PDA

View Full Version : Nieuwe buizen amp voor op de slaapkamer



Lennert
6 april 2011, 20:39
Hey mensen!

Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker.. Ik heb al jaren en jaren een crappy Peavey bandit 112 op m'n slaapkamer met allerlei pedaaltjes eraan en het is gewoon niet om aan te horen eigenlijk.

Van oorsprong ben ik een metal man en ik wil dat ook graag met m'n nieuwe versterker kunnen spelen maar daar hoeft niet de nadruk op te liggen, veelzijdigheid is belangrijker. Tegenwoordig speel ik echter steeds meer rustiger muziek onder invloed van m'n vriendin waarmee ik het meest samenspeel. Sowieso speel ik vooral veel met vrienden een soort jamsessies... ik soleer dan over stukjes die ze zelf hebben bedacht of over popliedjes en blues e.d. Voor gigs of een band hoeft de versterker dus niet geschikt te zijn, het gaat echt om huiskamer volume en het mee spelen met akoestische instrumenten. Ik zoek dus een kleine buizen amp met een goed geluid op laag volume..

Qua geluid is het dus vooral belangrijk dat ik er een mooie romige leadsound uit kan krijgen.. bluesrandje en goede clean moet ook kunnen. Verder zou het dus een pre zijn als het ding genoeg gain in huis heeft om er af en toe in m'n uppie lekker metal op te kunnen spelen. Best veel eisen eigenlijk.. Maar de nadruk moet op de lekkere leadsound liggen.

Amps waar ik tot nu toe met interesse naar heb gekeken zijn bijv. de Engl Gigmaster head + 1x12 cab, de Orange Tiny Terror head + 1x12 cab en de Randall T2C combo..

De Gigmaster schijnt een EHX metal muff erg goed te slikken en laat ik die nu net hebben liggen.. De Orange lijkt me een heel geinig en veelzijdig ampje voor wat ik zoek, lekker goedkoop ook. De Randall is een beetje een guilty pleasure.. dat is natuurlijk een puur metal beest maar zooo vet!

Budget ligt tussen de 700 en 900 euro..

Suggesties?

lollol
6 april 2011, 21:36
Wat dacht je van een Fender Super Champ of Vibro Champ?
Of een Marshall JTM-30

Lennert
6 april 2011, 21:54
Die Fender amps zijn toch modulatie apparaten?? Ik wil wel graag een 12" speaker. Dus of een relatief grote combo of een kleine head met 1x12 cab. JTM 30 wordt ik niet direct enthousiast van al zijn de reviews best positief. Op youtube e.e.a. bekeken en dat is toch niet het geluid dat ik zoek.

Van deze review wordt ik wél enthousiast!
http://www.youtube.com/watch?v=XuQL2Y1XKto&feature=related

josan
7 april 2011, 23:14
Wie neemt er nu een buizenamp voor de slaapkamer. Dat is ongeveer hetzelfde als een stack nemen voor in de slaapkamer.
Zucht. Wat heb je nodig in de slaapkamer?

Laag volume
koptelefoonuitgang
liefst veel variatiemogelijkheden
misschien ook nog licht?
Goedkoop? (want het is maar voor erbij)

Dus: geen buizen, geen stack, maar iets als een Vibrochamp (modelling) Vox DA5 (modelling), Vox mini3, Fender Mustang I, Line 6 Spider IV 15?

RoelSmoel
7 april 2011, 23:17
Egnater Tweaker 15.

stikel
8 april 2011, 02:00
Egnater Tweaker 15.

Zoekt allen dekking. Er komt na de Blackstar nu een Egnater hype vanuit het Zuiden ;)

macwilliams
8 april 2011, 07:13
Zoekt allen dekking. Er komt na de Blackstar nu een Egnater hype vanuit het Zuiden ;)

:hide:
*zet z'n helm op en verschanst zich achter de baricades*

Bolder
8 april 2011, 08:35
Zoekt allen dekking. Er komt na de Blackstar nu een Egnater hype vanuit het Zuiden ;)

gelukkig heb ik nog een 1960A staan waar ik me achter kan verschuilen

RoelSmoel
8 april 2011, 09:11
Zoekt allen dekking. Er komt na de Blackstar nu een Egnater hype vanuit het Zuiden ;)

Hmm nee, erg leuke versterker voor thuis, met heel veel schakelmogelijkheden. Ik gebruik hem overigens niet.

arcane
8 april 2011, 11:43
Dus: geen buizen, geen stack, maar iets als een Vibrochamp (modelling) Vox DA5 (modelling), Vox mini3, Fender Mustang I, Line 6 Spider IV 15?

De Vibro Champ mag dan wel moddeling zijn, maar is wel degelijk een buizenversterker.

Jasper.
8 april 2011, 13:14
Wie neemt er nu een buizenamp voor de slaapkamer. Dat is ongeveer hetzelfde als een stack nemen voor in de slaapkamer.

Dus: geen buizen, geen stack, maar iets als een Vibrochamp (modelling) Vox DA5 (modelling), Vox mini3, Fender Mustang I, Line 6 Spider IV 15?

Ik heb een 100watt buizenstack op mijn kamer... Er zit natuurlijk ook een volumeknop op.

JTB
8 april 2011, 13:27
Ik heb een 100watt buizenstack op mijn kamer... Er zit natuurlijk ook een volumeknop op.

Ik ook en dat gaat prima, tuurlijk klinkt ie beter op standje 11, maar voor thuis meer dan goed genoeg op 0,5 ofzo...

johanh
8 april 2011, 13:48
Van deze review wordt ik wél enthousiast!
http://www.youtube.com/watch?v=XuQL2...eature=related


Nou we zijn er dus uit.
Heel veel succes met je nieuwe ENGL :D

Gr
Johan

arcane
8 april 2011, 14:32
Ik heb een 100watt buizenstack op mijn kamer... Er zit natuurlijk ook een volumeknop op.

Deze mening had ik zelf ook altijd. Heb (staat in de verkoop) ook een 100 Watt top met 4*12 staan in de woonkamer. Die klinkt ook op zacht volume erg goed.

Maar sinds kort heb ik ook een fender hot rod, 40 Watt, en die klinkt op huiskamer niveau gewoon een heel stuk minder goed. clean is prima, maar het drive kanaal klinkt pas lekker als het ding wat harder staat.

Dus het gaat niet altijd op.

muziekschuur
8 april 2011, 14:48
De EVH 5150 III MICRO head komt rond Juni Juli naar Nederland. Die head met een 2x12 is vast een heel mooie half stack. De head zal rond de 1000 euro zijn. Niet goedkoop. Maar wel met 3 kanalen en een heel gave sound.