PDA

View Full Version : ENGL IK WEET T NIET MEER



ieme
19 mei 2003, 16:31
Ik ga een ENGL Stack aanschaffen...
MAAR WELKE???

FIREBALL € 1135
POWERBALL € 1599
RICHIE BLACKMORE € 1350

Ervaringen? tips? verschillen? ik wil gewoon lekkere rock spelen!

Alvast bedankt

Marc Oblivian
19 mei 2003, 16:35
Heb ik ook een aantal vragen over gesteld: kijk effe onder topicjes Engl Savage 120 en Engl Powerball vs. Engl Savage 120.

Kunnen we niet samen kopen? Misschien krijgen we kwantumkorting :grin:

iam
19 mei 2003, 16:45
ik denk wel dat het een goed idee is samen te kopen!!!
je krijgt zeker meer korting (ik zou dit toch doen moest ik een winkel hebben)

Marc Oblivian
19 mei 2003, 16:49
Op 2003-05-19 16:31, schreef ieme:
Ik ga een ENGL Stack aanschaffen...
MAAR WELKE???

FIREBALL € 1135
POWERBALL € 1599
RICHIE BLACKMORE € 1350

Ervaringen? tips? verschillen? ik wil gewoon lekkere rock spelen!

Alvast bedankt

Nog een tipje: koop m dan wel bij Beyers in Duitsland. Daar is de Powerball bijvoorbeeld al 1470 E....scheelt alweer 130E op de 1599E die jij opgaf :smile:

zZoRgO
19 mei 2003, 16:50
toch niet bij piens...

ooit es met nog 2 anderen samen een versterker en twee drums gekocht... samen +/- 2500€
we kregen toen 5% korting op de prijs die aangeduid stond. zeiden ze: ja er is al 20% korting op. die doorstreepte prijs die 20% hoger was dan de verkoopprijs was natuurlijk de adviesprijs...

iam
19 mei 2003, 16:53
piens is geen referentie
is niet eens goedkoper als "supermarkt" van instrumenten

zZoRgO
19 mei 2003, 16:58
idd, ga daar nooit meer, enkel om te testen...
idem bij key

iam
19 mei 2003, 17:00
:smile:
is zoals bij cd's
gaan luisteren bij free record shop en kopen bij bilbo :grin:

LordRiffenstein
19 mei 2003, 17:18
Op 2003-05-19 16:58, schreef zZoRgO:
idd, ga daar nooit meer, enkel om te testen...
idem bij key

Yep ging voor een G-Major, moest 695 euro kosten. Ik vroeg naar hun beste prijs en kreeg hem dan voor 695 euro. Heb hem dezelfde dag bij Thomann besteld voor 530 inclusief verzending. SUCKERS

Yoeri

Negative K3 fan
19 mei 2003, 17:31
Powerball!

bedenk wel dat je ded footswtich er los bij moet kopen.

gerrekat
19 mei 2003, 17:54
De Powerball is wel het meest breed inzetbaar van de amps die je op het oog hebt.

Hij heeft superclean tot megagain, de RB is meer vintage voiced dus als je classic rock of zo wil spelen is dat ook geen slechte keus!

De Fireball is eigenlijk een minder uitgebreide versie van de PB, ook niet vrkeerd en een heel aantrekkelijke prijs!

Maar ja maar twee kanelen met een shared gain, maar ja hij klinkt wel heel lekker!

JacksonPlayer
19 mei 2003, 19:56
Zeer waarschijnlijk ga ik ook binnenkort een powerball aanschaffen. Weet alleen nog niet wat voor speakerkast erbij. 4X12 is mij te onhandig en te zwaar, misschien een 2x12

marc_o
20 mei 2003, 03:20
Voor "gewone rock", zoals jij het omschrijft zou ik de Powerball niet kiezen, of ik ken jou defenitie voor gewone rock niet, maar zou absoluut voor de Blackmore gaan. Ga anders voor de souvereign, dan heb je een lekkere rock-allrounder..

zZoRgO
20 mei 2003, 10:46
ben hier ook aan het twijfelen tussen die Blackmore , een savage en een Powerball...
wil Alles kunnen spelen van k's choice tot Ac/Dc tot Van Halen tot Creed e.d.
m.a.w. van fenderish clean over marshall crunch naar boogie scheur...
Blackmore vind ik niet uitgebreid genoeg...
bv geen twee masters, gedeelde EQ e.d.
Savage vind ik net iets te duur...
en Powerball wordt afgeraden vanwege het hoge metal gehalte (hoewel hij toch enorm veelzijdig is??)

zZoRgO
20 mei 2003, 10:58
BTW hoe komt het dat die Savage SE bij beyers aan 1690 staat en bij musicstore keulen aan 2990???

