PDA

View Full Version : Het algemene "Wat is deze gitaar waard?" topic



Pagina's : [1] 2

iWishmaster
6 april 2011, 09:13
Ik zie steeds vaker topics voorbij komen waarbij naar de (tweedehands) verkoopwaarde van een gitaar gevraagd wordt. Misschien een idee die vragen voortaan in één topic te houden ... Ookal is het natuurlijk gedeeltelijk subjectief en sommige modellen zijn in feite 'wat de gek ervoor geeft', maar er is altijd wel een richtlijn.

De reden dat ik dit topic begin is omdat ik ook een vraag heb: Een Fender Classic Player 60's strat in sunburst (paar jaar oud, origineel en in goede staat), wat zou dat waard zijn?

Hendriks
6 april 2011, 09:18
Plus/minus €400.

stratie
6 april 2011, 09:18
Lijkt me best een goed idee, hoop alleen niet dat het te spam gevoelig is?

BV: Hey! ik wil deze strat verkopen! hoeveel is deze waard?

iWishmaster
6 april 2011, 09:26
Het moet inderdaad geen spam worden, maar het tweedehands tips topic doet het ook vrij goed spamloos tot nu toe. Ik krijg de laatste tijd nogal wat ruilvoorstellen voor mijn gitaar / versterker en af en toe is de waarde van het aangebode lastig.

munkie
6 april 2011, 10:02
Je hebt sites die een soort archief zijn voor Ebay bijv. voor grammofoonplaten. Dan kan je zoeken op artiest/label enz. en kijken wat die platen in het recente verleden hebben gedaan op Ebay.

Zoiets dus maar dan voor MP graag ;)

Pepe
6 april 2011, 10:41
Hoe bedoel je, net zoals Ebay? Op MP worden toch geen transacties vastgelegd?

Ik snap dat prijzen vragen niet zo, je weet wat je ervoor betaald hebt, je weet wat je er voor wil krijgen

iWishmaster
6 april 2011, 11:33
Hoe bedoel je, net zoals Ebay? Op MP worden toch geen transacties vastgelegd?

Ik snap dat prijzen vragen niet zo, je weet wat je ervoor betaald hebt, je weet wat je er voor wil krijgen

Meestal wil je dit weten bij inkoop, niet bij verkoop.

Pepe
6 april 2011, 12:37
Ja, dat kan natuurlijk. Ik doe dan wat internet research. Voor courante dingen kijk je bij muziekzaken, voor niet courante dingen zijn het common sense en de factor hoe graag je iets wil hebben.
Ikzelf heb nooit het idee gehad dat iemand anders dat beter voor mij kan bepalen dan ikzelf maar misschien dat anderen daar anders over denken.

Hendriks
6 april 2011, 12:38
Ik snap Pepe wel .Er zijn genoeg methodes om een pris vast te stellen (verkoopsites , percentage nieuwwaarde).
Voor zeldzame en vintage gitaren vind ik het toch weer anders dan bij de 13 in een dozijn.

Tunes
6 april 2011, 12:57
Zo moeilijk is het natuurlijk niet, het waard wat er voor wordt gegeven (en dat is behoorlijk kut op dit moment).

Je kan nog zo leuk informatie zoeken (en dat is voor de vraagprijs wel slim) maar wat je uiteindelijk krijgt is alleen afhankelijk van hoe graag je er vanaf wil en wat men er voor geeft.

Op het moment lijkt het wel gewoon niemand iets wil kopen (zelfs de kansloze biedingen krijg je nauwelijks).

Venlonaer
6 april 2011, 13:10
Ik vind het wel een prima idee. Ik zit zelf ook wel vaker met dit soort vragen en die kan ik nu heer neer plempen. En ik gok dat het met spam niet zo'n vaart zal lopen.

En dan nog kunnen de die posts verwijderd worden (net zoals in het 2ehands topic).

munkie
6 april 2011, 14:54
Ok dom van mij. Je weet idd niet waar het voor weg gaat op MP. Bod kan ook telefonies en via de meel. Veel voorkomende gitaren zeg een Gibson LP Studio is geen probleem, 500 a 600. Maar gitaren die zelden langskomen op MP?

KurtFender
6 april 2011, 16:35
Een rode Ibanez GRG170DX (nieuwprijs 230) inclusief strap etc. met een handtekening van de gitarist van me you at six, die er ook wat strepen op heeft gezet?

Ik verwacht niet meer dan 60 euro...

Gearjunkie
6 april 2011, 19:19
Zo'n gitaartje moet je gewoon op MP zetten en zien wat de gek ervoor geeft.

Best lastig om een voor een ander de waarde van iets te bepalen. Het maakt nogal uit of je iets snel kwijt wilt, of juist het onderste uit de kan wilt. Wil je graag die gitaar hebben waar je al een tijdje naar zocht?? Waar woont de verkoper?
Allemaal factoren die voor mij de prijs mede bepalen in elk geval. Het wordt anders als je het over een vintage instrument hebt. (nee, niet gewoon een oude gitaar)

Wilson
8 april 2011, 00:03
Ik heb een japanse fender stratocaster ´62 reissue uit halverwege jaren tachtig (ik meen 1985/6). Wat zou die in goede staat waard moeten zijn? 600?

De mijne heeft enkele beschadigingen, waaronder een grotere plek waar de lak vanaf is onder de oksel. Daarnaast zijn de frets redelijk afgesleten en moeten deze misschien wel gevlakt worden om hem weer optimaal bespeelbaar te maken (er zitten nu een paar dode noten op bij het benden). Verder is alles origineel, behalve de bedrading en de switch die versleten was (het origineel heb ik wel nog). Hij is zwart.

Wat denken jullie ervan in deze staat? 500? of is dat teveel?

Wilson
8 april 2011, 16:54
ohja, en een laatste waardeverlagend aspect: de vorige eigenaar heeft zijn initiaal gegraveerd in de jackplate en die metalen plaat waarmee de hals vastgeschroefd zit. 450 dan misschien?

frander
8 april 2011, 17:48
Ga nog ff door, dan kom ik hem straks gratis afhalen. Of als ik nog langer wacht kom je hem mss wel brengen hahaha. Maar ff serieus: Geen idee. Zou hem nooit wegdoen voor dat geld!

Wilson
9 april 2011, 15:57
maar niemand heeft een idee?

Hendriks
9 april 2011, 16:06
maar niemand heeft een idee?

Ik heb een tijdje geleden 1 verkocht voor 400 in dezelfde staat als die van jou , die had wel (standaard) Dimarzio elementen. Ik denk dat meer vragen moeilijk word.

Sanderltd
9 april 2011, 16:51
Wat zou een Fender stratocaster uit 1972-1973 moeten opbrengen? Volgende specs:

- Niet originele lak (was ooit olympic white, en heeft nu wel diezelfde kleur weer)
- Niet originele tuners
- Originele brug (hard tail!)
- 3 punts halsbevestiging
- 1 string tree (in plaats van 2, wat couranter zou zijn?)
- Rosewood toets, originele frets, in gewone, speelbare staat.
- Geen originele pickups

Ik zie de vollédig originele weggaan voor zo'n 3000 euro. Maar wat met de niet-originelen?

KurtFender
9 april 2011, 17:08
Wat zou een Fender stratocaster uit 1972-1973 moeten opbrengen? Volgende specs:

- Niet originele lak (was ooit olympic white, en heeft nu wel diezelfde kleur weer)
- Niet originele tuners
- Originele brug (hard tail!)
- 3 punts halsbevestiging
- 1 string tree (in plaats van 2, wat couranter zou zijn?)
- Rosewood toets, originele frets, in gewone, speelbare staat.
- Geen originele pickups

Ik zie de vollédig originele weggaan voor zo'n 3000 euro. Maar wat met de niet-originelen?

Heb je de orginele pickups en tuners nog?

geert1976
9 april 2011, 18:51
Wat zou een Fender stratocaster uit 1972-1973 moeten opbrengen? Volgende specs:

- Niet originele lak (was ooit olympic white, en heeft nu wel diezelfde kleur weer)
- Niet originele tuners
- Originele brug (hard tail!)
- 3 punts halsbevestiging
- 1 string tree (in plaats van 2, wat couranter zou zijn?)
- Rosewood toets, originele frets, in gewone, speelbare staat.
- Geen originele pickups

Ik zie de vollédig originele weggaan voor zo'n 3000 euro. Maar wat met de niet-originelen?

Liefhebberswaarde heeft die niet meer, tis dus een player, gezien de huidige markt zal die wel niet verder komen als E 1000,00
Ik wist trouwens niet dat er in 72-73 al hardtail strats waren, ik dacht altijd dat die dingen rond 77-79 zijn gemaakt:???:

Hendriks
9 april 2011, 19:31
Wat zou een Fender stratocaster uit 1972-1973 moeten opbrengen? Volgende specs:

- Niet originele lak (was ooit olympic white, en heeft nu wel diezelfde kleur weer)
- Niet originele tuners
- Originele brug (hard tail!)
- 3 punts halsbevestiging
- 1 string tree (in plaats van 2, wat couranter zou zijn?)
- Rosewood toets, originele frets, in gewone, speelbare staat.
- Geen originele pickups


Ik zie de vollédig originele weggaan voor zo'n 3000 euro. Maar wat met de niet-originelen?

Bodie en hals op ebay zetten , levert het wel meer op als 1000.

geert1976
9 april 2011, 19:55
Bodie en hals op ebay zetten , levert het wel meer op als 1000.

Een refin body?, dappere gedachte, ik denk het eerlijk gezegd niet...

TDZH
9 april 2011, 19:58
http://www.thomann.de/gb/esp_ltd_ec_414_fm_stbk.htm

Deze, maar dan tweedehands.

Hendriks
9 april 2011, 20:06
Een refin body?, dappere gedachte, ik denk het eerlijk gezegd niet...

Kijk maar eens op ebay Geert , alleen een vroege jaren 70 hals gaat daar al voor rond de $1000. Die refin is zeker waarde verminderend maar levert zomaar $750 op.

geert1976
9 april 2011, 20:08
Kijk maar eens op ebay Geert , alleen een vroege jaren 70 hals gaat daar al voor rond de $1000. Die refin is zeker waarde verminderend maar levert zomaar $750 op.

Duvels,

Ik weet een soortgelijke strat te liggen, PU's niet origineel, lakwerk lelijk, maar wel origineel en die kan ik oppikken voor E 1100,00:???:

Hendriks
9 april 2011, 20:29
Duvels,

Ik weet een soortgelijke strat te liggen, PU's niet origineel, lakwerk lelijk, maar wel origineel en die kan ik oppikken voor E 1100,00:???:

Direct doen.
Als de hals en bodie (ongeveer) dezelfde datering hebben levert het goed geld op .

Ik heb nog even op ebay gekeken en ik heb niets overdreven betreft de waardes , hals : 900-1200 en bodie rond de 600-1000. O'ja Dollars!

Sanderltd
10 april 2011, 09:35
Heb je de orginele pickups en tuners nog?

Ja hoor, heb ik natuurlijk nog... Ik ga hier vragen om de waarde, maar speciaal daarom gebruik ik even andere pickups en tuners, zodat ik toch een lekker vertekend beeld krijg van de waarde. Kwestie van iedereen een beetje voor de gek te houden. :crazyhappy:
Met alle respect trouwens, maar ik denk niet dat jij hier de man bent om waardes te schatten van gitaren. (Zelf al zijn ze recent gebouwd.)

En bedankt aan de rest! :)
Ik héb de gitaar overigens niet zelf, maar een kennis van me heeft al jaren zo'n ding en dacht eraan hem te verkopen.

Ijselrobo 07
14 april 2011, 14:05
oké.. gewoon even benieuw voor wat ik ervoor kan krijgen:

Een Fender (MIM) Lonestar stratocaster:
Alles compleet,
niet aan gesleuteld,
nog 2½ jaar gerantie,
hier staan de spec's (http://www.fender.com/en-NL/products/search.php?partno=0139410380),
Er zit een Fender gig bag bij, schaller straplock's en een Fender Riem,
De gitaar komt uit 2010,
De nieuwprijs is €650.
Het enige zichtbare gebruikersspoor is, is dat er wat krasjes op de slagplaat zitten.
Hier een foto:
http://img545.imageshack.us/img545/3185/lonestarbody.jpg (http://img545.imageshack.us/i/lonestarbody.jpg/)

En hier nog een (MIC) Blade Dayton Standaard:
alles compleet,
niet aan gesleuteld,
hier staan de spec's (http://www.bladeguitars.com/guitars/dayton/dayton-standard/)
Gebruikerssporen: er zitten twee kleine, bijna onzichtbare deukjes op de gitaar (een op de voorkant en een op de achterkant) en een soort koffievlek op het brug element (geen idee waar die vandaan komt),
Er zit een hard case bij, Zwarte boston straplock's en een goede leren riem,
De gitaar komt uit 2009, en alle papieren ervan heb ik nog.
Nieuwprijs is €700-€750.
Hier een foto:
http://img193.imageshack.us/img193/5749/bladebody.jpg (http://img193.imageshack.us/i/bladebody.jpg/)

Venlonaer
14 april 2011, 18:57
Tussen de 50 en 60 procent van de nieuwprojs. Doe het rekensommetje zelf maar :ok:

Exi
14 april 2011, 19:33
Die Blade is cool!:cooler:

zeppo
14 april 2011, 19:44
... cool zeker, maar ik vind dat je niet 8 foto's van 4000 x 3000 pixels in een forum moet plaatsen. Stoort mijn downloads teveel :seriousf:

Ijselrobo 07
14 april 2011, 19:52
... cool zeker, maar ik vind dat je niet 8 foto's van 4000 x 3000 pixels in een forum moet plaatsen. Stoort mijn downloads teveel :seriousf:

sorry.. maar het duurt me te lang om ze allemaal te verkleinen..
maar zijn de gitaren echt niet meer waard dan 50-60 % van de nieuwprijs?
want ik dacht zelf, als ik ze 2e hands verkoop, dat ze dan (de Blade) voor +/- €600 (en de fender) voor +/- €500 weg kon doen...

