PDA

View Full Version : op zoek naar blues/jazzboek



Hempo
19 mei 2003, 16:27
moi. ik ben een tijdje op zoek naar een blues/jazz boek voor de gevorderde gitarist.
heeft iemand zoiets waar deze stiljen behandeld worden?
ik ben nog niet echt iets tegengekomen waarvan ik dacht: ja dat is wel handig, daar leer ik wel wat van.


..

hoofd
19 mei 2003, 16:36
Ik heb zelf het boek 'Beginning Jazz Guitar' van Jody Fisher. Het boek is erg gericht op de basis van jazz, ik vind het perfect. Blues wordt er niet echt in behandeld (maar laten we eerlijk zijn, blues is een standaardprogressie met een penta ladder erover :wink:).
Heb je trouwens al gezocht op internet? Er zijn veel goede informatieve websites.

delphiro
19 mei 2003, 19:45
de hele serie 'A modern method for guitar' is geweldig (W.G. Leavitt). Uitgeven door / via Berklee dus dat is wel kwaliteit :smile:

Lacrymosa
20 mei 2003, 11:55
Op 2003-05-19 19:45, schreef delphiro:
de hele serie 'A modern method for guitar' is geweldig (W.G. Leavitt). Uitgeven door / via Berklee dus dat is wel kwaliteit :smile:


Hallo, we hebben et hier over gitaristen heh...........we willen alleen maar tabs....

en by the way, voor jazz is er geen goed boek.
de beste manier om et te leren is om et veel te luisteren, een leraar te nemen, en van die Play-a-long cd's te halen

CheerS!!

delphiro
20 mei 2003, 14:30
haha.. misschien willen ze er ooit een TAB versie (Berklee voor dummies) van maken :smile:

En je kunt luisteren en meespelen tot je een ons weegt maar met een beetje theorie gaat 't toch wel VEEEL sneller.

Hempo
20 mei 2003, 15:32
ok,
ik heb wel een beetje kennis van theorie enzow.
maarja bedankt iig

fenderfreak
21 mei 2003, 09:10
Voor alle bekende jazz-standards moet je 'The Real Book' hebben. Verder is er nog 'Omnibook'. Ik weet zo snel niet de uitgever, maar deze titels zijn zo bekend dat ze makkelijk te krijgen zijn.

ColtraneMatrix
22 mei 2003, 23:44
Op 2003-05-20 11:55, schreef Lacrymosa:


en by the way, voor jazz is er geen goed boek.
de beste manier om et te leren is om et veel te luisteren, een leraar te nemen, en van die Play-a-long cd's te halen

CheerS!!


totaal verkeerd! Koop het boek "The Jazz Theory Book" van Mark Levine.. dit is de jazzbijbel gewoon.. erstaat ALLES in wat je moet weten om tot een hoog niveau te komen. Ik ken docenten op conservatoria dat dit boek nog nie helemaal door zijn.. en het begint echt wel van de basis.. gaat geleidelijk verder naar reharmonisatie, coltrane changes en rythm changes. Ook het spele over de changes wordt natuurlijk behandelt met uitleg over toonladderkeuze.