PDA

View Full Version : Sextolen



Barret Wallace
19 mei 2003, 15:40
Ik was laatst aan het improviseren en er kwam een nogal technische lick uit, wat blijkt nou deze lick is erg goed om je sextolen te oefenen ( vind ik dan :razz: )

anyway hier is de tab + soundsamples :

http://www.onlinerock.com/musicians/shakeel2002/
(ga naar lessons en dan bovenaan sexytuplets)

JV
19 mei 2003, 15:50
dit ga ik even afdrukken, thnx

Barret Wallace
19 mei 2003, 16:14
Geen dank, altijd cool als fellow gitaristen er wat aan hebben :smile:

Predator
19 mei 2003, 20:26
Zeker een coole oefening voor mij ook, ik zie waar je het van af hebt geleid! :wink: Maar dat doet er niet toe.. Het is goed voor omdat ik de coordinatie tussen mijn ringvinger en pink nog niet helemaal onder controle heb, descending. Dank je!

Bosch
19 mei 2003, 20:49
Barret,

Als ik dit zo hoor, wordt ik bang van je :razz:

Als ik dit vergelijk met opnames van 3 maanden terug, dan heb je echt talent!!!
Er zit keigoeie progressie. Als je zo doorgaat stop ik met posten :sad:

Keep this up!
You Rock!

Greetz,

Bosch~

Barret Wallace
19 mei 2003, 21:58
@ predator geen dank!

@Bosch haha wow das een groot compliment, die sextolen heb ik mede dankzij jou kunnen masteren je zei dat ik men picking gevoel erin moest leggen dat heb ik gedaan :smile:
enne als je stopt met posten sla ik je charvel door je kop :razz:

moretel
20 mei 2003, 13:50
Nog een tip voor als jullie het al niet wisten.

Van laag naar hoog : start men een downstroke (dud dud etc.)
Van hoog naar laag : start met een upstroke (udu udu etc.)

Barret Wallace
20 mei 2003, 14:07
Op 2003-05-20 13:50, schreef moretel:
Nog een tip voor als jullie het al niet wisten.

Van laag naar hoog : start men een downstroke (dud dud etc.)
Van hoog naar laag : start met een upstroke (udu udu etc.)


hey in deze lick kan je gewoon overal dud dud aanhouden dat is veel beter, want als je moet gaan switchen in je picking patroon verlies je snelheid
dud dud is ook logischer want bij de laatste noot op de hoge e snaar eindig je met een up dus ga je weer terug met een down
anders krijg je up, up

moretel
21 mei 2003, 11:19
Volgens mij niet,

als je alleen maar daalt (laag naar hoog is de beweging naar beneden (naar de tenen zeg maar) en start je met een downstroke, als je van hoog naar laag gaat (naar de neus zeg maar) is de beweging omhoog en start je met een upstroke.
Bij de omkering kom je dan precies goed uit met de drie nootjes per snaar patroontjes want je eindigt descending op de hoge e met een downstroke en de ascending variant start dan direct met een upstroke,
snap je het nog :smile:

Als je gaat sequensen is het weer een ander verhaal.

Barret Wallace
21 mei 2003, 13:44
Echt dud dud kan je gewoon het beste aanhouden
doe je inside picking ( ik post later ff een stukje tab ) dan kan je em wel met een upstroke doen omdat je dan tussen de snaren in pickt en het dan weer logischer is om te upstroken

Maargoed misschien klopt jou methode ook maar het lijkt mij niet slim om het toe te passen bij deze lick

Barret Wallace
21 mei 2003, 13:53
Op 2003-05-21 11:19, schreef moretel:
Bij de omkering kom je dan precies goed uit met de drie nootjes per snaar patroontjes want je eindigt descending op de hoge e met een downstroke en de ascending variant start dan direct met een upstroke,


nee je eindigt op de hoge e met een upstroke check :

http://onlinerock.com/musicians/shakeel2002/stroke.jpg

Predator
21 mei 2003, 16:36
Moretel.. Het is zoals Barret zegt. Je moet het jezelf nooit moeilijk maken, die vingers van je zijn om zo economisch mogelijk in te programmeren. Dus als je retesnel aan het picken bent, laat dat motortje dan maar lekker lopen en denk niet aan hoe je zonodig moet picken.. Blijf dus constant dud dud gaan!

Ga je constant wisselen van alternate picking patroon, dan is het alsof je een Uzi hebt die niet automatisch kogels laadt!

moretel
21 mei 2003, 20:49
Dit is een duidelijk technisch verschil, ik heb de laatste tijd economy picking bestudeerd en geloof me , het is gewoon een kwestie van oefenen net als alternate picking, waarom zou je je een bepaalde techniek ontzeggen.
Het principe is makkelijk met de kleinste beweging naar de volgende snaar, als je sommige alternate picking patronen zie weet je dat het economischer kan, en om de top te halen zeg maar moet elke beweging economisch zijn, maar het is ook een kwestie van oefenen, als je nooit tapping leert kan je niet verwachten dat dat goed gaat.

Barret Wallace
22 mei 2003, 08:56
Het is onmogelijk als je met 180 bpm 16e noten pickt met 2x u, u achter mekaar te gaan picken

moretel
22 mei 2003, 09:47
Met sweepen doe je dat toch ook ?
Kijk zo'n drie toonsladder is daar juist uitermate geschikt voor om dat te oefenen. Zodra je maar twee tonen op een snaar hebt is het anders.
Ik denk dat met beide methodes die snelheid wel is te bereiken, alhoewel ik daar nog niet op zit.
Marty Friedman en veel snelle jongens maken hier gebruik van.
En nothing is impossible.
Is toch waard om te bestuderen zeker voor jullie. Ik zal wel een artikeltje scannen uit guitartechnique en opsturen mocht je geinteresseerd zijn.