The Bertman
14 april 2011, 20:23
Sorry hoor, maar de pagina laadt haast niet. En aangezien je te besodemieterd bent om de plaatjes zelfs maar te verkleinen, heb ik ze er maar afgeflikkerd. (op 1 na, bofferd.)

@iedereen: Plaatjes van een normale grootte graag, en niet meer dan twee. Vanaf heden.

Gearjunkie
14 april 2011, 21:01
sorry.. maar het duurt me te lang om ze allemaal te verkleinen..
maar zijn de gitaren echt niet meer waard dan 50-60 % van de nieuwprijs?
want ik dacht zelf, als ik ze 2e hands verkoop, dat ze dan (de Blade) voor +/- €600 (en de fender) voor +/- €500 weg kon doen...

Nee, ik denk niet dat je dat gaat krijgen. Maximaal 2/3 van de nieuwprijs. Kijk maar eens op bijv. Marktplaats hoeveel van die dingen worden aangeboden.

Ijselrobo 07
14 april 2011, 21:09
@The Bertman: ik heb even 2 van de foto's opnieuw geupload en ditkeer niet zo'n grote bestanden :)

@Gearjunkie: als ik zo even zoek.. vindt ik geen 2e hands Fender mim's zoals die van mij is, en geen enkele Dayton.. zoek ik nu gewoon verkeerd?

The Bertman
14 april 2011, 21:30
Cool, dankjewel. :)

Wabbie
14 april 2011, 21:48
sorry.. maar het duurt me te lang om ze allemaal te verkleinen..
maar zijn de gitaren echt niet meer waard dan 50-60 % van de nieuwprijs?
want ik dacht zelf, als ik ze 2e hands verkoop, dat ze dan (de Blade) voor +/- €600 (en de fender) voor +/- €500 weg kon doen...

Als ik zo zie wat zowel je Fender als je Dayton op Thomann nieuw doen dan zou ik niet rekenen dat je er dat voor gaat krijgen tweedehands. 50-60% is wel een goede indicatie van de tweedehands prijs, tenzij je toevallig een hip gehypt gitaartje te koop hebt staan.

GibsonSG99
14 april 2011, 23:00
Ik heb precies ook zon fender lonestar, alleen dan in sunburst gehad.
Heb deze met veel moeite en geduld vorig jaar voor nog 450 euro op marktplaats kunnen verkopen. In eerste instantie schrok ik toen ik alleen maar biedingen van 200-330 kreeg en iedereen belde dat de gitaar niet meer waard is.....

Laat je niet gek maken en heb geduld. (met het geld kocht ik met mijn eigen spaarcentjes ervij een gibson sg)

Wat de blade betreft, geen idee....

Hopelijk heb je hier wat aan :)

Tunes
15 april 2011, 09:06
Als je geen haast hebt dan kan je een redelijk bedrag krijgen, er moet maar net iemand op dat moment DIE gitaar zoeken.
Voor de rest is het voornamelijk geluk zoekers die op het moment bieden (en dan nog het gore lef hebben om te doen of jij wel heel veel mazzel hebt dat hij toch nog een bod heeft gedaan).

guitarnijboer
15 april 2011, 11:00
Als je geen haast hebt dan kan je een redelijk bedrag krijgen, er moet maar net iemand op dat moment DIE gitaar zoeken.
Voor de rest is het voornamelijk geluk zoekers die op het moment bieden (en dan nog het gore lef hebben om te doen of jij wel heel veel mazzel hebt dat hij toch nog een bod heeft gedaan).

Tja, ik hoor daar toch wat frustraties... Toch denk ik niet dat het reeel is om voor een 2e hands gitaar bijna de nieuwwaarde (of zoals ik ook wel eens zie) meer dan de nieuwprijs te vragen omdat jij zonder verder te kijken je spaarcentjes hebt uitgegeven bij die veel te dure kleine winkel op de hoek.

Ik zie van die Japanse strats uit begin '90 voor 3, 4 of 500 Euro op marktplaats staan. Zelf had ik ook zo'n bugdet ding ( '54 reissue ) maar die heb ik gewoon weggegeven nadat ik andere gitaren had gekocht. Na 10 - 15 jaar is die gitaar toch ook wel afgeschreven? Jij hebt er plezier van gehad en dat heeft je wat geld gekost, prima toch. Afschrijven heet dat. Of verkoop je je oude TV ook weer voor de nieuwwaarde om dat je er toen en toen zus en zoveel voor betaald hebt. Tuurlijk niet! Je hebt er toch ook fijn naar gekeken / gebruik van gemaakt? Die Japanse gitaartjes kosten destijds nieuw 900,- gulden en geloof mij, van de ceramische PU's tot en met de 3mm dikke polyesther laklaag waren die dingen toen het geld al niet waard. Laat staan dat je hiervoor nu opnieuw de nieuwprijs zou moeten betalen.

Natuurlijk zitten er koopjesjagers op Marktplaats. Als je de volle mep wilt betalen kun je gewoon in de winkel terecht. Voor een leuke prijs 2e hands een gebruik product aanschaffen wat jij nog goed kan gebruiken en de ander toch niet meer nodig heeft is toch ook het hele idee achter deze site? Dat hebberige gedoe van al die handelaren en azijnpissers die het onderste uit de kan moeten hebben.

Ik vindt het eigenlijk wel humor en vermakelijk om te zien wat er gevraagd wordt en welke verhalen erbij worden verzonnen om de prijs te rechtvaardigen. Ik denk wel eens: zou die adverteerder echt denken dat er geen google op mijn computer zit? :seriousf:

TDZH
26 april 2011, 21:18
Hoi allemaal,

Hoeveel kan ik krijgen voor een Gibson SG Standard uit 2009, met de originele koffer en alle boekjes etc?
De gitaar heeft een kopbreuk gehad, die is gerepareerd, maar nog wel duidelijk zichtbaar is.

ESP LTD
26 april 2011, 21:25
Hoi allemaal,

Hoeveel kan ik krijgen voor een Gibson SG Standard uit 2009, met de originele koffer en alle boekjes etc?
De gitaar heeft een kopbreuk gehad, die is gerepareerd, maar nog wel duidelijk zichtbaar is.

Ouchouch, dat drukt de prijs echt behoorlijk. Niet zozeer voor degene die er alleen op wil spelen, maar wel op degene die er later ook nog wat op wil verdienen.

Plusminus 400 euro?

Sanderltd
26 april 2011, 22:13
Onzin. Zo'n kopbreuk drukt de prijs helemaal niet per definitie "behoorlijk". Het is maar net hoe belangrijk de volgende koper(s) die kopbreuk vinden. Ik heb al Les pauls en Sg's met kopbreuken verkocht zien worden voor slechts ietsje minder dan de standaard tweedehandsprijs.
Voor 400 zou ik hem alleszins nu direct kopen...

ESP LTD
26 april 2011, 22:14
Onzin. Zo'n kopbreuk drukt de prijs helemaal niet per definitie "behoorlijk". Het is maar net hoe belangrijk de volgende koper(s) die kopbreuk vinden. Ik heb al Les pauls en Sg's met kopbreuken verkocht zien worden voor slechts ietsje minder dan de standaard tweedehandsprijs.
Voor 400 zou ik hem alleszins nu direct kopen...

Dat zet ik er toch bij? En een kopbreuk drukt wel degelijk de prijs. En hij is ook nog is goed zichtbaar.

geert1976
26 april 2011, 22:34
Hoi allemaal,

Hoeveel kan ik krijgen voor een Gibson SG Standard uit 2009, met de originele koffer en alle boekjes etc?
De gitaar heeft een kopbreuk gehad, die is gerepareerd, maar nog wel duidelijk zichtbaar is.

Normaal zou die rond de E 800,00 doen, nu denk ik, met alle toeters en bellen erbij schat ik E 550,00 a E 575,00, mits de breuk netjes is hersteld, mag natuurlijk wel zichtbaar zijn:ok:

Plaats eens een post van de breuk, maakt het voor mij iets makkelijker schatten

Sanderltd
26 april 2011, 23:20
Dat zet ik er toch bij? En een kopbreuk drukt wel degelijk de prijs. En hij is ook nog is goed zichtbaar.

Hij drukt natuurlijk de prijs, maar niet "behoorlijk", en zeker niet tot 400 euro. :)
En nogmaals; de zichtbaarheid maakt volgens mij weinig uit. Kopers gaan eerder na HOE de breuk hersteld werd en eventueel door wie. Dat is mijn inziens gewoonweg ook belangrijker dan hoe het eruit ziet. Je kunt een prutherstelling namelijk mooi camoufleren met lak, maar dan heb je er niets aan. :)

geert1976
26 april 2011, 23:40
Hij drukt natuurlijk de prijs, maar niet "behoorlijk", en zeker niet tot 400 euro. :)
En nogmaals; de zichtbaarheid maakt volgens mij weinig uit. Kopers gaan eerder na HOE de breuk hersteld werd en eventueel door wie. Dat is mijn inziens gewoonweg ook belangrijker dan hoe het eruit ziet. Je kunt een prutherstelling namelijk mooi camoufleren met lak, maar dan heb je er niets aan. :)

Yep, daarom heb ik hem gevraagd een paar pica's te plaatsen:ok:

peter_l
26 april 2011, 23:48
Tja, ik hoor daar toch wat frustraties... Toch denk ik niet dat het reeel is om voor een 2e hands gitaar bijna de nieuwwaarde (of zoals ik ook wel eens zie) meer dan de nieuwprijs te vragen omdat jij zonder verder te kijken je spaarcentjes hebt uitgegeven bij die veel te dure kleine winkel op de hoek.

Ik zie van die Japanse strats uit begin '90 voor 3, 4 of 500 Euro op marktplaats staan. Zelf had ik ook zo'n bugdet ding ( '54 reissue ) maar die heb ik gewoon weggegeven nadat ik andere gitaren had gekocht. Na 10 - 15 jaar is die gitaar toch ook wel afgeschreven? Jij hebt er plezier van gehad en dat heeft je wat geld gekost, prima toch. Afschrijven heet dat. Of verkoop je je oude TV ook weer voor de nieuwwaarde om dat je er toen en toen zus en zoveel voor betaald hebt. Tuurlijk niet! Je hebt er toch ook fijn naar gekeken / gebruik van gemaakt? Die Japanse gitaartjes kosten destijds nieuw 900,- gulden en geloof mij, van de ceramische PU's tot en met de 3mm dikke polyesther laklaag waren die dingen toen het geld al niet waard. Laat staan dat je hiervoor nu opnieuw de nieuwprijs zou moeten betalen.

Natuurlijk zitten er koopjesjagers op Marktplaats. Als je de volle mep wilt betalen kun je gewoon in de winkel terecht. Voor een leuke prijs 2e hands een gebruik product aanschaffen wat jij nog goed kan gebruiken en de ander toch niet meer nodig heeft is toch ook het hele idee achter deze site? Dat hebberige gedoe van al die handelaren en azijnpissers die het onderste uit de kan moeten hebben.

Ik vindt het eigenlijk wel humor en vermakelijk om te zien wat er gevraagd wordt en welke verhalen erbij worden verzonnen om de prijs te rechtvaardigen. Ik denk wel eens: zou die adverteerder echt denken dat er geen google op mijn computer zit? :seriousf:

Je hebt met het afschrijvingsverhaal ergens wel gelijk, alleen kun je van een TV uit 1991 wel stellen dat het vet mazzel is dat-ie het überhaupt nog doet, én gevoelsmatig zit er wel een heel verschil met een gitaar. Technisch gezien is de TV natuurlijk zwaar achterhaald, wat weer niet geldt voor een Strat; eentje uit '91 zal niet wezenlijk verschillen met een nieuwe. En als een 20 jaar oude gitaar het tot vandaag heeft overleefd dan moet er wel iets goeds aan zitten, anders was-ie allang tot onderdelenbron verheven of richting schroot gegaan.
Verder heb ik me er na de invoering van de euro ook eerst tegen verzet, maar ik heb om me heen gezien dat de prijzen gestaag omhoog gingen, dus bleef er weinig over van de brave 2,2 omrekenfactor.

