PDA

View Full Version : Golden Drop Nieuwe Opname



The Rezz
6 april 2011, 13:03
Hallo,


Wij zijn Golden Drop, een alternatieve rockband uit het West-Vlaanderen. Wij hebben nieuw amateuristische( alles opgenomen op een spoor). opnames gemaakt.


Alle reactie is welkom!!!!!!


======> http://vi.be/goldendrop
======> http://www.facebook.com/#!/pages/Golden-Drop/421464700808


Grtz

SantaX
6 april 2011, 14:15
De opnames zijn inderdaad niet super, dat vind ik wel jammer, want het klinkt wel naar meer. De zang ben ik niet helemaal over uit. Of hij zingt heel erg door de neus, of het komt door de opnametechniek. Maar de nummers zelf klinken in elk geval lekker! Kortom: ga eens snel betere opnames maken ;) :ok:

Duhsjaak
6 april 2011, 19:52
Hi
John Coughar Mellencamp heeft nog maar een half jaar geleden een CD uitgebracht, die onder de leiding van T. Bone Burnett is opgenomen.
Met een stokoude microfoon en een mono recorder. Dus alles in een take. Lees één take. Niks repareren of auto tune of dat gelul.

Ik vind het een aardig experiment, omdat het je dwingt om goed te spelen, je balans te houden, ook ten opzichte van de rest van de band etc.

Ik zou het iedere band in een bepaald stadium aanbevelen, omdat het heel goed aan de dag legt wáár in het groepsgeluid nog aandacht naar uit moet gaan.

Jullie zijn intelligent genoeg, dus ik hoef je niet te melden dat het nog niet super is. Dat hoor je zelf ook. Maar ik hoor genoeg om blij over te zijn. Dat wil zeggen als ik in deze band zat, zou ik blij/hoopvol zijn gestemd.

Lekker doorgaan, een beetje op elkaars geluid letten en kritisch naar je opnames luisteren. Ook om die reden altijd een bandje of recorder tijdens repetities mee laten lopen. En het resultaat is een hecht spelende sociale band. Ieders droom, zou je toch denken.

Moedig, om dit te posten!!! Heel heel heel leuk!!!!

Ik wacht met spanning af waarmee je nog meer aan boord gaat komen.

Vriendelijke groet, Gus

Riky
8 april 2011, 11:43
Ik vind het absoluut niet verkeerd klinken. Perfect is het niet, maar lekker geluid hebben jullie!
Zanger ben ik echt niet kapot van volgens mij.
Gitarist kan ook wel een delay gebruiken op z'n pedalenbord voor de rustige melodische riffjes.