PDA

View Full Version : Rock ballad backingtrack van youtube improvisatie



levi
5 april 2011, 18:07
Ik verveelde me dus ik heb even een improvisatietje gemaakt. Dit was meer een beetje oefening. Ik moet duidelijk aan me nauwkeurigheid en me phrasing werken. EN ik speel het een beetje vol. Is er nog meer mis mee hoor ik het graag!

Ik zet hem even hier voordat ik hem op youtube knal. Wat zijn jullie toch bevoorrecht :chicken:

http://dl.dropbox.com/u/12346936/Sad%20Melody%20Guitar%20Backing%20Track%20in%20E%2 0Minor%20improv.mp3

(bends in het begin zijn ook vals of me gitaar kan ook. en nog wel meer fouten alleen dan blijf ik bezig met typen )

ThaBluesBreaker
5 april 2011, 19:06
Het zit er wel, maar tis een beetje slordig en veeeeeel lelijke noten. Ik zou proberen het wat subtieler aan te pakken en elke noot met meer zorg te spelen en minder noten kan geen kwaad. Beter wat minder noten die goed zijn dan een hele rits aan noten met een paar hele lelijk erin (zoals deze) :)

levi
5 april 2011, 19:51
Het zit er wel, maar tis een beetje slordig en veeeeeel lelijke noten. Ik zou proberen het wat subtieler aan te pakken en elke noot met meer zorg te spelen en minder noten kan geen kwaad. Beter wat minder noten die goed zijn dan een hele rits aan noten met een paar hele lelijk erin (zoals deze) :)

zo veel foute nou ook weer niet hoor. Heb even goed geluisterd Iets van 8 a 11 die er echt niet in horen. Je weet dat ik hier veel chromatisch en af en toe een beetje out speel?heel vele fusion gericht het is niet de simpele pentatonische lader. Maar ik kan het wel beter uit voeren af en toe inderdaad slordig maar dat zei ik zelf ook al in me begin post.

Of is dat veel :P?

Epii
5 april 2011, 20:04
Iets van 8 a 11 die er echt niet in horen. Je weet dat ik hier veel chromatisch en af en toe een beetje out speel?heel vele fusion gericht het is niet de simpele pentatonische lader. Maar ik kan het wel beter uit voeren af en toe inderdaad slordig maar dat zei ik zelf ook al in me begin post.


Kan iemand dit vertalen?
Je kunt wel wat duidelijker schrijven hoor, volgens mij.

Je speelt trouwens wel een paar valse noten, maar je speelt alsnog beter dan ik;)

levi
5 april 2011, 20:09
Kan iemand dit vertalen?
Je kunt wel wat duidelijker schrijven hoor, volgens mij.

Je speelt trouwens wel een paar valse noten, maar je speelt alsnog beter dan ik;)

Ik weet niet of ik beter kan schrijven. Denk het niet, Ja ik zei ook dat ik een paar valse noten speelde. Maar een improvisatie kan nooit perfect. :soinnocent: tenzij je een gitaar god bent.

arnoldtims
5 april 2011, 22:22
Levi dit lijkt een beetje een gevalletje "lange tenen hebben";)
Ik begrijp je verweer wel maar je geeft zelf ook aan dat het nog wat slordig is.
ik vond het wel goed klinken maar je kan ook beter heb ik in eerdere stukken gehoort:makeup:
Ik herkend de strijd wel die je hebt om uit de blues toonladders te komen, mij lukt dat in ieder geval nog niet echt.
Ik zie dit dan ook als een oefen stuk waarin je dit aan het uitproberen bent.
Al met al vond ik het toch wel lekker klinken hoor je blijft wat mij betreft een lekkere sound houden.

levi
5 april 2011, 23:24
Levi dit lijkt een beetje een gevalletje "korte tenen hebben";)
Ik begrijp je verweer wel maar je geeft zelf ook aan dat het nog wat slordig is.
ik vond het wel goed klinken maar je kan ook beter heb ik in eerdere stukken gehoort:makeup:
Ik herkend de strijd wel die je hebt om uit de blues toonladders te komen, mij lukt dat in ieder geval nog niet echt.
Ik zie dit dan ook als een oefen stuk waarin je dit aan het uitproberen bent.
Al met al vond ik het toch wel lekker klinken hoor je blijft wat mij betreft een lekkere sound houden.


