het orgeltje? Lekker gespeeld, goeie feel!

Wat je hoort, is een studio-opname (ik doe daarop de toetsen; en ach, dat zijn van die details die alleen muzikanten opvallen - er zit ook nog akoestische gitaar in); wat je ziet, is playback :D Het geluid kwam door de PA; we hebben wel daadwerkelijk meegespeeld en gezongen. Dat hebben we een keer of twaalf gedaan zodat onze Sergio Leone met één camera vanuit al die verschillende hoeken kon filmen.
Het was geweldig leuk om te doen.

budje
15 juni 2012, 20:36
wat n leuk liedje en wat n leuke clip :) Geweldig!

Cubone
15 juni 2012, 22:32
Hi,

Heb er ook wel van genoten :) Ook gaaf clipje, professioneel gedaan !!


Greetz,


:rockon:

aaronstonebeat
15 juni 2012, 22:52
Dank je, Cubone en anderen.
David Valolao heeft het ook professioneel aangepakt ondanks dat hij jong is en met bescheiden middelen werkt; we werden echt geregisseerd.
Hij e-mailde me een paar maanden geleden met het aanbod voor weinig een clip te maken. Ik dacht eerst aan spam maar klikte op de link in zijn mail en kreeg op zijn site (http://www.triadproduction.it/) deze eerste aflevering uit een science fiction-serie te zien:


http://www.youtube.com/watch?v=gMLMQP1XaAA&feature=relmfu

Toen had ik wel het gevoel dat hij een oog heeft voor cameravoering en een verhaal kan bedenken; ook met weinig geld.

*************

Ik til mijn zooi even naar deze nieuwe pagina voor degenen met standaardinstelling van 10 berichten per pagina:


http://www.youtube.com/watch?v=hlMDZUnpucY&feature=related

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HRRSDPWU.jpg

aaronstonebeat
24 juni 2012, 00:57
Net terug van een optreden op een motortreffen in Oosterwolde. Het ging erin als koek, het was kicken; en we zijn goed betaald.

Volgende week op de TT in Assen, twee gigs in dezelfde kroeg. Beginnen om 4 uur 's middags, afsluiten rond 2 uur 's nachts :blast:

Duhsjaak
24 juni 2012, 09:12
Hi
Wat fijn dat het goed gaat met jou en met je band. De toetsen zijn even wennen, maar voor de rest alleen maar duimen omhoog hier in het woeste westen. Een stevige portie van artistiek groot Amsterdam in ieder geval. Leeftijd van 13 tot 45. Jonkies dus.

Onmiskenbaar jouw handtekening/duimafdruk met van die springerige breakjes er in. Eigen werk veronderstel ik?
Dit is hoe het zou kunnen gaan in een ideale wereld: Toegankelijk en toch met een eigen twist.

De man heeft een fraai stukje werk gemaakt van de clip... wat kan een man op een druilerige dag als deze nog meer wensen???

Fijn weekend! Gus

Stratman70
25 juni 2012, 15:29
Hey aaronstonebeat, heb me even lekker vermaakt hier met de clipjes. Klinkt goed. Ik vind zelf het geluid van mijn Cube net iets te dun, maar daar schijn jij geen last van te hebben. Klinkt 'dik' genoeg in ieder geval. Ik sluit me aan bij de reactie van pasqual over Whiskey In The Jar.
Jullie hebben er plezier in en dat klinkt door in de uitvoeringen.
Ook leuke repertoirekeuze btw.

aaronstonebeat
25 juni 2012, 20:26
Dank je, Stratman!

Gus, ja het is een eigen werkje. Het leek me helemaal niets om er een cover voor te gebruiken en ook een mooie gelegenheid om de band eens een beetje op het spoor van eigen werk te zetten.
En een prachtige samenloop van omstandigheden om zo'n artistieke en enthousiaste filmer (aanvankelijk virtueel) tegen het lijf te lopen. Ik heb hem donderdag nog even opgezocht in Groningen; ik geloof dat hij 2 juli weer naar Italië teruggaat. Mogelijk gaat hij nog wat muziek van mij gebruiken in één van de afleveringen van zijn science fictionserie 'Blackout'.

aaronstonebeat
1 oktober 2012, 23:38
Broer van onze drummer, soms onze geluidsman, heeft een leuke compilatie gemaakt van het optreden dat we afgelopen zaterdagmiddag hebben gedaan in het grote theater van Assen:


http://www.youtube.com/watch?v=kVmRws7tGdA&feature=youtu.be

bass blom
1 oktober 2012, 23:55
leuke compilatie? duurt meer dan een minuut voor het begint :sneaky:

aaronstonebeat
2 oktober 2012, 00:12
leuke compilatie? duurt meer dan een minuut voor het begint :sneaky:

Even volhouden bass. Ik zou waarschijnlijk een andere compilatie hebben gemaakt maar het kwam zomaar uit de lucht vallen; en nu ik het terug hoor, klinkt het me niet slechter maar beter in de oren dan toen we stonden te spelen.

De techniek was echt heel goed geregeld daar; zodra het drumstel was opgebouwd en van microfoons voorzien, stonden we binnen drie minuten te spelen. De planning was uiterst krap (twintig minuten ombouwtijd) we hebben onze volledige setlist kunnen spelen plus een extra nummer en nog waren we drie minuten te vroeg klaar.

Op 1:39 begint het echt.

Hendriks
2 oktober 2012, 08:36
Leuk man , waar was het voor? De oude Kolk ken ik wel , heel wat optredens gezien daar.