Barret Wallace
22 mei 2003, 09:58
Volgensmij begrijpen we elkaar verkeerd
we hadden het over de lick die bovenaan de post staat jij zei:

laag naar hoog = dud
hoog naar laag = udu

maar als je dat doet krijg je dubbel u op 1 snaar en dan is het echt onmogelijk om dat zo snel te picken want dan moet die beweging uit de zogenaamde hetfield beweging komen maar dan van onderaf

moretel
22 mei 2003, 10:12
Op 2003-05-22 09:58, schreef Barret Wallace:
Volgensmij begrijpen we elkaar verkeerd
we hadden het over de lick die bovenaan de post staat jij zei:

laag naar hoog = dud
hoog naar laag = udu

maar als je dat doet krijg je dubbel u op 1 snaar en dan is het echt onmogelijk om dat zo snel te picken want dan moet die beweging uit de zogenaamde hetfield beweging komen maar dan van onderaf


Maar dat stukje op de hoge e van 6 noten doe je dan natuurlijk wel alternate picking dan kom je met een upstroke uit en ga je direct met een upstroke naar de b snaar.

Barret Wallace
22 mei 2003, 10:23
hoooooooooo

de upscending van die lick begint op de hoge e kijk ff naar die tab :wink:

dus eerste noot upscending hoge e snaar is een downstroke en ja daarna b snaar upstroke

Predator
22 mei 2003, 11:14
Damn Moretel.. Als jij zo zeker bent van je zaak, dan wil ik jou deze lick wel eens horen spelen op MINSTENS 140bpm in SEXTOLEN, dus niet TRIOLEN... Ik kan je 1 ding verzekeren, op jouw manier gaat dat NIET lukken (eigenlijk ook niet in triolen)... Net als die improvisatie die je ons al maanden belooft! :wink:

Geloof ons nou maar, wij hebben hier les in gekregen en doen bijna niets anders dan ditsoort shit tegenwoordig.. Als het op alternate picking aankomt moet je NOOIT moeilijk doen.. Gewoon: "Shut up and do it!"

Maar als jij moeilijk wilt doen, ga gerust je gang!

moretel
22 mei 2003, 23:40
Ik heb het geanalyseerd, denk ff moeilijk doen. :smile:
Ik start met een upstroke om vervolgens naar beneden te duiken, en met een upstroke weer naar boven.
alleen die snelheden haal ik nog niet, 180 met alternate picking,
om een beetje een ideetje te geven van mijn spel heb ik vanavond ff wat opgenomen, maar zodra die opname knop aangaat en ik 4 maten goed heb gespeeld denk ik dit wordt het om vervolgens de fout in te gaan, beschouw dit maar als een voorproefje voor Peace.

http://home.hccnet.nl/m.spaans/Am.mp3

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-05-22 23:41 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-05-22 23:42 ]</font>

Barret Wallace
23 mei 2003, 10:29
Gaaf voorproefje :smile:

alleen missen je bends een beetje ''pit'' doordat je ze vaker een half bend ipv full bend geeft?

other than that heel leuk geimproviseerd :smile:
ik kan niet wachten tot peace af is

henksjaak
23 mei 2003, 10:31
Op 2003-05-19 15:40, schreef Barret Wallace:
Ik was laatst aan het improviseren en er kwam een nogal technische lick uit, wat blijkt nou deze lick is erg goed om je sextolen te oefenen ( vind ik dan :razz: )

anyway hier is de tab + soundsamples :

http://www.onlinerock.com/musicians/shakeel2002/
(ga naar lessons en dan bovenaan sexytuplets)







wat zijn sextolen?

moretel
23 mei 2003, 11:00
Op 2003-05-23 10:29, schreef Barret Wallace:
Gaaf voorproefje :smile:

alleen missen je bends een beetje ''pit'' doordat je ze vaker een half bend ipv full bend geeft?

other than that heel leuk geimproviseerd :smile:
ik kan niet wachten tot peace af is

Het is ook meer een stukje wat ik gebruik voor het oefenen van toonladders en sequences, de beat is 120 dus met sommige loopjes gaat dat zonder warm up niet altijd soepel, en ook met opnemen nooit natuurlijk :sad:
Je gaat dan snel erg veel pielen en let wat minder op de bends en wil eigenlijk teveel in een minuut proppen.

moretel
23 mei 2003, 11:02
wat zijn sextolen?


Een maat heeft 4 tellen (of 3 mag ook)
Op elke tel speel je 6 noten.
ALs je oefent met metronoom moet je dus 6 noten per beat spelen.

henksjaak
23 mei 2003, 15:24
Op 2003-05-23 11:02, schreef moretel:


wat zijn sextolen?


Een maat heeft 4 tellen (of 3 mag ook)
Op elke tel speel je 6 noten.
ALs je oefent met metronoom moet je dus 6 noten per beat spelen.


zet is een bekend nummer neer waar dit in gebeurd want dat is echt NETEsnel!

Barret Wallace
23 mei 2003, 16:53
Check gewoon wat nrs van supersnelle gitaristen :grin:

moretel
23 mei 2003, 19:28
Op 2003-05-23 15:24, schreef henksjaak:
zet is een bekend nummer neer waar dit in gebeurd want dat is echt NETEsnel!

Start op veertig en dan lukt het wel.