Ik kan me wél voorstellen dat het wat onzinnig of ergerniswekkend is als iemand een fiks opgebruikte oude gitaar met alle gebreken voor een veel te hoge prijs probeert te verkopen, dan ben je beter af met een nieuwe Squier of Richwood. Of helemaal van de zotte (vind ik persoonlijk) om oude ranzige Hondo's van multiplex (vooral die lelijke H76 Strat) als 'made by Tokai' voor 4 tot 500 euro proberen te slijten. Maar als de - in dit geval Japanse - Strat nog in goede staat is en/of zelfs 'refurbished' is, lijkt het me dat een prijsje van 100 of 200 euro ook weer wat aan de lage kant is, zeker als het van Fender, Tokai of een ander merk met een zekere reputatie is.

Maarre: heb jij dan toevallig niet nog een volledig afgeschreven Gibson Les Paul Standard uit 1958 in je kast staan, onder het stof? Krijg je van mij een krat bier voor, da's meer dan niks :soinnocent:

munkie
27 april 2011, 09:36
+1 Ook totaal niet mee eens wat een l*lkoek. Het enige wat echt kan verslijten aan een electrische gitaar is het fretwerk. Dat is het eerste waar ik naar kijk, snaren opzij, fretwerk checken. Als je dat moet laten vervangen door een vakman kost dat minimaal 200 of meer afhankelijk van soort hout voor de toets, wel of geen binding enz.

OK bij Gibsons moet je uitkijken voor al dan niet slecht gerepareerde kopbreuken. Maar Fender-achtigen, maple necks met de kop rechtdoor zeg maar, kan weinig mee misgaan. Een nieuwe potmeter kost 2,50, een nieuwe 5 way switch 12,50. Krassen/deuken in de body maakt nix uit. Standaard formaat hardware, electronica en elementen zijn overal te bestellen.

Ik verzamel ouwe Jappen van eind jaren 70, begin 80. Gister in een winkel weer eentje beetgehad. Goed fretwerk voor de leeftijd. Hij had een tijdje stilgelegen. Even stemmen en weer los spelen. En dan voel je gewoon de resonantie, hij loopt niet aan, ook electrisch is ie nog helemaal functioneel na 25 jaar. Poly lak dus dat bladdert er niet af. Dikke tremolo met massief messing brugzadels. Wat een kwaliteit.

peter_l
27 april 2011, 15:00
En, Munkie: mocht je 'm voor niks meenemen? Dat ding was natuurlijk al vét afgeschreven :crazyhappy:

TDZH
29 mei 2011, 18:28
Had een tijdje terug al gepost. Hoeveel kan ik krijgen voor een Gibson SG Standard uit 2009, met een vakkundig gerepareerde kopbreuk, die nog wel te zien is. Plus koffer en boekjes etc.

http://i869.photobucket.com/albums/ab252/TDZH/SAM_0017.jpg

http://i869.photobucket.com/albums/ab252/TDZH/SAM_0014.jpg

http://i869.photobucket.com/albums/ab252/TDZH/SAM_0019.jpg

UnDefined
29 juni 2011, 21:52
Dit topic toch maar eventjes bumpen.
Ik kwam vandaag deze gitaar tegen aan het uitstalraam van de kringloopwinkel.
Wat is ze, en zou ze de €20 nog waard zijn?

http://img718.imageshack.us/img718/5521/29062011331.jpg
(sorry voor de foto, had enkel een gsm bij)

Ze lijkt wel wat op de volgende Kingston, maar het is hem zeker niet.
http://www.junkguitars.com/junk1.JPG

Hopelijk kan iemand me verder helpen.

Oranjeaap
29 juni 2011, 23:10
teisco of iets in die richting

Kan leuk zijn

langun
1 juli 2011, 12:33
Iemand een idee wat een DeArmond Starfire Custom, inclusief koffer, tegenwoordig nog waard is?

http://semihollowbodyguitar.org/files/2011/03/-62412707206867980.jpg

Mesjoggah
24 juli 2011, 14:40
Zit er aan te denken m'n Artist op te ruimen, Ibanez AR50 1981 en 100% origineel en met koffer, aan de achterkant bij de bellycut zitten een paar beschadigingetjes maar niets wereldschokkends.

Wat is ze volgens jullie nog waard?

http://i478.photobucket.com/albums/rr149/Mesjoggah/IMG_7332.jpg

http://i478.photobucket.com/albums/rr149/Mesjoggah/IMG_7338.jpg

http://i478.photobucket.com/albums/rr149/Mesjoggah/IMG_7340.jpg

The Unforgiven
24 juli 2011, 16:31
Zit er aan te denken m'n Artist op te ruimen, Ibanez AR50 1981 en 100% origineel en met koffer, aan de achterkant bij de bellycut zitten een paar beschadigingetjes maar niets wereldschokkends.

Wat is ze volgens jullie nog waard?

http://i478.photobucket.com/albums/rr149/Mesjoggah/IMG_7332.jpg

http://i478.photobucket.com/albums/rr149/Mesjoggah/IMG_7338.jpg

http://i478.photobucket.com/albums/rr149/Mesjoggah/IMG_7340.jpg
Snap niet dat je die gitaar kwijt wil, ik vind hem echt prachtig!

Mesjoggah
24 juli 2011, 19:21
Snap niet dat je die gitaar kwijt wil, ik vind hem echt prachtig!

Dat is ie ook, maar hij staat hier vooral in het rek mooi te zijn.

Flitser
24 juli 2011, 19:59
Hoeveel kost een Ibanez JEM555, oftewel de signature van Steve Vai, tweedehands? Ik heb geen voorbeeld, maar stel maar voor dat er wat lichte gebruikerssporen op de gitaar zit en er voor de rest geen erge beschadigingen zijn.

Pepe
24 juli 2011, 20:11
Een hoop vragen maar antwoorden ho maar?

Vooruit.
TDZH: 600
UnDefined: huilend zigeunerinnetje
langun: 475
Mesjoggah: 550
Flitser: 650

Mesjoggah
24 juli 2011, 20:24
Hoeveel kost een Ibanez JEM555, oftewel de signature van Steve Vai, tweedehands? Ik heb geen voorbeeld, maar stel maar voor dat er wat lichte gebruikerssporen op de gitaar zit en er voor de rest geen erge beschadigingen zijn.

Bezint eer ge begint.. mijn mening is dat je dan net zo goed een rg350 kunt kopen en die opwaardeert met DiMarzio's, scheelt je 300 euro en is kwalitatief net zo goed.

johns
24 juli 2011, 21:02
Dat is ie ook, maar hij staat hier vooral in het rek mooi te zijn.

Ik lees prijzen tussen de 200 en 350 euro's. En dit is een mooie :)

geert1976
24 juli 2011, 21:27
Een hoop vragen maar antwoorden ho maar?

Vooruit.
TDZH: 600
UnDefined: huilend zigeunerinnetje
langun: 475
Mesjoggah: 550
Flitser: 650

Die SG met neckcrack, zie ik op dit moment niet meer doen dan rond de E 500,00 a E 525,00.
De SG Standards die te koop worden aangeboden voor E 750,00 blijven ook gewoon staan.

Levert een AR 50 tegenwoordig al E 550,00 op:???:
Wat mag mijn AR 300 dan al opleveren E 1000,00?

Dirk_Hendrik
24 juli 2011, 21:33
UnDefined: huilend zigeunerinnetje

Goed uitgedrukt. Ik heb ergens ook zo'n kreng liggen, wachtend op de tijd dat ik eens wil beginnen aan een grunge projectje met de naam Jordans (Crunchy). Destijds op de vrijmarkt meegeraapt voor 15 gulden. Een zeer realistische prijs.

Flitser
3 augustus 2011, 22:07
Ik ben van plan een Ibanez JS100 te kopen. Iemand vraagt er 400 voor, maar de Back Plate mist. Wat is een mooie prijs hiervoor?

The Unforgiven
4 augustus 2011, 05:10
Een Chinese Epiphone Les Paul Standard met Emg 81 & 85?

Mesjoggah
4 augustus 2011, 06:59
Ik ben van plan een Ibanez JS100 te kopen. Iemand vraagt er 400 voor, maar de Back Plate mist. Wat is een mooie prijs hiervoor?

Ik denk dat €350 een mooie prijs is voor een tweedehands JS100

Venlonaer
4 augustus 2011, 09:08
Een Chinese Epiphone Les Paul Standard met Emg 81 & 85?

Ik denk dat je voor 300euro een mooie deal hebt.

Terminus
4 augustus 2011, 11:05
Ik denk dat €350 een mooie prijs is voor een tweedehands JS100

350 is een prima prijs, die boeit toch niet zo en als het écht moet bestel je er eentje, kost bijna niks.

Dribbel_
5 augustus 2011, 17:47
Ik heb hier een witte Ibanez ART (350,- nieuw) daar zit een set EMG's 81/60 ingebouwd (175,-).

Hij wordt helemaal afgesteld geleverd dus geen dure afstelbeurt of iets nodig in een winkel.

Wat zou een nette prijs zijn om hiervoor te vragen? :)
http://images.piens.be/ibanez/Ibanez_ART-120_WH.jpg

Mr.Fingers
5 augustus 2011, 18:00
upgrades verdienen zichzelf nooit terug, ik denk dat je met 300€ al erg blij mag zijn.

Oranjeaap
7 augustus 2011, 13:40
Kan iemand mij vertellen wat de normale 2ehands prijs is voor een Fender USA standard stratocaster met lichte beschadegingen?

Pepe
7 augustus 2011, 14:05
Normaal en licht zijn ongedefinieerd dus daar kan je nog alle kanten mee op.
De bottomprijs voor de USA stand is 650, daar mogen wat gebruikssporen aan hangen.

geert1976
9 augustus 2011, 12:58
Mijn nieuwsgierigheid is een beetje gewekt vanwege de vraagprijzen op MP en diverse posten in dit topic.

Wat zou volgens jullie mijn Japanse Ibanez AR 300 uit 1989 waard zijn?
Gitaar is helemaal ok, zelfs geen fretwear.
Originele humbuckers zijn door Sacksioni verwijderd en er zijn Gibson Tommy Iommi humbuckers ingezet (eveneens splitbaar op de originele pots)

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4219.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4214.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4220.jpg

Venlonaer
9 augustus 2011, 13:01
5 euro kom ik hem meteen halen!:)

haha nee grapje geert, ik heb geen idee. T'is wel een mooie:ok:

bass blom
9 augustus 2011, 13:20
geert heeft vast zelf wel een idee :D

geert1976
9 augustus 2011, 13:23
geert heeft vast zelf wel een idee :D

Nou eigenlijk niet, dacht dat die dingen rond de E 500,00 a E 600,00 deden, maar de laatste tijd zie ik de lager geklasseerde AR 50 en AR 100 al voor die bedragen weggaan:???:

Pepe
9 augustus 2011, 13:23
Je zou dit (http://cgi.ebay.nl/IBANEZ-Artist-AR-300-CS-Custom-Legend-OHC-COA-/120757263335?pt=Gitarren&hash=item1c1db19be7) in de gaten kunnen houden, de buying prijs is een betere indicatie dan de vraagprijs.



Weet je zeker dat het Japans is? Of de 300? Volgens mij had de Japanse 300 altijd mini schakelaars maar de Koreaanse versie niet.

geert1976
9 augustus 2011, 13:24
Je zou dit (http://cgi.ebay.nl/IBANEZ-Artist-AR-300-CS-Custom-Legend-OHC-COA-/120757263335?pt=Gitarren&hash=item1c1db19be7) in de gaten kunnen houden, de buying prijs is een betere indicatie dan de vraagprijs.



Weet je zeker dat het Japans is? Of de 300? Volgens mij had de Japanse 300 altijd mini schakelaars maar de Koreaanse versie niet.

Het is echt een Jappaner (staat er netjes op) en het serienummer geeft aan Iida fabriek Japan en het is een AR 300;)

De mijne heeft ook de ebben toets en fabriek af splitbare humbuckers.

hier de achterzijde van de headstock:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4216.jpg

Nu weet ik wel dat de laatste Japanse exemplaren van eind 80 wel verschilden met de versies uit de jaren 70 en begin 80er jaren, zoals bv de headstock.

De Koreaanse Artist uitvoeringen hadden trouwens de 70 headstock

Pepe
9 augustus 2011, 13:31
Okee... het is bij Ibanez vrij simpel, hoe hoger het model hoe meer kermis. Het topmodel 500 had knoppen all over, de 300 had 2 mini switches, de 200 geen.

doorgaans... ik ken niet alle jaargangen van de Artist uit mijn hoofd...

geert1976
9 augustus 2011, 13:39
Okee... het is bij Ibanez vrij simpel, hoe hoger het model hoe meer kermis. Het topmodel 500 had knoppen all over, de 300 had 2 mini switches, de 200 geen.

doorgaans... ik ken niet alle jaargangen van de Artist uit mijn hoofd...

