PDA

View Full Version : Epiphone les paul standard ebony



Vaemint
6 april 2011, 23:07
Als komplete beginner wil ik ook wel graag een elektrische gitaar naast mijn klassieke spaanse . Mijn gevoel brengt me naar een Epi Les Paul Standard .
Een echte Gibson valt op dit moment buiten het budget.
Er is een aanbieding voor €279 voor een nieuwe gitaar. Naar mijn mening niet slecht. Maar is dit , het leuke uitzicht buiten beschouwing gelaten, wel een goede investering voor een beginner?
En eerlijk , ze ziet er echt wel VET uit !

Thiez
6 april 2011, 23:29
Als je het er zelf voor overhebt is het altijd een goede investering natuurlijk. Ik raad beginners meestal aan om 2e hands te kopen, mochten ze het niks vinden kan hij voor de zelfde prijs weer verkocht worden.
Maar aangezien je zelf al klassiek gitaar speelt weet je dat je gitaar spelen leuk vind en dan kun je best voor zo een gitaar gaan. Epiphone is erg goede beginners gitaar.
Wel natuurlijk eerst uitproberen of hij je ligt, ik vind een les paul bijvoorbeeld niet zo lekker spelen maar andere zweren erbij. Ook zitten er bij epiphone heel veel slecht afgewerkte exemplaren tussen, dus gewoon proberen en als je hem fijn vind, kopen ;)

Oranjeaap
6 april 2011, 23:35
Epiphone is prima voor beginners. Ik ken zelfs redelijk wat heel goede gitaristen die nog steeds op hun epiphone spelen.

Thiez
6 april 2011, 23:37
Precies, ik heb bijna 9 jaar op mijn epiphone G400 gespeeld voordat ik over ben gegaan op gibson en dat dingetje heeft me nooit verveeld. Hij blijft ook zeker als backup, want ik vind hem meer waard dan de huidige verkoopwaarde.

Goeiemorgen
6 april 2011, 23:43
Ik heb er zelf 1, komt leuk geluid uit maar hij is heel zwaar vind ik, ik denk tegen de 8 kilo. waardoor als je zit hij nog wel eens weg wilt glijden van je been naar achter. Dat is iets wat ik zelf mee maak. Maar het is boven het algemeen een aangename gitaar.

macwilliams
7 april 2011, 00:22
Goeiemorgen,

Denk je echt dat je epi 8 kg is?
Jij moet nodig naar een sportschool.

Oranjeaap
7 april 2011, 00:33
Goeiemorgen,

Denk je echt dat je epi 8 kg is?
Jij moet nodig naar een sportschool.

:seriousf:

Bolder
7 april 2011, 09:12
Goeiemorgen,

Denk je echt dat je epi 8 kg is?
Jij moet nodig naar een sportschool.

:sssh:

+10

Thiez
7 april 2011, 09:42
Is dat gitaartje gemaakt van massief ebbenhout? 8 kilo heb je er denk ik twee rond je nek hangen.

macwilliams
7 april 2011, 09:57
Is dat gitaartje gemaakt van massief ebbenhout? 8 kilo heb je er denk ik twee rond je nek hangen.

Ik denk dat die van hem gekamerd is en de kamers om feedback tegen te gaan gevuld zijn met lood.

Mike999999999
7 april 2011, 10:01
Ik denk dat die van hem gekamerd is en de kamers om feedback tegen te gaan gevuld zijn met lood.

hahaha,

Maar zijn er zowiezo epiphone les pauls gemaakt, in de laatste 10 jaar, die massief waren?

Goeiemorgen
7 april 2011, 10:09
Net even op weeg schaal gestaan 72 kg zonder gitaar 79kg met dus 7 kilo :dontgeti:

Mike999999999
7 april 2011, 11:30
Ik geloof dat de zwaarste gibson masieve les pauls rond de 5 kilo max zitten. Dus dan heb je idd de epiphone comstum shop lead edition. Cool

Thiez
7 april 2011, 12:08
Heb je misschien een hele zware gitaarband?

Thiez
7 april 2011, 12:09
Heb je misschien een hele zware gitaarband? Zet hem anders is gewoon los op de weegschaal. 8 kilo pakken de meeste wegschalen al wel.

munkie
7 april 2011, 12:25
Back OT. Epi LP is leuk maar er zijn alternatieven. Vintage (het merk dus), London City (de laatste gaan er nu uit), Michael Kelly, Westone (de nieuwe dus), Tokai (de nieuwe dus..), Burny (de nieuwe dus...;)), Schecter (de...enz.), Cort, Ibanez, PRS SE. 2 humbucker/vaste/brug/gelijmde neck dus.

Amps: ik zou zeggen een modelling amp met effecten dan kan je alle gitaargeuiden maken. Roland Cube, Vox AD/VT, Line 6.