Raffel
20 mei 2003, 11:06
powerball *punt*

Bij piens hebben ze trouwens geen engl, en ze zijn ook niet van plan daar verandering in te brengen. Vette pech voor hun want ze lopen een hoop verkopen mis zo. Had ik even voor gemaild.

gerrekat
20 mei 2003, 11:07
De Powerball is weliswaar een metal amp, maar kan echt veel stijlen aan, maar de main focus is waarschijnlijk metal ja.

Toch hem afschrijven als metalamp sec zou het clean en crunch kanaal geen recht doen!

zZoRgO
20 mei 2003, 11:20
wat raad je me nu concreet aan?
Powerball of Savage SE...?

gerrekat
20 mei 2003, 11:29
als je van een modern geluid houd kun je beter de powerball kopen, daar is ie wat meer op afgestemd.

Wil je iets meer vintage sounding is de SE misschien beter, maar dat si echt heel globaal hoor is echt moeilijk te zeggen.

Er zijn een heel aantal mensen die de Savage 120 overigens qua sound boven de Savage SE prefereren! mijzelf incluis!

maar het zijn allemaal topamps!

Overigens zie ik die aanbieding van 1480 incl. switch nergens op hun page staan!

Speel je metal neem een PB, rock ga voor de SE!

Cheers en veel succes!

zZoRgO
20 mei 2003, 11:31
Ik heb een mailtje gestuurd naar beyers zelf, en die vertelden me dat het 1480 incl. de FS was...

mja, voornamelijk speel ik Rock...
en af en toe zit daar wat (nu-)metal tussen... maar die savage kan dat ook wel aan dan?

LordRiffenstein
20 mei 2003, 11:47
Op 2003-05-20 10:58, schreef zZoRgO:
BTW hoe komt het dat die Savage SE bij beyers aan 1690 staat en bij musicstore keulen aan 2990???

2990 is voor de nieuwe SE die volgende maand op de markt komt. Voor info, zie mijn site :smile:)

LordRiffenstein
20 mei 2003, 11:49
De Savage kan zeker ook metal aan, zonder probleem maar ik denk dat de Savage iets meer geschikt is voor gewone rock ten opzichte van de Powerball. Dit wil niet zeggen dat de Powerball dit NIET kan. Gewoon langs mekaar zetten en uittesten!!!

Yoeri

SmartyMarti
20 mei 2003, 13:48
En vergeet dan ook niet de Ritchie Blackmore te testen! Ik dacht namelijk ook te gaan voor de 120 met name vanwege de veelzijdigheid. Maaarrr toen ik mijn Les Paul in de RB plugde was ik verkocht. Hoewel deze top een gedeelde toonregeling heeft voor alle kanalen heb ik dat tot op heden nog niet als een beperking ervaren. Nu ben ik ook zo'n fanatiek gebruiker van de toonregeling op een versterker (alles, behalve de presence, staat zo'n beetje op '12 uur') Maar in mij ogen geeft dat juist de kwaliteit van een versterker aan.

Maar is de RB wat jou betreft uit beeld dan ging ik voor de Savage120

Marti

zZoRgO
21 mei 2003, 11:24
Heb nog één vraagje (denk ik :grin: )

Het meeste wat ik al van powerball heb gehoord klinkt heel laag en donker en zwaar...
Maar kan je er met die open/focused mode en de EQ ook een lichter, meer open geluid met meer hoog uithalen?

Marc Oblivian
21 mei 2003, 13:00
Op 2003-05-21 11:24, schreef zZoRgO:
Heb nog één vraagje (denk ik :grin: )

Het meeste wat ik al van powerball heb gehoord klinkt heel laag en donker en zwaar...
Maar kan je er met die open/focused mode en de EQ ook een lichter, meer open geluid met meer hoog uithalen?


Tja, ben ik ook wel benieuwd naar.... denk het haast wel....aangezien ie toch behoorlijk veelzijdig is....
Gewoon de Depth knop/functie niet indrukken zal al heel wat schelen denk ik....

gerrekat
21 mei 2003, 19:48
Hij is veel "opener" dan bijvoorbeeld een mesa die meer compressed is, meer als een marshall cq. mesa mark series!

Mara er is veel aan af te stellen de tone shaping options zijn eindeloos!
Je kan eer een prima jaren 80 geluid uitkrijgen daar gebruik ik hem met name voor, ik hou niet zo van super detuned nu metal!

Je hebt zo een randy rhoads geluid HAHAHA

Speeddemon
21 mei 2003, 23:41
Gerrekat, heb je het nou over de Powerball of Savage SE/120?

Heb de PB nog niet getest, maar Savage SE rules! En inderdaad, de VETTE 80's tonen (dus niet Dokken/latere Judas Priest) krijg je er met gemak uit.

Ik hou ook totaal niet van die Nu Metal-sound! Geef mij maar type JCM800 met een Dist + ervoor (=Iron Maiden), Deep Purple, AC/DC, ouwe Judas Priest (van voor "Defenders.."

en dat doet die Savage SE erg goed! Savage 60 ook trouwens. Die is echt schattig met een 2x12" er onder...