En dan is er nog verschil in binding: de AR 200 had de dunne binding en de AR 300 en 500 hadden de dikke binding.

Ik vond mijn Ibanez terug in de brochure van 88 en 89.

Maar je hebt gelijk Pepe, het is bij Ibanez soms erg ingewikkeld..

TimS
9 augustus 2011, 13:50
Normaal en licht zijn ongedefinieerd dus daar kan je nog alle kanten mee op.
De bottomprijs voor de USA stand is 650, daar mogen wat gebruikssporen aan hangen.
Ik heb er een maand geleden een verkocht voor 650 euro die nog als nieuw was. De markt ligt echt compleet op z'n gat, de 800 euro die sommige mensen ervoor vragen krijg je er echt niet meer voor.

Hendriks
9 augustus 2011, 13:56
Er zit een groot verschil in "vragen"en "krijgen" .

TimS
9 augustus 2011, 14:02
Ik neem aan dat met de "bottomprijs" de verkoopprijs wordt bedoeld?

Pepe
9 augustus 2011, 14:20
Het is echt een Jappaner (staat er netjes op) en het serienummer geeft aan Iida fabriek Japan en het is een AR 300;)




Fuji stopte de setneck productie in 87 omdat productie naar Korea werd verschoven maar Idda heeft inderdaad nog daarna nog een aantal 300's geproduceerd en dit zal er een van zijn. Ze zijn wel de switches vergeten wat mij betreft.

Pepe
9 augustus 2011, 14:21
Ik neem aan dat met de "bottomprijs" de verkoopprijs wordt bedoeld?

Met bottom bedoel ik, voor veel lager zie je ze zelden aangeboden wat uiteraard niet wil zeggen dat ze niet voor lager verkocht worden.

geert1976
9 augustus 2011, 14:28
Fuji stopte de setneck productie in 87 omdat productie naar Korea werd verschoven maar Idda heeft inderdaad nog daarna nog een aantal 300's geproduceerd en dit zal er een van zijn. Ze zijn wel de switches vergeten wat mij betreft.

Inderdaad, ipv daarvan hebben ze push-pull tonepots gemonteerd (stiekum vind ik dit ook handiger) en is ook productietechnisch wat goedkoper....

Oranjeaap
9 augustus 2011, 15:43
Dit leek mij wel wat. Heb niet zo veel verstand van Fender gitaren, iemand hier een mening over??

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/471629539-fender-usa-stratocaster.html?return=eJwtjMsKwjAQRf%2Bl0CzbxEq lKUHqRvAvQhtJaB5DZwKi%2BO%2Bm6u6e%2B9JSyJeTfEQpei4 rNHqb7WiJQLbtmsDEJuhtJfBaEzbRt79KAxbOD68EW1BRqrtJ1 N0luyJ6zgdewFOBp4Mi8b7gvwK7u8ehBFPMwWxuLphw3x4YQFa cQUKa02LUaTiK25Vlp7631fj%2BABbvN3M%3D&df=1&fta=eNotzcFuwyAMBuB38SFnSLNmscW50g57hYgC7ZBIQTV0Ua u%2B%2B5xot%2F%2B3rc8WR3wxfiK0e5ofNjGQVOlrMrrzbGpG TS3iUalJUar4jIX44lnGpaKipeCtLeEeHWWO2HelNKO6krm67I MZp0F%2FnboWzU5s%2FoBQ7DUARUEYDwjR74%2F7I4J22o0hHF YJ48W7IEGdw6A%2FtgstxzUX63lO4XatPxuiZDEhLHadN1cov8 M9gv0F%2Bv6PDyCLCl%2Fv9x9D4EwQ&fta_ind=1&fs=1

Venlonaer
9 augustus 2011, 15:47
Hier hoort hij beter thuis, dus heb ik mijn bericht hier geplaatst:

Even in dit topic navragen. Is die €2500 een mooie prijs voor deze PRS MCcartry?

http://link.marktplaats.nl/461898565

CID-Gibson
9 augustus 2011, 20:40
Hier hoort hij beter thuis, dus heb ik mijn bericht hier geplaatst:

Even in dit topic navragen. Is die €2500 een mooie prijs voor deze PRS MCcartry?

http://link.marktplaats.nl/461898565

Ik vind het een mooie gitaar, ziet er uit als kienhout "wortelhout" HEEL mooi fineerlaag aan de voorkant. :crazyhappy:

Pepe
9 augustus 2011, 22:11
Dit leek mij wel wat. Heb niet zo veel verstand van Fender gitaren, iemand hier een mening over??

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/471629539-fender-usa-stratocaster.html?return=eJwtjMsKwjAQRf%2Bl0CzbxEq lKUHqRvAvQhtJaB5DZwKi%2BO%2Bm6u6e%2B9JSyJeTfEQpei4 rNHqb7WiJQLbtmsDEJuhtJfBaEzbRt79KAxbOD68EW1BRqrtJ1 N0luyJ6zgdewFOBp4Mi8b7gvwK7u8ehBFPMwWxuLphw3x4YQFa cQUKa02LUaTiK25Vlp7631fj%2BABbvN3M%3D&df=1&fta=eNotzcFuwyAMBuB38SFnSLNmscW50g57hYgC7ZBIQTV0Ua u%2B%2B5xot%2F%2B3rc8WR3wxfiK0e5ofNjGQVOlrMrrzbGpG TS3iUalJUar4jIX44lnGpaKipeCtLeEeHWWO2HelNKO6krm67I MZp0F%2FnboWzU5s%2FoBQ7DUARUEYDwjR74%2F7I4J22o0hHF YJ48W7IEGdw6A%2FtgstxzUX63lO4XatPxuiZDEhLHadN1cov8 M9gv0F%2Bv6PDyCLCl%2Fv9x9D4EwQ&fta_ind=1&fs=1

De neck is USA, de rest is tamelijk vaag gedoe.

barno
9 augustus 2011, 22:26
Ik vind het een mooie gitaar, ziet er uit als kienhout "wortelhout" HEEL mooi fineerlaag aan de voorkant. :crazyhappy:

wortelhout, fineerlaag

een kenner...

Hendriks
9 augustus 2011, 22:34
De neck is USA, de rest is tamelijk vaag gedoe.

Lijkt een overgespoten HW1 , vintage brug , etc , zeker geen 600 waard .

mesaman
10 augustus 2011, 00:19
Ik vind het een mooie gitaar, ziet er uit als kienhout "wortelhout" HEEL mooi fineerlaag aan de voorkant. :crazyhappy:



cid-g.......steek je de boel weer de gek aan? We hebben het beste met je voor maar blijf niet olie op het vuurtje gooien a.u.b.

ik vind een prs echt tegek! Ik wil er ook ooit een, al heb ik het gevoel dat het een oude mannen gitaar is. Ik weet niet waarom eingelijk?

The Unforgiven
10 augustus 2011, 14:16
Wat is ongeveer de waarde van een PRS SE Singlecut, met EMG's, in bijna perfecte conditie?

Koeloe
10 augustus 2011, 14:24
Toen ik de mijn PRS Singlecut SE (origineel) inruilde op een andere gitaar kreeg ik nog €400 voor terug. Was net geen jaar oud, en als nieuw. Kostte €600 nieuw dacht ik.

BobvanKempen
10 augustus 2011, 14:56
Er staat nu al een tijdje een Gibson Les Paul Jr Billie Joe Armstrong te koop op MP en gitaarmarkt maar, wat is zon gitaar nu nog waard? Ik zat nl zelf rond de 600 te denken maximaal maar die verkoper vraagt 800 en vind dat al een lage prijs. Zijn er misschien duurdere versie's geweest in de afgelopen jaren?

Terminus
10 augustus 2011, 16:11
Er staat nu al een tijdje een Gibson Les Paul Jr Billie Joe Armstrong te koop op MP en gitaarmarkt maar, wat is zon gitaar nu nog waard? Ik zat nl zelf rond de 600 te denken maximaal maar die verkoper vraagt 800 en vind dat al een lage prijs. Zijn er misschien duurdere versie's geweest in de afgelopen jaren?

Hij is nieuw nog geen 1000 (920) dus 800 is veel te veel.

The Unforgiven
10 augustus 2011, 18:01
Dan nog maar eens een vraag: LC Tele MK1 en Strat MK2, wat zijn deze ongeveer waard?

Noordeling38
10 augustus 2011, 19:39
Hallo,

Ik ben erg benieuwd wat mijn tele uit 1969 waard is.

Zie foto.s in de link:

http://www.mijnalbum.nl/Album-NODPWNNK-Foto's-van-Voorwerpen.html

Voorzover ik weet is alles orgineel, muv de bedrading en er is een refinish en herfret geweest ooit. Ding speelt uitstekend en is erg licht!

Gr

Theo

bass blom
10 augustus 2011, 19:42
dat is een ruime benadering van alles origineel :seriousf:

BobvanKempen
10 augustus 2011, 20:16
dat is een ruime benadering van alles origineel :seriousf:

whahahaahaha

BobvanKempen
10 augustus 2011, 20:17
Ik zal je matsen, ik geef je er een kratje bier en 250 euro voor :crazyhappy:

Noordeling38
11 augustus 2011, 17:05
Whahahaha dikke billenklats! hahahaha :cheerup::cheerup:

Ik dacht dat dit zo'n ontzettend serieus forum was????

:rockon::rockon::rockon:

Hendriks
11 augustus 2011, 17:57
Hallo,

Ik ben erg benieuwd wat mijn tele uit 1969 waard is.

Zie foto.s in de link:

http://www.mijnalbum.nl/Album-NODPWNNK-Foto's-van-Voorwerpen.html

Voorzover ik weet is alles orgineel, muv de bedrading en er is een refinish en herfret geweest ooit. Ding speelt uitstekend en is erg licht!

Gr

Theo

Het is dus geen collector , je moet dus iemand treffen die een goede tele zoekt en iets heeft met vintage . Ik zou zeggen ergens tussen de 1500 en max 2000.

thomas_lc
11 augustus 2011, 19:54
Dan nog maar eens een vraag: LC Tele MK1 en Strat MK2, wat zijn deze ongeveer waard?

bijde rond de 100-120 euro ongeveer ligt aan de conditie en batch ook ..

BobvanKempen
11 augustus 2011, 20:19
een Ibanez TR70 basgitaar, iemand een idee (op het basforum krijg ik geen antwoord dus probeer het hier ook nog maar even).

Quadrifoglio
12 augustus 2011, 13:56
Wat betalen we voor een '95 MIJ Fender Stratocaster?

Hendriks
12 augustus 2011, 14:37
Wat betalen we voor een '95 MIJ Fender Stratocaster?

375-550 afhankelijk van de staat en uitvoering.

Oranjeaap
12 augustus 2011, 16:50
Hallo,

Ik ben erg benieuwd wat mijn tele uit 1969 waard is.

Zie foto.s in de link:

http://www.mijnalbum.nl/Album-NODPWNNK-Foto's-van-Voorwerpen.html

Voorzover ik weet is alles orgineel, muv de bedrading en er is een refinish en herfret geweest ooit. Ding speelt uitstekend en is erg licht!

Gr

Theo

Hoe zag ie er uit voor de refinish? En waarom heeft ie een refinish gehad? Gewoon benieuwd voor de prijs maakt het niet veel uit. En wil je hem verkopen?

Pepe
12 augustus 2011, 17:24
Een refret is niet zo'n drama, voor de een is het een punt, voor mij is het als verwisselen van nieuwe banden maar dan wel graag met de originele breedte en geen jumbo's, staal of dat soort flauwekul.
Een refinish drukt aardig. Origineel 3500 maar door de refinish mag er duizend af.
Ik kijk wel met internationale ogen, hier op gitaarnet zal men doorgaans veel lager uitkomen maar daar zit je markt ook niet denk ik.

BobvanKempen
13 augustus 2011, 11:00
Ibanez PGM 900 met koffer, weet iemand zo wat die waard is? Iemand wil die ruilen tegen mijn DeVille maar ben niet zo thuis is de Ibanez gitaren.

Wesselvdp
13 augustus 2011, 11:58
Ik vraag me af of ik een goede koop heb gemaakt... Ik heb voor 250e een fender stratocaster standard "made in Mexico" gekocht.
Ziet er prima onderhouden uit.

Ijselrobo 07
13 augustus 2011, 12:45
Ik vraag me af of ik een goede koop heb gemaakt... Ik heb voor 250e een fender stratocaster standard "made in Mexico" gekocht.
Ziet er prima onderhouden uit.

hou zou handig zijn als je wat foto's poste :ok:
En welkom op 't forum ;)

Wesselvdp
13 augustus 2011, 14:26
hou zou handig zijn als je wat foto's poste :ok:
En welkom op 't forum ;)

Thanks!

http://http://fotos.marktplaats.com/kopen/8/6d/vcqEEDxboF4aHywq5YuRaA==.jpg
http://http://fotos.marktplaats.com/kopen/d/6b/siIr3XKhO92jiTzLJvq7qw==.jpg

Ijselrobo 07
13 augustus 2011, 14:29
Thanks!

http://http://fotos.marktplaats.com/kopen/8/6d/vcqEEDxboF4aHywq5YuRaA==.jpg
http://http://fotos.marktplaats.com/kopen/d/6b/siIr3XKhO92jiTzLJvq7qw==.jpg

Je linkjes doen het niet :???:

Probeer de foto's eens hier (http://imageshack.us/) te uploaden en dan de linkjes hier neer te zetten.

bass blom
13 augustus 2011, 14:32
Thanks!

http://http://fotos.marktplaats.com/kopen/8/6d/vcqEEDxboF4aHywq5YuRaA==.jpg
http://http://fotos.marktplaats.com/kopen/d/6b/siIr3XKhO92jiTzLJvq7qw==.jpg

http://fotos.marktplaats.com/kopen/8/6d/vcqEEDxboF4aHywq5YuRaA==.jpg
http://fotos.marktplaats.com/kopen/d/6b/siIr3XKhO92jiTzLJvq7qw==.jpg

:ok:

geert1976
13 augustus 2011, 14:34
http://fotos.marktplaats.com/kopen/8/6d/vcqEEDxboF4aHywq5YuRaA==.jpg
http://fotos.marktplaats.com/kopen/d/6b/siIr3XKhO92jiTzLJvq7qw==.jpg

:ok:

een 92er MIM, das een van de eerste series, hadden die dingen niet veel USA spul aan boord?

bass blom
13 augustus 2011, 14:36
een 92er MIM, das een van de eerste series, hadden die dingen niet veel USA spul aan boord?

hmm, ik heb een 91er en die is MN005716
dan lijkt mij een MN2xx niet van 92?

geert1976
13 augustus 2011, 14:38
hmm, ik heb een 91er en die is MN005716
dan lijkt mij een MN2xx niet van 92?

MN-00 was toch een prefix??, daar zijn er volgens mij niet veel van over.

Ruk dat ding eens open, zou mij niet verbazen dat in de hiel en pocket frezings zitten voor een necktilt.

Welke elementen zitten daarin?

geert1976
13 augustus 2011, 14:40
MN-00 was toch een prefix??, daar zijn er volgens mij niet veel van over.

Ruk dat ding eens open, zou mij niet verbazen dat in de hiel en pocket frezings zitten voor een necktilt.

Welke elementen zitten daarin?

bass blom
13 augustus 2011, 14:46
zonder streepje: MN 00etc.
ja is echt 1 van de eersten, zag pas ergens een 001672 ofzo dies nog eerderder.
ik weet nog toen ik hem net had ging ik ermee langs een vriend, die had een actieve blade van ik meen met te herinneren 2800 gulden en we speelden om en om op zijn 5150 en hij wilde het niet toegeven maar zijn broek zakte compleet af :D

ehm, geen idee wat voor pups er in zitten, gewoon wat er in zat, ja ik heb hem nieuw gekocht.

bass blom
13 augustus 2011, 14:48
http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p145713n2.jpg

geert1976
13 augustus 2011, 14:50
http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p145713n2.jpg

Opendraaien dat ding! en foto's plaatsen.

Zou mij niet verbazen dat het nog USA spul is, wat in Mex. in elkaar is gezet.
Doe effe, is zo gepiept.

En als de donder van MP afhalen als mijn vermoedens juist zijn.

bass blom
13 augustus 2011, 14:51
geert, je hebt toch gelijk :D

Your guitar was made at the
Ensenada Plant (Fender), Mexico
in the Year(s): 1992 - 1993
(de MN2)

Your guitar was made at the
Ensenada Plant (Fender), Mexico
in the Year(s): 1990 - 1991
(de mijne)

bass blom
13 augustus 2011, 14:53
Opendraaien dat ding! en foto's plaatsen.

Zou mij niet verbazen dat het nog USA spul is, wat in Mex. in elkaar is gezet.
Doe effe, is zo gepiept.

En als de donder van MP afhalen als mijn vermoedens juist zijn.

huh? ja ik heb altijd al gedacht dat het ding goed was omdat ze dat vaak doen, om te beginnen met een nieuw iets, mexico.. dat ze het dan beter doen.

de MP ad is al verlopen :D
hij staat nog wel op gitaarmarkt.

geert1976
13 augustus 2011, 14:55
geert, je hebt toch gelijk :D

Your guitar was made at the
Ensenada Plant (Fender), Mexico
in the Year(s): 1992 - 1993
(de MN2)

Your guitar was made at the
Ensenada Plant (Fender), Mexico
in the Year(s): 1990 - 1991
(de mijne)

ghe ghe je weet wat dat betekend hè!;)

kleine en grote kruiskopschroevendraaier pakken en demonteren maar.

let maar op, bij jou zit er een USA brug en tremblok in en bigpots en USA Alnico elementen.

bass blom
13 augustus 2011, 15:01
ghe ghe je weet wat dat betekend hè!;)

kleine en grote kruiskopschroevendraaier pakken en demonteren maar.

let maar op, bij jou zit er een USA brug en tremblok in en bigpots en USA Alnico elementen.

aha, vandaar dat hij zo goed klonk tegenover die blade :D

http://maxless.nl/IMG_1113.jpg

en wat is dat dan waard? vandaag de dag in deze k.u.t. markt? :chicken:

geert1976
13 augustus 2011, 15:05
aha, vandaar dat hij zo goed klonk tegenover die blade :D

http://maxless.nl/IMG_1113.jpg

en wat is dat dan waard? vandaag de dag in deze k.u.t. markt? :chicken:

Lijkt mij een USA hals, als ik zo voorzichtig mag zijn.
MIM hadden volgens mij niet de gewoonte om met potlood gegevens te krabbelen

Mooie pups, zijn het alnico's

geert1976
13 augustus 2011, 15:09
en wat is dat dan waard? vandaag de dag in deze k.u.t. markt? :chicken:

E 350,00 moet minimaal lukken, dat ding ziet er nog super mooi uit en het is één van de eerste.

bass blom
13 augustus 2011, 15:15
E 350,00 moet minimaal lukken, dat ding ziet er nog super mooi uit en het is één van de eerste.

ging ff googelen en zag ergens een MN000137 :D

van de originele zadels herinner ik me dat dat van die massieve waren (zijn, heb ze nog) zit al lang graphtec op.

Wesselvdp
13 augustus 2011, 17:35
Je linkjes doen het niet :???:

Probeer de foto's eens hier (http://imageshack.us/) te uploaden en dan de linkjes hier neer te zetten.

Zit hier op me phone... Thanks voor de goede uploads!
Nu nog afwachten op een bevredigend antwoord :)

bass blom
13 augustus 2011, 17:43
Zit hier op me phone... Thanks voor de goede uploads!
Nu nog afwachten op een bevredigend antwoord :)

daarmee heb je niets te klagen, doe ik de mijne niet voor weg :D

BobvanKempen
17 augustus 2011, 22:58
Een vraagje voor Geert, McWilliams, Oranjeaap, Bass Blom en de rest van de Gibson Experts hier.

http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/gibson-les-paul-custom-silverburst-91390203.html?fh_view_size=50&q=gibson+les+paul

Ik zit serieus te gassen op deze gitaar maar weet niet precies wat zon gitaar moet opbrengen. Als ik rond de 1850 misschien 1900 begin als openingsbod, is dat een serieus bod voor deze gitaar of zit ik dan helemaal in de verkeerde richting te denken?

Bij deze wil ik het een keer niet veel te laag inzetten dus vandaar.

Oranjeaap
17 augustus 2011, 23:04
Tijdje terug paar customs gevolgd op marktplaats en het leek mij dat niemand er meer dan 1900 voor wil geven. Deze is dan wel weer in goede staat. Vraag anders maar eens aan BasBlom wat mensen op zijn custom geboden hebben. Een schitterend ding met flame-top. Ik zou persoonlijk voor deze silverburst minder geven dan voor dat ding van blom.

Ik zou een mailtje sturen: 'hoe klinkt 1500??'
Dat is niet zo schandalig laag dat de verkoper boos kan worden. Waarschijnlijk krijg je een mail terug met welke prijs hij zelf in gedachten heeft, en van daar uit moet je maar eens kijken hoe je verder gaat. Ding is gloednieuw dus verwacht niet dat de verkoper em voor weinig kwijt doet.

BobvanKempen
17 augustus 2011, 23:13
Tijdje terug paar customs gevolgd op marktplaats en het leek mij dat niemand er meer dan 1900 voor wil geven. Deze is dan wel weer in goede staat. Vraag anders maar eens aan BasBlom wat mensen op zijn custom geboden hebben. Een schitterend ding met flame-top. Ik zou persoonlijk voor deze silverburst minder geven dan voor dat ding van blom.

Ik zou een mailtje sturen: 'hoe klinkt 1500??'
Dat is niet zo schandalig laag dat de verkoper boos kan worden. Waarschijnlijk krijg je een mail terug met welke prijs hij zelf in gedachten heeft, en van daar uit moet je maar eens kijken hoe je verder gaat. Ding is gloednieuw dus verwacht niet dat de verkoper em voor weinig kwijt doet.

Nou eigenlijk wilde ik ook voor de custom van Bass Blom gaan want hoewel ik eigenlijk perse een zwarte wilde heb ik een zwarte standard dus dat is dan niet heel erg zinvol. De flame op die van hem vind ik toch wel heel erg mooi alleen, en hier ben ik dan weer de zeikerd: mocht de gitaar me na een tijdje toch niet bevallen, het is bijna onmogelijk om van een beschadigde Gibson af te komen en dan is 1900 toch ineens veel geld (sorry Bass, geen pingelverhaal naar jou toe).

Die Silverburst vind ik minstens net zo mooi en die zie je niet zo heel veel volgens mij.

BobvanKempen
17 augustus 2011, 23:22
Dit is dan wel weer grappig:

http://www.gitaar.net/forum/index.php?read,17,469037

Is exact de zelfde foto en hij is dus al een tijdje bezig om die gitaar verkocht te krijgen.

Oranjeaap
17 augustus 2011, 23:29
Dit is dan wel weer grappig:

http://www.gitaar.net/forum/index.php?read,17,469037

Is exact de zelfde foto en hij is dus al een tijdje bezig om die gitaar verkocht te krijgen.

Dan wil ie waarschijnlijk de hoofdprijs er voor hebben. Maar stuur een mailtje en je bent er zo achter. Er komt eens in de zoveel tijd wel een mooie les paul custom voorbij. Gewoon geduldig zijn tot je de juiste tegenkomt. GAS zorgt er meestal voor dat je dingen koopt die je eigenlijk niet nodig hebt :hide:

Tijdje terug al weer, een hele vette custom uit '69 Super vet ding, voor een spotprijs. Toen had ik net een versterker en een strat gekocht :angry:. Karma = een bitch :harmony:

BobvanKempen
17 augustus 2011, 23:35
Nou ik denk dat ik er een heb, en dit is dit keer dus wel een "we zien wel bod"

http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/gibson-les-paul-custom-vox-ac50cp2-voor-een-prikkie-91589176.html?fh_view_size=50&q=gibson+custom

Dat is volgens mij dezelfde als die van Bass Blom, en hij heeft mijn bod geaccepteerd. Heb foto's gevraagd zodat de experts me hier kunnen vertellen of het een echte gibby is (2x een fake Custom kopen zou wel erg zuur zijn). Ook heb ik nog geen idee wat ik met die Vox moet maar goed, dat is dan een zorg voor later.

bass blom
17 augustus 2011, 23:35
ik kan er weinig van zeggen, de silverburst vind ik de lelijkste zo ongeveer :D

Oranjeaap
17 augustus 2011, 23:40
ik kan er weinig van zeggen, de silverburst vind ik de lelijkste zo ongeveer :D

Tja vind ik ook, hoewel, die rode in die laatste link is nog lelijker!! The infamous clown burst :dontgeti:

Maar bob, als jij die gitaar mooi vind moet je er voor gaan. Ik ben nogal gevoelig voor GAS, dus als ik niet de juiste gitaar koop, blijf ik maar gassen voor een andere. Ik zo nooit tevreden zijn met die rode.
Er staat een nummer bij, dus je je moet eigenlijk ff bellen morgen. Mocht je met die amp die erbij zit niks kunnen pm mij even *knipoog*

Oranjeaap
17 augustus 2011, 23:46
Dat ding van Blom is ook spotgoedkoop eigenlijk. 1900 euro voor een gitaar met zo'n mooie top. Blom, ruilen voor mijn witte custom? :seriousf:
Als ik in de markt was wist ik het wel :)

bass blom
17 augustus 2011, 23:47
wit vind ik na silverburst het lelijkst :D

BobvanKempen
17 augustus 2011, 23:48
Tja vind ik ook, hoewel, die rode in die laatste link is nog lelijker!! The infamous clown burst :dontgeti:

Maar bob, als jij die gitaar mooi vind moet je er voor gaan. Ik ben nogal gevoelig voor GAS, dus als ik niet de juiste gitaar koop, blijf ik maar gassen voor een andere. Ik zo nooit tevreden zijn met die rode.
Er staat een nummer bij, dus je je moet eigenlijk ff bellen morgen. Mocht je met die amp die erbij zit niks kunnen pm mij even *knipoog*

Ik vind die clownburst dan wel weer wat hebben maar .... hoor net dat er geen papieren bijzitten, er zit geen koffer bij en dan gaan er bij mij al alarmbellen rinkelen. Wil echt niet nog een keer een fake custom kopen.

