PDA

View Full Version : London City Hurricane II of III



smullie
5 april 2011, 19:37
Ik heb gezocht op het forum, maar geen antwoord gevonden op mijn vraag.

Ik vraag me af of er heel veel verschil is tussen de Hurricane II of de Hurricane III? Hoe is de prijsverhouding tussen die twee?

Qua looks ben ik er helemaal weg van en de prijs valt me ook goed mee en wat erover te lezen is is meestal heel positief.
Er valt echter relatief weinig over te lezen op het wereldwijdeweb.

Er staan er echter 2 te koop en nu ben ik in de war.

Bert Gitaar
5 april 2011, 20:24
Ik ben wel dit tegen gekomen op het forum.

http://www.gitaarnet.nl/content.php?380-hurricane

Maar had je waarschijnlijk ook al gevonden.
Over de hurricane 2 kan ik ook niet veel vinden op dit na.

http://www.harmonycentral.com/products/101904

smullie
6 april 2011, 12:50
yup, had ik beiden ook al gevonden... Toch bedankt voor de moeite!!

Maar soit, de man die de Hurricane III verkocht heeft het me heel gemakkelijk gemaakt door er 900€ (incl koffer) voor te vragen...
Ik ga wss de Hurricane II vanavond (als dat kan voor de verkoper) gaan halen voor 200€... Meer volgt wel in de topic van nieuwe aanwinsten en zo...

marter544
6 april 2011, 14:55
Zo te zien heeft de II een tremelo, en de III niet, dat is het enige verschil dat ik kan ontdekken.

smullie
19 april 2011, 18:58
Mwa, er zijn blijkbaar toch nog een paar andere verschillen ook hoor... De III heeft een gelijmde hals, andere elementen en een volledige top ipv een triplextop. (of zo) :sssh: En ook nog een andere binding als ik me niet vergis. Ow ja, en de II kost de helft van de III.

MAAR dat is allemaal niet van tel, want ik heb uiteindelijk toch gewoon de II gekocht omdat de andere me net iets te duur uitviel.

Na een snelle en vlotte onderhandeling over de prijs kwam een zeer moeizame onderhandeling over de plaats en tijd om de gitaar te testen en uiteindelijk kopen. Maar na een kleine 2 weken heb ik de mens toch eens kunnen spreken, ineens op die avond zelf afgesproken (gisteren) en de gitaar gaan halen.

Ik vind het echt een heel mooi ding, maar vooral een heel fijn spelend ding. Die smalle hals is blijkbaar echt wel iets voor mij... :soul:
Hier een foto (nog van de vroegere eigenaar, morgen kan ik zelf foto's maken):
http://img6.imageshack.us/img6/9211/89993475londoncityhurri.jpg

daghengst
20 april 2011, 10:03
Mooie gitaar, van harte gefeliciteerd.

Heb zelf twee LC weten te scoren: een Comet én een Osprey. Beiden spelen ze geweldig voor het geld dat ze maar kosten.

Ik wens je veel speelplezier ermee!

Groetjes Hans

smullie
20 april 2011, 10:21
Thx! Ik heb er nog niet veel op kunnen spelen omdat we gisteren door overmacht en onder sociale druk bij vrienden zijn moeten gaan bbqen...

Vanavond eens proberen om betere foto's te pakken en die te posten... Maar vooral ook spelen...:hippie:

daghengst
19 oktober 2011, 16:04
Vanavond eens proberen om betere foto's te pakken en die te posten... Maar vooral ook spelen...:hippie:

Hee smullie, heb je die Hurricane nog steeds? Heb mezelf ook getrakteerd op een Hurricane 2, moet nog foto's schieten en hierop zetten...

Gr Hans

smullie
20 oktober 2011, 17:56
Hee smullie, heb je die Hurricane nog steeds? Heb mezelf ook getrakteerd op een Hurricane 2, moet nog foto's schieten en hierop zetten...

Gr Hans

Yup, ik heb em nog... Ik heb ondertussen de actie een beetje verlaagd en nu vind ik ze nog fijner spelen.
Ik vind het een fijne (en mooie) gitaar voor het geld. Misschien dat ik er op termijn wel nog andere elementen insteek. Ik heb nl nog crunchy pats van Guitar Fetish (GFS) liggen... Voorlopig ben ik nog te lui geweest. :hide: