PDA

View Full Version : ruilen van een gibson GT57 historic reissue??



David Dear Hearts
6 april 2011, 20:21
zit er aan te denken om m'n les paul goldtop 57 historic reissue (custom shop) in te ruilen met iemand die een 54 of 56 goldtop heeft....een historic of een VOS.

Vraag me af of jullie tips hebben?

Ik zit met m'n nieuwe satellite versterker nogal in de old-school versterkers en de P90's gaan daar sowieso beter door...

anyone?

Bolder
6 april 2011, 20:49
is dit nou spam?

Mitch
6 april 2011, 20:59
Even aangepast om niet puur een reverse spam topic te zijn.

Je kan natuurlijk ook kijken voor humbuckers met minder output en meer definitie dan de Gibsons die er nu in zitten. Lijkt me eenvoudiger. Of je moet natuurlijk denken dat iedere Historic Gibson uit hetzelfde hout gesneden is en alleen de pickups belangrijk zijn voor sound :listen:

Oranjeaap
6 april 2011, 21:44
Er zijn p-90's van Gibson die in een humbucker gat passen. Om nou je hele gitaar om te ruilen alleen vanwege de elementen lijkt we wat overdreven. Of er moet wat anders met je gitaar and de hand zijn :dontgeti:
P-94 heten ze geloof ik. Vergeet de naam steeds.

Mitch
6 april 2011, 21:47
Correct. Zijn er van veel merken inmiddels.

Bolder
6 april 2011, 21:55
Lijkt mij ook een zéér goede oplossing. Volgens mij is de gitaar die de TS heeft een zeer goede,

anders is er ook nog een humbucker i.c.m. een P94 mogelijk, net als Neil Young, zegmaar.

Lexvandoef
6 april 2011, 22:00
Of mooie low output PAF-achtige humbuckers. Geeft ook een hele mooi open sound aan je gitaar als je die niet al heb en als het wel een goeie gitaar is! :)

Oranjeaap
6 april 2011, 22:14
Lijkt mij ook een zéér goede oplossing. Volgens mij is de gitaar die de TS heeft een zeer goede,

anders is er ook nog een humbucker i.c.m. een P94 mogelijk, net als Neil Young, zegmaar.

Die heeft geloof ik een firebird pickup in de brug

Bolder
7 april 2011, 09:04
Die heeft geloof ik een firebird pickup in de brug

Dat is een humbucker. Hoewel een mini-humbucker natuurlijk ontzettend verschilt van een normale humbucker, voordat ik de menigte over me heen krijg!