Oranjeaap
17 augustus 2011, 23:51
Ik vind die clownburst dan wel weer wat hebben maar .... hoor net dat er geen papieren bijzitten, er zit geen koffer bij en dan gaan er bij mij al alarmbellen rinkelen. Wil echt niet nog een keer een fake custom kopen.

Ik heb geen papieren of koffer nodig om te zien of dat ding echt is. Dat is juist mooi dat die troep er niet bij zit. Kun je mooi wat van de prijs af praten ;)

BobvanKempen
17 augustus 2011, 23:52
Ik heb geen papieren of koffer nodig om te zien of dat ding echt is. Dat is juist mooi dat die troep er niet bij zit. Kun je mooi wat van de prijs af praten ;)

Ja ach, een koffer is toch wel handig en ik begin het ondertussen wel aardig te zien en vooral te voelen wanneer iets nep is maar ik denk dat er niet veel meer van die prijs af te krijgen is. Weet niet wat dat ampje waard is maar dat geeft tie er eigenlijk voor niets bij volgens mij.

geert1976
18 augustus 2011, 00:13
Ja ach, een koffer is toch wel handig en ik begin het ondertussen wel aardig te zien en vooral te voelen wanneer iets nep is maar ik denk dat er niet veel meer van die prijs af te krijgen is. Weet niet wat dat ampje waard is maar dat geeft tie er eigenlijk voor niets bij volgens mij.

Ga voor die van Bass, dan heb je een ok en eerlijke Gibson.

Die Silverburst uitvoering vind ik persoonlijk niet zo heel mooi en alhoewel er niet veel van zijn, zijn ze in verhouding minder geliefd als de klassieke Custom kleuren.

De Zilverburst zal met de huidige markt niet boven de E 1700,00 a E 1750,00 uitkomen.

macwilliams
18 augustus 2011, 00:37
Nou ik denk dat ik er een heb, en dit is dit keer dus wel een "we zien wel bod"

http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/gibson-les-paul-custom-vox-ac50cp2-voor-een-prikkie-91589176.html?fh_view_size=50&q=gibson+custom

Dat is volgens mij dezelfde als die van Bass Blom, en hij heeft mijn bod geaccepteerd. Heb foto's gevraagd zodat de experts me hier kunnen vertellen of het een echte gibby is (2x een fake Custom kopen zou wel erg zuur zijn). Ook heb ik nog geen idee wat ik met die Vox moet maar goed, dat is dan een zorg voor later.

Ik kan het niet goed zien maar deze lijkt behalve in vorm niet op die van bass. De vox ben ik tegengekomen voor €1300,- nieuw wat dat nog tweedehands mag opleveren? Je weet wat je eigen amp heeft gekost en wat de biedingen op MP waren.

Ik ben ook niet zo weg van de clownburst. Maar smaken verschillen.


En dat die zilverburst zeldzaam zijn.. Klaarblijkelijk ben ik niet de enige die hem niet mooi vind.

BobvanKempen
18 augustus 2011, 12:06
De foto's in deze advertentie http://www.speurders.nl/overzicht/te-koop-gibson-les-paul-customshop-gereserveerd-90859715.html?fh_view_size=50&q=gibson+custom zijn van de zelfde Gibby Custom. Ik heb afgesproken dinsdag te gaan kijken maar wilde voor de zekerheid toch nog even vragen hier: Zijn er redenen voor de experts om aan te nemen dat dit een fake is of klopt alles aan deze gitaar zoals het zijn moet?

Oranjeaap
18 augustus 2011, 12:08
Ja dat is een echte

BobvanKempen
18 augustus 2011, 12:10
Ja dat is een echte

Dank U, wil niet de zeikert zijn maar een ezel stoot zich geen 2x aan dezelfde steen zullen we maar zeggen. Dan is het erg prettig om het bij een stel Gibby kenners voor te kunnen leggen.

bass blom
18 augustus 2011, 12:11
ja ik zie ook geen alarm in de slechte foto's
ik zie wel dat de mijne veeeeeeel mooier is :D

BobvanKempen
18 augustus 2011, 12:15
ja ik zie ook geen alarm in de slechte foto's
ik zie wel dat de mijne veeeeeeel mooier is :D

Helemaal waar maar deze is dan ook een ff een stuk goedkoper en valt dus binnen mijn budget wat mijn niet alleen mij heel gelukkig maakt maar mijn vrouw ook ;)

BobvanKempen
18 augustus 2011, 12:19
Hmm, this might be a problem, volgens gibson zou het een zwarte moeten zijn en dat is niet helemaal waar :S

bass blom
18 augustus 2011, 12:21
Hmm, this might be a problem, volgens gibson zou het een zwarte moeten zijn en dat is niet helemaal waar :S

huh? heb je ze gemaild dan?
ja dat vind ik het enige vage van de ad, dat de leeftijd er niet bij staat..
toch best een belangrijk iets om te vermelden, of zag ik die over het hoofd?

BobvanKempen
18 augustus 2011, 12:23
huh? heb je ze gemaild dan?
ja dat vind ik het enige vage van de ad, dat de leeftijd er niet bij staat..
toch best een belangrijk iets om te vermelden, of zag ik die over het hoofd?

Nee stond er niet bij maar na het eerste emailcontact kreeg ik meteen het serienummer en de leeftijd van de gitaar. Nu zit ik toch wel in dubio want hoe groot is de kans dat Gibson zelf het mis heeft.

Oranjeaap
18 augustus 2011, 12:24
Hmm, this might be a problem, volgens gibson zou het een zwarte moeten zijn en dat is niet helemaal waar :S

En we gaan weer door naar de volgende! Er komt heus binnenkort wel een zwarte voorbij. Of moet je persee eind van de dag een Custom in huis hebben?

BobvanKempen
18 augustus 2011, 12:26
En we gaan weer door naar de volgende! Er komt heus binnenkort wel een zwarte voorbij. Of moet je persee eind van de dag een Custom in huis hebben?

Ik wil dus geen zwarte meer omdat ik mijn zwarte standard helemaal geweldig vind en wat er ook gebeurt die niet weg wil doen. Heb overigens geen haast dus dat scheelt weer.

BobvanKempen
18 augustus 2011, 12:43
Erg apart dit, ik heb het serienummer opgevraagd bij Rockpalace en ik heb het via de Gibson site opgevraagd. Volgens Rockpalace een Sunburst en volgens Gibson een Ebony finish. Erg vreemd allemaal weer. Ga deze toch maar aan me voorbij laten gaan.

Edit:


Hi Bob,



I’m so sorry, you’re right is Heritage Cherry Sunburst, I made a mistake. The guitar was distributed at that time by Electric Sound.



Marcelo Pineda

Customer Service

Venlonaer
18 augustus 2011, 13:38
Maar vaag allemaal....welke van de twee spreekt nu de waarheid dan?

Oranjeaap
18 augustus 2011, 13:40
En nu? Ga je er op spelen? En dan kopen?

Oranjeaap
18 augustus 2011, 13:43
Wat is je budget trouwens? Als je een goed bod doet mag je die van mij ook wel kopen :seriousf:
Kan ik weer toegeven aan mijn GAS en wat anders kopen

BobvanKempen
18 augustus 2011, 14:00
Ik ga idd dinsdag deze eens uitgebreid testen (op mijn eigen versterker) en mocht de gitaar bevallen neem ik hem mee. Zowiezo wijst alles erop dat dit een echte is en als ik dan naar de prijs kijk, voor 1800 heb ik best een leuke koop denk ik zo. Mezelf kennende zal ik er wel een Gibson Custom case bijkopen maar dat hoeft niet meteen.

AMaar eerst maar eens gaan spelen op dat ding want het moet geen "voor de heb" muurvulling worden.

kapepper
18 augustus 2011, 14:34
hoi, kan iemand mij een +/- waarde geven van een Ibanez 2158 Rosewood uit 1971, met OHSC en volledig origineel?

dit is niet de foto van de gitaar zelf, wel hetzelfde model en jaargang, en met pu covers op diegene die ik op het oog heb

http://www.ibanezcollectors.com/discus/messages/1004472/10378.jpg

merci!

geert1976
20 augustus 2011, 20:57
http://link.marktplaats.nl/471968115

Zou deze Fender E 16.000,00 waard zijn?, ik denk van niet, omdat er al teveel aan gerommeld is (geboord in de headstock om mechanieken te plaatsen en gerommeld aan de slagplaat,

Maar wie ben ik?

Oranjeaap
20 augustus 2011, 21:06
http://link.marktplaats.nl/471968115

Zou deze Fender E 16.000,00 waard zijn?, ik denk van niet, omdat er al teveel aan gerommeld is (geboord in de headstock om mechanieken te plaatsen en gerommeld aan de slagplaat,

Maar wie ben ik?

Neeh er staan strats in vegelijkbare conditie te koop voor onder de 10.000

Het zinnetje: 'begin maar te bieden vanaf 16.000 want voor minder gaat ie niet weg' zegt eigenlijk al genoeg vind ik. Hij denkt de absolute hoofdprijs te kunnen krijgen, fijn voor hem, maar voor dat geld komt er niemand zelfs maar kijken.

bat
20 augustus 2011, 21:49
Mee eens. De niet-originele staat nekt 'm al (ik hoop dat het zesde mechaniek ernog wel is, ik zie 'm niet op de foto...), maar bovendien zijn de miniswitches ook nog eens op zo'n knullige en slordige manier geplaatst dat het voor een player helaas zelfs een beetje een jammere is. Erg jammer, want voor de rest is ie heel erg mooi gerijpt... had een fantastische player kunnen zijn met navenante prijs.

j-op
21 augustus 2011, 15:54
Even een check/handvat omdat ik de Toronadomarkt al een tijdje niet in de gaten heb gehouden en op zoek ga naar ééntje:

http://farm6.static.flickr.com/5008/5380192507_50eccbc745.jpg

Tussen de €500 en €600 afhankelijk van de staat, toch? Ik roep al jaren dat ik zo'n ding wil, nu moet het er maar eens van komen. :)

bass blom
21 augustus 2011, 16:01
Neeh er staan strats in vegelijkbare conditie te koop voor onder de 10.000

Het zinnetje: 'begin maar te bieden vanaf 16.000 want voor minder gaat ie niet weg' zegt eigenlijk al genoeg vind ik. Hij denkt de absolute hoofdprijs te kunnen krijgen, fijn voor hem, maar voor dat geld komt er niemand zelfs maar kijken.

en dan gaat er iemand gewoon 20.000 bieden? :chicken:

G.G.
21 augustus 2011, 16:25
en dan gaat er iemand gewoon 20.000 bieden? :chicken:

paar opties:
Nigeriaan
Maatje om de prijs op te drijven (of om iemand die per mail een te laag bod gedaan heeft op te fokken. Bieder van 20.000 trekt zijn bod in, lulsmoes en dan voor net iets minder dan 16000 toch wegdoen.
funbieder die loopt te focke
Of iemand met geld teveel die het niet helemaal snapt. Denk dat deze strat in deze staat max 7500 mag doen.

geert1976
21 augustus 2011, 16:40
paar opties:
Nigeriaan
Maatje om de prijs op te drijven (of om iemand die per mail een te laag bod gedaan heeft op te fokken. Bieder van 20.000 trekt zijn bod in, lulsmoes en dan voor net iets minder dan 16000 toch wegdoen.
funbieder die loopt te focke
Of iemand met geld teveel die het niet helemaal snapt. Denk dat deze strat in deze staat max 7500 mag doen.

E 7500,00 is wel optimistisch op dit moment, E 6000,00 vind ik realistischer, omdat originele mechanieken niet meer te monteren zijn, omdat die de gaten heeft moeten uitboren:ok:

Mitch
21 augustus 2011, 17:44
Even een check/handvat omdat ik de Toronadomarkt al een tijdje niet in de gaten heb gehouden en op zoek ga naar ééntje:

http://farm6.static.flickr.com/5008/5380192507_50eccbc745.jpg

Tussen de €500 en €600 afhankelijk van de staat, toch? Ik roep al jaren dat ik zo'n ding wil, nu moet het er maar eens van komen. :)
Da's nog goed betaald voor een niet zo populair model. Ik zou, als je er één vindt, in gaan zetten rond de 400E. It's a buyers market...
Ik heb 'm wel eens in mijn handen gehad en bespeeld en ik kreeg er een beetje een Squier gevoel bij.


E 7500,00 is wel optimistisch op dit moment, E 6000,00 vind ik realistischer, omdat originele mechanieken niet meer te monteren zijn, omdat die de gaten heeft moeten uitboren:ok:
Dat sowieso. Die vernaggelde slagplaat met werkelijk ongelofelijk lelijk geplaatste switches alleen al. Wat een vernaggelde klassieker zeg. Misschien wat voor TFOA, of mag ik dat niet zeggen? :seriousf:

G.G.
21 augustus 2011, 17:57
Ik zei geloof ik ook MAXIMAAL. (tunergaten moet te fixen zijn)... Zelfs 6000 zou ik nog te veel vinden persoonlijk. Ga maar eens op zoek naar een setje tuners (want er mist er eentje in de set) Slagplaten gaan ook voor idiote bedragen op Ebay en '65 is nou ook weer niet extreem zeldzaam voor een strat of tele. Hij lift nog net mee op de "pre-CBS-hype". Was ie van '66 of '67 geweest dan had ie zeker niet ingezet op 16.000.

Zelf zou ik liever eentje kopen met een refin, maar verder wel helemaal in orde. dat drukt de prijs ook flink. Laaklaag zou me niet boeien.

G.G.
21 augustus 2011, 17:59
Misschien wat voor TFOA, of mag ik dat niet zeggen? :seriousf:

bedankt, kan het snot weer van de monitor vegen.

geert1976
21 augustus 2011, 18:08
Dat sowieso. Die vernaggelde slagplaat met werkelijk ongelofelijk lelijk geplaatste switches alleen al. Wat een vernaggelde klassieker zeg. Misschien wat voor TFOA, of mag ik dat niet zeggen? :seriousf:

Dat mag je zeggen:seriousf::seriousf:


Ik zei geloof ik ook MAXIMAAL. (tunergaten moet te fixen zijn)... Zelfs 6000 zou ik nog te veel vinden persoonlijk. Ga maar eens op zoek naar een setje tuners (want er mist er eentje in de set) Slagplaten gaan ook voor idiote bedragen op Ebay en '65 is nou ook weer niet extreem zeldzaam voor een strat of tele. Hij lift nog net mee op de "pre-CBS-hype". Was ie van '66 of '67 geweest dan had ie zeker niet ingezet op 16.000.

Zelf zou ik liever eentje kopen met een refin, maar verder wel helemaal in orde. dat drukt de prijs ook flink. Laaklaag zou me niet boeien.

Zijn die tuners zo zeldzaam?, ghe ghe, ik heb nog een setje uit 65/66:rockon:

Die gaten zijn wel te fixen, maar het blijft wel bewerkt en zichtbaar..

G.G.
21 augustus 2011, 19:03
Zeldzaam niet, maar wel weer extra kosten.

Rock Bottom
9 november 2011, 19:28
Zo naar een hele speurtocht dit topic weer gevonden.

Ik ben een beetje van plan om wat gitaren die staan te verstoffen op te ruimen maar eerst wou ik ff polsen wat de waarde nou een beetje is.

Het gaat om een Ibanez Blazer Custom Made 1995 uit de Fuji fabriek in Japan en een Ibanez RG270 2000 uit de Cort fabriek in Korea.

Beide gitaren zien er zo goed als nieuw uit en dat zegt al genoeg want de gitaren die ik gebruik zie je dat ook duidelijk aan.

Alvast bedankt.

spirit
11 december 2011, 20:51
Iemand een indicatie van wat een Ibanez AM50 van 1983 opbrengt?

The Unforgiven
15 december 2011, 15:08
Iemand enig idee wat een Japanse Fender 60's met bigsby ongeveer moet kosten?

Rock Bottom
15 december 2011, 16:39
Iemand enig idee wat een Japanse Fender 60's met bigsby ongeveer moet kosten?

Wat voor een fender zou het wat makkelijker maken.

The Unforgiven
15 december 2011, 16:51
Wat voor een fender zou het wat makkelijker maken.

Mijn excuses, het is een telecaster.

Ijselrobo 07
21 december 2011, 20:30
oke dan maar hier proberen.
heb een Fender American Standard uit 2007 en een Blade Dayton uit 2009. hoeveel zouden die nog waard zijn?
wat achergrondinfo: de Am. Standard is in 2007 nieuw gekocht, maar de 1e eigenaar is even daarna overleden en heeft dus nooit de kans gehad op de gitaar te spelen. in de zomer in 2011 heb ik hem gekocht van de vrouw van de gestorven man. dus alles is compleet en er is amper op gespeeld
De Blade Dayton was mijn 1e elektrische gitaar. nieuw gekocht in 2009. er zitten nu op de gitaar wel wat kleine gebruikers-sporen. de gitaar is ook helemaal compleet.
En beide gitaren zijn helemaal orgineel (dus er is niet aan geklooit)

Venlonaer
21 december 2011, 22:46
Het zijn niet bepaald exclusieve gitaren...dus kijk even wat ze 2e hands doen op Marktplaats en Gitaarmarkt.....

Oranjeaap
24 december 2011, 14:11
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/504371448-prs-custom-24-10-top-2000.html?return=eJw1jt0OgjAMRt%2BFBC5hPxh0ZDF4Y%2 BKV0SdYGIaFwRo2Imp8d7uoVz2n%2FdpUCSpeRpDaC0Z2IvGdm tu%2B7kMAURSDg27KRzUPAaxSweeTLb6RHHrYr1bSTHsZXMobm vIDLAgEwaI1FdsiaoMYWwHr0wCiv2n%2F3wi%2FjREHzbSM3Wz amF5R8aWSldEeaBvGacXRhjva%2BXJFdD5eZxnAIkkGEsn50Dr dyWpX0tMxqd8fR%2BJDiA%3D%3D&df=1&fta=eNpVkM1OwzAQhN%2FFh56ztuOftXJG4oAQPEDlX4hwm6hO 2kDVd8dJkSpunz2r2Zm1KPFaUCGZT3l%2FtrkQUxBAIllyB7tQ umlAMOOMjcmAkioTejR5wp9%2BNCWFsqpTVQ8jHudDPPXe5AVp oznlJn9jSxlIZr4u%2BPr2bobSI92N49w1u7GrNJTJDyF2UnN4 flq3cySj%2FYjE1Mn6ZEj6cI%2BlayzmrOYi8YU5nSABq2CFj1 qvoKigsEGy3N5%2FWmoXcIqLINMCUcZWtGEFH0FtoJTWbQVhWw %2FNBqA5fziDE6xxrPoEcCl591gBERpQSS2gWfTOxjojW5%2Fq in95thh3w8S2NrXYNIw2lH2Ox4%2Fpcy0sqqCRHOyyX29Qa4ft CBSJvRDz8odnYiw2eL3dfgHdqYhf&fta_ind=17&fs=1

Iemand een idee wat zo'n gitaar mag kosten?

Venlonaer
18 januari 2012, 12:01
Heren. Ik zit midden in een ruildeal. Nu is mijn vraag wat mijn '83'er Gibson Les Paul Custom Black Beauty waard is. Hij is volledig origineel en in goede staat.

Ikzelf zit rond de 2250 te denken gezien de huidige markt? Sla ik hiermee de plank volledig mis?

bass blom
18 januari 2012, 12:04
lijkt mij wat aan de hoge kant, ik denk eerder 1500 a 1800

Venlonaer
18 januari 2012, 12:11
Niet meer:dontgeti: Als ik op Marktplaats kijk zitten de prijzen zo rond de 2500.....(welliswaar 70's, maar ook een paar 90's).

BobvanKempen
18 januari 2012, 12:35
Niet meer:dontgeti: Als ik op Marktplaats kijk zitten de prijzen zo rond de 2500.....(welliswaar 70's, maar ook een paar 90's).

Idd ben ik bang dat Bass aardig in de richting zit. De Customs op MP worden voor een stuk meer aangeboden maar verkopen niet.

geert1976
18 januari 2012, 12:41
E 1500,00 is toch wel aan de lage kant.

Een nette, met originele koffer met toch E 1800,00 a E 2000,00 kunnen doen, zeker een zwarte..

Bij dit soort gitaren moet je alleen het nodige geduld opbouwen, er zijn niet zo heel veel mensen op het moment die eventjes rond de E 2000,00 voor een gitaar uitgeven.

bass blom
18 januari 2012, 12:43
de 80ers zijn IMO het minst populair
die bloedmooie 1990 HCS van mij kreeg ik niet voor 1900 cash de deur uit
en een 83 vergelijken met 70's doe je niet!
alleen al in de 70's zit een mega prijsverschil
69 zijn duur 70 iets minder, tot 74.. daarna wordt het goedkoper
ik had het idiote idee die 75 van mij te koop te zetten.. kwam een 2300 bieder in de foon. na bijna 2 maanden..

Oranjeaap
18 januari 2012, 13:06
De markt ligt op zijn gat ja, het aantal mensen dat een bedrag van boven de 2000 euro voor een gitaar cash op de plank heeft liggen is kleiner dan ooit. Ik denk inderdaad dat, afhankelijk van de staat van de gitaar, tussen de 1800-2000 een reëel bedrag is. Inderdaad, ze staan voor hoger op marktplaats, maar die verkopen echt niet voor die prijs.

Wil je hem verkopen of zoek je een ruilwaarde?

TimS
18 januari 2012, 13:10
Wat kan ik ongeveer verwachten voor mijn LP Classic te krijgen? Het is een zwarte uit 2005. De originele pickups (Gibson 500T) zijn vervangen door Seth Lover pickups, de tuners zijn vervangen door Sperzel locking tuners en het witte/creme plastic is vervangen door zwart plastic. De originele pickups heb ik niet meer, de originele tuners en plastic nog wel. Originele case zit er ook bij. Gitaar is gebruikt, maar niet afgeragd, frets zijn nog goed.

Ik heb even geen goede foto, dus hier moeten jullie het mee doen ;)

http://i44.tinypic.com/2nbfz9e.jpg

bass blom
18 januari 2012, 13:42
1100 a 1200 schat ik

Venlonaer
18 januari 2012, 13:46
Het gaat om ruilwaarde, dus niet wat iemand cash zo betaald (op dit moment).

bass blom
18 januari 2012, 14:14
Het gaat om ruilwaarde, dus niet wat iemand cash zo betaald (op dit moment).

dat is zo complex.
hangt er helemaal vanaf wat die ander te koop heeft.
maar ga er in ieder geval vanuit dat inruil vaak minder is dan verkoop.
degene die hem inruilt zal hem weer willen verkopen.

Oranjeaap
18 januari 2012, 15:02
TimS: Ik denk ongeveer 1300.

TimS
18 januari 2012, 15:11
Bedankt voor alle reacties! Valt me nog wel mee, ik schrok even van die Custom van 1500 euro op de vorige pagina.

Venlonaer
18 januari 2012, 15:20
Om het verhaal en de ruil maar compleet te maken. Beide partijen gaan de gitaar gebruiken en dus (als het goed is) niet doorverkopen. De andere gitaar is een Paul Reed Smith SC245 (wat is hier de waarde met de huidige markt dan van?).

Oranjeaap
18 januari 2012, 15:21
Ligt een beetje aan de uitvoering niet? Ik zie ze meestal aangeboden voor rond de 2000 euro maar soms ook lager.

Venlonaer
18 januari 2012, 15:24
Ja klopt, maar dan zijn het 10 tops. Dit is geen 10 top.

Oranjeaap
18 januari 2012, 15:25
Dus dan is hij minder waard.

Oranjeaap
18 januari 2012, 15:32
Beetje off toppic: Ik ben niet zo'n voorstander van ruilen, je keuze is dan gebonden aan 1 enkele gitaar. Naar mijn mening kun je dan beter je gitaar verkopen en als je dan een PRS wil gewoon rustig een aantal verschillende proberen todat je de juiste hebt.

jze
18 januari 2012, 15:53
Beetje off toppic: Ik ben niet zo'n voorstander van ruilen, je keuze is dan gebonden aan 1 enkele gitaar. Naar mijn mening kun je dan beter je gitaar verkopen en als je dan een PRS wil gewoon rustig een aantal verschillende proberen todat je de juiste hebt.

Deels mee eens, maar ruilen kan ook wel eens goed uitkomen. Zeker nu het toch vrij lastig is om gitaren van een aanzienlijke waarde binnen niet al te lange tijd te verkopen. Een leuke ruil kan voor beide partijen goed uitpakken!

bass blom
18 januari 2012, 15:56
inderdaad, ik heb door die ruil uiteindelijk meer dan die 1900 voor mijn custom gekregen, wat niemand er cash voor wilde geven.

Oranjeaap
18 januari 2012, 16:42
Tja maar dan moet je ook een beetje mazzel hebben natuurlijk.