KIJK jij snapt het. Het was inderdaad een oefening. Hoe bedoel je korte tenen. Omdat ik wat terug zeg op wat die andere mensen zeggen? Dat komt omdat ze precies het zelfde zeggen als ik al in me eerste post zei :P.
Thabluesbaker gaf me nog een beetje advies ook al vond ik hem wel een klein beetje overdrijven toen die zei: " heeeeeeeeel veel valse noten".

Welke stukken bedoel je percies? ik heb volgens mij nog niet echt een filmpje waar ik zo erg in een fusion style speel. (Zo noem ik het maar even :P ) Het word morgen tijd om heel veel te oefenen op al die genoemde dingen haha!

BillyChaos
6 april 2011, 07:18
"Je weet dat ik hier veel chromatisch en af en toe een beetje out speel?heel vele fusion gericht het is niet de simpele pentatonische lader"

Er is een verschil tussen out en ernaast...
Voor de rest wel leuk maar zeker niet memorabel.

stratie
6 april 2011, 09:24
Ok,

Even om te beginnen, ik hoor steeds de term; ''korte tenen hebben'' Ik denk dat jullie bedoelen ''lange tenen hebben'' (omdat je dan sneller op je teentjes bent getrapt! get it?)

Back on topic: Opzich probeer je het leuk, alleen kom je niet altijd lekker uit met de notenkeuze en de ladders die je gebruikt onder de akkoorden, zo maakt het dat het nogal slordig n gehaast overkomt.

Ik denk dat het als experiment zelf wel geslaagd KAN zijn, omdat je toch weer bezig bent geweest met andere laddertjes enzo..Maar muzikaal gezien is het misschien niet erg geslaagd.:)

En ohja, probeer je viberato beetje onder controle te krijgen, deze mag soms wel wat rustiger...Is uiteraard een kwestie van smaak.

ThaBluesBreaker
6 april 2011, 09:33
Die 8 a 10 valse noten zijn de noten die niet muzikale mensen ook zouden horen, maar ik bedoel ook de noten tussen de chromatische stukken. Daar zitten er ook een stel die er niet horen maar die verborgen zitten in de brei van noten, dust he valt niet erg op.

Nu is muziek een kunstvorm dus je mag lekker abstract bezig zijn, maar voor het geval je he niet zelf door hebt. Geef ik het maar even aan
Natuurlijk is een improvisatie niet perfect, maar dit zijn iig punten voor verbetering.

levi
6 april 2011, 12:58
Ok,

Even om te beginnen, ik hoor steeds de term; ''korte tenen hebben'' Ik denk dat jullie bedoelen ''lange tenen hebben'' (omdat je dan sneller op je teentjes bent getrapt! get it?)

Back on topic: Opzich probeer je het leuk, alleen kom je niet altijd lekker uit met de notenkeuze en de ladders die je gebruikt onder de akkoorden, zo maakt het dat het nogal slordig n gehaast overkomt.

Ik denk dat het als experiment zelf wel geslaagd KAN zijn, omdat je toch weer bezig bent geweest met andere laddertjes enzo..Maar muzikaal gezien is het misschien niet erg geslaagd.:)

En ohja, probeer je viberato beetje onder controle te krijgen, deze mag soms wel wat rustiger...Is uiteraard een kwestie van smaak.

nou je het zegt die vibrato is niet zo geweldig. Daar denk ik normaal helemaal niet over na als ik speel. Zit er denk een beetje in gebakken bij mij.

Ik vond dit experiment behoorlijk geslaagd normaal speel ik alleen maar blues en rockachtige dingen. Dit is toch behoorlijk anders vind ik zelf.