Goeiemorgen
7 april 2011, 12:53
Ik blijf het raar vinden aan de gitaarband kan het niet liggen het is gewoon zoon cheapo nylon gitaar band. Als ik thuis check ik wel even of de weegschaal hem ook pakt zonder mij der bij dus aleen de gitaar.

7 kilo is best heavy zo ver ik weet is het wel massieve body.

Venlonaer
7 april 2011, 13:11
Je hebt toch geen loden straplocks hea:dontgeti:

Goeiemorgen
7 april 2011, 13:15
Je hebt toch geen loden straplocks hea:dontgeti:

Hahaha nee hij is gewoon stock. op de grolsh rubbertje na.

nickofzo
7 april 2011, 13:22
wauw Goeiemorgen jouw epi is zwaarder dan mijn dubbelneck... die is 6.7 kilo.

epiphone les paul standard prima plank, daar kan je zeker een hoop speeluren op tekeer gaan. ziet er ook nog eens prachtig uit

bat
7 april 2011, 13:47
Net even op weeg schaal gestaan 72 kg zonder gitaar 79kg met dus 7 kilo :dontgeti:
Ja, dat is inderdaad een goede meetmethode... :soinnocent:

Fiendish
7 april 2011, 21:29
Zo raar vind ik het niet, mijn Koreaanse Epi weegt 6.4 kilo.

On topic : het kan een goeie gitaar zijn, maar wel even goed kijken of de afwerking wel klopt, dus of de frets niet scherp zijn, geen druipers in de lak, etc.
QC bij Gibson en Epiphone heeft de afgelopen jaren meerdere keren flink geblunderd, ik heb al wat Gibson standards in handen gehad die zó slecht waren afgewerkt dat het gewoon schandalig was als je bedenkt dat die gitaren al gauw tussen de €1700 en €2100 kosten.

Bolder
7 april 2011, 22:08
Ik heb een SG en loop al bij de Mensendieck therapeut :(

Vaemint
11 april 2011, 20:59
De keuze is nog niet helemaal gemaakt , maar al wel tot drie teruggebracht.
-Epi Les Paul Standard Ebony
http://www.keymusic.com/gfx_productcode/XL/34387/Epiphone-Les-Paul-Standard-Ebony.jpg

-Vintage V100
http://www.jhs.co.uk/Vintage%20Electric/v100cs_05.jpg

- ESP Ltd. EC 401
http://www.dv247.com/assets/products/61640_l.jpg

Nu nog het spaarvarken slachten en het kleurtje kiezen. :cooler:

De V
11 april 2011, 22:04
Ik heb er zelf ook een Epiphone les paul (alleen dan een goldtop) en die klinkt heerlijk.
Gaat nooit meer weg.:)

Maar ga vooral veel testen en let daarbij erg op het geluid.
Epiphones (net als alle andere gitaren trouwens) kunnen onderling erg veel verschillen in geluid heb ik gemerkt.
Neem desnoods iemand mee die er (ook) verstand van heeft en die mee kan denken.
succes!:ok:

Vaemint
12 april 2011, 00:04
de V : 't Probleem is dat ik zelf nog niets van ken. Het is gewoon een gevoel. De Epiphone geniet mijn voorkeur, en ik heb hier al wel goede info gelezen maar ook dat die niet altijd even goed zijn afgewerkt. De Vintage dan toch maar ?
Of in de shop op het gevoel gaan? Intussen heb ik hier van een kennis een Duesenberg staan en dat staat me weer niet echt aan.
In ieder geval : geen Fender.

De V
12 april 2011, 00:29
Epiphone en Vintage schijnen vergelijkbaar te zijn in kwaliteit en voor beiden geld dat er (zeer) goede en (zeer) slechte exemplaren tussen kunnen zitten.
Overigens heb ik persoonlijk geen ervaring met Vintage, dus ik heb het ook maar van horen zeggen.....:soinnocent:

Vaemint
12 april 2011, 23:20
Het gaat de Vintage worden.

nickofzo
12 april 2011, 23:34
waarom kies je daarvoor? (onderouwing) :D

Vaemint
13 april 2011, 19:30
Omwille van deze redenen:
Mooi , net als de twee andere.
Beste prijs/kwaliteit , is me door verschillende mensen verteld
Mooiste klank , ik heb ze na elkaar gehoord , bespeeld door iemand die er vrij virtuoos kan op spelen.
Ligt beter in de hand dan de Epiphone.
Beste afwerking. Zelfs voor een beginner als ik zichtbaar.
In het zwart veel mooier dan de ESP.

Daarom dus.

De V
13 april 2011, 22:38
Dat klinkt als een weloverwogen keuze, daar hou ik wel van.
Succes met zoeken en aanschaf enzo.

Je post wel wat fotootjes als hem hebt, toch?

Braindead
13 april 2011, 22:40
8 kilo? damn hoe klinkt zoiets?

Paragon
13 april 2011, 23:31
8 kilo? damn hoe klinkt zoiets?

Als een boom!