PDA

View Full Version : "THE RAT" 'vintage serie'



wireman
6 april 2011, 20:09
Ik heb mn board wat ingeschikt om het klaar te maken voor de uiteindelijke setup. Ik speel nu een tijdje over mn eerste opstelling, maar ik blijf maar tobben met mn sound..
Nu heb ik wat gesleuteld aan mn opstelling en heb nu een setup die eigenlijk al veel heeft verbeterd, echter krijg ik mn RAT maar niet lekker. Zit ie in de chain.. heel ielig en schel, gaat ie los op de amp.. errug lekker! Terug in de chain... :dontgeti:

mn setup tot nu toe..

-TU3
-RMC3
-MXR Phase 90 script
-EHX non-deluxe Electric Mistress
-GE7
-BD2
-SD2 (gaat er nog uit voor een breder inzetbare overdrive)
-PROCO RAT 'vintage serie' '89
-MXR Micro Amp
-CE5
-EHX Memory toy
-MALEKKO Chicklet

Zet ik de Rat voor de BD.. is het ook niet lekker, erna.. njet.. Iemand ideen om m misschien elders in de chain te plaatsen?

lollol
6 april 2011, 20:19
Welke pedalen staan er aan op het moment dat je RAT "niet lekker" klinkt?
En doe eens alles uit?

Mitch
6 april 2011, 20:48
Hmmmm, misschien dat -ie niet fris wordt van de vijf boss buffertjes ervóór. Sommige pedalen zijn nogal gevoelig qua ingangssignaal.

wireman
6 april 2011, 20:55
Zou heel goed met het inputsignaal te maken kunnen hebben idd.. Hij klinkt ook alsof het geluid door een buis wordt gejaagd.. Een hele rare sound..
Zou het uitmaken om m na de Mistress en voor de GE te zetten? (proberen.. ik weet het..) Maar zou dat qua input uitmaken?

Mitch
6 april 2011, 21:07
Dan heeft -ie nog maar twee buffers gezien, misschien scheelt dat. Als dat nog niks is: strak vooraan zetten. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik dat ding ook eigenlijk alleen maar als enige pedaal in de keten heb gehoord, geen idee hoe de samenwerking is, maar als het ruk klinkt weet ik eigenlijk al genoeg...

E-J
6 april 2011, 23:12
Zet je GE7 en Mistress na alle drivepedalen en zet de overdrivepedalen met de meeste gain vóór die met minder gain.

Zoiets als dit: tuner/RCM3/phase90/Proco Rat/BD2/SD2/GE7/Micro Amp/CE5/Mistress/Memory Toy/Chicklet

Als Gilmour gek mis je natuurlijk een fuzzface of Big Muff :soinnocent:

Squier4ever
6 april 2011, 23:27
Je zou evt. ook nog een Reutz mod kunnen uitvoeren, daar knapt je RAT sowieso gigantisch van op...

wireman
7 april 2011, 00:45
Zet je GE7 en Mistress na alle drivepedalen en zet de overdrivepedalen met de meeste gain vóór die met minder gain.

Zoiets als dit: tuner/RCM3/phase90/Proco Rat/BD2/SD2/GE7/Micro Amp/CE5/Mistress/Memory Toy/Chicklet

Als Gilmour gek mis je natuurlijk een fuzzface of Big Muff :soinnocent:

hehe.. deze gilmourgek heeft zn Tubedriver weg gedaan.. Ik gebruikte dat ding toch niet.. Ik zal jouw setup eens proberen. Een oude muff ga ik nog wel een keer proberen ja.. Een IC versie.. iig geen nieuwe.. die klinken echt niet..

Dirk_Hendrik
7 april 2011, 07:39
Je zou evt. ook nog een Reutz mod kunnen uitvoeren, daar knapt je RAT sowieso gigantisch van op...


Kwestie van smaak. Ik vind het één van de meest slappe en overrated mods ooit.

E-J
7 april 2011, 10:15
hehe.. deze gilmourgek heeft zn Tubedriver weg gedaan.. Ik gebruikte dat ding toch niet.. Ik zal jouw setup eens proberen. Een oude muff ga ik nog wel een keer proberen ja.. Een IC versie.. iig geen nieuwe.. die klinken echt niet..

Mijn setup? Een Les Paul een snoer en een versterker? ;)

Probeer een BYOC Large Beaver o.i.d. te scoren. Die kosten niet al te veel en kunnen je goed inleiden in de wereld der Muffs...

D_H: heerlijk om iemand erbij te hebben die met een nuchtere (Nederlandse) blik naar het geheel kijkt!

wireman
7 april 2011, 13:26
Dat is inderdaad een van de opties die ik ernstig in overweging neem.. Sander de Gier heeft de BYOC Large Beaver.. Kan je volgens mij als Rams head nabouwen en als IC Muff meen ik..
Lijkt erop dat D_H binnenkort weer een klus heeft.. :soinnocent:
Ik ga zo de setup weer eens veranderen.. I'll keep you posted!!

wireman
7 april 2011, 15:30
Nou... Na een aantal tips en cheats naar mn hoofd te hebben gekregen heb ik, de eigenwijze muppet die ik ben, jullie adviezen in een grabbelton gegooid en ben gaan grabbbelen... hehe.. (een mens moet toch wat!)

Ik heb wat gevogeld met verschillende setups en volgordes.. Ik heb mn totale board uit elkaar getrokken en ben weer bij nul begonnen. En maar goed ook... mn sound is er echt van opgeknapt! Het is een combi van een aantal 'tips' geworden.. Stom hoe pedalen anders gaan klinken als je ze stacked.. EEN wisselling zorgt al voor een totaal ander geluid.. Best tricky!! (voor een techneut ws. logisch, maar voor deze boerenkinkel is het abacadabra) Hoe dan ook..

De setup is geworden...

TU3
RMC3
MXR Phase 90
Proco Retteketet
Boss SD2
Boss BD2
Boss GE7
MXR Micro Amp
Boss CE5
EHX Mistress
EHX Memory toy
Malekko Chicklet.

Klinkt tof! Alleen de Boss zooi.... hmmmm... Daar valt nog wat winst te behalen. GE7 blijft, Tuner blijft, BD2 blijft.. CE5 en de SD2.. Daar ga ik denk ik nog wat sleutelen.. dat zowieso... Chorus en overdrive.. Hoewel de CE5 helemaal niet slecht klinkt.. Ik ben bang dat het wat veel van het goede is qua Boss spul.. (of maakt dat niet uit?) Ze doen wat ze moeten doen, maar springen er niet echt uit.. Zeker de SD2 vind ik erg matig.. ach.. Voor nu kan ik er weer tegenaan..

thanks allen!!