PDA

View Full Version : Gitaaradvies (nieuwe gitaar kopen)



flamed28
5 april 2011, 11:27
Hallo mensen,

ik wil in de zomervakantie een nieuwe gitaar kopen in de prijsklasse 400-600 euro (of net iets erbuiten).
Heb gekeken op de Feedback site en zag daar de volgende gitaren:
PRS SE custom
PRS SE santana custom (ofzo...)
Gibson SG special faded
Een Ibanez of yamaha vind ik ook niet verkeerd (maar daar is te veel keus in om hier allemaal neer te zetten)

Ik zou graag wat advies horen van o.a. ervaringen met merk, SE versies, of mensen die Ibanezzen lelijk vinden;)

alvast bedankt,
Stephan den Ouden :soul:

hole
5 april 2011, 11:33
Ibanezzen zijn lelijk

tot zover mijn geweldige inbreng in dit topic, aan de andere kant TS vroeg erom

Tip: uitproberen, uitproberen, uitproberen!

lollol
5 april 2011, 11:35
Wat voor muziek speel je? vertel ff wat meer.
Sowieso zou ik uit gaan proberen, aangezien je nog geen idee hebt wat je wilt hebben:soinnocent:

En ibanezzen zijn inderdaad vaak erg lelijk

Laga
5 april 2011, 11:43
Hangt een beetje af van de sound die je wil... Welke muziek speel je?
Dan kan je bijvoorbeeld al kijken naar de single coil of humbucker elementen of een combinatie daarvan.

PRS SE gitaren zijn kwalitatief hele goede gitaartjes..
Genoeg keuze erin en ik zou die zeker gaan testen. De nieuwste custom SE is zelfs met bird inlays.. zien er best cool uit!

Ibanez zijn voornamelijk super strat gitaren met single coil en humbucker..
(natuurlijk wel heeel veel keuze betreft modellen dus altijd wel wat te vinden wat bij jouw past.)

Gibson SG heeft echt een specifieke sound. De hals moet je wel liggen. Maar voornamelijk wel lekkere rock gitaartjes!

vpilot
5 april 2011, 12:02
Volgens mij hebben die PRS gitaren ook coil-split of coil-tap, dus een veelzijdige klank. Verdiep je daarom ook in de mogelijkheden die de nieuwe gitaar je moet bieden.

marter544
5 april 2011, 12:04
Als ik jou was zou ik van dat geld een degelijke amp kopen.. Je hebt al een degelijke gitaar.

Bolder
5 april 2011, 12:43
Ik raad die PRS aan, veelzijdig en kwalitatief goed.
Ibanezzen zijn lelijk.

Venlonaer
5 april 2011, 13:33
Tweedehands PRS SE........:ok:

Mike999999999
5 april 2011, 15:15
Je versterker is inderdaad wel wat belangrijker. Met een behringen v-tone kom je niet ver, maar met een dean hardtail anderzijds ook niet:P

flamed28
5 april 2011, 16:41
Ik speel vooral classic of hard rock, de laatste tijd speel ik een beetje (slecht) jazz. Het liefst wil ik nu een gitaar met whammy/tremelo.

Ik heb coil tap op m'n hardtail maar ik gebruik het niet zo gek vaak, ik gebruik de 2 humbuckerstanden het meest, dus op zich voldoen alleen humbuckers.

Persoonlijk vind ik die PRS SE Custom nu het mooist, maar ik ga morgen (hopelijk) naar feedback en kan ik ze testen.

Maar van advies heb ik nooit genoeg, dus blijf maar komen;)

flamed28
5 april 2011, 16:45
En wat de versterker betreft, deze kan hard genoeg, en hij hoeft niet harder te kunnen voor thuisoefenen (van m'n ouders hoeft dat ook niet trouwens...:cooler:). In de ruimte waar ik oefen met mn band staan 2 Marshall MG 30 FX-en, die voldoen als ik met de band speel.

Buzzel
5 april 2011, 17:04
Mijn broer heeft een prs SE. Al zeg ik het zelf, dat zijn fijne gitaartjes voor de prijs. Voelen degelijk aan en spelen ook wel lekker (niet helemaal mijn ding). Ik overweeg om er zelf ook een keer 1 te kopen.

muziekschuur
5 april 2011, 18:03
Dean Soltero.

Enne, test es een buizenamp. Er zijn er zat in de klasse van 20 watt die geweldig zijn.

JohnLord
5 april 2011, 20:11
PRS SE heeft geen coiltap en oerlelijke birds. Tweedehands zijn ze zat te koop voor 400 of zelfs minder. Veel waar voor je geld!

flamed28
6 april 2011, 14:47
Kan ik ook bijvoorbeeld via eBay een gitaar kopen, ik bedoel is dat een soort van veilig?:???:

Maleco
6 april 2011, 14:56
Waar wil je hem dan vandaan halen?
Amerika of China lijken me iets moeilijker met service dan bijvoorbeeld uit Duitsland

flamed28
6 april 2011, 18:41
Weet ik nog niet, ik weet niet wat er in de zomervakantie beschikbaar is.

Maar hier maak ik uit op dat ik hem het best uit Europa kan importeren en niet vanuit de USA?

flamed28
6 april 2011, 20:24
Maar veranderd mn geluid echt drastisch met een nieuwe oefenamp, ik hoor duidelijk het verschil met onze (mijn band's) marshalls. Maar zal een andere oefenamp veel verbeteren???

