PDA

View Full Version : Midi controller voor mixen in adobe audition



Dribbel_
4 april 2011, 23:51
Okee misschien een stomme vraag maar ik ben eigenlijk opzoek naar het volgende:

Mijn muziek mix ik altijd af in Adobe Audition 3.0. Nou doe ik gewoon alles met m'n muis eigenlijk maar het lijkt me makkelijk om iets in de trant van een soort van midicontroller te hebben welke ik zou kunnen linken aan Adobe Audition.

Niet voor het besturen van de instrumenten, maar voor het programma zelf. Als het ware dus een mixer waarmee ik dus de volumeschuiven/faders/eq/enz kan regelen in Adobe zonder dat ik steeds met m'n muis heen en weer blijf klikken.

Ik ben hier echt totaal niet in thuis dus alle info wat hierover de opties zijn zou welkom zijn. Het liefst dus geen al te duur apparatuur van €1000,- ofzo.

Ik hoop dat iemand hiermee kan helpen. Alvast bedankt :)

Dribbel_
5 april 2011, 00:23
http://www.behringer.com/EN/images/products/BCF2000_P0246_Right_web.jpg

Behringer BCF2000 heb ik nu gevonden op internet. Bij Feedback in de aanbieding voor €125,- dus zeker niet duur. Nadeel is dat hij wel wat geluid maakt door die gemoteriseerde (schrijf je dat zo) faders, maar wel een leuke instap oplossing omdat het toch een hobby klooi ding blijft.

Meer informatie is gewenst over eventuele andere controllers!

Erik70
5 april 2011, 01:00
bijna... gemotOriseerde.

Verder met je verhaal eens ;-)

Arvoitus
5 april 2011, 01:52
Tascam US2400 is ook heel populair, wel moeilijk te vinden.

muziekschuur
5 april 2011, 09:21
Frontier design Alphatrack
Presonus Faderport

Dribbel_
5 april 2011, 14:45
Maar besloten voor de Behringer te gaan om te kijken of zoiets iets voor me is, dan kan ik altijd later nog overschakelen naar een ander systeem, so far moet het voldoende zijn aangezien hetgene wat ik wil doen

-volume
-pannen
-mute/solo

zit er allemaal op :)

The Bertman
5 april 2011, 22:44
Wat dacht je van deze (http://www.feedback.nl/shop/product/pianos-en-keyboards/korg-nanokontrol-wit/100005975/111792): is maar 36 euro, en doet alles wat de Behrelul doet, maar dan zonder motortjes, dus die gaan ook niet stuk. (Dat vindik dus echt pure bullshit, motorfaders voor midisignalen.)

Dribbel_
5 april 2011, 23:27
Dat lijkt me dan weer intens kut dan heb je steeds mismatches tussen je mix en je controller als je de volgende dag verder gaat werken.

The Bertman
6 april 2011, 09:25
Ik heb geen idee hoe die dat oplost, of je de fader moet schuiven tot het punt waar hij de mix weer oppikt. Maar ik vind het zo'n leuk ding dat ik er zelf maar eentje ga halen. :)
Volgende week kan ik je zo een antwoord geven.

Dribbel_
6 april 2011, 11:25
Okee ik ben benieuwd hoe hij bevalt! :)

Baker
6 april 2011, 11:34
Vriendelijk verzoek om echt even te laten weten hier hoe hij bevalt Bert!
Als ie ok is haal ik er dan namelijk ook 1 op. :)

The Bertman
6 april 2011, 12:22
Is goed, hoor. Voor dat geld kan je hem niet laten lopen.

The Bertman
7 april 2011, 20:29
Nou, ik heb hem. :)

http://en.audiofanzine.com/utilities/a.provider,m.14821,mod.media,down.true,th.normal,s .pictures.jpg

Alles werkt, maar het is net een gitaar, kopen is makkelijk, maar je moet wel weten hoe het moet...
Reaper herkent hem niet vanzelf, dus moesten er wat shortcuts ingeklopt worden. Geen probleem, het ding doet nu wat ie moet, en niet slecht. Ben er wel blij mee.

Thoom42
8 april 2011, 02:27
Hoe laat je de controller de spoortjes in Adobe Audition 3.0 bedienen? Hoe werkt dat precies? Aansluiten met usb en dan?

The Bertman
8 april 2011, 09:16
Geen idee, ik heb alleen nog maar in Reaper gewerkt. Maar dat was wel te doen, ik moest in Reaper via de Action list alle knoppen aan een commando koppelen. Effe werk, want er was geen kant en klare template voor de Korg, maar ik kon ieder commando, ook faders en draaiknoppen, gewoon toewijzen.
Audition 3 gaat niet lukken, ik heb nog steeds Audition 1.5 :chicken: maar daar moet ik nog naar kijken. Volgens mij moet dat ook wel lukken.

Thoom42
9 april 2011, 03:01
Ben erg benieuwd hoe het in Adobe werkt! Hoor ik graag van je.

The Bertman
9 april 2011, 19:39
Ik ben effe bezig geweest in Audition 1.5, en dat lukt wel. Via de functie Midi triggers kan je alle knoppen programmeren. Dus in 3.0 zal het zeker gaan.

Thoom42
11 april 2011, 01:36
Fijn. Bedankt dat je even voor me hebt kunnen kijken. Ik denk dat ik ook maar voor zoiets dergelijks ga... ;)

Thoom42
13 april 2011, 02:28
En ja, vandaag bij de plaatselijke muziekwinkel een Nano op de kop getikt. Nu drivers etc. downloaden en dan toewijzen. Iemand een idee hoe in Adobe Audition 3.0? Bert, hoe werkte het in 1.5?

The Bertman
13 april 2011, 09:22
Ehhh, uit mijn hoofd, ik zit op mijn werk.
Eers de Korg software installen, dus de driver en dat setup programma. Helemaal onderaan de lijst op- de Korgsite.

Dan in Audition naar Keymaps/Miditriggers gaan. Daar kan je shortcuts toewijzen, dus gewoon de actie opzoeken op de lijst, en een keertje op de knop drukken.
Andere mogelijkheid is in de Korg software je knoppen op MMC (Midi Machine Code of zoiets?) zetten, dan gaan de transportknoppen vanzelf.
Als je de shortcuts erin heb zitten, moet je de knoppen op Toggle zetten. Ook in de Korg software, je kan kiezen tussen momentary of toggle. (Of disabled, maar daar kom je niet ver mee. :))
Dan gewoon een beetje expirimenteren, je krijgt het wel aan de gang op die manier.

Thoom42
13 april 2011, 12:54
Thanks Bert! Ga er vanmiddag even mee aan de slag. Komt vanzelf wel goed inderdaad!