PDA

View Full Version : Fulltone Fulldrive 2 Mosfet



Slowhand41
4 april 2011, 22:19
Een vreemd verschijnsel doet zich voor bij mijn Fulldrive, hij werkt geluidstechnisch gezien OK maar de on/off LED gaat niet aan.
Er is zo op het eerste gezicht niets te zien dat er iets los zit o.i.d. de schakelaar werkt goed.
Bij het schakelen lijkt hij af en toe iets op te lichten maar eenmaal ingeschakeld is ie weer uit.
De LED van de boost switch doet het overigens wel.

Iemand een idee??

nico verduin
5 april 2011, 07:14
Een vreemd verschijnsel doet zich voor bij mijn Fulldrive, hij werkt geluidstechnisch gezien OK maar de on/off LED gaat niet aan.
Er is zo op het eerste gezicht niets te zien dat er iets los zit o.i.d. de schakelaar werkt goed.
Bij het schakelen lijkt hij af en toe iets op te lichten maar eenmaal ingeschakeld is ie weer uit.
De LED van de boost switch doet het overigens wel.

Iemand een idee??Kan een rotte led zijn of een breuk bij de soldering cq print.

ThaBluesBreaker
5 april 2011, 11:23
Bij mij stoort hij af en toe, dan moet ik er een trap tegen aan geven doet ie het weer. 1 op de 100 keer. Maar dat komt omdat ik in de winter een keer van mijn fiets ben gevallen met dat pedaaltje in een rugtas :seriousf:


Maargoed daar help ik jou verder niet mee, ik ben al weg. :soinnocent:

Slowhand41
5 april 2011, 22:26
Ik twijfel zelf ook aan de LED zal eens kijken om er een ander in te zetten......

Thanks so far...

Slowhand41
6 april 2011, 21:20
Ik heb inmiddels de LED eruit gesoldeerd omdat meten van de spanning vaag was, de ene keer iets van 1.2 V en dan weer 0,5 V en de nu de spanning op de contacten gemeten zonder LED is: 6,7 V ?? beetje erg veel denk ik zo, die LED zal inmiddels wel overleden zijn.

Omdat ik geen schema kan vinden kan ik ook niet helemaal het pad van de stroom volgen om te kijken wat er nog meer aan zou kunnen schelen, er zit nog wel een transistor vlak naast?? Ik kan helaas nog niet lezen welk type het is...... moet denk ik aan een brilletje ;-)

Misschien nog andere ideeen?

cluseau
6 april 2011, 21:27
Ik heb inmiddels de LED eruit gesoldeerd omdat meten van de spanning vaag was, de ene keer iets van 1.2 V en dan weer 0,5 V en de nu de spanning op de contacten gemeten zonder LED is: 6,7 V ?? beetje erg veel denk ik zo, die LED zal inmiddels wel overleden zijn.

De hogere spanning is normaal, hier wordt de stroom geregeld en niet de spanning gestabiliseerd. Zonder led bepaald de load van je meter de spanning. Als je soms 0,5V meet lijkt het er een beetje op dat de led overleden is maar het kan ook de serie weerstand zijn. Prik er gewoon een andere led in dan kun je dat vast uitsluiten. Als alternatief kun je meten hoeveel stroom er loopt door de 6.7V. Zet je meter maar in het stroom bereik 100mA en sluit hem aan tussen de 6.7 en massa. Er zou dan toch een paar mA moeten lopen wil de led gaan branden.

Slowhand41
6 april 2011, 22:01
stroom gemeten zonder LED tussen + aansluiting en massa = 0,8 mA
Andere LED erop gehad maar brandt niet erg fel....

cluseau
6 april 2011, 22:04
stroom gemeten zonder LED tussen + aansluiting en massa = 0,8 mA
Andere LED erop gehad maar brandt niet erg fel....

Klopt, die 0,8mA is veel te laag. Een ledje heeft een paar mA minimaal nodig. Zeg maar 4 a 5 mA voor hij lekker fikt dus het zit in het serie circuit. Dit kan een simpel weerstandje zijn maar er kan ook een ander ciruit voor zitten, ff schema scoren dus of zelf de print volgen waar die spanning vandaan komt.

Slowhand41
6 april 2011, 22:14
Ok thanks so far, klopt wel denk ik dat er andere componenten tussen zitten, in elk geval die transistor waar ik het eerder over had.
Helaas is de print bijna niet uit te bouwen zonder het halve apparaat te moeten demonteren zo te zien lopen er aan beide zijden printbanen dus lastig te volgen.
Ik ga toch maar weer eens kijken of ik ergens een schema kan vinden.........