PDA

View Full Version : Welk effect is dit



rupke
6 april 2011, 20:06
Hoi,

Kan iemand van jullie mij vertellen welk effect dit is op 1:37 van het nummer: http://www.youtube.com/watch?v=pM7UE3ArgGI. of is dit niet met een gitaar gedaan. IK zou dat graag willen benaderen op mijn gitaar maar weet niet welk effect het is.

Ik hoor graag van jullie.

Gr. Rupke

Cageman
6 april 2011, 20:12
Lijkt me een behoorlijk quacky ingestelde envelope filter ;)

Mitch
6 april 2011, 21:05
Kijk, dáárom heb ik nou een AF9 gescoord :D
Echt heel erg quacky vind ik dit niet overigens...

Cageman
6 april 2011, 21:14
Kijk, dáárom heb ik nou een AF9 gescoord :D
Echt heel erg quacky vind ik dit niet overigens...

Dan is mijn definitie van quacky misschien verkeerd. Je hoort wel in ieder geval heel duidelijk de filter heen en weer klotsen/bubbelen/whompen. Nja never mind, minder wazig kan ik het niet verwoorden xD

Mitch
6 april 2011, 21:50
Hij kwaakt lekker hoor, 't is juist goed gedoseerd. Hoorbaar, maar niet overdone.

jim__
6 april 2011, 22:00
Om die reden denk ik dan ook dat deze (envelope filter inderdaad) achteraf digitaal in de studio aan het signaal is toegevoegd, live krijg je dit nooit zo strak. Vind m'n envelope filter ook altijd nog een erg plezierige aankoop, je ontdekt steeds nieuwe dingen die je ermee kan doen. Bijvoorbeeld met een delay erachter kun je doordat hij aanslaggevoelig is onwijs spacy geluiden eruit halen, die ook in livesituaties overeind blijven staan.

rupke
7 april 2011, 09:39
Hoi,

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik ga vanavond de envelop filter op mijn boss GT10 instellen en kijken hoe het gaat klinken.

Gr. Rupke.

rupke
7 april 2011, 16:27
Hoi,

Ik was door mijn effecten heen aan het wandelen op de Boss GT10 en kwam op de auto wah terecht en daarmee kan ik dat effect wat in Adrenaline van Direct zit goed benaderen. Het lijkt er in ieder geval enorm op. Dat wilde ik even met jullie delen.

Gr. Rupke