Duhsjaak
2 oktober 2012, 12:11
Hi
Toetsen alweer afgezworen...
Was een beetje te verwachten.
Het enige dat ik liever van jou hoor zijn je eigen dingen. Da's nauwelijks een verrassing.

Als dit soundboard is dan mag je die Sjaak wel als het vierde lid van de band beschouwen. Ik heb hier toch wel soundboard opnamen staan van acts waarover boeken zijn volgeschreven en waarvan het resultaat mijlenver achterblijft bij dit.

En dan een compilatie; een soort zappen door de avond, waarbij de ander de afstandsbediening heeft.
Afijn, any father musn't grumble.

Allen de zang zo ver naar recht pannen vind ik persoonlijk minder. Ben ik heel trad ingesteld als ik de zang in het midden mooier vind?
Verder is het een eikenhouten band. Solid as a rock.
Vriendelijke groet, Gus

Han S
2 oktober 2012, 12:23
Ik vind dat je een goed gitaargeluid hebt. Wel jammer dat die filmpjes vanuit de zaal gefilmd nooit echt goed klinken, hoewel zo'n microfoontje op de camera/cellphone nog heel behoorlijk werkt. Maar ik ben natuurlijk verwend.

Ace 1.15.19
2 oktober 2012, 12:52
Gaaf filmpje Marc!

Ondanks dat het geluid niet super is vind ik het toch een zeer goed te pruimen opname. Prima te horen dat je inderdaad een goede sound hebt. Dat dat met een Cube lukt zegt genoeg vind ik. Verder komt er geen poespas bij kijken en de band staat als een huis. Wat heeft jullie bassist daar voor pedalboard liggen?

Ik heb met smaak zitten kijken en luisteren!

aaronstonebeat
2 oktober 2012, 21:22
Dank, mensen!

@ Gus: ik had in eerste instantie niet gehoord dat de zang zo ver rechts zit, het viel me alleen op dat die niet echt luid staat; maar je hebt gelijk. Ik vermoed dat dat in de zaal zo is geweest en dat de stereomicrofoon van de camera het heeft geregistreerd. De man met de camera zat wel een beetje rechts van het midden; kan dat er ook mee te maken hebben?

Eikenhouten band, dat moet ik de mannen vertellen :D

@ Han: volgens mij is het wel een redelijke camera en hebben we die in de oefenruimte ook wel gebruikt voor wat opnames; het geeft in ieder geval de bedoeling redelijk weer zonder clippen of hinderlijk dichtslaan.

O ja, @ Hendriks: het was een heel weekend in het kader van de opening van de Nieuwe Kolk; 55 acts in twee dagen.

pasqual
2 oktober 2012, 22:12
Leuke band en dito nummers. Komt solide over. Was er wel een beetje publiek? Of was dit weer zo'n optreden waar weinig gehoor aan is gegeven? Zou zonde zijn...

aaronstonebeat
2 oktober 2012, 22:23
Jawel, er was publiek. Niet dat de hele zaal vol zat, het was ook een behoorlijk grote zaal, maar er kwamen steeds meer mensen bij terwijl we speelden. Wat dat betreft had het slechter kunnen zijn.

Voor ons was de uitdaging eens in een theater te spelen en binnen twintig minuten te kunnen opbouwen en beginnen met spelen, en neer te zetten wat we van plan waren.
Dat is allemaal goed gelukt. Het was een erg leuke ervaring; oa zo'n kolossaal podium met zeker 15 a 20 meter ruimte achter ons (ik kan me één optreden herinneren waarbij we zo weinig ruimte hadden dat het ride-bekken tegen mijn linker arm sloeg :D). En techniek en technici waren naar mijn idee erg goed en snel; ik heb me mogen laten vertellen dat het geluid in de zaal geweldig was.

pasqual
2 oktober 2012, 22:55
Gelukkig dan maar. Is inderdaad wel eens mooi voor de afwisseling om op een fatsoenlijk podium te staan. Komt met mijn band helaas niet vaak voor:sssh:

aaronstonebeat
2 oktober 2012, 23:06
Dit is een groothoekperspectief van het uitzicht vanaf het podium; het had iets klassieks:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IXK3ISSM.jpg

Duhsjaak
3 oktober 2012, 19:34
Hi
Waaaauuuuuw!
Het grappige is wel, dat een publiek met een dergelijke omvang geen ogen meer heeft. In die zin, dat het soms makkelijker is om voor een relatief groot publiek te staan dan voor 10 man.

Maar imposant is het zeker. Wat een prachtzaal.
Gefeliciteerd. Met het scoren van de gig en met het resultaat.
Vriendelijke groet, Gus

pasqual
3 oktober 2012, 22:47
Zo...echt wel een mooi zaaltje. Ik heb "The Pink Floyd Sound" 2 jaar geleden zien spelen in het MECC theater in Maastricht. Dit is ook zo'n fantastische zaal met een erg mooi geluid.

aaronstonebeat
4 oktober 2012, 02:55
Ja, het is een erg mooie zaal; ik heb één keer eerder in een dergelijk theater gespeeld, De Tamboer in Hoogeveen. Ik doe het graag nog een keer.

Komende zaterdag verluchtigen we de Paddock Party (http://www.racesport.nl/ONK/Superbikes/paddock-party-uitreiking-racesport-nl-award-tijdens-race-of-the-champions/tabid/71/iNews_ID/31034/Default.aspx) op het TT-circuit hier; zo'n 250 gasten en allerlei lui uit de motorracewereld.

En de zaterdag daarop naar België :cheerup:

pasqual
4 oktober 2012, 21:02
Waar in België?

aaronstonebeat
4 oktober 2012, 21:39
Elewijt (Zemst), Café St. Hubertus. Even onder Mechelen.