PDA

View Full Version : Jimi Hendrix wah JH-1 restauratie



Little Jay
5 april 2011, 10:16
Ik ben bezig m'n allereerste wah-pedaal weer op te knappen, dat was in de loop der jaren versleten dus nu maar eens een nieuw pot erin, krakende switch vervangen, etc.

Ik heb het pedaal denk ik in '91 of '92 gekocht en ook begin jaren 90 voor het eerst de pot vervangen en ik kan me herinneren dat er toen een klein electronisch componentje op de pot zat gesoldeerd. Met mijn destijds nog niet erg ontwilkkelde soldeerkunsten (en veel te zware soldeerbout natuurlijk) heb ik dat componentje toen kapot gesoldeerd en maar weggelaten.

Heeft iemand een idee wat dit componentje is? Volgens onderstaand schema zou het een 0,022mF condensatortje kunnen zijn, maar in mijn herinnering is het een klein blauw weerstandje met kleurcodes erop, welke waarde geen idee natuurlijk, want kleurcodes had ik toen nog geen kaas van gegeten. Maar wat de functie van een weerstandje daar zou kunnen zijn weet ik ook niet. Zat tussen het middelste pootje en één van de buitenste.

Wie weet wat het zou kunnen zijn of wie heeft er een oude JH-1 met een weerstandje cq condensatortje op de pot gesoldeerd en wil even kijken wat het is?

http://www.tdd.lt/~antonas/guitar/gifs/jh1wah.gif

Dirk_Hendrik
5 april 2011, 12:08
Condensatortje. Waarde kan heel goed kloppen

Little Jay
5 april 2011, 16:17
Cool!

zo'n condensatortje heb ik nog wel ergens liggen.
soldeer ik er weer op.

Thanx!