PDA

View Full Version : 2 gitaren, 1 versterker



Akira
19 mei 2003, 18:20
Is het mogelijk om 2 gitaren in 1 transistorcombo te pluggen?
Ongeacht of het mooi klinkt of niet, blijft het zaakie heel?
Een maat van me komt binnenkort een keer djemmen, en het is nogal ruk om je versterker met de trein mee te nemen.
Ik dacht eraan om een pluggie te kopen om 2 gitaren tegelijk in de versterker te prikken, net als die pluggies om 2 koptelefoons op 1 walkman te zetten...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Akira op 2003-05-19 18:21 ]</font>

hoofd
19 mei 2003, 18:22
Heb ik ook een keer gedaan met een maat, gewoon zo'n 2naar1 pluggie gebruikt en lekker spelen maar. Kijk wel uit dat je je versterker niet overbelast, maar als je niet op gek hoge volumes gaat spelen moet het lukken.

Akira
19 mei 2003, 19:23
thanks

daron_kurt
19 mei 2003, 20:02
ik heb dat ook eens gedaan, met zo;n splitter, maar zijn gitaar klonk veeeeeeel harder dan die van mij, en als we tegelijk speelden, vielen mijn noten vaak helemaal weg...Dus bij mij was het geen feest, maar opzich kan het dus wel.

Anavrin
19 mei 2003, 20:16
wat beter werkt is een micromixer, tenminste zo heet die van mij. Ik heb de soundlab WAM 290, en dit is in principe een mengpaneel, maar dan met alleen volumeregeling. Er kunnen 4 gitaren tegelijk in en er komt 1 kabel uit, je hebt totaal geen last van gitaren de elkaar storen. Je kunt het algehele output volume regelen, en dan ook nog de afzonderlijke volumes per gitaar. Ik gebruik dt ding zelf continu omdat ik 4 gitaren op 1 versterker heb aangesloten en k niet steeds die kabels wilde verwisselen. 1 nadeel is wel dat dit ding ook in het stopcontact moet. Het kost ongeveer 20 euro denk ik, ik heb 'm toen voor iets tussen de 40 en 50 gulden gekocht.

Bigfoot414
19 mei 2003, 21:55
Doen we met de band ook altijd, 1 versterker met 2 pluggen voor mic en gitaar gebruiken. Gaat best goed

Wilson
19 mei 2003, 22:12
hmmm ik heb gewoon 2 inputs :smile:

roppie
19 mei 2003, 22:13
je hebt ook van boss van die speciale pedaaltjes daarvoor, maar dat is natuurlijk nogal overbodig veel geld uitgeven