PDA

View Full Version : digitech rp155



umut
4 april 2011, 21:12
Hallo

Ik zit te over de digitech rp155 te halen.
maar kan ik dan ook die dan op mijn gitaarversterker aansluiten of moet die perse met de usb worden aangesloten aan een computer?
en er staat bij 2x2 usb , betekent dat dat er 2 gitaren op kunnen?

umut

rensiemetal
4 april 2011, 21:57
Je kan hem uiteraard aansluiten op je versterker. 2x2 houdt niet in dat je er twee gitaren op kan aansluiten, wat het wel betekent weet ik niet.

nak
4 april 2011, 23:13
Heb zelf de 150.
Je kan hem afzonderlijk aansluiten:
of alleen versterker, of alleen computer en beide tegelijk.
De usb wordt gebruikt voor communicatie met een x-edit programma(te downloaden bij digitech.com) en voor audio streams voor het opnemen met DAW software.

umut
5 april 2011, 07:03
en ik neem aan dat ik ook gewoon hem kan aansluiten op een programma zoals amplitube?

jim__
5 april 2011, 08:51
en ik neem aan dat ik ook gewoon hem kan aansluiten op een programma zoals amplitube?
Volgens mij wel, zodra ik hem aansluit herkent hij hem als extern audio invoer- en uitvoerapparaat. Heb hem getest met audacity, en dat gaat prima. Komt dan een mooi schoon signaal binnen.

VerbekeD
5 april 2011, 10:25
Ik heb ook zitten twijfelen over de aankoop van een digitech multi-effect, maar koos uiteindelijk voor de Boss ME-25.

Kost iets meer, maar is volgens mij veel steviger gebouwd, betrouwbaarder en gemakkelijker te bedienen.

lollol
5 april 2011, 11:51
Kost iets meer, maar is volgens mij veel steviger gebouwd, betrouwbaarder en gemakkelijker te bedienen.

De Digitechs zijn gewoon van metaal ofzo, niet kapot te krijgen. Niks onbetrouwbaars aan.:chicken:
Maar inderdaad zonder computer niet al te makkelijk te bedienen.

umut
5 april 2011, 16:33
en maakt het wat uit als ik hem niet uit nederland koop, of moet ik rekening houden met een ac adapter?

refused199
5 april 2011, 16:51
Ik heb ook een RP155 van internet geplukt (uit de states via ebay) krijg je er wel zo'n Amerikaanse adapter bij, maar ik had zelf nog wel een voeding liggen dus dat was voor mij geen probleem.
Waar ik hem voor gekocht heb was de looper, de drumcomputer en de usb aansluiting die me wel handig leken, want voor de soundeffects hoef je het niet te doen.

Ingaand op wat VerbekeD zei. Voor het geld is de Boss niet betrouwbaarder of steviger hoor. Het zijn alleen 2 totaal verschillende apparaten wat bediening betreft. Ook is het geluid van de Boss vele malen beter al heeft de Digitech als ik het me goed herinner wel meer extra opties.

jim__
5 april 2011, 17:15
Ik gebruik hem zelf voor het uitversterken van mijn akoestische gitaar en inderdaad ook voor de looper. De tuner, compressor, chorussen en (lexicon)reverbs en delay's zijn voor het geld prima te pruimen, en gemakkelijk in te stellen. De looper doet wat ie moet doen, en werkt lekker makkelijk. Ook is ie stevig genoeg voor livegebruik. Oja, adapter is bijgeleverd, wat je bij de Boss er nog bij moet halen als je nog geen 9v-adapter had.

Hoe hij het doet op een elektrische gitaarversterker weet ik niet (daar heb ik gelukkig andere pedalen voor), maar als stand-alone modeller voor de elektrische gitaar vind ik hem eigenlijk bagger klinken. Clean is erg kil, en alles wat distortion of overdrive moet voorstellen klinkt korrelig, iets waar veel modelingpedalen last van hebben. Als USB-interface vindt ik hem dan wel weer prima werken. Al met al zeker waar voor z'n geld, maar als modelingapparaat moet ik hem je afraden.

umut
5 april 2011, 21:07
maar klinkt het een beetje als ik de 155 direct aansluit op mn versterker

nak
5 april 2011, 22:44
Tja meningen verschillen, ik vind hem wel oke klinken.
Ook niet geheel onbelangrijk zijn de patches die op digitech.com staan.
Veel lui hebben een instelling gemaakt en uploaden die dan naar de site, vaak met namen verwijzend naar een gitaargeluid van een bekende gitarist.
Er is wel zo ontiegelijk veel in te stellen op dat ding dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
ff een patch downloaden is dan een snelle manier en kan op zich interessant zijn, ik heb ook een distortion gedownload en in combinatie met een vox versterker klinkt die lekker.

wireman
6 april 2011, 19:56
Op zich zijn de Digitech RP pedalen best geinig voor thuis.. om te ontdekken.. Als je veel moet schakelen tussen effecten is het een ander koekie.. Over de bouw van de RP's kan ik alleen zeggen dat het inderdaad solide OVER KOMT maar dat schijn bedriegt.. Er zijn veel gebruikers die problemen ervaren met de veertjes die onder de 'pedalen' zitten. Deze schijnen erg makkelijk af te breken. Behuizing is dan wel metaal, de rest is toch een stuk fragieler.
Ik heb zelf de RP150 gehad. Eigenlijk puur omdat ie toen in de aanbieding was en ik wilde ontdekken welke effecten ik gaaf vind. Daarna heb ik m snel weer verkocht. Ga je giggen?.. denk dan nog eens goed na WAT je wil.

umut
8 april 2011, 07:39
ok bedankt allemaal voor de tips

umut
10 april 2011, 12:10
ik zat nog een beetje rond te kijken en kwam depocket pod tegen, maar het was een beetje onduidelijk of ik nou wel of niet kan opnemen via usb of dat ik hem aansluit op de pc i.c.m een programma zoals guitar rig of amplitube.
weet iemand hier wat van