PDA

View Full Version : Mixer aansluiten... ??? - aansturen effectprocessor -



groovieguitarguus
4 april 2011, 22:20
Kan iemand mij advies geven hoe ik het beste bijgaande mixer kan aansluiten?

A. Via de Effect Sent out -> Effect input Links en Rechts

of

B. Via Effect Sent out -> de Return op 1 van de kanalen?

https://lh3.googleusercontent.com/_GR8j9Kgt22M/TZooedobahI/AAAAAAAAAMc/lM7_CBNRfJs/s1024/Afbeelding%208.png


https://lh5.googleusercontent.com/_GR8j9Kgt22M/TZooY4cnZvI/AAAAAAAAAMY/mcPPmJfgOpI/s1024/Afbeelding%209.png

Liquid_Metal
4 april 2011, 23:02
Je zult toch echt even moeten vertellen wat je er mee wilt doen, want alleen een mixer aansluiten lijkt me niet zo zinnig..

Erik70
5 april 2011, 00:58
ja precies... wat mijn voorganger al zegt.
En wat wil je er allemaal op gaan aansluiten ??

groovieguitarguus
5 april 2011, 08:44
;-).... sorry...

Het gaat erom om mijn 'Dry signaal' (o.a. Triaxis en MKIII) te mixen met effect... G-force...
Dit i.v.m. de adviezen om een mixer te gebruiken t.b.v. tonesuck

hole
5 april 2011, 08:49
Sluit ze eerst maar eens gewoon serieel aan. Als jij dat geluid nog steeds goed vind dan heb je helemaal geen mixer nodig.

Als je het wel nodig vindt, moet je ervoor zorgen dat je droge signaal én door je FX unit gaat (stel hem dan wel in op 100% wet / kill dry) én door de mixer.

De output van de mixer gaat ook naar de mixer.

BV:


Droog Triaxis -> Mixer kanaal 1
-> Input Gforce
Droog MKiii -> Mixer kanaal 2
-> Input Gforce

Output Gforce -> mixer kanaal 3

Output mixer -> Poweramp


N.B. Nadeel van deze setup is dat je alleen parallele effecten kunt draaien, geen seriële! (daar zijn wel oplossingen voor, zoals de Suhr MiniMix(2), die is nl. schakelbaar tussen serieel en parallel.

Liquid_Metal
5 april 2011, 09:06
Het werkt het beste om het signaal dat van je preamp afkomt (effect out dus) naar de mixer te sturen, dan van de mixer naar een effect (g-force) en weer terug, en dan naar de poweramp (effect return).
Maar hoe zorg je dat je kunt schakelen tussen MKIII en Triaxis?