Ik heb nog eens gekeken en een rechtstreekse ruil tegen een sc245 lijkt mij een slechte deal.

BobvanKempen
18 januari 2012, 17:14
Tja maar dan moet je ook een beetje mazzel hebben natuurlijk.

Ik heb nog eens gekeken en een rechtstreekse ruil tegen een sc245 lijkt mij een slechte deal.

Een een op een ruil is gekkenwerk zelfs. Die SC245's met birds kom je met regelmaat tegen voor rond de de 1400 tot max 1800. Zelfs met 10top. Er heeft er heel lang een te koop gestaan Artist grade voor 2100 en die kwam er ook niet vanaf.

jze
18 januari 2012, 21:36
Een een op een ruil is gekkenwerk zelfs. Die SC245's met birds kom je met regelmaat tegen voor rond de de 1400 tot max 1800. Zelfs met 10top. Er heeft er heel lang een te koop gestaan Artist grade voor 2100 en die kwam er ook niet vanaf.

Ligt er nogal aan welke uitvoering, hoe oud, welke pickups enz. Die SC245 met birds en een 10top voor 1400 euro mag je me aanwijzen, ga ik hem meteen halen! ;)

.slash.
18 januari 2012, 21:39
Weet iemand of het enigszins redelijk is om een Ibanez af75 te ruilen tegen een Epiphone Casino (met evt. bijbetaling van de kant v.d. ibanez)

beruk
18 januari 2012, 22:22
Weet iemand of het enigszins redelijk is om een Ibanez af75 te ruilen tegen een Epiphone Casino (met evt. bijbetaling van de kant v.d. ibanez)
Zijn heel verschillende gitaren. De jazzert die van zijn Casino af wil heeft niet alle mogelijkheden van de gitaar goed benut. :soinnocent:
Een Casino elitist zul je deftig voor moeten bijbetalen lijkt me. Een gewone iets minder, zijn volgens mij best populaire gitaren dus gewild, dus duur.
Alles hangt af van de aanbieder, dooddoener ok, maar zo is het wel in de handel.

.slash.
19 januari 2012, 16:36
Dank voor de reactie ;)

zeppo
24 januari 2012, 19:35
Gretsch 5120 uit Korea, zeer goede staat, geen koffer, upgrade TV-Jones ...

http://verhaag.home.xs4all.nl/Gretsch_5120-1.jpg

Vraagprijs = 700

DemolitionColorScheme
24 januari 2012, 21:25
Gretsch 5120 uit Korea, zeer goede staat, geen koffer, upgrade TV-Jones ...

http://verhaag.home.xs4all.nl/Gretsch_5120-1.jpg

Vraagprijs = 700
Bied je die zelf aan? Want dat is niet echt de bedoeling op dit forum ...

zeppo
24 januari 2012, 22:05
Bied je die zelf aan? Want dat is niet echt de bedoeling op dit forum ...
Nee, ik kan m kopen .... vraag me af hoe reëel de vraagprijs is.

barno
24 januari 2012, 22:19
Nee, ik kan m kopen .... vraag me af hoe reëel de vraagprijs is.

700, is dat niet ongeveer de nieuwprijs van dit type Gretsch? de TV Jones pups zijn wel een serieuze upgrade natuurlijk.

zeppo
24 januari 2012, 22:59
Ze kosten bij Thomann idd 699. Maar dan krijg je ook nog de slecht meetbare zaken als: 'deze komt nog uit Korea'

DemolitionColorScheme
25 januari 2012, 10:11
Nee, ik kan m kopen .... vraag me af hoe reëel de vraagprijs is.
Ah zo, my bad!
€700,- is wel redelijk met die pickups. Ik zou anders gewoon €650,- proberen.

Daan_B
25 januari 2012, 10:16
Worden geloof ik nog steeds in Korea gemaakt..

.slash.
26 januari 2012, 12:10
Hoeveel is deze strat waard??? (korea '95)
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/521533456-squier-stratocaster.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2Fp YiY4SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJ aGMKKxrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1
en nou niet stiekem zelf gaan bieden, heh!:seriousf:

sjoerd5
26 januari 2012, 12:12
Dat bieden vanaf 250 is wel iets aan de hoge kant denk ik.

.slash.
26 januari 2012, 13:06
dat leek mij zelf ook al, wat is dan wel een redelijke prijs???
150-200?:???:

Venlonaer
7 februari 2012, 23:01
Wat is de op het moment de waarde van een Fender Stratocaster Deluxe HSS op het moment?

Respectievelijk in een sunburst en tungsten:

http://img822.imageshack.us/img822/9864/p1000303p.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/822/p1000303p.jpg/)

http://img17.imageshack.us/img17/2845/p1000305xq.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/17/p1000305xq.jpg/)

TimS
8 februari 2012, 11:11
800-850, al zullen sommige verkopers het daar niet mee eens zijn. Voor 850 heb je al een AVRI zonder koffer, voor 900 met koffer.

Venlonaer
8 februari 2012, 13:48
Hey Tim, bedankt voor de info!

The Unforgiven
18 juli 2012, 20:44
Ik vroeg me de waarde van een Fernandes Revival RTE 70/59 af, in mint staat.

RoXyKe
19 juli 2012, 09:45
Hey iedereen,

ik heb een Egmond Tornado 2ES1 (1970) die ik graag zou verkopen. Staat ondertussen op MP e.d. maar iedereen vraagt naar een richtprijs. Ik heb zelf geen enkel idee en vind er ook weinig informatie over. Heb al een bod van 125 euro, dus blijkbaar toch IETS waard :)
Hopelijk kan iemand hier me helpen. Alvast bedankt

Eva

http://i45.tinypic.com/mcyooj.jpg

meer foto's vind je bij het zoekertje: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/egmond-tornado-2es1-collector-s-127295758.html

muffstuff
19 juli 2012, 11:23
http://link.marktplaats.nl/568085116
Epiphone Dot, nieuw zijn ze 300 euro, maar dit is er een uit 1998, wat is ongeveer een gangbare prijs voor deze gitaar?

Venlonaer
19 juli 2012, 11:30
Ik zou voor die dot blij zijn met een 175-200euro

muffstuff
19 juli 2012, 11:33
Ik zou voor die dot blij zijn met een 175-200euro
Maar die Meneer Groen heeft er toch wel verstand van lijkt me, waarom zou hij dan 250 euro bieden?

Mr.Fingers
19 juli 2012, 11:37
Omdat het een koreaanse Dot is, en die dingen zijn belachelijk goed gebouwd (qua hout), perfecte lijmnaden, nergens restjes of slordigheden. Afwerking is beter dan de gemiddelde Gibson. Heb er zelf ook een gehad (uit 1997), en ik heb nog altijd spijt dat die weg is.

muffstuff
19 juli 2012, 11:39
Ah, op die fiets. Dan is die 250 euro niet eens zon verkeerd bedrag dus?

Pepe
19 juli 2012, 12:41
Hey iedereen,

ik heb een Egmond Tornado 2ES1 (1970) die ik graag zou verkopen. Staat ondertussen op MP e.d. maar iedereen vraagt naar een richtprijs. Ik heb zelf geen enkel idee en vind er ook weinig informatie over. Heb al een bod van 125 euro, dus blijkbaar toch IETS waard :)
Hopelijk kan iemand hier me helpen. Alvast bedankt

Eva

http://i45.tinypic.com/mcyooj.jpg

meer foto's vind je bij het zoekertje: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/egmond-tornado-2es1-collector-s-127295758.html

Je zou Saf even moeten Pm'n, die is de man van de Egmonds hier, die heeft volgens mij de bas uitvoering. Je zou een liefhebber moeten vinden want voor de spelende gitarist is het niet interessant. Mits een rechte hals lijkt mij 150 een redelijk uitgangspunt.

dr.distortion
19 juli 2012, 12:59
http://i133.photobucket.com/albums/q79/Capricorn0801/P7180068.jpg

Fenix Les Paul Custom met Gibson elementen 490T / 498R. Iemand een zinnig idee?

Kakihara
19 juli 2012, 13:15
Fenix is het nieuwe Greco/Tokai/Orville, merken waarvoor je nu haast het dubbele betaalt van wat ze destijds nieuw kostten.
Ik zou hem niet laten gaan onder de €350.

DemolitionColorScheme
19 juli 2012, 13:29
http://i133.photobucket.com/albums/q79/Capricorn0801/P7180068.jpg

Fenix Les Paul Custom met Gibson elementen 490T / 498R. Iemand een zinnig idee?
Geen idee, maar fuck ... wat een mooi ding!

dr.distortion
19 juli 2012, 13:50
@Kakihara en Demolition: Thanx! Is inderdaad erg mooi, maar omdat ik een Gibson LP studio heb, en ik toch meer een superstrat liefhebber ben, denk ik dat deze het veld gaat ruimen. (Niet als spam bedoeld overigens)

thijst
19 juli 2012, 23:57
Ik heb hier een Duesenberg Starplayer Special, minder dan een jaar oud. Inclusief originele koffer, case candy etc. Nieuwwaarde ruim 1000 euro. Maar ... er is een kleine lakschade aan de zijkant (zie fotos). Wat doet dat met de waarde?

http://farm9.staticflickr.com/8145/7605976454_d6ed659885.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7267/7605977040_a5d115db4c.jpg

RoyalSausage
30 juli 2012, 00:22
Ik ben van plan een extra gitaar te kopen en mijn oog viel op een heel mooie fender stratocaster met eric clapton signature (ik ben wel 99% zeker dat die handtekening er in de fabriek is opgezet, dus daar heb ik niet zoveel aan) uit '88 + Case.
De man vraagt hiervoor 1300 euro. Hij is nog in goede staat (kleine gebruikssporen). Is dat een juiste prijs of?

De technische dingen:
Fender Eric Clapton Signature stratocaster uit 1988 in "7 up
green" met Lindy Fralin vintage Hot neck en middle pick up en Fender
Custom Shop Bridge pick up, TBX tone control en Mid boost, Fender
brown tolex case

en een willekeurige google afbeelding van deze gitaar : http://k41.pbase.com/g3/16/531516/2/54548066.EC_Strat.jpg

alvast bedankt! :)

bosnialove
30 juli 2012, 00:34
Ik heb hier een Duesenberg Starplayer Special, minder dan een jaar oud. Inclusief originele koffer, case candy etc. Nieuwwaarde ruim 1000 euro. Maar ... er is een kleine lakschade aan de zijkant (zie fotos). Wat doet dat met de waarde?

Hij wordt minder waard, Mr. Obvious.

Thunders1988
12 augustus 2012, 19:54
Blablabla...

bass blom
12 augustus 2012, 19:57
dat klinkt best spannend :p
hij werd je te koop aangeboden maar je moet zelf bedenken wat je geeft?

Thunders1988
12 augustus 2012, 20:01
Ik ga 'm niet kopen... Ben te blut, daarom bouw ik ze maar zelf ;)
Nee. 't Was gisteren een enorm cool dagje, met die gitaar.
Heb geen flauw benul van deze gitaren, daarom hier effe opinie vragen. :seriousf:

Thunders1988
12 augustus 2012, 20:07
Fretboard is nog top (geen typische deukjes, krassen,...) en de hals kaarsrecht.

Heb een koper. Foto effe offline halen... Sorry!

bass blom
12 augustus 2012, 20:48
uber cool ding wel :p

Mr.Fingers
12 augustus 2012, 21:07
Ow, een natural (blonde heet dat geloof ik), die zijn zeldzaam as fuck! In die staat gaan die in Europa vlotjes voorbij de 12.000€

terrasbeest
12 augustus 2012, 21:19
Ik denk niet dat die 175 zo oud is :als ik het goed heb waren ze in die periode met P90, en met één PU.
Moet genoeg informatie over te vinden zijn. Iig zijn die dingen een klein fortuin waard. Ik zou laten taxeren, en iig verkopen.

Ik heb trouwens een 2006, blonde natural.

Thunders1988
12 augustus 2012, 21:28
@Terrasbeest: vanaf 58 kwamen ze met humbucker. In 1949 kwamen ze op de markt met P-90. Aanvankelijk enkel in de neck, daarna kregen sommigen 2 PU's. Vandaar de "175D", D achtervoegsel is voor "Double"

Mr.Fingers
12 augustus 2012, 21:28
Nee hoor, vanaf 1957 kwamen ze met PAF's, en deze ziet er sowieso pre 1964 uit (nikkel hardware). En er was inderdaad de ES175D (double, 2 pickups) en de ES175. Iedere gibson archtop was beschikbaar als 1 of 2 pickupversie, daarom dat je vaak dingen ziet als Gibson ES 330TDC, met C voor cutaway, D voor double, T voor Thinline...

Thunders1988
12 augustus 2012, 21:30
Details, details. :seriousf:

terrasbeest
12 augustus 2012, 21:30
Weer wat bijgeleerd.Vooral benieuwd wat die ' drummer' ermee van plan is.;)


Details, details.

Yep, voor verzamelaars dan toch.