Wabbie
6 april 2011, 20:35
ik zou als ik jou was eerst investeren in een goede oefenversterker. Die Dean die je hebt is een prima gitaar. Die behringer V-Amp is nou niet echt geweldig, net zoals die Marshalls in je oefenruimten. Misschien moet je eens wat versterkers gaan testen om te kijken wat je er van vindt?

flamed28
6 april 2011, 20:49
Dat houdt in: gitaar meenemen naar random muziekwinkel en amps testen met de Dean.

Ik heb echt veel meer zin om een gitaar te kopen
dan een versterker, maar ja...:dontgeti:

En als die marshalls niet zo goed zijn moet ik dus op zoek gaan naar versterkers boven de 250 euro (Marshall's prijs)...

OK ik ga maar zo snel mogelijk testen dan.

Maleco
6 april 2011, 21:32
Als je echt liever een gitaar hebt dan een versterker dan moet je dat doen :)
Spelen op iets wat je eigenlijk niet zo nodig vind is ook een beetje zonde, en misschien vind je je nieuwe gitaar wel zo lelijk over je huidige versterker dat je spontaan gaat sparen voor een nieuwe :)

Wabbie
6 april 2011, 21:53
Ik heb echt veel meer zin om een gitaar te kopen
dan een versterker, maar ja...:dontgeti:

.

Naja, als je zelf een nieuwe gitaar wilt kopen moet je dat gewoon doen hoor. Het is tenslotte jou geld!

flamed28
7 april 2011, 18:21
Ik heb ze vandaag getest, en ik ga (over een paar maandjes) de PRS kopen met misschien nog wat Grovers (die zitten ook op mn Dean en ik ben er wel blij mee), anders (heb ik gelezen...) raakt ie zo snel uit stemming als je de tremelo veelvuldig gebruikt.

Mike999999999
8 april 2011, 11:32
klinkt als een echte jazz muzikant, mijn versterker gaat hard genoeg:P Voor je geluid is een versterker veel belangrijker als je gitaar, vooral als je nog een low budget versterker hebt, maar alles op zijn tijd. Koop eerst wat je zelf het belangrijkste vind en spaar dan door voor het volgende, met een goede gitaar hoor je het verschil tussen versterkers veel beter.

Die prs is in ieder geval wel ok, ook best veelzijdig, Je kunt er wat fusion uit toveren en ook metal als je wilt.

Fiendish
8 april 2011, 12:59
Ik heb ze vandaag getest, en ik ga (over een paar maandjes) de PRS kopen met misschien nog wat Grovers (die zitten ook op mn Dean en ik ben er wel blij mee), anders (heb ik gelezen...) raakt ie zo snel uit stemming als je de tremelo veelvuldig gebruikt.

En dat blijft met Grovers ook zo.
Locking tuners en wat graphitall of nutsauce als smeermiddel (of gewoon een grafietpotlood) gaan daar een stuk beter tegen helpen.
Ik had hetzelfde probleem met mijn PRS SE Custom 24 25th anniv., tot ik de brug en topnut wat ging bijsmeren met grafiet, toen ontstemde het al een stuk minder.
Daarna Schaller locking tuners erop gezet (en de zadeltjes wat uitgevijlt, want .011 zat wel érg strak in de zadels vastgeklemd), nu kan ik er redelijk gekke dingen mee doen en blijft het geheel vrij goed gestemd.

Maarrrrrr, dat terzijde : als ik het hele topic bekijk, ga ik twijfelen of een nieuwe gitaar hier nou ècht de oplossing is.
Ik begrijp wel dat je flink last hebt van GAS, maar om dan een nieuwe gitaar te kopen terwijl dat niet de oplossing is...
Laat ik het zo stellen ; ik heb HEEL lang geprutst met flutversterkers en effecten voor ik doorkreeg dat ik toch echt iets beters moest gaan kopen, ik hoop dat jij wat slimmer zal zijn, want het heeft mij uiteindelijk onnodig veel geld gekost, zoveel geld zelfs dat ik intussen al 2 Gibsons gehad had, als ik niet zo had lopen prutsen met cheapo versterkers en effecten.

In ieder geval, veel succes :punk:

Thyrif
8 april 2011, 14:21
Zo'n PRS SE is zeker niet snel een miskoop, maar zoals anderen hier zeggen, laat dan alsjeblieft je volgende aankoop een leuke versterker zijn ;) Dan ga je er nog eens tig keer meer plezier van hebben! Er zijn nu hele leuke kleine buizenampjes voor niet al te veel geld (blackstar ht5c, jetcity jca20c, noem maar op)

Succes!

flamed28
8 april 2011, 19:05
OK, jullie hebben me over de streep getrokken.
Kunnen jullie een paar goede oefenampen opnoemen.
(Ik kan ook zelf weer op zoek gaan, maar daar ben ik te lui voor,
gymnasiast hè:cooler:)

Fiendish
8 april 2011, 22:29
OK, jullie hebben me over de streep getrokken.
Kunnen jullie een paar goede oefenampen opnoemen.
(Ik kan ook zelf weer op zoek gaan, maar daar ben ik te lui voor,
gymnasiast hè:cooler:)

Ik zeg, nieuw topic maken in moderne versterkers, muziekvoorkeuren/voorbeelden van het soort tone dat je zoekt noemen, je budget, en of je er alleen mee thuis gaat spelen, of ook giggen.
En dan word je overstelpt met allerhande antwoorden, en vast wat gezeik over dat je best alle andere topics had mogen nalezen, maar dat kun je gewoon negeren, of ff een modje erbij halen als het te gek word ;)