PDA

View Full Version : gaan voor budget H&K Warp-7 // of voor buizen: Engl Thunder



andoni
19 mei 2003, 15:03
Komt een Warp 7 zowat in de buurt van het metal-buizengevoel of toch maar voor de Thunder gaan, rekening houdend met het prijsverschil?

Mithrandir
19 mei 2003, 15:17
Ik heb de Warp 7 nooit gehoord, ik ken wel de H&K vortex die een beetje te vergelijken is met een Warp7. De Vortex vind ik ronduit belabbert klinken, zeker in vergelijking met de Thunder (ik neem mijn Thunder altijd mee naar de oefenruimte waar die Vortexes ook staan.)

Het geluid van die vortex leeft gewoon niet en ik verwacht van de Warp7 niet anders, plus dat de Warp7 nog eens voornamelijk gemaakt is voor nieuwe metal (lees nu-metal) en allesbehalve veelzijdig is.

Ik zou dus sowieso niet gaan voor de Warp 7

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-05-19 15:18 ]</font>

Metoshade
19 mei 2003, 15:48
Als je van plan bent om gitaar te blijven spelen is de thunder absoluut de beste optie van de 2. Daar krijg je geen spijt van!!

Phyrexian
19 mei 2003, 17:06
Ga voor de buizen, ik heb altijd op transistor gespeeld (Pod, SansAmp, Valvestate, wel ook een JCM900 gehad) en speelde laatste vrijdag op een full-tube ENGL Souvereign en ja... het blaasde gewoon al mijn andere gear weg qua sound, bite, vetheid, helderheid, alles gewoon... you won't regret it.

Braindead
19 mei 2003, 17:29
Op 2003-05-19 15:03, schreef andoni:
Komt een Warp 7 zowat in de buurt van het metal-buizengevoel of toch maar voor de Thunder gaan, rekening houdend met het prijsverschil?


Ik heb zelf een buizentop maar heb een tijdje geleden eens op een Warp 7 gespeeld.
Ik begrijp wat je bedoelt met je vraagstelling. Je wilt natuurlijk het liefst voor minder geld een bijna net zo'n vette amp.
Ik vind de Warp 7 zeker geen slecht geluid hebben. Hij klinkt waarachtig wat buizen-achtig. Natuurlijk is er wel een verschil en je moet gewoon voor jezelf uitmaken of die buizen je het extra geld waard zijn.
Let wel, buizen zou ik persoonlijk voor gaan, maar als je het geld erniet voor over hebt en je hoort weinig of geen verschil....

Metoshade
19 mei 2003, 20:58
Maar... zoals al eerder is gezegd, je zit wel helemaal vast in de Warp. De engltjes zijn wel veelzijdiger. Ik begin nu alleen wel te denken dat ze "Gitaar forum" nu beter "Engl Forum" kunnen gaan noemen. Engl is leuk maar echt niet de beste of enige keus in buizenland.

marc_o
19 mei 2003, 21:01
welles!!!

iam
19 mei 2003, 21:02
:grin: die indruk heb ik hier ook meer en meer gekregen dat ik wel benieuwd word naar die ENGL's
GAS go away!!!

MAY
19 mei 2003, 21:22
Probeer maar eens de Screamer!! Echt een super vet ding, waar je alles mee kunt wat je wilt. Van heavey gain tot mooie clean en lichte overdrive! En niet te vergeten een erg goede prijs/kwaliteit verhouding.

btw. Screamer is van ENGL, maar dat wisten jullie natuurlijk al!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: MAY op 2003-05-19 21:32 ]</font>

jackson tom
19 mei 2003, 21:26
ENGL

Metoshade
19 mei 2003, 21:40
Op 2003-05-19 21:01, schreef marc_odijk:
welles!!!


Het is altijd zo jammer als mensen vast zitten aan een bepaald merk en hun oren sluiten voor andere mooie klanken :wink:

MAY
19 mei 2003, 21:54
ENGL behoort tot die merken waar het verschil het niet in de kwaliteit ligt, maar puur in de smaak.

Ik heb een heel scala aan verstekers getest voor ik mijn scremaer kocht. O.a. Koch (twintone/multitone), Mesa Boogie (Nomad 45), Rivera, Marshall, Fender. Al deze versterkers zijn kwalitatief gewoon ontzettend goed in die prijsklasse (ongeveer 1100/1200 euro). Het is puur smaak wanneer iemand voor een ENGL kiest denk ik, het heeft dan ook niet zoveel met de kwaliteit te maken. Dit zit immers toch wel goed!

Misschien geldt dit ook wel algemener hoor, ik denk alleen dat het nog meer geldt bij deze prijsklasse en met merken als ENGL, Mesa Boogie en Koch.

jackson tom
19 mei 2003, 22:05
maar ENGL ruled gewoon :grin:

Mithrandir
19 mei 2003, 23:04
aber, ist hier nicht das ENGL Forum den? Scheisse in die hose!!

Ibanez RuleZ
19 mei 2003, 23:12
MESA all the way :grin:

Harrald