PDA

View Full Version : Beginnersgitaar : Takamine G320NS, Greg Bennett GD100S of Yamaha F310 ?



Cyril de Krokodil
5 april 2011, 17:52
Hallo ben een newbie die wil leren gitaar spelen. Kan er momenteel he-le-maal niets van. Bij toeval ben ik bij een faillissementsveiling op een tweetal London City gitaartjes gebotst (elektrisch) , maar ik wil ook akoestisch spelen.
Na enig onderzoek botste ik op volgende modellen : Takamine G320NS, Greg Bennett GD100S en de Yamaha F310.

Ik wil er alles op uitproberen qua muziekstijlen en geef de voorkeur aan een zo laag mogelijke actie.
Qua prijs zitten ze allemaal rond de 150,- ( al dan niet met accessoires, maar die doen er niet toe.

Welke gitaar zouden jullie kiezen ?
Is er nog eentje in dezelfde prijsklasse die er bovenuit steekt en die ik over het hoofd heb gezien ?


Thanx alvast.

mastermind
9 april 2011, 11:53
Greg Bennett GD-100S, deze heeft een massief bovenblad. Yamaha zou ik pas bij de F370 beginnen, maar heeft een triplex bovenblad en klinkt "minder" dan de Greg Bennett (veel voller, dynamisch)

Daarnaast heb ik een Greg Bennett GD-100S bespeelt en die actie was heerlijk laag.

Takamine zou ik persoonlijk niet snel kiezen.

Cyril de Krokodil
12 april 2011, 02:29
Dan heb ik met meer geluk dan kunde toch de juiste gitaar besteld. :)

Het massieve bovenblad gaf de doorslag samen met een review van een shop in de VS die de bestellingen van de Bennett niet kon bijhouden.
Nu ja , als eerste gitaar maakt het misschien allemaal niet zoveel uit, maar goed.

Bedankt voor de tip.